Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mirena plaatsen, help!


Zwelgje schreef op 13-06-2022 om 10:35:

Caroline, had je hierdoor klachten (buikpijn, bloedverlies, etc.)? Ik heb namelijk nooit buikpijn.

Nee ik had geen buikpijn. Wel regelmatig bloedverlies, maar dat kwam doordat ik nog maar net een spiraal had. Totaal heeft hij er twee maanden in gezeten. Toen ik het slechte nieuws kreeg was het wel balen, maar achteraf gezien stelde de operatie weinig voor en ben ik blij met het eindresultaat.

Zwelgje

Zwelgje

27-06-2022 om 18:56 Topicstarter

korte update :
De echo is gemaakt, de Mirena zit goed.
Maar vandaag kreeg ik telefoon van de afdeling gynaecologie om te zeggen dat ik 2/8 moet terugkomen voor een 2e uitstrijkje. (?) Ik zei ok, en de assistente klonk heel gehaast maar opgewekt (alsof ze iets niet wilde zeggen of dat ze hoopte dat ik niet ging doorvragen). Ik heb gezegd dat ik het even met m’n werk moest zien (maar dat komt wel goed) In was gewoon te schijterig om te vragen waarom er een opvolging van het 1e uitstrijkje moest komen. Heb na 10 min. terug gebeld maar toen nam er niemand meer op. Heb ze een mail gestuurd en gevraagd  preciezere info.
In welk geval word men anderhalve maand na het 1e uitstrijkje weer opgeroepen?

Niet goed te beoordelen
Bij 1 van de 1000 vrouwen is het uitstrijkje niet goed te beoordelen. Deze uitslag heet Pap0. Er zijn dan bijvoorbeeld geen baarmoederhalscellen te zien, er is een ontsteking of er zit te veel bloed in het uitstrijkje. Er is dan een nieuw uitstrijkje nodig. Maak hiervoor een afspraak met de huisarts, ongeveer 6 weken na uw eerste uitstrijkje.

https://www.thuisarts.nl/uitstrijkje-baarmoederhals/ik-ga-uitstrijkje-laten-maken-0

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.