Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

blik

blik

21-10-2015 om 10:55

afvallen, wie ook?

Ik wil gewicht verliezen, ben hier nu zo'n twee weken mee bezig.
Iemand die daar ook mee bezig is of daar plannen voor heeft, en het leuk vindt tips en tricks of gewoon ervaringen uit te wisselen?


Juno

Juno

27-03-2016 om 20:33

Pff

Iets te vaak meegedaan met het gezinseten, de wijn, de taart en gedacht dat ik het dieet genoeg uit mijn hoofd ken om op terug te kunnen vallen. Slik, zit nu boven een gewicht wat ik NOOIT meer wilde hebben. Ging ook niet geleidelijk, opeens pats boem bijna twee kilo erbij. En nee, heeft niet met mijn cyclus te maken.
Morgen weer strak beginnen al ben ik om de een of andere reden minder gemotiveerd. Zelfs de 'lokkertjes' werken even niet voor me. Onder de 70 kilo mag ik een dure lippenstift en bij 65 kilo een jurkje van LaDress van mezelf.

blik

blik

27-03-2016 om 21:43

samen?

Dan maar weer beginnen?
Hier ook, patsboem, mis.
Scheelt ook dat ik ziek ben en erg overbelast.
Proberen rust in te bouwen.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

29-03-2016 om 08:43

hier ook hoor

Ik fluctueer ook teveel de verkeerde kant op. Ok, ik zit rondom de eisprong (dus zwaarder), maar ik heb ook teveel gesnoept en gisteren bij mijn schoonouders hielp ook niet echt mee. Kom op meiden, ff schouders eronder met z'n allen!!!

Sneeuwitje

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

29-03-2016 om 15:05

Zo... Het zit er weer op (voor vandaag)

Vorig jaar ~ ook zo rond deze tijd~ ben ik begonnen met meer bewegen. Na de zomervakantie kwam er bewuster eten bij en heb ik een maand of 3 onderbegeleiding van de fysiotherapeut gesport. In december werd mijn zoon ziek en ivm het vele sjouwen naar het ziekenhuis en de feestdagen heeft dat de laatste maanden behoorlijk op een laag pitje gestaan. Zeg maar rustig dat ik niets gedaan heb

Maar goed, ik ben weer begonnen met extra bewegen. Vanmiddag ruim anderhalf uur buiten in de tuin bezig geweest. Anderhalf uur violenplanten is toch anderhalf uur extra bewegen waarvoor ik niet naar een sportschool toe hoef.

Als ik dit deze zomer nog vol houd, elke dag even een uurtje naar buiten gaan om in de tuin te werken dan ben ik aan het einde van deze zomer de laatste 4 tot 5 kilo kwijt die ik nog kwijt wil en staat de tuin er schitterend bij

Kijk, zo snijd het mes aan 2 kanten.

Juno

Juno

29-03-2016 om 21:10

Goed zo!

In de tuin bewegen, dat is inderdaad een goede! Ik ben weer back on track, ben benieuwd hoe het gaat. Vrijdag een feest, volgende week vrijdag een Afternoon Tea (en ik organiseer het, ga van alles bakken en wil er uiteraard ook van proeven) maar voor de rest wil ik me weer even strak aan het dieet houden.
Morgen krijg ik een nieuw sportschema en de Fitbit is besteld.
Vannacht slecht geslapen dus vandaag er maar vroeg in. Van slaaptekort word je dik .

Juno

Juno

04-04-2016 om 19:15

Hoe gaat het, dames?

Hoe gaat het bij jullie, dames? Van mijn nieuwe sportschema is niets terecht gekomen, door het slaapgebrek had ik zo'n hoofdpijn dat ik heb afgezegd en mijn bed in ben gedoken. Ondanks de flinke feesten en het niet sporten ben ik toch afgevallen! Van de buren veel complimenten gekregen, dat doet me goed en geeft houvast om door te gaan.
Het gekke is, dat ik me nog steeds niet slank voel. Deze week weer een afternoon tea.

Pirata

Pirata

04-04-2016 om 19:29

ach Juno

Dat je sportschema een keer niet is gelukt is toch geen ramp, morgen gewoon nieuwe ronde nieuwe kansen. Slapen is ook belangrijk!
Bij mij is er opeens weer 2 kilo af, maar ik had dan ook darmklachten..
Sporten gaat gestaag door en steeds langer en zwaarder. Dat vind ik nu belangrijker dan het gewicht, ik wil zo lang als ik kan fit blijven. Tot ik 115 ben ofzo.

Juno

Juno

04-04-2016 om 19:53

Nieuw

Nou, ik zou juist een nieuw schema krijgen. Daar was ik wel aan toe. Vorige week niet gesport, deze week moet ik echt! Als ik er ben vind ik het ook altijd echt leuk.

Pirata

Pirata

06-04-2016 om 11:28

op 22 oktober

Op 22-10 schreef ik hier dat ik niet ging meedoen.
Inmiddels dus wel 3,5 kilo lichter! Zeg maar dik een pond per maand eraf. Niet slecht, als ik dit doorzet, weeg ik over 130 máànden niks meer.
Mijn doel is nu dat ik mijn overhangende onderbil niet meer als ophangsysteem voor kleine voorwerpen kan gebruiken. Dus ik ga dan ook maar weer eens een zwaarder trainingsschema gebruiken. Vanmorgen zat ik al op 40 minuten cross en roeien, daar komt dan volgende keer weer 5 minuten bij!
Juno hoe is het met jouw nieuwe schema?
En hoe is het met de mensen die zit niet meer melden? Sinilind, Katja, Miraya.....

blik

blik

06-04-2016 om 22:47

hier

flink ziek geweest, nog wel wat.
Mijn hele afvalplan, helemaal weg!
Ik ben niet zo veel bij gekomen, valt wel mee, maar mijn eetpatroon is weer helemaal terug bij af!
Sowieso veeel suiker gebruikt, had veel last van vooral mijn keel dus veel ijsjes, thee met honing etc. Veel hoofdpijn en misselijkheid en het enige dat ik er in krijg/ nog lust zijn vrij ongezonde dingen.
Komt wel weer goed, maar nu dus even niet. Het boeit me momenteel ook helemaal niet..wil me alleen weer beter voelen.

en de dreiging van het jojo-effect?

Hoe gaan jullie daarmee om?

Van de week hoorde ik die bekende Katan op TV, hij zei dat allerlei methoden om af te vallen prima werken, effect wordt behaald. Maar dat mensen een jaar of drie later tegen wil en dank zwaarder blijken te zijn dan ze waren voordat ze gingen lijnen.
Kennen jullie mensen die bijvoorbeeld tien jaar na het lijnen nog steeds op het gewenste gewicht zijn gebleven?

Pirata

Pirata

20-04-2016 om 11:52

bromvlieg

Nee, ik ken alleen maar jojo's die steeds zwaarder worden of net zo zwaar blijven. Maar dan heb ik het over de echt te zware mensen.
Zelf val ik daar niet onder en ik zet vooral in op spiermassa kweken en fitheid. Ik lijn niet, ik heb een ander eetpatroon met een magere dag. Wat mij betreft, levenslang.

Triva

Triva

20-04-2016 om 12:49

ik heb wel eens gehoord

dat je maar 1x echt goed kan afvallen in je leven zonder jojo-effect. Die ene keer heb ik nog tegoed en daar ga ik héél zuinig op zijn

blik

blik

23-04-2016 om 16:04

wauw

Heftig virus dat me in z'n greep had. Nog steeds niet helemaal oke.
Daardoor wel confrontatie met eetpatroon, was eigenlijk laatste maanden wel heel gezond bezig, had ik niet eens meer zo in de gaten, maar nu merk ik het goed, verschil met nu is ook groot.
Geen idee wat het precies was, maar juist veel behoefte aan bewerkt en ongezond. Misschien dat mijn lijf niet genoeg kon met onbewerkt? (spijsvertering door virus ook helemaal verstoord) Of vooral de behoefte aan zout en snelle suikers misschien, door tekort aan energie en opname voedingsstoffen.

Resultaat nu: 2 kilo erbij (jee, dat voelt gelijk dik) en eetpatroon herstelt maar heeel langsaam. Ik eet af en toe weer gezonder maar lijk onverzadigbaar, ga daarna toch snoepen.
Slechte combi natuurlijk met ongeveer 0 beweging. (heb vooral in bed gelegen) Ook dat is wel jammer, was het net de laatste weken voor ik ziek werd wat op aan het bouwen

Positieve is dat mijn motorische klachten die ik had nu echt fors minder zijn, ik vermoed door het vele rusten. Ik beweeg al weer wat meer en het blijft minder.

Dus ja, hier even grote en confronterende pas op de plaats. Ben wel benieuwd waar ik uit ga komen.

Hoe gaat het met de rest?

Pirata

Pirata

08-05-2016 om 22:16

korte broek

Geen idee wat ik nu weeg. Maar ik heb de afgelopen dagen in korte broek doorgebracht. Geen hotpants maar net iets langer. En deze broek wilde ik vorig jaar niet aan, vanwege mijn blubberende bovenbenen. En nu! Strak! Dankzij het sporten en ongeveer de helft gezonder eten, en dat láng volhouden.
Hoe is het bij jullie, lekker actief bezig geweest in de zon en niet te veel ijsjes gegeten?

Juno

Juno

09-05-2016 om 08:25

Op en neer

Deze week moet ik echt het sporten weer oppakken want het gaat de verkeerde kant op. Ik weeg nu mijn maximale toegestane gewicht (wat ik zelf in mijn hoofd heb), maar dat is na een vakantie met veel feest, taart,ijs en wijn.
Het dieet heb ik maar een beetje gedaan, vandaag weer begonnen! Pas makkelijk in een M maar wil graag een S of een S/M. Het meest last heb ik van mensen die vinden dat ik doorsla, dat mijn gezicht zo tekent of dat ze me niet herkennen. Dat zijn mensen die mij korter dan 10 jaar kennen, daarvoor zag ik er altijd zo uit als nu. Iets lichter en wat jonger, maar even voor het idee . Mensen die mij oppervlakkig kennen zoals mensen in winkels, collega's van andere vestigingen ed herkennen mij ook niet. Een hele bijzondere gewaarwording!

Nou

Ik ben heel erg aan het opletten op wat ik eet, al ruim drie weken, en ben maar 1 kg afgevallen. Ik beweeg te weinig maar goed, elk kilo is er eentje. Ik probeer veel eiwit en veel groeten te eten, ik heb tenminste geen honger op deze manier.
Sini

Pirata

Pirata

11-05-2016 om 09:19

Juno

Bijzonder inderdaad. Alsof je een nieuw persoon bent geworden. Ik ga zo ook weer even fanatiek aan het sporten. We zijn een lang weekend weggeweest en hebben wel veel kilometers gevreten (te voet) maar niet gesport.
Sinilind, een kilo is toch een kilo en de teerling is dus geworpen. Je fietst toch naar het werk geloof ik? Ik heb zelf een kantoorbaan (IT) maar beweeg tussendoor en achter het bureau. Staan ipv zitten, en dan 3 uur per dag. Veel naar de koffieautomaat. Een dansje tussendoor (mijn collega's denken dat ik gek ben). Een lunchwandeling. En als ik wandel, slenter ik niet maar ik lóóp. Alle handelingen full speed. Ik verbeeld me dat dat gezonder is en meer energie verbruikt. Of het zo is, geen idee.

Pennestreek

Pennestreek

11-05-2016 om 18:53

Ik herken(de) mezelf niet meer

Ik ben in vrij korte tijd, half jaar, 13 kilo afgevallen (door stress en slaapgebrek, geen echt lekkere manier om af te vallen, dus kan jullie niet aan de gouden tip helpen...). Op zich mochten er wel 10 af hoor, dus ik ben nog steeds niet vel over been gelukkig, maar omdat het zo snel is gegaan voelde ik me niet meer thuis in mijn eigen lichaam. Heel gekke gewaarwording. Ik vind vooral mijn huid niet mooi meer, die oogt ineens een stuk ouder. Maar nu ben ik gelukkig alweer een paar weken stabiel, hoop het ook zo te houden, en misschien veert mijn huid nog een beetje mee.

blik

blik

16-05-2016 om 10:30

poeh

Heftig hier.
Van de 13 kilo die ik afgevallen was, ben ik de helft weer bijgekomen sinds ik 2 maanden geleden flink virus te pakken had!

Ben zo ziek geweest dat ik nog steeds niet helemaal hersteld ben.
Heb ook enorm slecht gegeten, weer terug bij af.
Alsof ik iets in te halen had? Veel slechte koolhydraten, suikers, vetten. En vooral van alles heel veel..
Eetpatroon ben ik weer langsaam aan het herstellen. Weer helemaal opnieuw eigenlijk. Maar goed, weet nu wel hoe het moet natuurlijk.
Ben nu ook weer wat af aan het vallen eindelijk.

Maar maf, hoe dat allemaal werkt, iig bij mij dan.

Marjoleine64

Marjoleine64

16-05-2016 om 13:39

Ook

Ik probeer ook weer opnieuw dit voorjaar een para kilo kwijt te raken. Het eerste begin is er, van 69-70 vanmorgen 67.5. En alleen door minder te snaaien en iets meer te bewegen, in 2 weken tijd. Nu volhouden, ik wil naar 65 (172 cm lang). Ik merk al dat mijn broek meer afzakt. Ook het sporten heb ik - enkele maanden geleden - weer serieus opgepakt na een medisch traject van operaties en bestralingen. Dat gaat ook weer goed, al zit het tempo er met hardlopen nog niet echt in.

@Pennestreek, wat kan helpen voor je huid is meer water drinken, een paar weken lang echt veel meer. En bewegen in de buitenlucht. Ook goed om je hoofd leeg te maken (ik heb meegelezen)...

Opeens wat sneller

Ik ben alles gaan opschrijven wat ik at, en kwam erachter dat ik toch op bijna 1800 cal per dag zat. Door een paar dingen te vervangen zit ik ruim een week op 1400 cal per dag en ben binnen 6 dagen een extra kilo afgevallen. Ik heb geen honger. Mijn "tip" voor de snaaimomenten: de Dekamarkt verkoopt op het ogenblik bakjes van een kilo snoepgroeten. Die heb ik altijd op het aanrecht staan en als ik moet snaaien haal ik even een handjevol groenten in mijn hand, even onder de kraan en hap!
In de tussentijd is mijn vriend aangekomen (van 80 naar 84 kilo's, dit voor 1,98 dus hij is ook goed bezig
Sini

Juno

Juno

17-05-2016 om 22:10

Blik

Dat is echt balen, de helft weer terug! Maar die andere helft ben je nog steeds kwijt, het gaat je weer lukken. Afvallen is als een lange reis, soms een kleine omweg maar uiteindelijk bereik je je doel.
Sinilind, eet je niet heel erg weinig? Ik vind zelfs 1800 al weinig klinken, maar goed ik tel geen calorieën. Zo'n bakje snoepgroente wil ik ook wel, helaas hier geen Dekamarkt in de buurt.
Hier gast het wel redelijk maar dat komt omdat ik nu vrij ben. Overmorgen weer werken, ben bang dat de stress dan weer toeslaat. Ik was van de week met wat vriendinnen en eentje is heel lang, heel slank, heel strak. Moeder van twee. En had een weekje gelijnd. Ze wil weer lekker in haar bikini. Nu is ze 8(!) kilo lichter en 20 centimeter langer dan ik en dan moet er dus nog wat af. Even met elkaar gesproken, en zij gaf me de motivatie om het weer op te pakken. Ik denk dat ik zelf een concreter einddoel nodig heb dan 'afvallen tot gezond gewicht'.

Pirata

Pirata

18-05-2016 om 09:08

hier

Hier nog goed bezig. Ik merk dat ik overdag minder trek heb dan vroeger. Elke middag eet ik wel een paar chipjes.
Sinilind, ik vind 1400 kcal ook wel erg weinig hoor. Ik denk niet dat je dat lang gaat volhouden. Die 1800 klinkt beter, dat gaat misschien langzamer, maar dat ga je wel volhouden.
Marjoleine, wat naar dat je zo ziek bent geweest. Hopelijk ben je nu "schoon"?

Marjoleine64

Marjoleine64

18-05-2016 om 21:29

Pirata

Ja, ik ben 'schoon'. Het gekke is dat ik er eigenlijk helemaal niet ziek van geweest ben, we waren er op tijd bij en chemo was niet nodig. Maar je moet gewoon een paar maanden fysiek rustig aan doen door de operatie en de bestralingen (moe, gevoelige huid, jeuk!). Dus m'n conditie was wel helemaal weg. Nu dus weer goed bezig... hoewel vandaag even wat minder. Hele lange drukke vermoeiende muziek-ochtend op school (wel heel leuk), daarna snelle lunch en nog wat dingen doen. Eigenlijk te weinig gegeten, en vanmiddag dus weer lopen snaaien en geen puf om te sporten. Nou ja, morgen de draad maar weer oppakken en zaterdag weer sporten.

blik

blik

19-05-2016 om 09:21

Calorieën

Zelf ben ik niet met calorieën bezig geweest, en eigenlijk geloof ik daar ook niet zo in. Je kunt prima op weinig calorieën leven met alleen ijsjes en verder niks. Maar je lichaam gaat uiteindelijk schreeuwen om voedingsstoffen die het tekort komt, waardoor je flink moet gaan eten om die tekorten weer op te vullen.
Ik heb ingestoken op juist zoveel mogelijk eten, maar dan wel heel voedzaam eten. Je lichaam gaat dan snel genoeg stop zeggen, omdat het ook gewoon genoeg heeft aan alles.
In die zin geloof ik wel echt dat gezond eten vanzelf zorgt voor een gezond gewicht. (ik had steeds minder voedsel nodig)
Een gezond gewicht is nog niet perse het gewicht dat iemand graag wil, en dan kan minderen met calorieën misschien wel een poosje goede optie zijn, ik weet het niet. Blijft oppassen denk ik dat je geen tekorten oploopt omdat je anders weer in die vicieuze circel terecht komt op den duur.
Maar goed, met snoepgroente bij de hand zal het zo'n vaart vast niet lopen! (maar vet is bijv ook belangrijk, ik eet eigenlijk vetter dan ooit)
Leuk Marjoleine dat je meedoet.

Bleh

geen gram afgevallen de afgelopen dagen maar ik moet ongesteld worden... Ik hou me wel aan mijn dieet. Gisteravond uiteten geweest met een vriendin, ik ging voor een maaltijdsalade en maar een glaasje wijn. Toetje met haar gedeeld, de helft van een kleine creme brulee. dus ik ben goed bezig. Ik beweeg te weinig, mijn achilles pees links is heel erg ontstoken en alles doet pijn. Ik ga vanmiddag naar de fysio.
Sini

blik

blik

19-05-2016 om 10:26

beterschap

Sinilind.
Grapje, goed bezig en creme brulee?

Hier niet goed (genoeg) bezig. Wel steeds beter
Sinds ziek zijn ook gestopt met roken, zal ook wel maken dat het allemaal lastiger is, heb echt snoep-en vreetbuien

Pirata

Pirata

19-05-2016 om 16:53

creme brulee

Het enige dat er mis is met een halve creme brulee, is dat het geen hele is.
Geniet, maar eet met mate he!

Miraya

Miraya

19-05-2016 om 21:02

hier niks

onsje eraf, twee ons erbij. Gek word ik er van. Zodra ik een keer zondig (gebakje op het werk), staat de weegschaal meteen weer op mijn startgewicht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.