Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

De kinderartsen zijn om: vaccineer de tieners


Kyana schreef op 30-06-2021 om 13:44:

Ik zou wel aandringen als ze niet zouden willen. Ik zou willen weten waarom niet. Er zijn eigenlijk geen logische argumenten te bedenken om het niet te willen behalve op medisch advies. Maar ik zou niet dwingen. Ze mogen uiteindelijk zelf beslissen. Hier is het echter geen enkel punt. Ze snappen goed dat het voor de maatschappij van groot belang is dat de immuniteit zo hoog mogelijk ligt.

Ook mee eens. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-07-2021 om 16:04

Temet schreef op 01-07-2021 om 08:11:

Een vraagje trouwens. Ik heb destijds mijn vaccinatieafspraak via de site gemaakt. Partner is via het werk geprikt. Als je telefonisch een afspraak maakt, kan je dan een beetje onderhandelen over tijd en plaats? Er is een vaccinatielokatie dichtbij ons huis, en ik heb twee kinderen, ik streef naar een afspraak voor beiden op die locatie en dan vlak na elkaar als het even kan. Ik denk dat in dat geval bellen beter werkt dan de site, zie ik dat goed?

Groeten,

Temet

De tijd is niet zo strak, zolang je maar op de dag komt dat je ingepland staat. En als het erg warm is vinden ze het niet zo prettig als iedereen al om 8 uur 's ochtends komt.

Bellen is denk ik wel makkelijker (als je erdoor komt) omdat je online voor ieder apart moet inloggen.

En je kunt nu alleen voor 2004 een afspraak maken, je zult dus met de afspraak voor de oudste moeten wachten tot de jongste ook een afspraak mag maken. Later mag wel, eerder niet.

Ysenda, dat had ik ook bedacht, maar dat calculeer ik in. We gaan 12 juli op vakantie, twee weken weg maar. Als ik voor oudste (2005) kan bellen dan heeft hij waarschijnlijk vlak voor vertrek prik 1. Als er sprake is van bijwerkingen, verpesten die dan zijn dagen op de vakantieplek. Ik wacht dus liever tot ook dochters jaargang vrijkomt. Dat is waarschijnlijk net als wij weg zijn (of misschien vlak daarvoor). Dan bel ik vanaf het vakantieadres (niet vergeten de BSN's mee te nemen) en reserveer voor een datum nadat wij weer terug zijn, zodat als ze met bijwerkingen te kampen hebben, ze die kunnen uitzitten in hun eigen huis en het niet ten koste van de tijd op de vakantielocatie gaat. Ik hoop natuurlijk dat ze geen bijwerkingen krijgen, maar ik hou er wel rekening mee en het is toch vervelend als je daarmee een stranddag wordt ontnomen. 

Groeten,

Temet 

Ik heb nog niemand gehoord die meer dan 1,5 dag last had van bijwerkingen.

Ik wel

Groeten,

Temet

Dan snap ik dat je het niet vlak voor de vakantie doet. Met mijn omgevingsverhalen zou ik denken 'ach, dan zit hij in de auto en mist hij niks'. 

Ik denk dat mijn zoon niet voor de laatste schoolweek zal kunnen, maar ik zal het maar niet vlak voor een wedstrijd plannen.

Eigen keus, tja, vaak nemen kinderen (ook pubers) voor dit soort dingen ook de gedachten van hun ouders over. Ook afhankelijk van de leeftijd en vrienden uiteraard. Maar ik lees wel eens van mensen (ja, FB - boomer!) van mensen: "we zijn zo blij dat ons kind zelf heeft gekozen om ...(vul maar in)". Jaja, zelf, maar met het gedachtengoed van de ouders uiteraard.

Zo ook een collega die geen wappie is maar wel eh... coronakritisch en niet gevaccineerd, waarbij de kinderen zelf besluiten dat ze ook niet gevaccineerd willen worden.

Oh goed dat ik dit lees zeg, ik had nog niet gezien dat je een afspraak mag maken voor 2004. Zoon hier is uit dat jaar. Hij wil graag gevaccineerd worden, is er niet bang voor, maar wel heel bang voor testen. Zo jammer dat het voor hem dus niet meer voor de vakantie gaat lukken, want ik heb dus nu net een testafspraak voor hem moeten maken. Daar stellen we dus ook maar een ijsje of whatever tegenover. Maar ik ga straks als hij thuis komt meteen vragen of hij een prikafspraak wil inplannen. 

Als je nu probeert kan hij misschien nog net gevaccineerd worden. 17 jarige hier vanochtend 11 uur online afspraak gemaakt en kon al maandag aanstaande terecht.

gr Angela

Valeria schreef op 01-07-2021 om 17:00:

Ik heb nog niemand gehoord die meer dan 1,5 dag last had van bijwerkingen.

Ik heb zelf 3 dagen bijna 40 graden koorts gehad na het eerste vaccin, spierpijn, hoofdpijn, doodmoe, misselijk…. het kan dus. Ik snap dus ook heel goed dat mensen geen vaccin plannen kort voor een vakantie. Zo bellen voor mijn zoon uit 2004. 

Tango schreef op 02-07-2021 om 15:56:

Oh goed dat ik dit lees zeg, ik had nog niet gezien dat je een afspraak mag maken voor 2004. Zoon hier is uit dat jaar. Hij wil graag gevaccineerd worden, is er niet bang voor, maar wel heel bang voor testen. Zo jammer dat het voor hem dus niet meer voor de vakantie gaat lukken, want ik heb dus nu net een testafspraak voor hem moeten maken. Daar stellen we dus ook maar een ijsje of whatever tegenover. Maar ik ga straks als hij thuis komt meteen vragen of hij een prikafspraak wil inplannen.

Dat was sowieso niet gelukt. 2004 krijgt pfizer en dan heb je twee vaccinaties nodig om niet meer getest te hoeven worden.

Mijn zoon uit 2004 krijgt de eerste op 15-7. Mijn zoon uit 2002 ging voor Janssen en heeft zijn prik vorige week woensdag gekregen. Hij gaat op 10 juli naar Griekenland en hoeft nu niet meer getest te worden. 

Wij zullen zelf wel onze kinderen moeten laten testen als Italië de toegangseisen niet wijzigt. Wij houden het in de gaten. Wij vertrekken op 30 juli (met de auto).

Plantenbak schreef op 03-07-2021 om 09:34:

[..]

Dat was sowieso niet gelukt. 2004 krijgt pfizer en dan heb je twee vaccinaties nodig om niet meer getest te hoeven worden.

Mijn zoon uit 2004 krijgt de eerste op 15-7. Mijn zoon uit 2002 ging voor Janssen en heeft zijn prik vorige week woensdag gekregen. Hij gaat op 10 juli naar Griekenland en hoeft nu niet meer getest te worden.

Wij zullen zelf wel onze kinderen moeten laten testen als Italië de toegangseisen niet wijzigt. Wij houden het in de gaten. Wij vertrekken op 30 juli (met de auto).

Ja klopt hoor, zoon is ook uiterst teleurgesteld. Hij wil nu helemaal niet meer vaccineren want ziet verder de noodzaak niet. Hij wilde het vooral vanwege de vakantie. Hij is echt (door zijn autisme) erg bang voor testen, terwijl hij prikken geen probleem vindt.  Hij zit niet op school maar op een leer-werkproject en daar zijn zelden corona-gevallen geweest. Er wordt heel goed afstand gehouden. Verder is zoon echt zelden ziek en veel minder vatbaar voor verkoudheden en andere virussen dan dochter. Dus ik snap hem best wel. 

Zelf vind ik het echter wel prettig als hij gevaccineerd wordt, maar denk dat we maar gaan bellen na onze vakantie. We zijn 19-7 alweer terug. Ik leg het hem dan wel weer opnieuw voor. 

Tango, als hij gevaccineerd is, is de kans dat hij in de toekomst (ivm een verkoudheid, of een volgende vakantie of...) getest moet worden veel kleiner. Misschien dat dat nog een argument is?

Toevallig kwam het net weer ter sprake en toen zei zoon dus dat hij gewoon gevaccineerd wil worden. Hij vroeg nog even of het pijn deed, maar toen man en ik beide zeiden dat je er nauwelijks iets van voelt, was het prima. Ik ging dus online een afspraak maken maar kreeg alleen maar data in de periode dat we weg zijn. Voor andere afspraken moet je bellen. Ik heb dus nog geen uitnodiging voor hem, dus moet ik weer even dat telefoonnummer opzoeken... Zo raar dat dat niet op de site staat vind ik. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.