Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

De kinderartsen zijn om: vaccineer de tieners


Imi

Imi

29-06-2021 om 11:39

Groot gelijk, Valeria. Ik heb taart gehaald nadat ikzelf gevaccineerd was. Dat ga ik bij de kinderen ook doen. Tenzij ze liever ijs hebben natuurlijk. 😄

Mijn kinderen mogen zelf beslissen. Ik ben daar heel duidelijk over geweest. Maar ze zijn slim genoeg om uiteraard wel een vaccin te willen. 

Valeria schreef op 29-06-2021 om 11:32:

[..]

Hier ook zoiets.

Alleen toen bleek zoon van 14 niet te willen omdat hij bang was dat het pijn zou doen Helaas voor hem vind ik dat helemaal geen goede reden, dus waarschijnlijk moet er wel een ijsje tegenaan gegooid worden.

Mijn antwoord hierop is dan altijd: je kunt nu kiezen voor 1x geprikt worden tegen het risico veel vaker geprikt te moeten worden als je wel ziek wordt. 

Die van mij komt dan niet terug met het argument dat de kans op ziek worden niet heel groot is en hij het risico wel neemt. 

Als mijn kinderen heel duidelijk zouden aangeven niet te willen om wat voor reden dan ook dan wordt dat wel een gesprek, maar ik heb het ze dus niet vrijblijvend voorgelegd, als in "zouden jullie gevaccineerd willen worden". Nogmaals: idem HPV. En die inhaalvaccinatieactie van twee jaar geleden (meningokokken, of wat was het?) voor zoon. 

Dochter heeft een hekel aan injecties, dus als ik haar vraag of ze wil is het antwoord nee en moet ik gaan overreden als ik het toch belangrijk vind (en dat vind ik). Nu ik het voorleg als een vanzelfsprekendheid en eventueel bevestig dat vaccinatie natuurlijk niet echt leuk is maar dat we dan daarna een ijsje gaan halen oid is er verder vooralsnog geen probleem. 

Voor zowel HPV als voor corona is het nog toekomstmuziek trouwens. 

Groeten, 

Temet

Valeria schreef op 29-06-2021 om 11:32:

[..]

Hier ook zoiets.

Alleen toen bleek zoon van 14 niet te willen omdat hij bang was dat het pijn zou doen Helaas voor hem vind ik dat helemaal geen goede reden, dus waarschijnlijk moet er wel een ijsje tegenaan gegooid worden.

Dat was het enige argument dat mijn jongste had om de HPV niet te willen, dat vond ik ook geen goede reden, dus die is gewoon geprikt toen.
Vanmorgen kwam het gesprek toevallig op het vaccineren van jongeren en hij gaf aan dat hij zich gewoon zou gaan laten vaccineren.
Mijn oudste is boven de 18 en heeft al een afspraak staan.

Mijn dochter (volwassen inmiddels) is ook erg bang voor prikken. Je kunt dat aangeven op het gezondheidsformulier. Dan krijg je een aparte behandeling. Je kunt gaan liggen, ze zijn erg vriendelijk, ze stellen je gerust en ze helpen je echt. Daar zijn die mensen speciaal voor, gewoon doen dus. Zegt het voort aan de bange pubers! 

Hier zijn ze 13 en 16, de 13-jarige heeft laatst oa de HPV gehad. We hebben toen, en onlangs over Corona weer, besproken dat het hun keuze is, dat ze gezien hun leeftijd over mogen beslissen, maar het was totaal geen discussiepunt, ze willen allebei graag gevaccineerd worden. Dat zal ook wel met hun opvoeding te maken hebben, ze krijgen van ons regelmatig de boodschap mee dat we vaccinaties belangrijk vinden (we werken allebei ook als vrijwilliger op een vaccinatielocatie)


Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het aan je opvoeding ligt als ze niet willen, dat is misschien wat onhandig geformuleerd. Maar we hebben ze goed geïndoctrineerd met het belang van vaccineren, ze zijn niet angstig aangelegd en hebben goede ervaringen bij eerdere vaccinaties. Dus ze willen graag zo snel mogelijk.

Mijn 14-jarige zei: " Okee, prima!".

Ik kan niet wachten, ik ben benieuwd wanneer we kunnen aanmelden. Dan kan hij eindelijk weer naar school (okee, na de vakantie). Al sinds het najaar thuis wegens zijn kwetsbare moeder. 😳

Mocht het kabinet na het advies besluiten dat de gezonde kinderen kunnen worden gevaccineerd, dan gebeurt dat op zijn vroegst vanaf ongeveer half augustus, zegt een RIVM-woordvoerder. ‘De vaccins die in juli binnenkomen, zijn nodig voor de tweede prikken van degenen die onlangs zijn gevaccineerd of voor hen die hun eerste prik nog krijgen.

Wanneer er vaccins beschikbaar zijn voor de tieners, is ook afhankelijk van het aantal 18-plussers dat nu kiest voor een prik met het Janssen-vaccin. Daarvan zijn nu 375 duizend doses beschikbaar. Ruim de helft daarvan is inmiddels vergeven. ‘Hoe meer jongeren voor dit vaccin kiezen, hoe sneller er Pfizer-vaccins over zijn voor de vaccinatie van tieners’, zegt een RIVM-woordvoerder.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/de-kinderartsen-zijn-om-vaccineer-de-tieners~b5209991/

Hoeveel kinderen van die leeftijd staan er eigenlijk op de grieppriklijst? Die zijn nu al aan de beurt. Volgens mij heb je de rest in een paar dagen geprikt. 

Mijn dochter staat op de grieppriklijst. Ze krijgt 2 juli de 2e prik. Ik dacht Pfizer.

Is zij nog minderjarig dan? Hier kreeg mijn minderjarige kind pas vorige week donderdag de uitnodiging (en vrijdag de eerste prik).

Nee, je hebt gelijk, ze is ouder dan 18.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.