Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dagcollege eindhoven

Dagcollege eindhoven

13-03-2020 om 13:54

Corona irritatie


Ad Hombre

Ad Hombre

25-03-2020 om 14:36

AnneJ

Bij Dodoo hebben ze - als we de site mogen geloven, nog enorme voorraden:

https://www.dodoo.nl/indomie-mi-goreng-rendang-40-x-80-gram.html

25 EUR voor 40 pakjes.

80 op voorraad (oeps, dat waren er vorige week nog 1000+!)

Hete broodjes Ad

Blijkbaar zijn het hete broodjes die je lang kunt bewaren.

Volgend jaar kan dat gehamster allemaal naar de voedselbank.

Ad Hombre

Ad Hombre

25-03-2020 om 14:52

AnneJ

Boodjes? Het is bami.

Adelaide

Adelaide

25-03-2020 om 15:04

Gedrag Kaaskopje

Ik snap het niet. Je schrijft: Man doet de boodschappen en komt elke keer toch met een irritatie thuis.

Betekent dat dat jouw man (bijna) elke dag boodschappen doet? Het is de bedoeling dat je zo min mogelijk naar de winkel gaat en in jullie geval, met twee personen, zou je toch één keer per week boodschappen kunnen doen!

Wel oordelen over anderen, ouders, kinderen en mensen die buiten lopen, maar ondertussen gaat jouw man wel ‘elke keer’ naar een winkel.

Pfff

Kunnen we alsjeblieft ophouden met zo vreselijk letten op wat andere mensen doen? Afstand houden is verplicht, maar eens per week de boodschappen halen niet.
Grote groepen mogen niet, maar je mag best in kleine groepen mensen bij je thuis uitnodigen, mits fit en op anderhalve meter afstand.
We kennen helemaal die mensen niet. Misschien zijn ze wel diep eenzaam, wonen ze alleen en is het bezoekje aan de supermarkt de enige keer dat ze een ander levend wezen zien. Misschien hebben ze hun eigen boodschappen in huis en kregen ze toen een verzoek van de buurvrouw. Als we nou gewoon letten op ons eigen gedrag en ons aan de regels houden. Daar hebben we zelf invloed op, op het gedrag van anderen niet.

bieb63

bieb63

25-03-2020 om 15:42

Nou Adelaide

Ten eerste is 'elke keer' niet een synoniem voor 'elke dag', maar betekent het, heel simpel, 'de keren dat'. En dat kan dus ook gewoon 1x in de zoveel dagen zijn.

Ten tweede: ik ga ook gewoon naar de super, desnoods dagelijks, en hou gepaste afstand.

"bami"

"Hete broodjes over de toonbank" Ken je die uitdrukking Ad?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_uitdrukkingen_en_gezegden_A-E

"brood

Als warme of hete broodjes over de toonbank gaan.
Zeer goed verkopen."

"Bami" ken je die uitdrukking?

Ja, ik kijk teveel 'Dad's Army' op het moment. Nog een: 'Don't panic! Don't panic!


https://www.youtube.com/watch?v=nR0lOtdvqyg

Ik ook

'Ten tweede: ik ga ook gewoon naar de super, desnoods dagelijks, en hou gepaste afstand.'

Ik ga bijna elke dag naar de supermarkt. Verse groente halen (en wat er verder nodig is) en meteen een frisse neus halen.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-03-2020 om 15:59

Brabander

Ik heb het gevraagd. Absoluut geen kenmerken van dementie. Wel van ikke ikke. Een type als mijn moeder, niet dement, wel erg oud, zou het misschien niet helemaal goed kunnen doen in een winkel. Dat verschil merk je vrij duidelijk. Ook oudere dames kunnen horken zijn ☺️

Kaaskopje

Kaaskopje

25-03-2020 om 16:19

Adelaide

Wie zegt dat man niet naar de winkel mag? Alleen ik val in de risicogroep, dus ik kom nergens.

Ik sprak net een meisje van 13 denk ik. We hadden het over dat het best ingewikkeld is voor kinderen. Ze weten soms niet of ze gewoon buiten mogen spelen, (dat hoorde ik gebeuren), ze moeten ( 12+) op de groepsgrootte en afstand letten, maar ook gecommandeerd van allerlei mensen over zich heen krijgen. En ja, helaas waar... dat blijken regelmatig "senioren" te zijn die de regels zélf niet goed hanteren. "Jullie mogen niet met zoveel!" "Jullie staan te dicht op elkaar!" Niet híer! Wel daar! In alle genoemde voorbeelden zaten ze ernaast. Ondertussen schrikken die kinderen wel van de boze onterechte opmerkingen.

zebra

zebra

25-03-2020 om 16:32

vooral op het werk

want als ik van mijn werk kom, ga ik heel soms naar de supermarkt en dan naar huis. De omstandigheden in de supermarkten zijn deze week enorm aangepast (bij 1 supermarkt zelf gezien, rest van horen zeggen) waardoor je je een stuk beter aan de richtlijnen kunt houden.
Maar op het werk is er vooral ergernis, de pot verwijt de ketel situatie en een hoop onzekerheid over ingezet worden op andere locatie of toch weer niet.

Ad Hombre

Ad Hombre

25-03-2020 om 17:08

AnneJ

Ik ken hem alleen als 'warme broodjes'.

Jij klinkt daarentegen meer als dominee Gremdraat

AnneJ

Ik voorspel dat als iedereen weer gewoon kan gaan en staan waar hij/zij wil en met hoeveel men wil, de Allerhande een themanummer heeft met "de honderd beste pastarecepten"

AH heeft trouwens nu Bonusfolders met "tweede gratis". Daar zou een maand geleden nog "hamsteren" bij hebben gestaan...

Groeten,

Temet

Ja ook leuk Ad


https://www.youtube.com/watch?v=Khi1BSe3mDo

Dagelijks uitzending van ds. Gremdaat in deze Coronatijden van 'Radio Oranje'.

Titels als 'Maak er wat van' en 'Alles komt goed'.

Hamsteren

Ja, die 'hamsterweken' zijn inmiddels niet meer 'politiek correct'.

Zelf moeten we nu al die 'gehamsterde' blauwe kratten inleveren. En gelukkig krijg je geen nieuwe blauwe krat, want men hijst inmiddels een plastic zak met spullen op je mat en neemt de krat dan gauw weer mee.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-03-2020 om 19:23

AnneJ

Op je mat? Buiten zeker?

Gedrag oudere mensen

Bij ouderen is de prefrontale cortex aan het krimpen, het hersengebied dat o.a. je remmingen en je werkgeheugen regelt. Daarom kunnen bejaarden zo horkerig en egocentrisch overkomen, lompe dingen zeggen en voorpiepen. Gaan wij ook doen als we ouder worden, ook al neem je je nu voor dat echt niet te gaan doen.

skik

Bij de voordeur Kaaskopje

Tegenwoordig heb ik geen buiten maar een overdekte gang naar mijn appartement.

Lou

Lou

25-03-2020 om 19:48

Muziek

Onbelangrijk, maar wel een kleine irritatie: de muziek. De kerkklokken luiden hier om de haverklap 'voor hoop en troost', het klinkt vooral naargeestig. Ook zo'n initiatief om met z'n allen 'We zullen doorgaan' te zingen, ik word er helemaal ibbel van. En zo zijn er nog een paar waarvan ik vermoed dat ze hopen de geschiedenis in te gaan als hét coronalied. Brrr.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-03-2020 om 19:51

AnneJ

Ah, ik zie het voor me ☺️

Kaaskopje

Kaaskopje

25-03-2020 om 20:06

Skik

Het zal vast verschrikkelijk overkomen, maar ik vrees dat als ik me horkerig gedraag, dat nog steeds erg beschaafd is 😅. Als mensen mij omver lopen, roep ik in een reflex "sorry".

Brabander

Brabander

25-03-2020 om 20:11

kaaskopje

Dementie hoef je niet te herkennen als je iemand niet kent. Mijn moeder heeft niet de diagnose officieel niet maar wij twijfelen er niet aan dat ze beginnende dementie heeft. Maar als je haar niet goed kent zal je het niet meteen merken. Dat is veel vaker zo. De grootste groep mensen met dementie woont gewoon thuis.

Nee hoor Kaaskopje

Maak je geen illusies, je gaat gewoon in de koffiecorner van de Hema tegen een wat stevig meisje zeggen dat ze die tom pouce niet moet nemen omdat ze al veel te dik is . Als je maar oud genoeg wordt voor voldoende prefrontale cortex krimp

skik

Wilgenkatje

Wilgenkatje

25-03-2020 om 20:45

De supermarkt en het dagelijkse uitje, en de hersenverandering

Nog even over die supermarkt. In theorie prachtig om eens per week te gaan, maar dat werkt nu niet. Er is steeds iets op. En eieren kan ik niet zomaar vervangen door iets anders. Wc-papier wel, als het moet 😎😅Als ik drie supermarkten af moet om m’n weeklijstje af te werken, kan ik net zo goed driemaal in de week naar dezelfde supermarkt gaan, qua infectierisico. Toch?

Verder sluit ik me helemaal aan bij de uitleg van Skik. Je kunt het niet leuk vinden, maar zo gaat het nu eenmaal. En sorry zeggen maakt het niet aangenamer helaas. Pfoe het leven heeft allerlei verrassingen in petto waar je als jonger mens niet zo bij stilstaat.

Leuk

Iets om me op te verheugen. Ik ben nu al niet de meest tactvolle dus dat belooft wat!

AlisonH

Lijkt me echt lekker om gewoon alles te zeggen wat je verder allemaal denkt. Ik denk dat ik me tegen die tijd full time op het op onverholen wijze terechtwijzen van alle wandelaars en hondenuitlaters op het fietspad ga storten.

skik

Skik

Je rijdt ze gewoon omver met je e-bike!

Groeten,

Temet

Lou

Gisterenavond in de (tamelijk rustige) Albert Heijn "Ik kan het niet alleen" van De Dijk. Geen idee of het bewust was (kan me niet herinneren ooit De Dijk gehoord te hebben daar), maar het was in ieder geval opbeurende muziek!

Groeten.

Temet

Oh Lou

'Onbelangrijk, maar wel een kleine irritatie: de muziek. '

Dat had ik toen ik op tv beelden voorbij zag komen van allerlei artiesten die liedjes zongen bij verpleeghuizen en zo. Je hoopt dan zo dat die goedbedoelende mensen ook echt kunnen zingen en spelen, maar ik was vooral blij dat ze niet in mijn straat stonden (sorry).

Lou

Die kerkklokken hou je voorlopig nog iedere woensdag, begreep ik uit de krant. Hier geen klok gehoord, hoewel er een kerk op loopafstand is, maar dat is een RK kerk- ik weet niet of er oecumenisch wordt gebeierd.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.