Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ranex

Ranex

25-06-2014 om 15:44

Kindermarketing aan banden graag


Ranex

Ranex

07-07-2014 om 09:09

Ondertekenen van de petitie

Is een politieke daad. Bij 40.000 handtekeningen moet de tweede kamer het voorstel behandelen.

Lucerna

Lucerna

07-07-2014 om 10:15

Kaaskopje

"Ik weet het niet hoor, maar ik heb helemaal niet het gevoel dat ik slachtoffer ben, zoals jij dat blijkbaar wel zo voelt." Wil je alsjeblieft ophouden met het woord slachtoffer? Ik voel me geen slachtoffer, maar ik ben soms wel geïrriteerd van dat onophoudelijke in mijn aandachtgewriemel van de diverse merken. Enkele hebben het nu voor elkaar dat ik het merk boycot, omdat de reclameuitingen me tot de grens geërgerd hadden.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2014 om 18:56

Lucerna

Het woord slachtoffer kwam bij me op door hoe je het probleem ervaart.

Als ik reclame kijk, heb ik ook zo mijn irritaties. Ik hoor nu bijvoorbeeld weer de reclame van het Roy Donders-kinderpak. Irritatiefactortje 100 zou ik zeggen. Maar wat heb ik eraan om die winkel daarvoor te boycotten? Ik heb mezelf ermee, want als ik van de stad naar huis loop of fiets kom ik erlangs en dat is soms best handig. Het moet dus wel héél hoog oplopen voor ik ergens wegblijf of iets niet koop.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2014 om 19:04

Ranex

Om eerlijk te zijn vind ik andere dingen veel belangrijker dan reclame. Ik zit dagelijks met mensen aan de telefoon die hun zorgkosten niet kunnen betalen. Als ik daar petities van zie, waar ik uiteraard ook achter kan staan, dan laat ik met plezier mijn naam daarbij achter. Bij zorg gaat men meer en meer uit van besparing en doe het zelf-zorg. Ik hou mijn hart vast. Dus áls ik politici al wil aansturen ergens over na te denken, dan is het zorg en niet reclame. Daar kun je mee leren omgaan. Niet met een zere teen waarmee je niet meer naar de pedicure kunt omdat het budget op is.

Lucerna

Lucerna

07-07-2014 om 19:39

och

Gelukkig zit ik nou ook weer niet de halve dag kokend op de bank om merken te noteren die ik vooral niet moet kopen Maar inderdaad, er zijn merken (niet hele winkelketens) die ik vanwege de irriterende opdringerigheid niet meer wil hebben. Je moet het wel bont maken als merk, dat geef ik toe.
En ik ben er zeker wel voor dat er wat strakkere grenzen worden aangehouden voor allerlei marketinggefoefel. Dat zie ik er alleen niet van komen, met die marktwerking-o-fiele VVD aan de macht.

Ranex

Ranex

07-07-2014 om 19:44

kaaskopje

"Om eerlijk te zijn vind ik andere dingen veel belangrijker dan reclame." Waarom reageer je dan in deze draad????? Steek je energie dan in draadjes over zorgkosten. Begin er zelf één. In deze draad heb je niet veel meer te zoeken inderdaad. Je valt al heel wat postings in herhaling namelijk.

Lucerna

Lucerna

07-07-2014 om 19:47

Haha Ranex...

Agree to disagree... maar je gaat toch geen mensen wegsturen uit deze draad? Al word ik zelf nog zo obstinaat van sommige marketingmaniertjes, dan wil ik nog niemand verplichten de energie in iets anders te steken.

Ranex

Ranex

07-07-2014 om 20:50

ja maar Lucerna

Eerst continue jengelen dat reclame-moet-mogen. En dan na vijftien(!!) soms ellenlange bijdragen in die sfeer (het mens heeft minstens vier A4tjes doorgebabbeld en er van alles bij gehaald van oerbrood tot grootmoeders tot zwerende tenen) roepen dat het hele onderwerp je eerlijk gezegd niet interesseert. Dat is nogal hilarisch. Van mij hoeft ze niet weg, maar waarom doet ze zoveel moeite als het niet interessant is?

bibi63

bibi63

07-07-2014 om 21:19

omdat ranex

het ook wel eens prettig is je te verdiepen en je mening te ventileren over iets waar je persoonlijk niet zo'n probleem mee hebt. Het je niet 'interesseren' kun je natuurlijk op 2 manier uitleggen: 'het onderwerp interesseert me niet', hetgeen jou dus tot deze reactie brengt. Of 'het interesseert mij niet dat er reclame gemaakt wordt op zich, maar het interesseert mij wel om daar van gedachten over te wisselen' hetgeen waarschijnlijk bedoeld wordt.
Het is ook wel eens prettig een discussie aan te gaan omdat je er simpelweg een mening over hebt, ook al lig je er zelf niet wakker van. Ook wel eens prettig om het werkelijke leed even op de achtergrond te zetten.
Bibi

Ranex

Ranex

07-07-2014 om 22:42

Ah goed

Nou, moet je horen. Bezuinigen op zorgkosten is helemaal niet zo erg. Daar kun je je namelijk op aanpassen. Als je zo nodig naar de pedicure wilt met je zere teen, dan koop je maar een oerbroodje minder. Neeheee, dan kun je niet meer meedoen aan die leuke oerbroodwandelingen, die de producent zo lollig organiseert. Geeft niks, het is so wie so beter om minder te eten en met die zere teen kon je toch al niet pijnloos meewandelen. De keus is aan jou nietwaar? Of met likdoorns lopen, of oerbrood eten, allebei kan niet in tijden van crisis. Such is life, stel je er maar op in. Je moet niet protesteren tegen bezuinigingen, die zijn nu eenmaal realiteit en niet uit te roeien, je moet gewoon je eigen keuzes en gedrag aanpassen. Doen wij hier ook, kan jij ook.
Ging het hier niet over, maar over kindermarketing? Ja hoor eens, off topic moest kunnen is al een paar keer gezegd..............Nou ik erover nadenk... Ik wou het niet hebben over zorgkosten, ik wou alleen aankaarten dat ik op kinderen gerichte sluikreclame niet vind kunnen. Maar ja, er worden soms zulke interessante vergezichten geschetst..........

Katniss

Katniss

07-07-2014 om 22:48

Mijn hemel

Je hebt dan wel grote kinderen maar zoals je reageert lijk je hooguit 20, een verlate puber. Tienermoeder geweest misschien? Ja, dat moet wel.
Niets ten nadele van tienermoeders overigens, maar je komt zo nukkig en onvolwassen over.

bibi63

bibi63

07-07-2014 om 23:03

Inderdaad ranex

Al eerder gezegd: je komt oerdom over.

Ranex

Je missie is het tekenen van de petitie tegen kindermarketing. Neem ik aan. Dan is het handiger als je mensen in hun waarde laat en positief of neutraal, met feiten en argumenten, en niet met oordelen reageert.
Wel met humor maar niet met sarcasme. Wel met vragen niet met onbegrip.
Een aangenaam of humoristisch gesprek overtuigt eerder dan een arrogant vervelend gesprek. Ook dat is marketing.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2014 om 23:23

Nou, moet je horen.

Haha Ranex, ik zou bijna willen zeggen "hoho, het is u voor jou!" Maar goed, ik geef me gewonnen, je geeft in je reactie zo ontzettend blijk van dat je totaal niet weet wat er écht gebeurt in Nederland, dat ik het beetje serieuze interesse in je mening nu wel verloren heb. Veel geluk met je missie.

Ik heb overigens in mijn 15, dank je voor het tellen, reacties gemeld dat ik reclame ontzettend boeiend vind, dus ik praat er graag over.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-07-2014 om 00:05

Lucerna

Lucerna

08-07-2014 om 00:14

Kaaskopje

Ik vind het ook erg boeiend, ja echt. Maar alleen zolang ik NIET het te onderzoeken object ben. Het hele verschijnsel reclame en marketing is me veel te opdringerig geworden. Stomvervelend dat ik steeds geduw en getrek voel, dat er aan mijn aandacht geplukt wordt, zelfs al heb ik zo'n overduidelijke sticker op mijn brievenbus en een geheim telefoonnummer, kortom, al maak ik nog zo duidelijk dat ik met rust gelaten wil worden. Ik zit dus nog veel minder te wachten op kinders die thuiskomen met: "ja maar op school zeggen ze dat dat wel heel gezond is..." daar startte deze draad uiteindelijk mee.

Ranex

Ranex

08-07-2014 om 07:43

Tja

Anne J. Dank je voor het advies. Ik zal voortaan een voorbeeld nemen aan de positieve en neutrale manier waarop jij je jeugdzorg standpunt verwoordt. Dussehh, niet met oordelen en wel met humor., zei je. Right, verder heb ik me wel geamuseerd hoor. En nee, ik ben geen tienermoeder. Dat was wel vermakelijk, de zelfverzekerde vooronderstellingen over mijn leeftijd (Anne J. onder andere) en nu weer Katniss die en passant tienermoeders even wegzet en laat zien dat ze niet kan rekenen. Als ik een kind van 20 heb, pakweg op mijn veertiende gekregen, dus zo vroeg mogelijk, dan ben ik nu toch minstens 34. Ik heb in ieder geval de aandacht gehad, dat is duidelijk. Reclame, zeg maar.......Nu ga ik ontbijten, het oerbrood wacht....

leeftijd

Ach, dom- en lompheid is natuurlijk ook helemaal niet leeftijdgebonden. Fijn dat je dit even zo duidelijk voor ons illustreert Ranex.

En als je graag medestanders wilt om die petitie te ondertekenen, dan moet je misschien eens wat reclame kijken om te zien hoe je zoiets aanpakt. Je bakt er namelijk niets van. Alleen al door jouw bijdragen denk ik nu: waar kan ik tekenen vóór kindermarketing?

bibi63

bibi63

08-07-2014 om 15:31

Ranex

Je kunt hier vertellen hoe oud je bent of hou oud je kinderen zijn, waaruit dan een minimale leeftijd zou blijken. Net zo goed als ik hier kan melden dat ik 5 kinderen heb ipv 1 o.i.d.
Waar het om gaat is dat jouw reacties overkomen als iemand van rond de 20 of jonger. Hoe oud je werkelijk bent, weten we niet en kunnen we niet weten.
Bibi

Ranex

Ranex

08-07-2014 om 16:32

Goh Bibi

"Hoe oud je werkelijk bent, weten we niet en kunnen we niet weten." Méén je dat nou?? Bibi, wat een superieur inzicht. Ik dacht dat je wel aan je scherm zou kunnen zien wat mijn leeftijd is. Weer wat opgestoken. Je moet je inzicht niet alleen op mij richten, maar op de dames die in bijdragen riepen dat ik wel een jong iemand zou zijn. Anne J. bijvoorbeeld, meende dat je aan mijn nick wel kon zien hoe jong ik ben. Licht haar ook eens in.
Jippox, als je speciaal vanwege mij (wat een eer!) kindermarketing wilt steunen zou je één van de vele bureaus voor kindermarketing kunnen sponsoren. Kijk eens rond op websites zoals deze: http://www.kidscircle.nl/. Wat zeggen die bijvoorbeeld? "Kids zijn dynamisch, veeleisend, avontuurlijk, eerlijk, nieuwsgierig en willen altijd leren. Kids bepalen het consumenten gedrag binnen de familie. Kids worden dagelijks getriggered: op straat, op school, in de winkel, op het sportveld, bij vriendjes, via TV, online etc.
Via de kids bouw je de lange termijn brand loyalty binnen het hele gezin. Wij brengen deze kids in contact met uw merk."
Voorwaar, een fijne en nuttige club, jouw support meer dan waard. Toch?

ranex

Nou inderdaad! Dank voor de link.

Angela67

Angela67

08-07-2014 om 19:45

Foodwatch

Ranex,
misschien moet ik aan Foodwatch even melden dat jij nogal wat anti-reclame aan het maken bent (no pun intended) voor hun petitie.
Want de manier waarop jij denkt je missie te volbrengen getuigt nog niet echt van 'commercieel' inzicht en doet de zaak geen goed helaas.
gr Angela

bibi63

bibi63

08-07-2014 om 21:09

Ranex

"Kids bepalen het consumenten gedrag binnen de familie. Kids worden dagelijks getriggered: op straat, op school, in de winkel, op het sportveld, bij vriendjes, via TV, online etc.
Via de kids bouw je de lange termijn brand loyalty binnen het hele gezin."
Oh...... en daar ben je zelf niet bij? Tuurlijk worden ze door alles en nog wat getriggerd. Ik ook hoor in de jaren 60 en 70 als kind. Niets nieuws. Ik had geen 20 soorten chips nodig, om heel graag chips te willen, naturel en paprika waren verleidelijk genoeg. In de winkel en op tv, en bij vriendjes en in de sportclub. Dus?
Kortom: ze krijgen van alles voorgeschoteld (vroeger ook hoor), maar daar kan jij als ouder de nuance in leggen. Uitleggen dat niet alles kan, en je eigen koers varen.
Bibi

Ranex

Ranex

08-07-2014 om 21:35

Angela

Je moet doen waar je je prettig bij voelt. Daar ga ik niet over hoor. Ik begrijp alleen niet dat je dat hier dan neerzet. Je kunt toch gewoon melden, ze staan gewoon op Internet. Waarom dreigen?

Angela67

Angela67

08-07-2014 om 21:38

het is geen dreigen

het is om jou te laten inzien dat je (goede?) bedoelingen niet werken als je zo doorgaat. Dat zou ik jammer vinden van het goede doel (ja ik heb de petitie ondertekent maar niet omdat jij het zo charmant onder de aandacht bracht .
gr Angela

Angela67

Angela67

08-07-2014 om 21:39

ondertekent =

ondertekend

Ander forum?

Misschien heeft Ranex deze wijze van reageren wel op een ander forum opgedaan. Er huist van alles op het net en de toon is op sommige plaatsen weer op een 'andere' manier 'kritisch' dan op dit forum.

ik denk

Dat het de vrouw van Onno is

Forumbeheer OO

Forumbeheer OO

09-07-2014 om 13:58

Ho stop!

Beste Forummers,

Dat deze draad ietwat meta is is tot daar aan toe maar dat er op de man gespeeld wordt keuren we niet goed. Dat hebben we nooit gedaan en dat doen we dus nu ook niet. Dus, beste mensen, als je inhoudelijk wat te melden hebt graag! als het alleen maar op de man (vrouw) spelen is dan niet. We gaan in deze draad scherp opletten en er kan dus zomaar een reactie weggehaald worden omdat Ouders Online vindt dat het teveel op de man/vrouw gespeeld is en niet over het eigenlijk onderwerp gaat.

Houden jullie er rekening mee? Dank!

Forumbeheer Ouders Online

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.