Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-06-2010 om 09:36
mijn zoontje van 8 ruikt zo uit zijn mond. Het is gewoon opvallend en ook een vriendje heeft al eens een opmerking gemaakt erover. De tandarts zegt, beter poetsen, maar ik doe het zelf bij hem 2x per dag, moet dat dan nog vaker? De huisarts ziet geen vergrote amandelen, dus ik weet t niet weer. Hebben jullie een ervaring hiermee en wat heb je gedaan?
26-06-2010 om 10:35
Tong
Behalve beter poetsen wil het ook wel helpen om zijn tong goed te poetsen. Daarvoor kan je een tongschraper bij de drogist kopen. In het begin heb je kokhalsneigingen maar na korte tijd merkte in bij Puckman al verbetering.
26-06-2010 om 11:46
Poliep
neefje (ook 8) heeft ene lange tijd met dit probleem gelopen! Nergens last van, goeie hygiene wat poetsen betreft en achteraf bleek het om een poliepje in zijn keel te gaan. Nu is het weg gehaald en heeft hij geen geur meer uit zijn mond.
26-06-2010 om 12:17
Wisselen?
Bij kiezen wisselen ruiken kinderen ook niet altijd even fris uit hun mond. Misschien komt het daar door?
29-06-2010 om 15:13
Suikerziekte uitgesloten?
Gewoon even voor de zekerheid: is suikerziekte uitgesloten?
Chris
29-06-2010 om 19:49
Amandelen?
Mijn zoon kon ook ontzettend ruiken uit zijn mond. Het was echt misselijk makend. Bij hem waren het dan zijn amandelen die ontstoken waren.