Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Knobbeltje borst

Plantje15

Plantje15

07-02-2025 om 19:58 Topicstarter

_Anoniem_ schreef op 07-02-2025 om 16:34:

Ook gehad en ik mocht ook op maandag meteen komen. Eerst om 11:00 en toen belden ze dat ik om 9:00 uur al mocht (heel lief bedoeld maar toen dacht ik helemáál dat het vast goed mis was) Nou ja, lang verhaal kort, ik stond om 9:30 weer buiten na mammografie en een echo en er was niets aan de hand, was ook iets van een opgezette klier. Maar ik snap je stress dus ook helemaal.

Hoii 

wat voelde jij?fijn dat je ook zo snel terecht kon.

En ben je alleen naar het ziekenhuis gegaan? Of nam je iemand mee.

Ja ik heb vandaag nog t ziekenhuis gebeld of er uitvallers waren maar die waren er niet helaas . Maandag middag blijft staan .. 

Relax. 

Niet nat worden voordat het regent

Dat schreef ik hier eerder

Ik heb eerder cystes gehad. Dat is heel onschuldig,  gewoon een blaasje met vocht in je borst. Het leegzuigen vond ik pijnlijk. De huisarts voelt vaak prima aan de vorm en beweegelijkheid dat het een cyste is. Daarom werd het vast april. 

Ik heb jaren later ook borstkanker gehad. Toen ik met dát afwijkinkje bij de huisarts kwam, stuurde ze me direct door naar het ziekenhuis. Ook in dat geval is dikke stress niet nodig. Borstkanker is heel vaak goed te behandelen. Het woord klinkt rot, maar mij viel het, zeker achteraf, alles mee. Sommige momenten waren natuurlijk wel spannend of heftig. Ik ben geopereerd, bestraald en kreeg hormoontherapie. Maar ik ben gewoon blijven werken, op een paar weken na. Ik heb ook echt geen leven 'voor en na' de diagnose. Met respect en medeleven voor iedereen bij wie het wel heftig of fout liep🙏. Maar dat hoeft dus echt niet zo te zijn.

Je huisarts denkt aan een cyste, april was vroeg genoeg. Maak je zelf niet gek. De stress praat je jezelf aan. Echt: niet nat worden voordat het regent. Als het tóch zou gaan regenen of zelfs stormen is er tijd genoeg om nat te worden. Maar zelfs dan zijn er regenpakken en paraplu's.

Ik gun je een rustig hoofd dit weekend🍀

Overigens: zeker als je stress ervaart is het fijn als je iemand mee kunt nemen. Als de huisarts een foute uitslag zou vermoeden (dat is bij jou niet het geval) dan zeker ook. Er mag áltijd iemand mee. Best fijn als je dat kunt regelen.

Hopelijk kun je je stress tot maandag onder controle houden 🙏🍀, dat gun ik je.

raja7890 schreef op 08-02-2025 om 08:50:

Het is begrijpelijk dat je je zorgen maakt, zeker met kleine kinderen. Gelukkig klinkt het positief dat de huisarts denkt aan een cyste, omdat die vaak goedaardig zijn. Het is goed dat je snel een mammografie en echo krijgt, zodat je duidelijkheid hebt. Probeer jezelf tot die tijd niet gek te maken (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het). Zijn er hier anderen met vergelijkbare ervaringen? Sterkte! 💙

4o

Gemeld.

Ga weg met je Chatgpt en spam, zie al die andere draadjes. 

Plantje15 schreef op 07-02-2025 om 19:58:

[..]

Hoii

wat voelde jij?fijn dat je ook zo snel terecht kon.

En ben je alleen naar het ziekenhuis gegaan? Of nam je iemand mee.

Ja ik heb vandaag nog t ziekenhuis gebeld of er uitvallers waren maar die waren er niet helaas . Maandag middag blijft staan ..

Ik had mijn vriend meegenomen, en toen het dus allemaal bleek mee te vallen zijn we samen de stad in gegaan en hebben geluncht om het te vieren

Plantje15

Plantje15

08-02-2025 om 15:53 Topicstarter

TrefleQ schreef op 08-02-2025 om 05:05:

Relax.

Niet nat worden voordat het regent

Dat schreef ik hier eerder

Ik heb eerder cystes gehad. Dat is heel onschuldig, gewoon een blaasje met vocht in je borst. Het leegzuigen vond ik pijnlijk. De huisarts voelt vaak prima aan de vorm en beweegelijkheid dat het een cyste is. Daarom werd het vast april.

Ik heb jaren later ook borstkanker gehad. Toen ik met dát afwijkinkje bij de huisarts kwam, stuurde ze me direct door naar het ziekenhuis. Ook in dat geval is dikke stress niet nodig. Borstkanker is heel vaak goed te behandelen. Het woord klinkt rot, maar mij viel het, zeker achteraf, alles mee. Sommige momenten waren natuurlijk wel spannend of heftig. Ik ben geopereerd, bestraald en kreeg hormoontherapie. Maar ik ben gewoon blijven werken, op een paar weken na. Ik heb ook echt geen leven 'voor en na' de diagnose. Met respect en medeleven voor iedereen bij wie het wel heftig of fout liep🙏. Maar dat hoeft dus echt niet zo te zijn.

Je huisarts denkt aan een cyste, april was vroeg genoeg. Maak je zelf niet gek. De stress praat je jezelf aan. Echt: niet nat worden voordat het regent. Als het tóch zou gaan regenen of zelfs stormen is er tijd genoeg om nat te worden. Maar zelfs dan zijn er regenpakken en paraplu's.

Ik gun je een rustig hoofd dit weekend🍀

Overigens: zeker als je stress ervaart is het fijn als je iemand mee kunt nemen. Als de huisarts een foute uitslag zou vermoeden (dat is bij jou niet het geval) dan zeker ook. Er mag áltijd iemand mee. Best fijn als je dat kunt regelen.

Hopelijk kun je je stress tot maandag onder controle houden 🙏🍀, dat gun ik je.

Hoii

Ow dan heb ik dat vast van jou gelezen dan. 
vind het een hele mooie uitspraak ..

Vanmorgen met flinke hoofdpijn opgestaan. Zit mezelf gewoon zo druk te maken. Ondanks wat de huisarts zei denk je toch wat als.. zou ook echt niet weten hoe lang t er al zit? Zit nu r ook meerdere keren per dag aan , om te checken en hopen dat ik weg is 🙈..

Jij hebt dus helaas na de cyste wel bk gediagnosticeerd gekregen ..hoe voel je je nu  ? En hoeveel jaar tetug is het inmiddels ? Wat goed dat je zo sterk en positief in het leven staat , dat bewonder ik.  Voel me maar een zwakkeling terwijl wat je zegt het nog niet eens regent 😝

Jaa maandag middag neem ik wel iemand mee maar ga wel alleen de kamers in.
dank je wel voor je lieve woorden . Ik ga proberen zo veel mogelijk mn hoofd te verzetten.  Ben al blij dat ik niet meer googled want dan wil je gelijk van een brug springen 😅

Plantje15

Plantje15

08-02-2025 om 15:55 Topicstarter

_Anoniem_ schreef op 08-02-2025 om 12:00:

[..]

Ik had mijn vriend meegenomen, en toen het dus allemaal bleek mee te vallen zijn we samen de stad in gegaan en hebben geluncht om het te vieren

ow wat goed.. en dat was vast een heel fijn etentje geweest. ❤️

In ben alleenstaande moeder . Maar neem een vriendin even mee ..

Die cyste was toen ik 20 was. Borstkanker toen was ik 50, nu 6 jaar geleden.

Ik voel me prima. Heb geen angst, geen stress. Het ligt echt achter me. Maar ook tijdens mij  behandeling voelde ik me goed (genoeg). Ik heb ook al die tijd gewoon gewerkt. Behalve 3 weken na de operatie. 

Ik had ongewenste cellen en die hebben ze weggehaald met een kleine operatie.  

Je kunt dat ook groter zeggen: ik had een kwaadaardige tumor (geen uitzaaiingen 🙏) en had een borstbesparende operatie (+ bestraling en hormoontherapie).

Ik kies voor de kleine variant. En echt, je hoeft heus niet van een brug af te springen, zelfs niet als het toch ongewenst cellen zjjn. Maar... die kans lijkt niet groot of zelfs niet aanwezig bij jou. Ik hoop dat je daar aan vast kunt houden, dan zie je maandag wel weer verder.

Jezelf een zwakkeling noemen is overigens ook niet nodig natuurlijk. Je bent een sterke meid met wat stress. Die je onder controle probeert te houden met die spreuk over de regen. You go girl!

Plantje15

Plantje15

09-02-2025 om 09:09 Topicstarter

TrefleQ schreef op 08-02-2025 om 16:25:

Die cyste was toen ik 20 was. Borstkanker toen was ik 50, nu 6 jaar geleden.

Ik voel me prima. Heb geen angst, geen stress. Het ligt echt achter me. Maar ook tijdens mij behandeling voelde ik me goed (genoeg). Ik heb ook al die tijd gewoon gewerkt. Behalve 3 weken na de operatie.

Ik had ongewenste cellen en die hebben ze weggehaald met een kleine operatie.

Je kunt dat ook groter zeggen: ik had een kwaadaardige tumor (geen uitzaaiingen 🙏) en had een borstbesparende operatie (+ bestraling en hormoontherapie).

Ik kies voor de kleine variant. En echt, je hoeft heus niet van een brug af te springen, zelfs niet als het toch ongewenst cellen zjjn. Maar... die kans lijkt niet groot of zelfs niet aanwezig bij jou. Ik hoop dat je daar aan vast kunt houden, dan zie je maandag wel weer verder.

Jezelf een zwakkeling noemen is overigens ook niet nodig natuurlijk. Je bent een sterke meid met wat stress. Die je onder controle probeert te houden met die spreuk over de regen. You go girl!

Goedemorgen 

Dank je wel voor je bericht weer.  Het is al even geleden voor jou dat je dat meegemaakt hebt. Wel goed dat je al die tijd bent gaan blijven werken ,op 3 weken na. En fijn dat het achter je ligt . Nogmaals ik bewonder je manier van praten en hoe je erin staat en stond. En zie dat ook als DE enige manier maar alleen in de praktijk is dat nog wel lastig 🙈 maar ik merk dat je mooie sterke woorden wel bij mij aankomen ❤️dank daarvoor 

Ben alleenstaande moeder van 2 kleine kindjes, de gekste dingen schieten voorbij. vannacht zelf over gedroomd 😝 gelukkig is het morgen al zover …

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.