Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

blik

blik

21-10-2015 om 10:55

afvallen, wie ook?

Ik wil gewicht verliezen, ben hier nu zo'n twee weken mee bezig.
Iemand die daar ook mee bezig is of daar plannen voor heeft, en het leuk vindt tips en tricks of gewoon ervaringen uit te wisselen?


blik

blik

22-09-2016 om 00:27

He bah

Juno, er komt ook wel veel op je bordje!
Veel succes ermee. Zou natuurlijk wel fijn zijn als lijnen iig wel wat zou lukken. (maakt het allemaal toch ietsie lichter)

Hier ook eigenlijk teveel stress maar ben er ook wel weer wat klaar mee, de stress wordt ook zeker niet meer bij afvallen dus vooruit maar weer.
Zit weer volop in mijn suikerverslaving en denk weer 'niet anders te kunnen'. Knop moet om. Verstandelijk weet ik dat, eenmaal afgekickt, het helemaal niet lastig is suiker (veel bepaalde suikers bedoel ik) te laten. Vorig jaar immers ervaren

Grappig wel dat dochter inmiddels op een ander level zit. Ze eet veel minder suikers en kijkt meewarig als ik een bakje vla neem. Vorig jaar was dat andersom. Ik zie dus ook aan haar steeds dat het kan, maar zelf even dat omschakelen vind ik moeilijk.
Vorig jaar deed ik zomaar wat, stak in op (veel) minder suiker en vooral gezonder. Nu lukt me dat toch niet zo en wilde ik toch 5:2 eens gaan proberen. Pirata, daar heb jij toch ervaring mee? Doe je dat nog?
Wil dat vooral ook omdat ik hoop partner mee te krijgen. Heel langsaam aan wordt zijn eetpatroon steeds gezonder. Maar echt afvallen doet hij niet, toch behoorlijk overgewicht. Hij 'let' alleen op zijn eten, geen idee wat hij zich daar verder bij voorstelt maar het is iig niet voldoende om af te vallen.('letten op je eten' lijkt me meer iets om op gewicht te blijven)
Partner is er de persoon niet naar om echt te gaan dieeten en we hebben het ook veel te druk voor teveel poespas maar 5:2 lijkt me best te doen, zelfs voor hem. Even wat calorieën tellen en na een poosje weet je het wel zo'n beetje lijkt me.
Maar hee, dan moet ik wel mijn glaasje wijn missen, zal niet meevallen! Partner drinkt maar heel af en toe dus die zal er geen moeite mee hebben. Ik denk dat hij helemaal geen moeite met het vasten zal hebben, dieet lijkt me ideaal voor hem. (heb geen idee hoe het voor mij gaat zijn) Nu alleen nog hem meekrijgen...

Juno

Juno

22-09-2016 om 04:40

Blik

Bij het 5:2 mag je gewoon wijn drinken. Het gaat erom dat je twee dagen een beperkte hoeveelheid calorieën binnen krijgt en die dagen mogen niet aaneensluitend zijn.
Ik heb inmiddels behoorlijk wat dieetboeken doorgebladerd. De één zegt dat je geen eieren op dinsdag mag, de ander dat voedselcombinaties niet mogen en de volgende dat je alleen planten moet eten of 's avonds geen koolhydraten.
Eigenlijk komt het bij zo'n beetje alle diëten op hetzelfde neer:

De HELFT van iedere maaltijd moet uit groente bestaan.
Een KWART uit eiwitten.
Een KWART uit koolhydraten.

Eet zo puur mogelijk (liever spinazieblaadjes dan bevroren spinazie a la crème), zo veel mogelijk groente en eet niet te veel.

That's it.

Pirata

Pirata

22-09-2016 om 08:57

6:1

Ik deed eigenlijk aan 6:1. Maar die ene dag valt nu samen met de dag dat ik koffie drink met een vriendin en daar ga ik dan gelijk de mist in. Ook tijdens mijn buffetvakantie was het geen doen.
Maar ik vond het indertijd goed te doen. Ik at zo min mogelijk overdag, alleen fruit, groente en een gebakken ei met wokgroente en kruiderij. En ' s avonds nam ik de rest van de 500 kcal, meestal kipfilet met sperziebonen (veel!) en pittige kruiden. Eén lepel droge rijst erbij. Zo had ik in de nacht tenminste geen knorrende maag. Het scheelde een pond gewicht per week.
Inmiddels snap ik waarom het hier zo stil was. Iedereen weer iets erbij.
Ik zet nu zelf meer in op gezondheid dan alleen op kilo's. Minder alcohol (alleen die cider met 1,1% blijkt een suikerbom, radler ook). Ik heb een ATB gekocht waar ik nu veel op rijd, leve de verlengde zomer. En ik blijf trainen in mijn prive-fitnesshokje. Binnenkort ben ik een spierbundel, daardoor zitten die strakke jurkjes nog steeds best mooi.

blik

blik

23-09-2016 om 08:41

Dank

Juno, voor de tip over wijn, voel ik me wat minder schuldig over glaasje gisteravond, want heb een dagje 500 cal geprobeerd.
Ik weet wel dat 'alles mag' binnen die 500 cal (daarom zo aantrekkelijk voor mij!) maar ik denk dat het zeker op termijn niet werkt om niet héél selectief met de cal om te gaan. Glaasje wijn is gewoon zonde vd calorieen. Maarja, gister toch voor de bijl gegaan.
Verder super, viel me harstikke mee. 'Honger' had ik alleen gister wat later op de avond, maar dat verdween ook wel weer. In bed wel wat knorrende maag, maar toch ingeslapen. Als ik niet had kunnen slapen zou ik toch iets kleins te eten hebben gepakt. Ik ben vooral bang dat ik er niet van zal kunnen slapen. Maar ik slaap zo vaak slecht, ook met volle maag, dus tsja.
Gewichtsschommelingen heb je altijd maar volgens mij scheel ik zeker een pond met gister.
Maar voel me vooral prima, toch iets, uhh, lichter ofzo? Gister overdag ook gewoon echt alles kunnen doen. Volgens mij zegt dat toch wel dat we normaal gesproken veel meer eten dan nodig is idd Staat er wat suf, logisch eten we teveel, niet voor niets al dat overgewicht, maar dit geeft tóch een andere manier v bewustwording, lastig uit te leggen.
Partner bijv vindt zijn 600 cal echt belachelijk weinig en maakt er continu grapjes over. Ik denk dat hij echt niet beseft hoeveel reserves dat we hebben. (hij zeker)

Goed, partner iig overgehaald en maandag doet hij een dagje mee! Hij heeft gewaarschuwd dat hij het écht niet doet als het niet bevalt, maar ik denk echt dat het voor hem simpel is. Hij kan altijd al goed tegen lang niet eten etc. Als het mij al meevalt..

Pirata, leuk al die spieren! Ben wel een beetje jaloers, wil nog steeds graag sporten en doe dat nog steeds niet. Voelt wel spijtig want word niet jonger en starten wordt steeds minder simpel natuurlijk.
Maar nog steeds (rest) klachten en vooral ontzettend te druk, kan echt geen structurele tijd vinden.

Marjoleine64

Marjoleine64

23-09-2016 om 12:03

Ik doe ook weer mee

Sinds deze maand werkloos, maar wel gelijk gezonder gaan leven. Wat langer slapen (geen wekker meer om half 7), meer tijd voor gezond eten. Tegen het eind van de zomervakantie kwam jongste zoon met de vraag of ik niet eens wat smoothies kon maken, dus dat eens geprobeerd. En na een paar dagen een goee blender gekocht. Sindsdien ontbijt ik vrijwel alleen maar met groene smoothies, heerlijk en gezond. En intussen ruim een kilo afgevallen! Ook zoon wil regelmatig bij het ontbijt een glas smoothie (maar dan naast zijn 2 boterhammen), en man doet af en toe mee.

Voor de rest van vandaag even 'pauze' want 17e verjaardag van jongste zoon vieren, met cheesecake en gourmet-diner vanavond. En morgen toch een wekker om half 7 (grrr, zoon naar station brengen).

blik

blik

23-09-2016 om 13:01

Ja lekker smoothies

Ben daar ook wel verslaafd aan geworden.
Maak ze nog niet zo heel groen, vaak wat avocado of klein beetje rucola of munt oid. Verder veel fruit en gooi er vanalles in; zaden havermout yoghurt. Het is ideaal vind ik om restjes op te maken en vooral fruit dat niet meer zo heel vers is maar nog wel prima. Hou bijv erg van blauwe bessen maar vind ze zo duur dat ik ze vaker in vriezer gooi (bij aanbieding) en zo in smoothie verwerk.

Mmhh, weet nog niet of het gaat werken bij mij 5:2 qua lijn, merk dat ik heel grote honger heb en echt meer eet vandaag!

Pirata

Pirata

23-09-2016 om 18:44

goed zo blik

Je kunt die gemiste 1500 kcal er echt niet aaneten in een dag. En het gaat erom dat je vetverbranding wordt aangesproken ipv de snelle suikers.
Goed dat je man het ook probeert. Bij mij hielp het vooruitzicht op een fors stuk kipfilet of kipsate (geen pindasaus) me door de dag heen. eiwitten verzadigen goed dus ik had geen honger 's nachts. Vandaar ook dat ei als lunch.

Pirata

Pirata

24-09-2016 om 15:07

radler

Ik ben nu 1 week gestopt met het hijsen van radler en cider. Paf, kilo kwijt.

blik

blik

26-09-2016 om 11:27

mwoa

Ik vrees dat ik niet zo heel veel moeite heb met 1500 c extra...
Dus toch maar opgelet, hoewel wel gesnoept etc. Maar de halve kilo is er iig nog steeds af, daar ben ik blij mee.
Vandaag dag 2, partner doet mee, ben benieuwd.

Weet nog niet of ik het doe, zga niets geslapen door omstandigheden, als ik me beroerd ga voelen ga ik gewoon weer eten. Nu een ontzettend lekkere salade gemaakt van 225 cal. Door al dat gereken wel weer bewuster, kan heel goed dat mijn gemiddelde salade zomaar het dubbele aan cal heeft. Misschien nog wel meer. (vaak royaal met olijolie, pijnboompitten, olijven, ansjovis en meer van dat soort calorierijk voer)

Pirata, een kilo is wel veel! Dronk je zoveel

blik

blik

27-09-2016 om 10:45

gister

dus tweede vastendag (500 cal).
Lukte niet helemaal, doodop en stress (niet door het vasten!)
Laat op avond denk teveel gehad, toen weer niet kunnen slapen en nog op geweest voor boterham met kaas..
Maar ook nu wel een halve kilo eraf en daar ben ik heel blij mee!
Partner beweert nog niets te zijn afgevallen, ik weet niet of hij het echt volgens de regels heeft gedaan (ik was te moe om nog ergens over te praten) maar ik begrijp ook dat het voor sommige mensen even duurt eer de weegschaal mee gaat doen.
Jammer, want ik houd partner graag gemotiveerd en gewichtsverlies was voor hem fijn geweest.

Pirata

Pirata

28-09-2016 om 12:55

mooi

Mooi zo, Blik. Ik hou me ook niet exact aan die 500, volgens mij is die niet echt ergens op gebaseerd, Het zou m.i. ook 700 kunnen zijn.
Ik ben dan ook maar weer gestart, zondag en vandaag weer. Het valt me niet erg moeilijk, vanmorgen aardbeien met een scheut yoghurt, later koffie met een kwart koekje, en net een roerei met groente. En natuurlijk veel thee. Dit ter compensatie van de patat mèt van gisteravond (wel verse uit de airfryer).
Als je 's avonds hongerklop krijgt, zou ik overigens eerder kiezen voor iets eiwitsrijks op zo'n 5:2 dag. Een gekookt ei, een beetje magere yoghurt.Een boterham met kaas is nogal calorierijk.

blik

blik

30-09-2016 om 08:41

leuk

Jij ook weer?
Blijft super fijn dit draadje! Zonder vast ook niet op je tip 5:2 gekomen (ja, ik mis nogal eens wat... ) en ben daar toch blij mee.
Heb wel het gevoel dat dit me op z'n minst nu vooruit kan helpen. Zou er wel meer mee willen maar gaat niet zo super met mij momenteel en heb van daaruit maar even niet teveel verwachtingen.

Gister weer gedaan en ging prima. Laat op de avond blijft een probleem voor mij, maakt niet uit of het vastendag is of niet.
Maar verder ging het prima, overdag geen enkel probleem met een appel en wat nootjes, samen pas 130 cal. In avond veel groente en beetje gerookte makreel.
Zoals verwacht voor partner ook geen probleem. Hij eet uit zichzelf al wel vaker uren niets. Hij gaat weer geen cal uitrekenen ofzo. Doe ik maar even voor hem want zolang we geen idee hebben van cal waarde kom je er toch makkelijk overheen. Partner blijft ook roepen dat hij eea niet lekker vindt zonder koolhydraten. Maar ik denk dat hij vanzelf wel verandert door dit eetpatroon.

Pirata

Pirata

07-10-2016 om 11:02

en hoe gaat het nu

Mijn gewicht begint nu langzaam maar zeker weer af te nemen. Gelukkig, die vakantiebuffetkilo's wilde ik geen jaren met me meedragen.

Juno

Juno

07-10-2016 om 11:31

Mwah

Ik zit 100 gram onder het volgende tiental. Dat is acht kilo meer dan in maart en drie meer sinds begin het schooljaar. Het gaat hier niet zo goed. Ik heb moeite om goed voor mezelf te zorgen, om gezond te eten, om te sporten. Waar ik voorheen geen last had van de kilo's en mezelf best nog wel een lekker ding vond walg ik nu van mijn lijf.
Mijn kleding had ik allemaal weggedaan want ik wil nooit meer dik worden. Buiten dat ik geen kleding in een grotere maat wíl kopen kan het nu ook niet omdat ik onverwacht bijna 50% in salaris achteruit ben gegaan. Vandaag maar even een rokje van strech, is wat comfortabeler dan een spijkerbroek.
Ik start de dag meestal gezond en er gebeurt altijd wel iets waardoor ik naar ongezonde voeding grijp. Ik heb al een paar keer het dieet trachten op te pakken waarmee ik zo veel ben afgevallen, ik heb een hele week Green Happiness gedaan wat overigens diepe ellende was en voor nu probeer ik eerst maar even 'gewoon' te eten.
Ik wil zeventien kilo afvallen.

blik

blik

07-10-2016 om 17:27

Ach Juno

Hee, we stralen even wat positieve energie uit naar jou!!
Heb je nu vast niets aan, maar 'het' komt weer goed!
Als het minder gaat lijkt alles in de soep te lopen, zo herkenbaar.
Ook herkenbaar van die s§¿¥₩฿﷼%$ kleding.
Ik zit/zat er ook tussenin. Oude kleding veelal weggedaan of toch nog te groot, maar nieuw gekochte kleding weer te klein geworden...
Hier ook geen geld om weer nieuw te kopen.

Maar hier in positiever vaarwater.
Heel langsaam val ik af, vanochtend wederom (3e x in dit hele afval traject) onder de 70. 5:2 doet me echt goed, maakt ook dat ik de andere dagen makkelijker kies voor gezonder.
En partner valt af! Ben ik echt heel blij om. Partners gewicht valt echt onder ernstig overgewicht, dus het gaat niet om wat kilootjes eraf voor de leuk. Ik ben al een jaar (voorzichtig) zowat aan het proberen partner te stimuleren af te vallen, zonder resultaat, dit dieet lijkt echt ideaal voor hem!
Het kost hem geen moeite, hij mag eten wat hij wil, ik lever ook geen commentaar meer! Maar ik merk dat partner ook 'vanzelf' bewuster begint te eten op niet-vasten dagen.
Afvallen gaat ook bij hem langsaam, ook zo'n 2 kilo nu, maar dat zie ik juist als een voordeel.

Ik ben echt fan geworden, al weet ik niet hoe lang ik het ga doen.
Vind het een mooi tegenwicht voor het enorme eten/verspillen/schranzen dat we met zn allen doen. Waar ik ook geen afscheid van wil nemen want vind het veel te lekker/makkelijk/gezellig enz.
Af en toe pas op de plaats voelt voor mij erg goed.

Juno, heb er vertrouwen in dat jij ook weer in je positieve flow terecht gaat komen,blijkbaar heb je daar even geen ruimte voor en gaan andere dingen voor. Ben lief voor jezelf! Dikke knuffel en succes!

Pirata

Pirata

11-10-2016 om 14:49

Juno

Hoe gaat het nu?
Is het een idee voor je om mee te doen met 5:2?

Ik zit zelf geblesseerd thuis, ik kan niks, niet sporten, wat ik wel kan is (vr)eten. Voor vanmiddag heb ik dus maar bleekselderij gehaald en houmous, lekker dippen en dan kan ik die hele struik wellicht wel opeten. Het is tenminste gezond.
Gewicht is ondanks mijn fysieke staat en een afhaalpizza nog steeds stabiel.

En Blik, echt super dat je man nu vooruit gaat (of achteruit in gewicht). Petje af!

zebra

zebra

19-10-2016 om 14:22

ik lees ook weer mee

want wil/moet toch weer wat kilo's kwijt, vooral ivm gezondheid. 's Ochtends start ik gezond maar in de (late) namiddag gaat het vaak fout dus daar moet echt verandering in komen. Ook wil ik de lunch weer wat meer variëren ipv steeds (volkoren)brood, althans het beleg.
Beweging heb ik voldoende en sinds ik deze week een stappenteller app gebruik, loop ik wat vaker een paar straatjes om als ik toch al op pad ben.

blik

blik

19-10-2016 om 23:07

Pirata

Gaat het weer wat met je blessure?

Ja, ben vooralsnog echt superblij met 5:2.
Zeker voor man, hij houdt zich er prima aan!
Moet zeggen dat hij wel niet telt..de cal maar als ik snel grof inschat blijft hij wel binnen toegestane cal. (hij mag vrij veel als je uitgaat van 1/4 van nodige cal, hij is vrij zwaar)
Doet het beter dan ik zelfs, ik was het vorige week gewoon vergeten..had al teveel gegeten die dag en toen had ik geen zin meer. (op vastendag eet ik door de dag nauwelijks of niets)
Het is makkelijk door te schuiven naar een andere dag maar het komt me niet altijd uit, en tegenwoordig maken we een vrij strak eetschema.
Dat helpt ook bij het gezonder leven want vroeger hadden we vaker gewoon niets geregeld en dan werd het vaker lastminute toch meestal ongezond...

En bij sommige gerechten vind ik het lastiger menu aan te passen aan vastendag. Als er bijv lasagne gepland staat is dat niet handig.

Maar afgezien van die ene dag houd ik het ook goed vol!
Het went snel, vind ik.
Maar ik zal het vast nog wel eens vergeten, ben erg druk momenteel en teveel stress.

Maar buiten het vasten om gaat het bij mij niet zo goed. Heb door het vasten wel echt veel minder honger maar snoep ook veel. Komt niet door vasten denk ik. Val niet af maar kom door het vasten ook niet echt bij denk ik, ben ik al blij om.
Volgens mij doet man het beter voor zover ik kan zien. Het lijkt echt zijn eten te beinvloeden, ook buiten de vastendagen.
Of hij afvalt weet ik niet, batterijen van weegschaal zijn leeg...
Al een poosje en ik twijfel steeds over vervangen want ergens is het ook wel zo rustig niet te kunnen wegen.

Zebra, herkenbaar bij mij van een poos geleden. (heb nu zelden nog maar snaaitrek overdag maar bij mij blijft avond een probleem, vooral als ik niet kan slapen)
Wat bij mij goed hielp was me helemaal volproppen met gezond spul, gewoon echt zoveel mogelijk.
Heb ook mn salades leren waarderen en ze op een manier maken dat ik ze echt heerlijk vind. Maar zo tijdsintensief zowel qua klaarmaken als eten dat ik nu weer vaker terugval op boterham met kaas. Binnen 5 seconden gemaakt en kan overal mee naartoe Je hoeft er niet eens bij te gaan zitten.

zebra

zebra

20-10-2016 om 18:56

Blik

ja, de salades, dat deed ik een tijd geleden ook. Veel dingen toevoegen zoals tomaat, stukjes paprika, komkommer ed. Maar in deze periode vind ik salades minder lekker. Maar tomaat op brood lukt me dan wel goed. Ik wil vooral wat afwisselen qua beleg, eet nu (te)veel kaas. Uiteraard neem ik 20 of 30+ kaas maar dan nog! Sandwichspread is ook een optie maar ook dat verveelt na een tijd. Hou meer van hartig dan van zoet broodbeleg, ei op brood vind ik lekker maar hou niet van vlees of vis.

Pirata

Pirata

20-10-2016 om 19:04

wie had dat gedacht

Dat je man zo goed zo gaan meedoen?
Ik heb er zelf nu ook veel moeite mee, ik kan nog steeds weinig meer dan op de bank hangen en me vervelen. :-p
De avond is hier nooit een punt, ik eet al jaren niks meer na het avondeten (en dat staat meestal laat op tafel). Kwestie van gewenning?
Verder haal ik ook wel kant en klare salades uit de winkel. Makkelijk. Niet alle dressing erover doen natuurlijk en geen salades vol met kaas en/of spek kiezen natuurlijk.

ik ben al blij

als ik een beetje stabiel blijf (en dat is wat mij betreft als mijn kleding blijft passen). Ik ben klein van stuk en daardoor al snel te zwaar, volgens de statistieken. Toen de Wi[sport nog in huis was, gaf deze keer op keer een voor mij onbereikbaar streefgewicht aan dat ik voor het laatst had op de middelbare school of zo. Doeidoei.

Afvallen kost je vooral je humeur. Vrijwel geen mens kan op termijn het met veel opoffering en discipline bereikte fraaie lagere gewicht in stand houden, het befaamde jojo-en is een heel lastige tak van sport.

Of vertel ik nu een sprookje?

Echt waar bromvlieg?

De enkele keer dat ik zo'n tabel of grafiek zie van welk gewicht bij welke lengte past verbaas ik me altijd over de extreem ruime marges.Net voor de aardigheid nog even gekeken: voor mijn lengte 1m70) mag ik grofweg tussen de 53 en 73,kg wegen.....dat valt allemaal onder 'goed' gewicht. Die waarde die jouw Wii als streefgewicht voor jou geeft....is dat 1 specifiek gewicht? Dat is toch raar?

Overigens ligt 'jouw' ideale gewicht volgens mij ook erg aan 'jouw' postuur. Ik weeg rond de 60 kg. Daar zou dus zeker 10 kilo bij mogen voor ik ook maar in de buurt kom van overgewicht...maar zeker weten dat ik met mijn tengere bouw echt behoorlijk stevig ben hoor. Te dik zelfs denk ik. Terwijl voor iemand die wat breder van postuur is maar net zo kort als ik mijn 60 kg misschien wel te weinig zijn....

Ingrid

Sprookje!

Ik ben vooral de laatste 15 jaar veel te zwaar geweest. Wel lijnpogingen ondernomen maar allemaal gestrand. Maar sinds de zomer ben ik toch vrij moeiteloos 18 kilo afgevallen. Heel revolutionair regime: minder eten, meer bewegen.

Ik ben een sport gaan doen die ik hartstikke leuk vind, dus dat kost me geen moeite, integendeel zelfs. En qua eten heb ik alle moderne visies losgelaten. Ze zeggen dat je moet voorkomen dat je honger krijgt en daardoor regelmatig, de hele dag door, kleine porties moet eten. Bij mij werkt het juist goed om me aan drie maaltijden per dag te houden. Je lunch en diner smaken ook zo ontzettend veel lekkerder als je echt trek/honger hebt dan wanneer je die honger tempert met een tussendoortje. Verder doe ik ook niet aan het liters water drinken, koolhydraatarm of bewerkelijke salades. Allemaal gedoe. Ik ontbijt met een banaan en een appel, lunch met een kakelvers bruin broodje van de bakker met kaas, als ik thuis kom neem ik hoogstens een handje walnoten en daarna een normaal bord gezond maar niet 'orthorectisch' eten. Soms neem ik tussendoor yoghurt met walnoten. Als ik 's avonds nog trek in iets heb neem ik een kop warme thee en bedenk dat als ik op tijd naar bed ga, het al weer bijna tijd is voor ontbijt.

Natuurlijk snoep ik ook nog wel eens. Als het de tijd van de maand is gaat er een hele reep butterscotch in één keer naar binnen. Maar alleen dan, en niet twee keer per week. En als ik taart bak met mijn zoon neem ik ook een stukje, maar dan wel een half stukje en niet een heel stuk en 's avonds nog een stuk en vervolgens wat er nog overgebleven is. Met een klein stukje kan je net zo goed proeven hoe lekker het is en kan je misschien nog wel beter genieten dan wanneer je hele stukken wegwerkt.

Ik heb niet het gevoel dat ik mezelf geweld aan doe met dit eetpatroon. Minder eten went verrassend snel, ik zit nu ook al vol van hoeveelheden waar ik voorheen alleen mijn holle kies mee kon vullen. Ik heb dus geen honger en hoef niet af te zien, dus dit is makkelijk vol te houden. Ik val nog steeds af en zie wel op welk gewicht ik blijf hangen.

Deze manier van afvallen kost mij dus zeker niet mijn humeur, ik word er bijzonder vrolijk van! Heerlijk om weer lekkerder in mijn vel te zitten, er leuker uit te zien en fitter te zijn.

skik

Eter

Eter

21-10-2016 om 13:26

Net als Skik

Ben ik onlangs ook (weer) overgestapt naar 3 maaltijden per dag en dat bevalt prima. Inderdaad. Je leeft echt even naar een lunchmoment toe. Een collega zei een jaar geleden tegen mij. Als je maag knort hoeft dat niet te betekenen dat je er meteen wat in moet doen. Vond ik ook wel een goeie . Ik heb gelukkig geen extreem overgewicht maar was de laatste jaren wel een paar kilo aangekomen (elk jaar een paar er bij) en op deze manier lukt het mij om er weer een paar af te krijgen. Hier ook elke maand een reep chocola! En heel soms twee maar verder niet. Heel soms neem ik iets tussendoor. Vooral in de middag lukt het mij niet altijd om die tijd tussen lunch en avondeten te overbruggen maar dan neem ik of een gekookt ei of een beetje yoghurt of wat nootjes. Tegenwoordig neem ik vaak tussendemiddag een lekker kommetje verse soep op het werk (in de bedrijfskantine) en daar krijg ik ook een vol gevoel van.

AG

AG

21-10-2016 om 13:51

[reclame verwijderd]

Hebben jullie al eens dieetpillen en poeders geprobeerd? Ik zag overlaatst reclame van .... en heb wat opgezocht op het internet. Er zijn heel verschillende commentaren, kijk maar eens op ...... Ik twijfel nog, zou het wel werken dan?

Pirata

Pirata

21-10-2016 om 14:37

Nou AG, zo diep gezonken ben ik nog niet. Los van het feit dat ik dergelijke dingen ongezond vind en ten zeerste twijfel aan de werking.
De verhalen hierboven over gewoon 3 keer per dag eten vind ik persoonlijk veel inspirerender.

Juno

Juno

21-10-2016 om 15:15

Skik

Klinkt goed, zoals jij het doet! Welke sport heb je gevonden? En kan jij echt ontbijten met enkel twee stuks fruit? En lunch is één boterham? Dat klinkt mij wel als weinig.
Hier nog geen verbetering maar dat heeft met name met andere dingen te maken. Ik zit nogal in een dip en maak hierdoor ongezonde keuzes. Of ik ontbijt nauwelijks om vervolgens met gierende honger pepernoten te eten. Nu in de vakantie ben ik compleet uit mijn ritme.
Gisteren heb ik alle financiën op een rijtje gezet (ik ben onverwacht 50% minder gaan verdienen) en dat geeft veel rust.
Als ik kijk naar het gemak dan vind ik jouw manier van eten het makkelijkst en het best vol te houden.

Banaan en appel...

Idd prima ontbijt.

Op werkdagen knaag ik dat in de auto weg, ( thuis een glaasje melk), en op niet werkdagen gaat het ( of wat andersoortig fruit) in een bak yoghurt

Juno

Juno

21-10-2016 om 17:46

Met yoghurt erbij.... Dat is inderdaad al wat vullender. Appeltjes eet ik niet, my middlename is Sneeuwwitje. Een banaan en een sinaasappel of wat bevroren frambozen kan ik natuurlijk wél doen. Ik vind het fijn om aan tafel te eten, als ik onderweg eet ben ik vergeten dat ik al wat heb gegeten en ga ik in de snaaistand.

Mm zie het al helemaal zitten, ik doe het morgen lekker even in de Magimix en dan heb ik soort smoothie. Als het kouder wordt blief ik graag warme havermout. Ik heb een tijd geen zuivel gegeten en toen ging het heel goed met mijn benauwdheid. Nu weet ik niet of dit door mijn lagere gewicht of door de zuivel kwam maar vooralsnog wil ik rustig aan doen met yoghurt. Ik neem wel wat soya.

Juno

Ja, met een ontbijt van een banaan en een appel heb ik genoeg tot aan de lunch. Ik hou niet van ontbijten, dus ik neem die banaan om half tien en de appel om 11 uur bijvoorbeeld. Voor de lunch koop ik elke werkdag een broodje bij de bakker. Een soort volkoren ciabatta-achtig ding. Da's wel meer dan één boterham dus, ik denk dat hij wel voor twee of drie telt. Dat broodje is stevig en knapperig, ik zit er echt een tijd op de kauwen. Lekkere kaas er op die dan misschien niet mager is, maar waarbij in één plakje zoveel smaak zit dat je daar genoeg aan hebt. Omdat het zo'n afgepaste hoeveelheid is, één zo'n broodje, hoe je nooit in tweestrijd te staan of je meer of minder zal eten, wat je wel kan hebben als je op je werk een halfje brood en beleg hebt liggen. Op thuisdagen maak ik tussen de middag een tosti van twee bruine boterhammen en 1,5 plak kaas.

Mijn vrouwelijke collega's eten koolhydraatarme crackers met magere kaas. Ze doen er komkommerschijfjes en tomaat op. Het lijkt heel gezond, maar op elke cracker gaat een hele plak kaas en ze eten ze de hele dag door. Per saldo gaat er meer naar binnen dan met één zo'n stevig broodje dat ik eet.

Laatst las ik in de krant een artikel over de onzin van veel water drinken. Het advies van twee liter per dag is gebaseerd op een denkfoutje (je hebt 1 ml vocht per kcal eten nodig, 2000 kcal maakt dan 2 l water, maar in je eten zit al veel vocht wat je ook mee moet tellen). Ook het advies om niet te wachten tot je dorst krijgt (want dat zou een teken van uitdroging zijn) maar heel de dag door te lurken is onzin, het helpt alleen je dorstgevoel om zeep. Met eten niet de hele dag door 'grazen' om te voorkomen dat je honger krijgt maar gewoon goed eten als je honger hebt en verder niet lijkt mij dus volkomen logisch. Je blijft met dat grazen anders de hele dag in zo'n schemergebied, nooit echt honger, nooit echt voldaan.

Wat trouwens ook scheelt is geen vruchtensap of frisdrank drinken. Ik drink alleen koffie en thee zonder suiker of melk en water.

Dit 'dieet', wat eigenlijk gewoon normaal gematigd eten is is inderdaad heel makkelijk te doen. Je hoeft geen bewerkelijke ontbijtjes of lunches te maken die in het water vallen als je geen tijd hebt of niet over de juiste ingrediënten beschikt. Fruit en brood is goedkoop en alom voorhanden.

De sport die ik ben gaan doen is roeien. Ik ben er inmiddels helemaal verslingerd aan. Je doet het met je hele lijf, je traint je benen, billen, buik, rug, schouders en armen. Je kan het zo rustig of intensief doen als je wil. Verder is het zalig om lekker buiten op het water en in de natuur te zijn. Na een uurtje ben je compleet ontstresst.

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.