Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

blik

blik

21-10-2015 om 10:55

afvallen, wie ook?

Ik wil gewicht verliezen, ben hier nu zo'n twee weken mee bezig.
Iemand die daar ook mee bezig is of daar plannen voor heeft, en het leuk vindt tips en tricks of gewoon ervaringen uit te wisselen?


Pirata

Pirata

20-05-2016 om 12:17

miraya

Een ons eraf noem ik geen afvallen eigenlijk... dat zijn normale gewichtsschommelingen. Waaruit bestaat je menu, dat het niet lukt? Jij was toch de broodeter uit het begin van deze draad?

Miraya

Miraya

21-05-2016 om 09:36

pirata

'Een ons eraf noem ik geen afvallen eigenlijk... dat zijn normale gewichtsschommelingen.'

Ik ben in totaal van iets boven de 74 naar (rond de ) 72,7 gegaan. Nu schommel ik tussen de 72,3 en 72,7 en ik kom maar niet lager.

'Jij was toch de broodeter uit het begin van deze draad?'

Klopt. Bij de lunch eet ik tegenwoordig 4 volkoren boterhammen in plaats van 6. Minder lukt echt niet, dan kan ik niet naar huis fietsen aan het eind van de dag. En om nou brood te vervangen door een tussendoortje om vier uur, vind ik contraproductief

Pirata

Pirata

21-05-2016 om 10:07

miraya

Ah, maar er is wel iets af na het minderen van het broodeten dus! Dat is al mooi toch?
Alleen hoe krijg je er nog wat af, ehhh....
Misschien 2 boterhammen bij de lunch met een (fruit)salade of een ei erbij. En een 3e bammetje bewaren voor 3 uur, zodat je niet van je fiets valt?
Ik bleef trouwens ook een tijdje een beetje hangen. Maar ik merk nu toch per week een kleine gewichtsdaling. Ik denk dat ik toch iets meer verstook qua energie door meer beweging en omdat mijn extra spiermassa vermoedelijk meer verbruikt dan mijn eerdere vetmassa. Laaaannnnnnggggzzzaaaaaaammmmmm maar zeker word ik strakker. Het gaat bij mij ook maar om een paar kilootjes, grote klappers hoef ik niet te maken want ik ben nooit uit de groene zone van BMIgeweest.

Juno

Juno

21-05-2016 om 15:13

En hier

Ik schommel een beetje maar ben wel in mijn ogen goed bezig. Ik kan op de stappenteller zien hoeveel ik gelopen heb en ondanks dat ik mijn stappen haal, is de afstand, het intensieve bewegen én de hoeveelheid calorieën die ik verbrand schrikbarend laag. Na een vrije dag met een wandeling, boodschappen of winkelen zit ik wel aan de afstand van acht kilometer, maar die calorieën haal ik niet altijd. Qua voeding let ik er niet op, dit is voor mezelf om eea inzichtelijk te krijgen. Als ik dagelijks zo'n 100 tot 500 calorieën minder verbrand dan zou moeten is het niet gek dat ik nauwelijks afval.
Ik moet dus meer gaan bewegen.
Miraya, je kan ook je eiwitinname omhoog gooien dat helpt erg tegen hongerklap.

miraya

miraya

22-05-2016 om 08:48

pirata

Ik ga toch geen fruitsalade toevoegen aan mijn lunch? Dat zijn meer calorieën dan een boterham met kaas.

Pirata

Pirata

22-05-2016 om 09:53

brood versus fruit

Nou nee hoor Miraya, niet bepaald. Ken je de app of site van de Eetmeter? Dat geeft inzicht over de voedingswaarde (helaas nog niet het vitaminegehalte).
1 volkorenbammetje met 10 gr normale kaas is circa 120 kcal. En dat is heel weinig kaas, normaal is 20 gr! 10 gr kaas is 37,5 kcal.
1 verse fruitsalade van 125 gram is 81 kcal.
Zou ik toch regelmatig voor het fruit kiezen, daar krijgt de gemiddelde nederlander toch al te weinig van binnen.
Een gekookt eitje is trouwens 64 kcal en bevat weer andere belangrijke voedingstoffen.

125 gram!!!!

125 gram??!!

Dat noem je toch geen fruitsalade?

Ik heb voor de lol even de keukenweegschaal erbij gepakt 125 gram is nog minder dan 1 appel (bijna 200g) of een niet eens zo heel grote banaan (165 g), en maar net iets meer dan een mandarijn (100g). Het komt ongeveer overeen met een kiwi (120 g)

Okee, ik doe niet aan de lijn, dus ik heb geen recht van spreken hier, maar bij 'een fruitsalade' stel ik me toch wel iets meer voor dan een bakje assorti fruitblokjes van t formaat van een kiwi...

Ingrid

Miraya

Miraya

22-05-2016 om 10:43

precies Ingrid

'125 gram??!! Dat noem je toch geen fruitsalade?'

Precies, dat is minder dan ik normaal al aan fruit eet per dag.

'1 volkorenbammetje met 10 gr normale kaas is circa 120 kcal. En dat is heel weinig kaas, normaal is 20 gr!'

Ze gaan waarschijnlijk uit van een dubbele boterham met daartussen één plak kaas. Wat klopt met hoe ik het eet.

'Zou ik toch regelmatig voor het fruit kiezen, daar krijgt de gemiddelde nederlander toch al te weinig van binnen.'

Ik eet al twee stuks fruit per dag, als tienuurtje. Met alleen een ontbijt om half zeven red ik het niet tot twaalf uur.

Pirata

Pirata

22-05-2016 om 11:10

wel

Het gaat om één boterham met kaas. "Ze" gaan nergens van uit, ik ga er van uit dat een mens éèn geschaafd plakje kaas gebruikt voor 1 boterham.
En een fruitsalade van 3 gram of 300 gram, het blijft een fruitsalade.
Ik kon nergens lezen dat jij al 2 stuks fruit at. Zoals Juno suggereert, probeer dan wat meer eiwitten toe te voegen ipv koolhydraten. Ik suggereerde al een ei óf een fruitsalade. Of eet een gewone salade. En probeer je voeding bij te houden in de eetmeter. Dan zie je echt wat je naar binnen krijgt.

Halve creme brulee

Kwam ik op 130 cal in mijn app. Samen met een maaktijdsalade en een glas wijn zat ik rond de 650 cal voor een etentje uit. Vind ik mwevallen hoor

blik

blik

23-05-2016 om 19:00

Lijkt me erg

weinig, Sini. Natuurlijk helemaal afhankelijk van hoe gemaakt etc.
Maaltijdsalade en wijn voor 650 cal is ook of een erg kleine salade of een zeer magere, maaltijdsalade wil vaak juist flink aantikken.

blik

blik

24-05-2016 om 09:50

en hier

Niet super...
Ik blijf snoepen en snaaien. Uit mezelf, en dan zijn er ook nog tig gelegenheden nu, en mijn weerstand is zéér laag.
Het goede nieuws is wel dat mijn bijkomen eindelijk gestopt is.

En dat het momenteel wel een issue in huis is, dat gaat wellicht me wat helpen. Partner valt nog steeds niet af ondanks veranderingen in eetpatroon, maar het is nog niet genoeg denk ik en blijkbaar dus. Hij is wel redelijk gemotiveerd en dat is mooi. Mag ook wel hoor. Nog een paar kilo erbij en hij krijgt echt fysieke problemen door zijn overgewicht. Nee dank u.
Maar sommige zaken heeft hij dus al wel gewijzigd, ben wel trots op hem. Ik denk dat hij met wat kleine aanpassingen straks enorm snel kan gaan.

Dochter heeft geen overgewicht maar is wel aan mollige kant. Mooi wat mij betreft maar zelf wil ze wat eraf en we doen nu een afvalwedstrijd, wie het eerst 3 kilo kwijt is. Ze wilde 5 kilo maar dat vond ik teveel voor haar, eerst maar eens 3.
Ik doe mee omdat ik me om dochter geen zorgen hoef te maken. Ze gaat niet raar eten of te weinig oid. Alleen minder snoepen, waarbij ze gerust chocopasta blijft eten en suiker in haar yoghurt.
Het is voor haar puur een extra zetje in iets dat ze zelf graag wil.

Yes!

Het gaat uiteindelijk de goede kant op. Afgelopen week ruim 1 kilo kwijt. Ik eet veel
eiwitten (vis, kip, kalkoen, magere melkproducten), veel groente, en probeer geen brood meer te eten. Als ik snaaien wil: snoepgroenten of bakje optimel yoghurt met wat vezels erin voor de vulling (wat droog fruit, zemele )
Het werkt. Maar ik moet nog +- 13 kg kwijt om terug te zijn naar een BMI van 25- dus... Nog werk aan de winkel.
Sini

Juno

Juno

25-05-2016 om 15:11

Hier

Na een aanvankelijke boost toch weer een terugval. Ik ben zó moe van mijn werk, ik kan niet meer denken, niet meer onthouden en wil alleen maar slapen. Te moe om te koken. Gisteren na het eten op de bank in slaap gevallen terwijl ik eigenlijk had moeten sporten. Hopelijk heb ik vanavond de puf.
Vandaag tot nog toe gezond gegeten dankzij echtgenoot die om kwart over zeven 's ochtends falafel stond klaar te maken voor me.

Rosalie

Rosalie

26-05-2016 om 09:41

hier ook niet zo

HIer gaat het ook niet echt lekker. Ik was weer iets aangekomen en ik krijg het er maar niet af. Toch teveel snoepen en te weinig sporten vrees ik. Ik ben gestopt met fitness, vond dat echt niet leuk. Ben nu aan het kijken voor aquarobics (maar daar kan ik ws pas na de zomer echt goed mee starten ivm sluiting van het zwembad in de zomer), heb gisteren een proefles gedaan en dat was wel leuk. En ook baantjes trekken. Ik moet weer ff bikkelen dus...

Groetjes, Rosalie

blik

blik

29-05-2016 om 11:15

aaah Juno

Wat lief van je echtgenoot!
En wat lief van jezelf voor jezelf dat je gaat slapen ipv sporten als je dat nodig hebt! Voor je lijn ook echt beter, geloof ik dan.
Rustig aan!

Hier redelijk, ben eindelijk weer wat af aan het vallen. Snoep wel nog meer dan toen, maar toch al bijna niet meer. Nog op zoek naar die controle van toen

blik

blik

02-06-2016 om 09:50

hoe gaat het?

met iedereen?
Hier goed, op dit gebied dan toch
Ik doorloop het hele proces gewoon opnieuw
Zit nu weer onder de 'magische grens' van 70 kilo.
Blijft leuk om je gewicht te zien beginnen met een ander getal. (in dit geval is lager wel leuker dan hoger)
Ik hik nu weer tegen het 'groene' aan.
(en eigenlijk verdien ik dit niet, eet veel gezond maar snoep nog steeds best veel, sport NIET en beweeg voor mijn doen absurd weinig)
Benieuwd hoe het met jullie gaat!

Sneeuwitje

Sneeuwitje

19-06-2016 om 21:08

hoi

Hier gaat het heel langzaam, ik had gehoopt op een of twee kilo minder te zitten rond deze tijd, maar het is niet anders. Volgende week heb ik de bruiloft van mijn jongste broer, ik kan in elk geval mijn mooie jurk aan
En verder bikkelen we door, tis alleen lastig nu met al dat familiebezoek en familie die zo graag bbq't Dan eet je toch al gauw te veel. Ik sport ook minder, maar probeer minimaal 1 keer per week te zwemmen en wat meer te fietsen enz.

Sneeuwitje

Aangekomen

Ik ben 300 gram aangekomen de afgelopen 3 maanden, maar wel 1 kg vet ingeruild tegen 1.2 kg spieren. Die 100 gram meer zal wel water zijn geweest.
Toch zou ik graag wel wat lichter willen zijn, maar ik ben zo bang dat ik dan spieren afval in plaats van vet.

blik

blik

19-06-2016 om 23:20

Mooi toch?

Klinkt bij jullie allebei toch wel goed?
Meer spieren is super! (hoe weet je dat toch zo precies?(
En langsaam is wel nog beweging erin!
Hier ook langsaam, ben nog lang niet waar ik paar maanden geleden was.
Maar hee, ik eet ontzettend gezond, geniet daar ook van, en val langsaamaan toch af.
We komen er wel!
(hier nu dus net in groene gebied, ik wil er zeker 5 kilo af, misschien wel 10, maar eigenlijk ben ik met 5 eraf heel blij en misschien is het dan wel goed zo.
Partner eet ook stuk gezonder, ben ik heel blij mee! Hij valt nog niet af, maar dat gaat vast binnenkort wel gebeuren. Iig stappen in de goede richting. Dochter gaat ook goed, mag nog meer groente eten, eet wel ontzettend veel fruit en snoept veel minder)

blik

blik

20-06-2016 om 02:15

Hee

We zitten aan de 500 berichten!
We zijn toch maar volhouders, niet?
Iemand nog tips voor lekker avondeten dat goed is voor de lijn?

@Emma

@Emma

20-06-2016 om 08:08

Blik

Maaltijdsalade met tuinbonen als "stevige basis", bevat weinig koolhydraten en in wel voedzaam. Gerookte kip erbij is lekker, geroosterde paprika uit het vers-schap van (AH), sla en een beetje balsamicodressing. Daar kan dan best een cracker of een ei of een boterham bij.

Ontbijt: probeer eens iets met havermout. Nauwelijks koolhydraten en het geeft mij een verzadigd gevoel tot ver na 12 uur. Ik maak er pannenkoekje van, met veel eiwit en cottagecheese, klein beetje vanille-extract. Havermout vind ik doorgaans niet te eten zo vies, maar dit is echt lekker! (90 gr havermout, 6 eiwitten, een bakje cottagecheese, theelepel suiker voor 9 stuks. Voor een ontbijt is twee stuks genoeg)

Juno

Juno

21-07-2016 om 11:24

Hoe gaat 'ie?

Hoe gaat het bij jullie? Lukt het om op hetzelfde gewicht te blijven of verder af te vallen? Hier gaat het niet zo heel goed. Zit momenteel thuis met een burnout en de kilo's komen er langzaam bij. Ik weet niet of ik nu het dieet weer strak moet aanpakken of juist koolhydraatarm moet gaan eten, of juist 50 days of green happiness moet gaan doen, of juist South Beach, of 5:2 of juist zo puur en onbewerkt mogelijk. Drie keer per dag eten en verder niets, of wel met tussendoortjes. Nou ja, ik ben de kluts een beetje kwijt. Dus als je tips hebt....
Om de een of andere gekke reden lust ik weer vlees. Misschien dat mijn lichaam aan de bel heeft getrokken omdat ik gestopt ben met zuivel.
Het dieet dat ik deed werkte wel maar ik vind het enorm veel voorbereiding en koken. Nu hou ik wel van koken maar het is nu nogal een uitdaging om van één maaltijd alles op tijd gaar te krijgen, moet je voorstellen als ik voor mezelf nog iets anders ga maken. Dat overzie ik even niet, krijg niet eens de boodschappen rond.
Ik heb het dieet wat halfslachtig gedaan, in plaats van een linzensalade at ik de onderdelen maar even los, dat scheelde weer in de bereiding. Ik zit nu ruim drie kilo boven het gewicht dat ik mezelf als maximum had gesteld (en heb al mijn kleding weggedaan.....) en ruim vier kilo boven wat ik in april woog. Dit gaat dus niet helemaal goed.

Taruh

Taruh

21-07-2016 om 11:49

Juno

aller eerst een digitale knuffel.
Heel naar een burn out. Ik ben ooit langs het randje gegaan, (3 maanden thuis gezeten, toen langzaam weer begonnen)

Ik zou niet een nieuw dieet doen, maar zo gezond mogelijk koken voor je gezin voor wat je kan en dan EDH doen. Zelf de helft eten van je normale portie, dat is het minste werk.
En dan niet als doel afvallen, maar niet meer aankomen.

Lukt het je om wat te bewegen en eventueel dat een beetje op te schroeven. Je hoeft niet gelijk de marathon te lopen maar bv de auto wat verder weg parkeren, een blokje extra wandelen, een stukje fietsen.
Nog steeds als doel niet meer aankomen.

Ik neem aan dat je hulp hebt bij het psychische stuk van de burn out, wellicht hebben zij nog tips want je fysieke gevoel helpt bij het mentale stuk en andersom. (ik lijk wel een homeopateutel)

Als het dan wat beter gaat kun je het afvallen misschien weer oppakken, maar overleg dat ook met je begeleider(s)

Heel veel sterkte en hopelijk kun je een opgaande lijn vinden (vals plat, niet steil) bij je burn out.

blik

blik

22-07-2016 om 11:39

Ach

Toevallig, had gister een flinke post getikt, net voor jouw post Juno, dit draadje zat dus wel weer in mijn hoofd!
Maar geen tijd het af te maken en niet verzonden.

Maar hier ook weer nood aan dit draadje! Gaat ook niet zo super.
Weer bij gekomen.
Ik ben de 'flow' ergens kwijt geraakt, en doe ook maar wat maar niet genoeg.

Maar hier weer begonnen met roken, en nu weer gestopt. Dat is voor mij heel wat en heeft ook prioriteit. Dus dat snoepen neem ik even (redelijk) voor lief.

Ik heb niet echt tips Juno (wat rot van je burnout) maar zelf zou ik denk ik in jouw geval ook andere prioriteiten stellen. Even eten waar je lichaam om vraagt, waar je je fijn bij voelt? Lijkt me al heel wat als je het nu redelijk gezond kunt houden. Niet teveel eisen stellen aan jezelf!

blik

blik

20-09-2016 om 16:51

Wie nog/weer?

Het ging hier niet zo super de laatste maanden met roken en afvallen. Nogal op en af.
Nu zeer gemotiveerd weer. Zou het de tijd zijn? Vorig jaar ook rond deze tijd gestart.
Ik wil in ieder geval NIET meer roken, en het niet-roken ook niet meer als excuus gebruiken om te snoepen oid.
Ik weeg nu 72, zo'n 5 kilo meer dan half jaar geleden. Maar nog altijd 8 kilo minder dan een jaar geleden, dus toch niet helemaal voor niets geweest. Sowieso niet voor niets want groot deel van eetgewoontes heb ik wel vastgehouden dus eet stuk gezonder, maar wil nu wel weer afvallen.
Iemand die nog/weer mee wil doen?

Pirata

Pirata

20-09-2016 om 19:53

heu

vanwege " aankomen, wie ook" heb ik er wijselijk het zwijgen toe gedaan. Dit nadat ik mijn wijntjes had vervangen door appelcider, plus een buffetreis. Inmiddels ben ik wel op het rechte pad, maar nier altijd.

Juno

Juno

21-09-2016 om 11:59

Hier

Flink wat kilo's erbij maar nog wel 10 kilo onder waar ik gestart ben vorig jaar. Na de vakantie heb ik zo'n beetje het franse dieet gedaan, heerlijk maar voor mijn lijn wat minder, toen heb ik een week voornamelijk op chocola en drop geleefd en vervolgens gestart met the green happiness. Dat leek me handig omdat het boodschappenlijstje uitgeschreven staat en je gewoon volgens het programma moet eten. Helaas is er weinig happy aan. Het was een lucky shot of het lekker werd en nee, dat lag niet aan mijn kookkunsten want ik las hetzelfde terug op facebook. Gerechten kwamen meerdere keren terug, één keer koken en meerdere keren eten. Dat klinkt mooi en simpel, maar de recepten zijn voor één persoon en wordt de keer erop ingezet als tussendoortje, avondeten of whatever. Daar viel niet op te plannen en te koken. Ik vond het weinig groente bevatten (avondmaaltijd met 12 gram groente...) In het boek stonden ook wat vreemde en zelfs gevaarlijke dingen mbt allergie (gewóón eten, kan best! Je lijf moet er aan wennen) dus ik ben er na een week mee gestopt.
Sinds gisteren doe ik weer het FMD. Ik zie wel hoe het gaat, eerst moet ik herstellen maar het zou fijn zijn om mijn fatcoat uit te kunnen doen al is het maar omdat ik bijna niet meer in mijn kleding pas.
Het valt allemaal niet mee, de werkgever heeft mijn tijdelijke uitbreiding teruggeschroefd waardoor ik bijna 50% in salaris achteruit ga. Dit was niet gecommuniceerd met mij, ik kwam er achter omdat ik te weinig salaris had. Als ik weer ben hersteld kan ik niet terug in mijn oude functie maar krijg vervangende werkzaamheden. Ook allemaal heel nuttig en belangrijk, alleen ligt mijn hart daar niet. Er zijn wat hobbels en bergen op mijn pad. De juridische dienst van de vakbond is er al mee bezig maar dat kost werkelijk enorm veel energie wat ik momenteel niet heb.

sneeuwitje

sneeuwitje

21-09-2016 om 21:01

2 kilo

erbij in de vakantie. Dus ik baalde wel Maar zat vandaag weer op dat gewicht, dus nu ff doorbikkelen en nog 6 kilo eraf. of 3....ook goed

Sneeuwitje

Fransien

Fransien

21-09-2016 om 21:46

Zucht

Ik moet toch echt eens beginnen met afvallen. Al mijn kleren zijn in het afgelopen half jaar door de stress en dito onregelmatige eetpatroon (en meer snaaien) toch echt te krap gaan zitten. Ik wil geen maat groter, maar ik heb ook weinig zin in een dieet.
Normaal gesproken stopte ik een maand met snaaien en toetjes en koekjes en dan waren er wel weer een paar kilo af, maar deze keer lijkt dat niet te lukken.
Ik durf eigenlijk niet op de weegschaal...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.