Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Herstel novasure valt tegen

Ik ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die iets kunnen delen over hun novasure herstel.
Vandaag is het een week geleden dat ik deze behandeling kreeg. Na al lange tijd heftige menstruaties en daardoor chronische ijzertekort.
De behandeling zelf heb ik niet meegekregen door sedatie. Thuis gekomen wel direct vrij heftige pijn een paar uur lang maar de volgende dag ging dat al beter maar bleef pijnstilling nodig. Nu een week verder is het allemaal nog erg gevoelig. Zwaar gevoel in mijn buik en ik vloei echt veel (wondvocht)  elk uur wel verschonen. Ik kan amper een blokje om of ben al kapot en krijg pijn. Zelfde geld voor was ophangen, stofzuigen. Lang zitten doet pijn. Al met al valt het me tegen. Ik heb een week thuis gewerkt maar word maandag weer op kantoor verwacht. Lijkt me geen pretje zo.
Volgens internet zou je na enkele dagen weer klachtenvrij moeten zijn? (Op het vloeien na). Zijn mijn klachten normaal kijkende naar de ervaringen van anderen?

Ik zou me ziekmelden en de assistente van de dokter bellen voor overleg. En de pijnstilling strak volgens schema innemen.

Ziekenhuis bellen als je dat nog niet hebt gedaan. Als ik kijk naar mijn ervaring is dit niet normaal.

Jolanda1985

Jolanda1985

04-04-2025 om 22:29 Topicstarter

ik heb eergisteren de bali van de poli gebeld maar kreeg een vrij algemene reactie; luister naar je lichaam, wond is nog niet dicht en ieder lichaam reageert weer anders.
Ik kon er niet zoveel mee. Pff heb soms het gevoel alsof ik bevallen ben. Vooral  dat 'gelek' is echt vervelend. Maandag maar eens aansturen op de belletje met de gynaecoloog

Paar jaar geleden een Novasure gehad. Geen napijn gehad en ook nauwelijks bloed/ vochtverlies daarna. Ben de volgende dag ook weer gaan werken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.