Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tonny

tonny

28-04-2016 om 10:41

hekel aan sport(school)

Je hoort het vaker, mensen die een sportschoolabonnement hebben en dat nauwelijks gebruiken. Toch wordt 'de sportschool' veelal genoemd in het striven vaker en meer bewegen.
Ik ben jaren terug een periode naar een sportschool gegaan, samen met wat bekenenden en dan was het nog wel aardig. Nu moet ik eigenlijk weer wat meer gaan bewegen maar ik vind een sportschool helemaal niks. Al die apparaten, blegh.
Hardlopen ga ik ook niet doen, ik heb het nooit gedaan en voel mezelf nu te oud om ermee te gaan beginnen. Is misschien onzin maar ik vind het gewoon niks.

Voorheen fietste ik veel, maar nu mijn moeder er niet meer is, zijn die fietstochtten verleden tijd en zomaar nergens heen fietsen of rennen, daarvoor mis ik de discipline.
Minimeisje woont op fietsafstand, dat is alvast wat, maar er moet nog wel wat bij wil ik niet dichtgroeien en vastroesten op mijn leeftijd.

Hebben jullie handige tips om beweging in te bouwen in de gewone dingen van het leven? Volgens mij is dat het makkelijkste vol te houden.


Hortensia

Hortensia

28-04-2016 om 10:55

tips

Ik heb ook helemaal niks met sportscholen en besteed het geld liever aan andere dingen

Tja, die discipline... Ik woon naast een bos en heb speciaal om mezelf te dwingen vaker te gaan wandelen een hond genomen. Nadeel is wel dat je dan meer gebonden bent.
Hardlopen doe ik niet, dat is in mijn geval slecht voor mijn gezondheid
Fietsen doe ik wel. Graag zelfs! Ik heb het laatste jaar ontdekt dat je je fiets voor 6,10 mee kunt nemen op de trein (dagkaart; niet tijdens de spits) zodat ik ook elders in het land een stuk kan gaan fietsen. Er is een geweldig fietsknooppuntennet (google ), er zijn fietsnavigators die GPX-files lezen en op indernet zijn meerdere sites waarmee je je eigen route (al dan niet met die knooppunten) kunt maken, opslaan en in je navigatie kunt zetten.

Je kunt ook de LF-routes (deels) fietsen. Ook die staan op het www.

Je kunt dit combineren met een bezoekje aan een museum, vrienden, een terrasje oid, of, zoals ik zelf graag doe, een fotoreportage maken. Geef het een doel. En nieuwsgierigheid is ook een doel (goh, hoe zou dat bos waar ik dagelijks langs rij er "van binnen" uit zien?"

Ik heb zelf vorig jaar een route uitgestippeld van noord Groningen naar Zuid Limburg, die ik stappen van 13 etappes heb uitgereden

Dit zijn wel uitstapjes die je niet elke dag doet. Maar ook in de daagse dingen kun je meer bewegen. Het zijn cliché's, maar hoe vaak pak je de auto terwijl je eigenlijk net zo goed kunt fietsen of zelfs lopen? Wanneer pak je de trap ipv de lift?
Ik woon in een dorp met flink wat voorzieningen. Maar vaak moet ik toch naar de stad (20 km verderop). Op een mooie dag ga ik dan heen en terug fietsen, maar ik pak ook wel eens met de fiets de sprinter en rij dan terug op de fiets (ca. kost 9 euro met dalurenkaart en fietskaartje - maar wat kost een retourtje met de auto, denk dan aan benzine én parkeergaragekosten?).

Als er geen reden is om te gaan fietsen of lopen, verzin ik wel een reden (maar goed, ik moet ook bewegen voor mijn gezondheid - zit ik enkele dagen stil, dan merk ik meteen dat ik achteruit ga, dat is een stok achter de deur).

Juno

Juno

28-04-2016 om 11:25

Twee dingen

Wandelen, gewoon een blokje om. Of met een wandelgroep of juist alleen maar dan wel een route. Of als dat té doelloos is kan je gaan geocachen. Ik doe dat zelf niet maar het lijkt me wel ontzettend leuk.
Wat mij énorm helpt is een stappenteller. Ik heb een hele luxe, een fitbit Alta. Ik kan zien hoeveel ik heb gelopen, hoever, of ik mijn dagelijkse sport heb gedaan, hoe de kwaliteit van de slaap was en je krijgt een waarschuwing als je te lang stil zit. Je kan doelen stellen maar er staat al een bepaalde standaard in. Ik ben onverwacht zo'n streber dat ik echt nog wel even een extra rondje loop om mijn dagdoel te halen. Het is een smalle armband om je pols, bij tikken of draai met de pols gaat 'ie aan en dan kan je ook de tijd zien. En er zit ook een wekfunctie op.

Toch fietsen

Fietsen kun je vaker in de week doen. Ik doe alle boodschappen op de fiets. En fiets naar het ziekenhuis en waar ik ook maar moet zijn. Vorige week ben ik naar een stadje verderop gefietst. In een rustig tempo, dat wel. Ik had een gratis museumtoegang vanwege de museumweek en met koffie mee en een vriendin ter plaatse heb ik er 2,5 uur over gedaan. En dat was maar even verdwaald.
Binnenkort weer een uitje gepland naar een gratis lunchconcert, ook op zo'n 2 uur afstand fietsen.
Dan heb ik wel mijn ovkaart mee om zonodig met een lekke band in de trein te kunnen stappen.
Ik ben op zoek naar mijn mp3 die ik al jaren niet gebruikt heb, dan kan ik radio luisteren onderweg. Dat lijkt me nog wel wat.

Half a twin

Half a twin

28-04-2016 om 14:45

Zwemmen?

Sportschool, ik vond het ook helemaal niks en toch ga ik al zo'n vier jaar 2 keer per week een uurtje. Een revalidatiegroepje voor mensen met heup en knie problemen. Heb zelf een versleten heup waaraan ik als het effe lukt nog niet geopereerd wordt. Met goed oefenen heb ik weinig pijn dus goede reden om het vol te houden. Helaas ben ik de enige "jongere" in mijn groepje de meesten zijn 20 tot 35 jaar ouder, ik heb weinig gemeenschappelijks met die mensen, alleen het ledematen leed. Nu ben ik sinds kort met een vriendin van mijn leeftijd aan het zwemmen/aquajogging. Eerst een paar banen voor de conditie, dan oefeningen voor de spierkracht en dan nog een paar rustige banen. 5 kwartier per week. Heel lekker!
Kan je ook eens gaan proberen.

tonny

tonny

28-04-2016 om 15:16

fietsen

doe ik steeds, onze auto is elke dag met mijn man mee. Ik mis 'em ook niet, nou ja, als ik tuinplantjes wil halen of zo. Mijn werk is een paar minuten fietsen (te dichtbij, haha!) en oppaskleinkindje is een half uur fietsen. Naar de stad ga ik met waterbus/fiets en in in eigen woonplaats haal ik alle boodschappen altijd per fiets. Daar is geen winst te halen, behalve het fietstochtenplan van Hortensia. Leuk!

Zwemmen - ha ja, dat vind ik even erg als sport. Toch ben ik dit kalenderjaar begonnen met aquajoggen met enkele collega's. Helaas (grin) is het op een avond waarop ik geregeld iets anders heb. En toen vorige keer niemand van de meiden ging, ben ik in mijn eentje anderhalf uur gaan fietsen naar een naburig dorp. Lieve schapenfotootjes gemaakt.

Ik zal maar eens wat vaker wandelen dan. Camera mee, dat is altijd leuk.
En mochten er fysieke klachten komen waarbij sporten narigheid kan verminderen, zoals half a twin beschrijft, dan zal ik dat zaker gaan doen.

Triva

Triva

28-04-2016 om 16:13

tja

Denk serieus aan een folder of streekkrantenwijkje of postbezorgen via postnl of Sandd Het aantal 50plussers wordt hoe langer hoe groter hier.

Helena

Helena

28-04-2016 om 16:25

Stappenteller

Als je geen Fitbit wil kun je ook een goede stappenteller voor in je broekzak kopen, of, als je altijd je iPhone in je zak heb, een app downloaden.
Je kijkt dan eerst een week wat je ongeveer per dag loopt. Zeg 7000 stappen.
Dan stel je jezelf een haalbaar doel om dat te verhogen. Duizend stappen is tien minuten lopen, dus reken maar uit.
Zo kun je echt ongemerkt meer gaan bewegen. Bij 3000 stappen extra (bij een beginpunt van 7000) loop je al bij a 50% meer. Klinkt dat niet veel?

Thursday Next

Thursday Next

28-04-2016 om 16:46

ik ook

sportschool, brrrr...
Ik fiets veel, werk is op 26 km afstand en dat tikt natuurlijk lekker aan.
Verder doe ik alle vervoer op de fiets, dat moet ook wel want ik heb geen rijbewijs. Als ik jongste naar school breng fiets ik vaak nog een stuk meteen daarna, 10 - 15 km.
Je kan natuurlijk voor het boodschappen doen, of naar/van je werk een eindje omfietsen, dat doet mijn man ook.
Ik heb een tijd gezwommen met een vriendin, dat vond ik ook leuk.
Oh en ik zit bij de muziek (fanfare), daar komt ook aardig wat sport bij kijken .

Toch wel sportschool

2 of 3 keer per week, 45 minuten. Gezellig muziekje op. Krachttraining is goed als je een dagje ouder wordt. Niet voor de echte spierballen, maar wel om typisch middelbare knie,heup,rug en andere klachten te vermijden. T is maar net hoe je er in staat. Ik vind 2 of 3 uurtjes per week investeren in je lichaam niet zo'n drama. En ook op de sportschool kun je het zo leuk maken als je wilt. In je uppie aan de apparaten, maar bij ons hebben ze ook allerlei klasjes specifiek voor 50 of 70 +, en ze doen ook een paar keer per week circuittraining: Wel apparaten / op matjes, maar groepsgewijs, in een soort roulatie parcours /.schema. Doen ook veel ouderen aan mee, en ziet er altijd heel gezellig uit.

Ingrid

Trouwens....

Onze sportschool doet ook nordic walking en zo. Kun je ook nog afwisselen. Keertje trainen, keertje groepsgewijs stevig lopen.

Ingrid

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-04-2016 om 19:39

Sporten

Ik hield ook niet van sportscholen; ik heb ze allemaal bezocht. Vreselijk massaal, geen goede begeleiding, allemaal "would-be" types. Nu sport ik al ruim vier maanden bij een kleine sportschool met goede, persoonlijke begeleiding en aandacht. Ik sport 2, 3 keer per week een klein uurtje. Een combinatie van hoge intensiteit interval cardio- en krachttraining, afgestemd op mijn lichaam en rekening houdend met mijn "gebreken"; daarna speciale rekoefeningen. Als ik wat extra oefeningen wil doen zoals push-ups, met de kettlebells jongleren of een robbertje wil kickboksen kan dit ook. Ik vind het heerlijk! Ik doe het vooral voor mijn gezondheid. Vrouwen boven de 40 moeten ter preventie van osteoporose krachttraining doen, liefst in combinatie met cardio. En aangezien ik graag zo lang mogelijk zelfstandig thuis wil blijven wonen zonder achter een rollator aan te lopen werk ik me die paar keer in de week graag in het zweet. Ik heb bergen meer energie, zit strakker in m'n vel, ben leniger, heb meer spiermassa en veel minder last van mijn nek- en rugklachten (ik ben in het verleden twee keer aan een nekhernia geopereerd). Het is ook erg gezellig. De gemiddelde leeftijd ligt rond de vijftig en het zijn niet van die vreselijke "kijk mij nou eens mooi wezen" tiepjes. Er wordt veel gelachen en de trainers zijn superaardig en deskundig. Ik ben fan en hoop het nog heel lang te kunnen blijven doen. Dus ik ga door wind, regen en hagel op de fiets en kom moe maar heel voldaan terug

Pennestreek

Pennestreek

28-04-2016 om 21:22

Hier toch ook sportschool

Naast dat ik naar mijn werk fiets (4xpw half uur heen en half uur terug) en 1xpw met de hond een uur hardloop, ga ik ook nog iedere week met een vriendin naar de sportschool. Het is een kleine sportschool voor alleen dames. Wij doen daar een les waarbij je op lekkere muziek vooral werkt aan je bovenlichaam; buik- en rugspieren en armspieren. En doordat het tempo hoog ligt en er af en toe wat wordt gesprongen is het ook lichte cardiotraining. Door de lekkere muziek en doordat er iedere 3 maanden een nieuwe les met andere muziek en andere oefeningen is, waardoor er genoeg afwisseling in zit, blijft het leuk. Kijk eens of er bij jou in de buurt ook zo'n kleinschalige sportschool is.

Verder kun je natuurlijk heel veel zelf thuis doen. Zo is hoela hoepen weer helemaal 'hot', dat heb je vast in je jeugd wel gedaan. Is ook goed voor alle onderdelen van je lijf. Een vriendin loopt iedere dag een kwartier alle trappen van haar huis af. Of touwtje springen. Verder kun je natuurlijk alle mogelijke dingen doen voor je eigen TV, van yoga tot high impact training. Maar dat is ook maar alleen en daar moet je zelf discipline voor hebben. Die heb ik zelf niet zo heel erg, vandaar dat uurtje sportschool met de vriendin.

Jammer dat je niet in de buurt woont, hadden we gezellig samen wat kunnen doen .

Triva

Triva

28-04-2016 om 22:05

tja

die discipline of stok achter de deur is gewoon een stapel folders of krantjes of post die je moet bezorgen Vrijwillig touwtje springen? In een sportschool lopen hannesen? Mij niet gezien.

Jaina

Jaina

29-04-2016 om 01:09

Mogelijkheden

Er zijn natuurlijk enorm veel mogelijkheden tot bewegen bij de sportschool om. Om te sporten hoef je niet naar een sport school. Je kan op tennis gaan of op volksdansen. je kan zwemmen of bij een wandelclub. Je kan op aqua-gym gaan of op zumba. Je kan ook investeren in een crosstrainer of roeimachine voor thuis.
Zelf wandel ik veel (honden helpen daarbij enorm want je moet wel) en ga een paar keer per week zwemmen. Zeker in de zomer zwem ik vaak (eigen zwembad en in zee) maar in de winter ga ik 1x per week gemiddeld naar het zwembad. Ik heb besloten om het zwembad laten te verwarmen en dan kan ik volgende winter gewoon in eigen tuin zwemmen want elke week naar dat warme chloor bad vind ik ook niet zo leuk. En ik ben niet zo stoer als die oude mannen en vrouwen die ik hier dagelijks in de winter in de zee zie.
Verder bowl ik al jaren maar dat is natuurlijk geen echt bewegen.
Die roeimachine hebben we ook thuis (idee van mijn man) maar voor mij is dat te zwaar (zwakke knieën) maar ik zou bijvoorbeeld wel met een crosstrainer aan de slag kunnen. Misschien moet ik daar eens aan gaan denken maar ik vrees dat het er in de praktijk weinig van zal komen want saai.
Ik zou ook wel weer willen tennissen wat ik vroeger regelmatig deed maar mijn knieën kunnen dat dan niet aan dus dat ga ik niet doen. Ik badminton sinds een poosje in een amateurgroepje met voornamelijk middelbare vrouwen (en ouder). Dat is leuk want niet erg intensief. Bovendien is badminton een minder zwaar voor je lichaam dan tennissen (althans in dit tempo, voor professionele badmintonners ligt het ongetwijfeld anders). Ik ga overigens maar 1x in de twee weken want vaker heb ik geen tijd. De andere week bowl ik.
En ik ga regelmatig paardrijden. Is een grote hobby van mijn schoonzus, neef, jongste dochter en nichtje dus dat is ook leuk om samen met de kinderen te doen. Ik volg geen lessen (meer) maar ga op buitenrit, fijn de natuur in. Kajakken is ook leuk om af en toe te doen. Dat is goed voor de armspieren. Dat zijn dingen die ik doe wanneer ik tijd heb en niet zeer regelmatig.
Ik hou overigens niet echt van sporten. Ik hou wel van de natuur dus iets buiten doen vind ik fijn en bowlen heb ik altijd leuk gevonden (maar sport is wel een groot woord daar voor) en bovendien super gezellig want je speelt meestal samen met fanatieke Amerikaanse ex pats die vrij OTT zijn.
Ik doe dus wel van alles maar geen heel intense dingen maar al met al blijf je zo toch wel bezig.
En uiteindelijk is dat ook wel belangrijk. Je moet het ook een beetje leuk vinden.
En ach je kan ook prima gezond oud worden zonder intens te sporten zolang je maar een beetje in beweging blijft.

Jaina

Jaina

29-04-2016 om 01:16

Het klinkt wel heel luxe om het zwembad te laten verwarmen maar het is meer dat we besloten hebben om zonnepanelen aan te schaffen voor het huis en daarmee kan je ook het zwembad verwarmen. Dus de extra kosten zijn te verwaarlozen omdat we die panelen toch al gaan aanschaffen (die zijn wel duur maar milieu vriendelijk en zo, en het schijnt zich terug te betalen, dat zeggen ze althans)

tonny

tonny

29-04-2016 om 09:49

heel wat variatie Jaina

en dat voor iemand die niet perse van sport houdt.

Ik ga eerst maar wat dagelijkse beweging toevoegen aan wat ik toch al doe. En stevig in de tuin werken, het onkruid tiert welig.

Jaina

Jaina

29-04-2016 om 10:35

Tonny

Afwisseling, ,gezelligheid en vrijblijvendheid zijn voor mij belangrijk. Als ik 3x in de week naar de sportschool zou gaan ben ik volgende week al afgehaakt. Tenzij ik misschien een groep vriendinnen heb die me meeslepen en ook echt gaan want de keren dat ik het heb geprobeerd eindigden de vriendinnen en ik de helft van de keren in het café ipv op de sportschool dus dat heeft ook weinig zin.en daarnz haakten we sl blug allemaal af en werd de sportschool sessie vervangen door een wekelijkse lunch. 1x per week naar het zwembad kan ik regelmatig al niet opbrengen. Externe factor helpt wel: smekende hondenogen die willen wandelen en zo.
En inderdaad kijken naar wat je fijn vindt. Ik zit al veel binnen dus dan is iets in de natuur aantrekkelijker dan binnen. Verder is het ook prima om.sociaal leven en bewegen te combineren. Met vrienden iets samen doen is ook leuk.

Jasmijn

Jasmijn

29-04-2016 om 10:46

veel meer lopend doen

Ik denk dat lopen nog intensiever is dan fietsen, dus ik zou meer lopend doen. Lopend naar je kleinkind, lopend naar de AH, lopend naar een vriendin, dat soort dingen. Zelf ben ik sinds een half jaar weer gaan hardlopen. (deed ik nooit, vond ik niet leuk, kon ik niet) Maar ik wilde wel iets doen en heb geen geld voor een sportschool en hou daar ook niet zo van. Enfin, ben begonnen met een schemaatje wat ik van internet het afgehaald en de eerste keer kon ik maar 1,5 minuut aan een stuk rennen (zo'n domper, voelde me wel een kluns) maar goed, volgehouden en het schemaatje blijven volgen en het ging steeds beter, dat was een lekker gevoel. Nu kan ik een half uur aan een stuk rennen. Langer hoeft van mij niet, paar keer per week een half uurtje vind ik sportief genoeg! Maar als rennen je niet ligt, dan zou ik dus gaan wandelen, tempo kan je zelf aanpassen natuurlijk, soms eens even wat meer doorstappen bijvoorbeeld.

Tonny

Tonny

29-04-2016 om 10:59

Afwisseling, ,gezelligheid en vrijblijvendheid

helemaal mee eens! Ik heb niet zoveel met strakke schema's; mijn werk is ook elke week weer anders en het oppassen op minimeisje is ook al niet op vaste dagen.

Naar kleinkind lopen is te ver hoor, en naar AH lopen lijkt me niks want dan moet ik boodschappen sjouwen (of ik moet een boodschappentrolley kopen - woehaa mijn dochters zien me aankomen, dát vinden ze pas belegen ) - dus dan heeft de fiets voorkeur. Maar naar mijn werk lopen zou best kunnen.

(Volks)dansen is vrolijke beweging, helaas heb ik de motoriek van een strijkplank, die tijdspassering zou vooral frustatie genereren.

Ondertussen leuk om al deze suggesties langs te zien komen, bedankt!

Triva

Triva

29-04-2016 om 12:26

lopen vs fietsen

Lopen is niet beter tenzij je het langer doet. Dus ja, lopen is gezonder als je een uur loopt tov 20 min fietsen. Maar een half uur fietsen is net zo goed als een half uur lopen. Dus als lopen te ver is kun je beter fietsen dan de auto pakken

Jasmijn

Jasmijn

29-04-2016 om 12:40

rugzak

Oke, nou bij hoogtijdagen eens een wandeling naar kleinkind en met de bus terug En naar Albertheijn kan je natuurlijk een rugzak meenemen voor de boodschappen. Vaker kleine dingetjes halen, natuurlijk niet voor de gehele weekboodschappenlijst. Wandelen met bepakking.
Maar als je al doet wat je leuk vindt, en desnoods een keertje vaker omfietst ofzo, dan is alle extra beweging mooi meegenomen en makkelijker vol te houden.
Hier 'mag' ik van mezelf ook geen dingen meer op de trap leggen, om mee te nemen zodra je naar boven gaat. Nee ik ga meteen even heen en weer....dat soort kleine dingetjes.

Marjoleine64

Marjoleine64

05-05-2016 om 20:03

Triva

Lopen (wandelen, hardlopen) is wel beter voor je botten. Ook dat is onderdeel van je gezondheid. Mijn oude tante had vanaf haar 40e last van osteoporose, en kreeg daardoor veel botbreuken en was op haar 55e bijna volledig arbeidsongeschikt als wijkverpleegkundige (maar heeft tot haar pensioen nog wel 50% gewerkt, in een kantoorfunctie). Ze heeft toen een hond genomen, en ging daarmee 2 keer per dag een flink eind wandelen (de 3e keer een klein stukje). Na een tijd was haar botmassa duidelijk toegenomen, echt meetbaar! Voor je conditie maakt het inderdaad niet heel veel uit, maar voor je botten is een 'sport' die je botten belast echt beter dan zwemmen of fietsen.

Triva

Triva

05-05-2016 om 21:29

marjoleine

Dat kan maar hardlopen (bij jouw reactie tussen haakjes) is nog weer wat anders, ik vind dat behoorlijk belastend voor de gewrichten.

Maar wel interessant dat dat nergens gezegd wordt, ook hier niet: http://www.30minutenbewegen.nl/home-ik-wil-bewegen/waarom-bewegen/de-beweegnorm.html

Het klopt natuurlijk wel: http://www.optimalegezondheid.com/belang-van-krachttraining-om-de-botten-sterk-te-houden/ Gewichtheffen zoals bankdrukken is een goede training, dansen, traplopen en stevig wandelen zijn allemaal gewicht-dragende oefeningen. Dit zijn allemaal oefeningen die voor de bevordering van (goede) mechanische stress in de botten zorgen. Dit draagt bij ​​aan de hechting van calcium in de botten. Aerobe oefeningen zoals fietsen, roeien en zwemmen, versterken de botten niet.

Wat je moet doen ligt dus vooral aan wat je wil verbeteren/veranderen!

Tonny

Een boodschappentrolley belegen? Kijk eens wat voor leuke er zijn: http://tinyurl.com/jy5udm3

skik

Tonny

Tonny

06-05-2016 om 09:34

@Skik

mee eens! Het is gewoon de associatie van mijn dochter met boodschappentrolleys. Wie weet schaf ik er binnenkort een aan, rijd ik 'm zo naar binnen tot de voorraadkast

Uitzoeken

Groot gemak hoor die dingen. Ik gebruik al een boodschappenwagen sinds mijn jeugd. Let wel goed op dat het onderstel stabiel is en niet omkiept als het vol met boodschappen zit zodat je het even los kunt laten als je met volle boodschappenkar buiten nog even vis af wil rekenen.
Mijn laatste kar was een drama op dat gebied. Ergerlijk.
Daarvoor had ik jaren stevige karren die ook gebruikt konden worden om kleine tv's mee te vervoeren of een stoel van Ikea of zoiets.
Goede kwaliteit is handig.

Hortensia

Hortensia

06-05-2016 om 10:22

trolley

Ik was nog jong toen ik zo'n "truttenkar" aanschafte. De tas is na 30 jaar allang vergaan, het onderstel heb ik nog en is oerdegelijk, gebruiken we als draagkar. Ik heb er nu eentje van Ikea, toevallig zag ik 'm laatst terug bij Danni Lowinski

Zowel onderstel als de complete Ikea-trolley zijn ook erg handig als je op het OV bent aangewezen en je moet dingen sjouwen.

Deze van Tomado

http://voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=870467

De kar onderin was het kreng. De constructie om de zak te dragen deugt niet en waar het ene metaal zou moeten haken achter de andere schiet het er steeds af waarna de zaak omzakt. Deze is uit de handel zie ik.

Pennestreek

Pennestreek

07-05-2016 om 14:15

Goed bezig!

Ik ben gisteravond met de vriendin van de sportschool lekker wezen skeeleren. Had ik nog nooit gedaan maar in mijn jonge jaren wel heek veel geschaatst. Voelde daardoor binnen 5 minuten al heel vertrouwd. Heerlijk was het met dat prachtige weer, dus dat wil ik wel blijven doen.
En in het kader van mezelf lekker even afreageren heb ik vanochtend mijn allereerste boksles gehad! De vriend van een collega geeft bokstraining en bood me spontaan een les aan toen we het hadden over mijn situatie. Volgens hem bereik je met boksen een paar dingen die heel goed zijn voor mij nu: je kunt je lekker afreageren, je voelt beter waar je spanning zit en dus hoe je beter kunt ontspannen, je werkt aan je houding en je werkt aan je zelfvertrouwen. Ik vond het tot mijn eigen verrassing eigenlijk echt heel erg gaaf om te doen, dus wie weet krijgt dit wel een vervolg!

Niki73

Niki73

12-05-2016 om 15:00

Skeeleren en boksen!

Wat ontzettend stoer van je, Pennestreek! Go!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.