Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mesoloog, ervaringen?


Puck

Puck

28-05-2011 om 22:04

Onno

Zou je nu eens één keer de beleefdheid op kunnen brengen om antwoord te geven op de gestelde vragen.

Onno

Onno

30-05-2011 om 10:01

Vragen

Het heeft geen enkele zin om allerlei vragen te gaan beantwoorden van leken. Het klinkt misschien lullig maar de meesten hier zijn nu eenmaal volkomen leek. Soms lees ik met stijgende verbazing hoe men hier over de geneeskunde denkt en de hulp die men van de allopatische geneeswijze verwacht. Tja, de meesten staan dan nog helemaal aan het begin van een heel groot leerproces. Homeopathie is nu eenmaal een empirische geneeswijze dus ondervinding is de beste leermeester.
Verdriet is ook niet te meten of te wegen maar niemand twijfelt eraan dat je er goed ziek van kunt worden. Desondanks kan er geen wetenschappelijk bewijs voor gevonden worden. Zo werkt het ook bij de homeopathie dat moet je ervaren.

Gaaaahaaaaaaap

Ontleek ons dan eindelijk eens. Wij hebben oprechte vragen. Maar nee, daar voel je je, blijkens je antwoord, weer eens te verheven voor. Voorlopig blijft mijn conclusie dat je gewoon geen antwoorden hèbt.

Fiorucci

Fiorucci

30-05-2011 om 10:34

Aha

De grootste fout die iemand in de medische wereld kan maken, maak jij,Onno. Zeg je dat ook tegen je clienten? We hebben het over uw lichaam, maar u mag geen vragen stellen want u kunt dat niet snappen. Ik heb alle wijsheid in pacht maar weiger deze te delen. Hoogmoed komt voor de val.

Puck

Puck

30-05-2011 om 10:38

Tja onno

En kennelijk wil jij ons leek houden? Als je nu eens vragen zou beantwoorden die gesteld worden dan zijn we geen leek meer en zouden we misschien eens begrip kunnen opbrengen voor jouw visie. Maar kennelijk vindt je het wel makkelijk om ons dom te houden.
En "Homeopathie is nu eenmaal een empirische geneeswijze dus ondervinding is de beste leermeester. "
oke, met beide kinderen een jaar bij een homeopaat onder behandeling geweest voor eczeem/allergie en het effect was 0,0. Maar hoe dat dan kan zal je ook wel niet willen uitleggen aan een leek.

Primavera

Primavera

30-05-2011 om 13:01

Gaap

Kinderen met een homeopatische huisarts liggen gemiddeld langer en vaker in het ziekenhuis en blijken bovendien meer (reguliere) medicijnen te gebruiken. Dat zegt voor mij genoeg over de niet-werking van homeopathie.
Verder vraag ik me af waarom elk draadje waarin Onno verschijnt weer omgebogen moet worden tot het zoveelste homeopathiedraadje waarin hij gewoon zijn oude berichtjes uit het archief in copieert als een stukke grammofoonplaat.
Wat voor een alternatieve gneeswijze er ook te spraken komt... Onno is altijd de 'expert', want hij heeft daar wel eens mee samengewerkt. Juist, ik heb ook wel eens samengewerkt met een loodgieterbedrijf, maar ben daarom nog steeds geen ervaren loodgieter geworden.
Wat de mesoloog betreft, ik verwacht niet veel heil van vitamines en kruiden die je ipv voor €8,- bij het kruidvat voor €80,- van hem krijgt. Als ik forums bekijk van autoimmuunziekten, waarbij schrijvers het in de alternatieve hoek zoeken zijn de eerste verhalen vaak positief. Nietzozeer in meetbaare resultaten, maar in hoe degene zich voelt, maar als je zo iemand dan maandenlang volgt of na een jaar of wat er weer tegenkomt blijkt ze uit de berichten geen barst meer opgeschoten dan de niet alternatievelingen. Ze denken hoogstens dat het erger zou zijn geweest als ze er geen bakken geld aan hadden uit gegeven, vandaar dat ik er weinig fiducie in heb.
Groeten Primavera

amk

amk

30-05-2011 om 13:02

Maar puck

je snapt toch wel dat je wat geduld moet hebben. Wat is nu een jaar? ☺

Puck

Puck

30-05-2011 om 13:25

Owww, dat is het amk

Een jaar is natuurlijk veel te kort om je kind dat door alle vaccinaties hevig ontstoord moet worden weer op de rails te krijgen. Even vergeten, sorry. Ik krijg nu ineens een vre-se-lijk schuldgevoel tegenover mijn kinderen dat ik ze na een jaar al de meest gegarandeerde kans op genezing heb ontnomen. Nu maar hopen dat ik later door mijn kinderen er niet op aangekeken ga worden.

Primavera

Primavera

30-05-2011 om 19:43

Aanvulling knurf

Knurf:"Je moet er in GELOVEN. En dan komt alles goed."
... in het hiernamaals!

Nou heb ik het

Het antwoord van Onno is een homeopatisch antwoord! Er zit geen grein in waar je wat aan hebt, maar je moet erin gelóven!

Primavera

Primavera

01-06-2011 om 15:22

Juist genista

En hoe minder antwoorden je krijgt, des te beter het werkt

Gonzo18

Gonzo18

01-06-2011 om 23:17 Topicstarter

Nou ja... ik probeer het

Ik geloof wel dat je evenwicht verstoord kan zijn en dat vitamines en voeding een bijdrage aan balans kunnen leveren. Ik heb zes potten staan en ben begonnen. Wie weet dat het helpt me beter te voelen. Ik heb nooit iets met natuurartsen gehad maar ik probeer het gewoon. Open minded

Gonzo

"Open minded "

Sorry, maar nu moet ik m inkoppen.

Je weet toch wat ze zeggen? "Keep an open mind, but not so open your brain falls out".

Groeten (en beterschap!)

Temet

Gonzo18

Gonzo18

03-06-2011 om 15:48 Topicstarter

Te makkelijk temet

Sorry hoor, ik heb me bewust niet bemoeit met de discussie aangaande Onno, maar de oosterse geneeskunde is vele malen ouder dan de westerse. En natuurlijk, voor veel dingen ga je gewoon naar arts, ziekenhuis en dergelijken. Maar als die geen antwoord hebben, of in mijn geval zeggen dat ze alleen de ontstekingen kunnen bestrijden en pijnstillers kunnen geven maar tegen de vermoeidheid niet veel kunnen doen, dan is het het waard om bij een natuurarts langs te gaan, zoals de internist ook adviseerde. Plus 3x pet week sportschool. Dus dan die ik dat, open minded ja, want anders kun je het beter laten. En die sportschool haat ik, maar guess what? Ik knap wel op. En als die mesoloog ook een beetje helpt, tsja dan word ik blij. En kan het me niet eens schelen waardoor.
Ga nu weer naar de sportschool, bleh

Fianna

Fianna

03-06-2011 om 19:04

Gonzo

Ik snap het wel hoor. Sowieso is het gewoon heel naar als je hoort dat er geen remedie is tegen die vreselijke vermoeidheid. Als je die vermoeidheid ervaart ga je wel uitkijken naar andere oplossingen al de reguliere er geen oplossing voor heeft. Een kwestie van je moet toch wat en wie weet helpt er wel iets.
Ik heb begrepen, maar ik zit er misschien naast dat idd wat je al doet sporten kan helpen, maar als dat niet afdoende is dat plaquenil kan helpen en ik heb ergens gelezen dat zelfs ritalin wordt ingezet bij mensen die last hebben van chronische vermoeidheid. Maar misschien gaat dat te ver voor je.
Ik heb officieel de diagnose ADD te pakken en over 2 weken een gesprek over medicijn gebruik met de psych en ga zeker ritalin proberen. Niet allen vanwege de vermoeidheid. Zou gewoon een mooie bijkomstigheid zijn als het daar ook tegen zou helpen.

Ik vind het overigens enorm goed van je dat je al zo trouw naar de sportschool gaat!
Sterkte he!
Fianna (bij wie de vermoeidheid sinds gisteren weer als een mokerhamer heeft toegeslagen...)

Gonzo18

Gonzo18

03-06-2011 om 19:24 Topicstarter

Fianna

Wat balen dat die vermoeidheid terug is! Hopelijk is het maar een korte episode! Met mij gaat het echt best redelijk. Dat sporten helpt ook echt en dan is trouw zijn niet zo lastig. Ik heb me maanden zo rot gevoeld en nu voel ik me gewoon ok. Niet top maar dat gaat het nooit meer worden. Heb ook wel eens een slechte dag, maar dat is dan maar een dag. Dus zoals het nu is wordt dus mijn goed voelen, snap je? Terwijl van rustig reïntegreren op het werk niks terecht komt. Pgb wordt afgeschaft en ik werk bij de belangenvereniging dus ben meer aan het werk dan de bedoeling is. Maar veel vanuit huis en ik moet zeggen, het gaat eigenlijk best goed allemaal. Hoop zo dat jij ook een stijgende lijn gaat vinden.
En het klopt van die Plaquenil. Maar dat medicijn heeft vrij veel bijwerkingen en het is het middel als niets anders werkt. En aangezien ik nu opknap is het nog even niet nodig. Vaak kun je Plaquenil maar 7 jaar gebruiken en dan krijg je vaak te veel last van bijwerkingen. Bovendien duurt het wel een half jaar voordat et gaat werken. Vrees dat ik aan die sportschool vast zit
Hou je taai en veel sterkte!
Gonzo

Fianna

Fianna

04-06-2011 om 12:12

Gonzo

Ik ga ook sporten proberen, alhoewel ik wel de indruk heb dat ik al dagelijks met sport met mijn kinderen en het huishouden Wat voor sport doe jij dan? Fitness?
Ik heb nu weer erg veel last van mijn handen en armen, heb eergisteren wat ramen gezeemd en sindsdien erg veel last en pijn. Dus ik wil wel een sport die dat niet erger maakt.
oooh, ik haaaat sporten!

Als ik het zo lees kan ik me voorstellen dat je niet meteen warm loopt voor plaquenil.

Gonzo18

Gonzo18

04-06-2011 om 14:10 Topicstarter

Fianna, sporten

Dacht ik ook, al dat geren met een gezin. Maar met fitness bouw je heel gecontroleerd op.
Ze hadden een heel licht programma voor me gemaakt en toen had ik de volgende dag spierpijn in alle spieren, en ik heb er al veel die zeer doen. Dus dat moest anders. Ik doe de apparaten bijna zonder gewicht endat ga ik langzaam opbouwen. Wat doe ik:
10 minuten lopen op loopband, dus stevig wandelen.
Dan 10 minuten roeien op laagste stand. En dat wel stevig, dus hartslag omhoog. Deed eerst crosstrainer maar dat kan niet met mijn zere heup.
Dan 4 toestellen. Een voor benen (gewicht wegduwen met benen, zit nu op 45 kilo, begonnen met 10 kilo), een voor buikspieren (maar armen doen ook mee op dat toestel dus gewicht nu op 10, begonnen met vijf, want armen trokken het niet), dan een apparaat voor bovenste rugspieren (ook nu 10 kilo want van deze spieren heb ik sowieso veel last, nu wel minder sinds fitness!), en dan apparaat voor lage rugspieren ( gewicht nu op 15 kilo, van deze spieren heb ik weinig last maar wil daar geen spierpijn).
Dan fiets ik 10 minuten op zware stand, dus heel intensief en dan 10 minuten lage stand fietsen voor cooling down.
Ben gisteren geweest ondanks dat ik erg moe was (toch te veel gewerkt) en ik ben weer zo opgeknapt. Tis toch anders dan de beweging die je krijgt om je gezin draaiend te houden
Misschien werkt het voor jou ook? Het is het echt waard om te proberen. Laat je wel goed begeleiden, dus ene goede sportschool zoeken!
Sterkte met alles en hoop dat je je weer iets beter voelt!

Fianna

Fianna

04-06-2011 om 14:23

Gonzo

Ik denk idd dat het anders is dan een gezin draaiende houden. Ik ga denk ik maandag eens informeren. Zit er een in de buurt hier, hopelijk een goeie.
Want er moet even iets gebeuren hier en die vermoeidheid gaat echt niet over met klagen
Sporten kan natuurlijk sowieso geen kwaad!
Hoe vaak ga jij?

Puck

Puck, vecht je persoonlijke irritatie richting Onno (en visa?) uit in je eigen draadje. Loop niet het draadje van een andere te vern**ken. Dat is echt geen sier.

Gonzo18

Gonzo18

04-06-2011 om 16:20 Topicstarter

Fianna, hoe vaak sporten

De internist had 3x in de week geadviseerd. Nou squashte ik 1x in de week en dat had ik maanden niet meer gekund. Dus ben begonnen met die 3x in de week fitness, maar een paar weken geleden ben ik weer begonnen met squashen en dat gaat ook weer, hoera! Dus ik fitness nu 2x in de week en 1x squash. Op woensdagavond squash ( wat ik al 12 jaar doe), en fitness op vrijdag einde dag als mijn dochtertje vlaggen zwaait bij de buren. En die derde keer sporten is nog wat zoeken. Ga vaak op zondagochtend maar soms ook op maandagavond. Zoals gezegd, fitness vind ik niet leuk maar heb er zo'n baat bij. O ja, als je het gaat doen neem een fleece mee. Als ik aan de apparaten bezig ben koelen de spieren in mijn bovenrug te veel af wat pijnlijk is. Heb net een fleece gekocht zonder mouwen
Hoop echt dat het jou ook gaat helpen. Ti's een gedoe om het in je werkprogramma erbij te proppen, zeker met vier kids!, maar ja, als het werkt... Je hebt geen idee hoe blij ik ben dat die slopende vermoeidheid weg is. Ach, jij natuurlijk wel, haha!
Sterkte met alles. En als je het gaat doen, laat als je wilt, weten hoe het je vergaat!
Groetjes
Gonzo

Fianna

Fianna

04-06-2011 om 20:14

Ik ga het ook doen

Fijn dat het squashen gaat!
Ik denk dat het sporten hier op doordeweekse avonden zal zijn en op zondagochtend.
Echt fijn om te lezen dat het je zo goed geholpen heeft!
En dat geeft mij ook weer hoop.
Ik ben echt van plan om deze week te beginnen.
Een fleece zonder mouwen? Nog nooit van gehoord, maar ik onthoud je tip.

Gonzo18

Gonzo18

04-06-2011 om 22:28 Topicstarter

Ben benieuwd!

Ben benieuwd! Hopelijk zit er een goede in de buurt!

Gonzo

Je zegt fitness goed is alleen houd je er niet van. Afhankelijk van regio en zorgverzekeraar zijn er diverse initiatieven op locaal gebied om samen te sporten obv een fysiotherapeut. Ik heb dat een tijdje als revalidatie gedaan en vond het prettig om niet alleen die sportschool in te gaan. Daarbij hadden ze gelukkig de sportschool uitgekozen waar niet de niet rokende, strakke buikspierhebbende snelle jongens de hele dag door kwamen . Het gaat daarbij niet zozeer om met elkaar te sporten maar wel de steun van de groep die niets zo flitsend konden sporten.

Puck

Puck

05-06-2011 om 21:04

Judith

Ik heb wederom wat vragen aan Onno gesteld en wederom geen antwoorden gekregen. Dat heb ik aangehaald en als jij dat verzieken noemt is dat alleen jouw interpretatie. Ik zie het meer als weer eens duidelijk maken dat Onno onnozel is.
En mag ik vragen waarom je alleen op mij zo belachelijk geirriteerd reageert en niet op alle andere dames die net zo als ik denken en reageren in dit draadje (en alle andere draadjes waarin onze huiszeemeeuw weer eens een klodder shit laat vallen)?

Gonzo18

Gonzo18

05-06-2011 om 23:05 Topicstarter

Judith

Lief dat je zo meedenkt! Maar ook in groepsverband vind ik fitness niet leuk. En op de sportschool doen ze van alles in groepjes waaronder spinning. Dat lijkt me erg leuk maar eerst moet conditie omhoog. En dat gaat al de goede kant op. Maar mijn beste motivatie is dat ik me zoveel beter ga voelen. Ben braaf weer gegaan vanmiddag

Pluk53

Pluk53

06-06-2011 om 09:40

(ot) judith

op de postings van Onno "moet" af en toe wel gereageerd worden om te voorkomen dat naieve lezers zijn onzin serieus gaan nemen. Inhoudelijke informatie komt er nooit van zijn kant, wel de gramafoonplaat van de reclame voor "alternatieve" behandelingen.
En over mesologie: http://www.skepsis.nl/mesologie.html

Puck

Weet je Puck, je vragen zijn natuurlijk geen vragen. Je vragen zijn de start van een discussie om het onderwerp af te maken. En stiekem lijkt het er soms op dat je karaktermoord pleegt op de nick Onno. Daarbij werkt het meestal beter om zelf respectvol en beleefd te zijn voor je eist dat de ander dat naar je is. Laten we een draadje beginnen met het onderwerp "Daar waar Puck wel niet op tegen is". En leef je uit. Zodat je niet het draadje van een ander vervuilt. Dat is overigens ook een vorm van onbeleefdheid, wist je dat? Nee? weet je het nu .

Spinning

Ik heb geen Sjogren (of hoe spel je het) en spinning vind ik ongehoord zwaar. Te zwaar. Maar misschien daarom wel heel goed bij Sjogren? Hier moet de conditie ook omhoog maar helaas geen revalidatiesportgroepmogelijkheden hier. En ja, ik zie ook op tegen de sportschool. Heb de keuze uit 2 sportscholen: geen begeleiding (goedkoop) of met begeleiding (duurder en verder weg). Ik voel de weerstand

Let maar op

Dikke kans dat Puck nu de 'discussie' aan gaat zwengelen met dat ik voor Onno ben en dus voor zijn zienswijze of wat dan ook. Of anders dat ik daar rekenschap over moet geven ? Maar de ongepastheid van het wroeten in een draadje, blijft. Die kleuters van mij zijn dat ook net aan het ontdekken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.