Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gebitsellende dochter...het houdt niet op

mijn dochter van 12 die heeft met momenten ook dat ze niet alles kan vilteren in haar hoofd (geen rugzakje geen  labeltje) normaal eq en schoolniveau (groep 8) en als ze het dan even niet meer allemaal kan bolwerken zegt ze mama ik ben druk in mijn hoofd en dan wil ze in de avond als ze gaat slapen lekker onder de verzwaringsdeken slapen. Soms zie ik het aan haar dat ze druk is in der hoofd en dan zeg/vraag ik L wil je vanavond lekker onder je knuffeldeken slapen dus de verzwaringsdeken deken noem ik een knuffeldeken 

MamaE

MamaE

21-11-2024 om 23:30 Topicstarter

Tijgeroog schreef op 21-11-2024 om 18:20:

[..]

Nee hoor, komt absoluut niet onaardig over.

Ik vind zelf een nieuw montuur uitkiezen altijd ingewikkeld. Keuzestress, onzekerheid, en bij m'n laatste bril ook heel veel gedoe en stress voor ie eindelijk goed stond.

Als je dat los kunt halen van het "m'n ogen gaan weer achteruit" maakt dat het misschien wat minder beladen.

Hier zit wel wat in. Dochter draagt al een bril sinds ze twee is. De eerste jaren was het nooit zo'n ding. Sinds ze zelfbewuster is, lijkt ze een bepaalde schakeltijd nodig te hebben om dat zonder drama aan te gaan. Niet erg, als we dat weten.

Dat achteruit gaan van haar ogen valt best mee trouwens, dat maakt ze in haar hoofd ook veel groter dan het is. Het zou veel makkelijker zijn, vooral voor haarzelf, als ze wat accepterender in het leven stond en het net als toen ze peuter/kleuter was gewoon nam zoals het komt en niet overal een oordeel aanhangt. 

Maar goed, ze doet het niet expres. Dat houd ik mezelf maar voor. Dat besef helpt me ook om met meer mildheid, mededogen en genade naar dochter en haar gedrag te kijken. Want dat is hoe ik in het leven wil staan en de moeder te zijn die ik haar gun en die ze verdient.

We gaan sowieso een verzwaringsdeken kopen. Misschien vind ik het zelf ook wel fijn.

MamaE schreef op 21-11-2024 om 23:30:

[..]

Hier zit wel wat in. Dochter draagt al een bril sinds ze twee is. De eerste jaren was het nooit zo'n ding. Sinds ze zelfbewuster is, lijkt ze een bepaalde schakeltijd nodig te hebben om dat zonder drama aan te gaan. Niet erg, als we dat weten.

Dat achteruit gaan van haar ogen valt best mee trouwens, dat maakt ze in haar hoofd ook veel groter dan het is. Het zou veel makkelijker zijn, vooral voor haarzelf, als ze wat accepterender in het leven stond en het net als toen ze peuter/kleuter was gewoon nam zoals het komt en niet overal een oordeel aanhangt.

Maar goed, ze doet het niet expres. Dat houd ik mezelf maar voor. Dat besef helpt me ook om met meer mildheid, mededogen en genade naar dochter en haar gedrag te kijken. Want dat is hoe ik in het leven wil staan en de moeder te zijn die ik haar gun en die ze verdient.

We gaan sowieso een verzwaringsdeken kopen. Misschien vind ik het zelf ook wel fijn.

Er zijn ook verzwaringsknufels, die je tegen je aan kunt houden en die druk geven. Mijn kleinzoon heeft een konijn en vindt het soms prettig.

Als een verzwaringsdeken te warm zou zijn kun je ook kijken voor een slaaptunnel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.