Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

blik

blik

21-10-2015 om 10:55

afvallen, wie ook?

Ik wil gewicht verliezen, ben hier nu zo'n twee weken mee bezig.
Iemand die daar ook mee bezig is of daar plannen voor heeft, en het leuk vindt tips en tricks of gewoon ervaringen uit te wisselen?


Pirata

Pirata

17-02-2016 om 11:58

Blik

Doet jouw man nu hetzelfde als jij, en redt hij dat? Heeft hij al resultaat?
En Juno, ik adviseer bretels Ik ben ook benieuwd naar die vieze thee, is dat wel gezond?

Voor kleding die niet te duur is, ga ik naar Zalando en zoek alleen op kleding met meer dan 60%korting. Dan is er heel erg veel keuze.

Juno

Juno

17-02-2016 om 13:54

Vieze thee

Ik heb al een paar weken last van mijn stem. Overslaan, beetje schor. Gewoon een verkoudheid die niet goed overgaat. Nu heb ik zangles (en nee, ik kan dus echt niet zingen) en de zangjuf adviseerde thee gemaakt van salie, kamille en tijmhoning. Ik drink iedere dag drie koppen en ben er nu enigszins aan gewend maar het was wel doorbijten. In dit dieet mag geen honing maar dit beschouw ik als een noodgeval. Heb mijn stem ook nodig voor mijn werk.
Ik drink verder erg lekkere thee en dat weerhoudt me van het snoepen. Wel duur, maar dat is snoep ook.
Blik, de periode tot kerst is meer om geen gigantische druk te voelen en te weten dat het haalbaar is. Als ik net zo strak met het dieet doe als in het begin qua op welke dag welke groentes, goed de granen en de eiwitten afweeg dan gaat het weer zo snel maar ik wil niet alleen afvallen maar straks ook op gewicht blijven. Het moet een vaste gewoonte worden. De kinderen beginnen het ook door te krijgen: "o ja, je hebt vandaag je eierendag."
Sporten op zolder? Wat heb je daar dan staan? Ik overweeg om dumbells te kopen, heb een sportabbo van één keer per week en dan doe ik dat ook en ik vind het erg leuk en heb wel de behoefte om vaker in actie te komen. Weet alleen niet of ik er echt aan toe kom. Flauwekul natuurlijk want het is wel goed om wat meer te bewegen.

mijk

mijk

17-02-2016 om 15:31

Blik

De ervaring leert dat de man echt ook stevig vet en koolhydraten nodigt heeft om op gewicht te blijven. En die vind ik zo lekker Gezond aten we altijd wel in de zin gevarieerd en alles vers en zelf maar ik moet er gewoon minder van eten!

blik

blik

18-02-2016 om 09:21

Pirata

Nou, ik doe niet echt 'iets' geen vast dieet oid iig.
Ik ben stapje voor stapje vooral mijn eetpatroon gezonder aan het maken, en dat zorgt ook wel voor kwartjes die vallen.
Hoewel ik altijd ook wel wist dat ik verkeerd/teveel at. Maar was er verder niet mee bezig, veel te druk met andere dingen.

Partner behoort tot de groep mensen die denken dat ze prima eten. Overgewicht ligt dan aan externe factoren, niet aan henzelf.
Hij is vaker met periodes gaan lijnen, wel met resultaat, maar nooit afgemaakt en altijd tijdelijk.
Ik heb wel het gevoel dat het nu anders begint te worden, dat bij hem ook kwartjes beginnen te vallen.
Verder eten we niet hetzelfde, hebben een heel andere smaak. Hij heeft wel mijn yoghurt met fruit overgenomen
Mijn probleem was chocolade, dat van hem chips.
Geen idee of hij die nu laat staan, maar ik begin te geloven dat hij dat zeker voir een groot gedeelte doet. Maar zijn denken vind ik belangrijker, hij moet gaan beseffen dat hij nooit meer onbeperkt chips kan eten. Leuker nog zou zijn als hij dat nooit meer zou willen.
Zijn probleem is net als bij mij zijn buik. En nee, hij drinkt toch echt geen bier

Of hij al resultaat heeft, ja, ik meen zo te zien van wel. Over de weegschaal doet hij heel geheimzinnig

Sneeuwitje

Sneeuwitje

25-02-2016 om 08:43

Hoi

Hoi dames,

Hoe gaat het met iedereen? Hier met ups en downs, verjasrdag weer overleefd maar heel langzaam en gestaag wel naar beneden nog steeds. Vanmorgen onder de 77 op de teller, zal nog wel beetje fluctueren maar we naderen zo de 35 kilo (afgevallen) mijlpaal! Happy dus, ondanks dat het soms echt moeilijk is.

Sneeuwitje

blik

blik

25-02-2016 om 09:51

Sneeuwitje

Wat doe je het toch super!
Wat vind je eigenlijk moeilijk?

Ik vraag dat ook omdat ik het eigenlijk helemaal niet moeilijk vind, geheel buiten verwachting.
Maar dat zal er wel voor zorgen dat ik zo weinig resultaat boek want ik eet toch min of meer waar ik zin in heb en 'zondig' ook gewoon als ik dat echt wil.

Omdat ik veel nieuwe dingen eet bestaat mijn 'dieet' niet zozeer uit weglaten maar uit toevoegen. Althans voor mijn beleving dan. In de praktijk laat ik enorm veel weg maar dat voelt niet zo, ben ik niet mee bezig omdat ik met het nieuwe eten bezig ben en dat voelt steeds meer als een feestje.
Ik geniet vaak erg van gezonde maaltijden. Zou wel vaker willen maar ik blijf wel aanlopen tegen geld en tijd. Ik kies vaker voor compromissen omdat het wel te doen moet zijn.

Ik stond hier nog steeds stil, vandaag eindelijk weer resultaat! Paar ons naar beneden, fijn!
En partner ook! Hij is niet fit momenteel en dat zorgt er wel voor dat hij dit keer echt wat serieuzer aan de slag gaat. Ben ik blij om want maak me echt wat zorgen over zijn overgewicht.

Juno

Juno

25-02-2016 om 09:58

Wauw!

Sneeuwwitje, bijna 35 kilo! Ik ben echt onder de indruk, wat waanzinnig goed.
Hier even iets minder,
Had gehoopt om onder de 70 te duikelen maar ben nog teveel een emotie-eter. Gisteren goed begonnen maar 's middags wat snoep gegeten wat helemaal niet mag met een beugel, toen een sunday-ijsje bj de Mac, patat bij het avondeten en bij de koffie drie oliebollen. Als ik het zo achter elkaar zoe staan is het wel heel veel....
Ik weet wel hoe het komt, geen tijd gehad voor weekboodschappen en daardoor te weinig gezonde dingen in huis in combinatie met zorgenkinderen. Ik was de week zo goed begonnen met übergezonde smoothies en salades en zo.
Maar goed, vandaag een nieuwe dag!

blik

blik

25-02-2016 om 10:09

Juno

Herkenbaar.
Maar ik heb wel het gevoel dat het éne snoepje leidt tot de rest, bij mij iig. Het vraagt gewoon onmiddelijk om vriendjes, méér zooi.
Gisteren (afgezien van glaasje rode wijn, op moment dat ik dat drink ben ik gewoon bezig met mediterrane dieet ) helemaal gezond gegeten. Dan ook helemaal geen trek in zoet of vet.

Hier moet ik vooral zien te voorkomen dat dochter bakinspiraties krijgt.
En slapen blijft een aandachtspunt. Ik laat alles los als ik moe ben.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

25-02-2016 om 11:29

Moeilijk

Dat is dus heel herkenbaar --. Wat ik moeilijk vind? Dat ik herken dat ik soms ook een emo- eter ben en dan weer in die bekende valkuil stap. En dat ik dan denk ach boeie het is toch al mis. Laat maar. En het sporten vind ik ook niet echt leuk. Dus al met al is het blijven volhouden erg moeilijk, zelfs al ben ik nu anderhalf jaar bezig. Dat staat verder los van dat ik trots ben op mezelf over wat ik bereikt heb, ik kom nu in de fase dat ik gewoon moet volhouden en dat zal blijven.

S.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

25-02-2016 om 12:26

Na ongeveer 2 maanden

Op hetzelfde gewicht gestaan te hebben heb ik ook weer het gevoeld dat er weer wat afgaat.
Vind ik toch interessant, ook omdat ik de afgelopen 2 maanden weinig (zeg maar rustig niet) gesport heb.
Ik wil nog graag een kilo of 5 kwijt, dan zit ik ruim in het groene BMI gebied en kan ik iets schommelen met mijn gewicht.

Sneeuwwitje: Fantastisch! Ga zo door!

Sneeuwitje

Sneeuwitje

25-02-2016 om 13:29

Sinbads vrouw

Mooi kunnen we elkaar aanmoedigen! Ik wil ook nog 5-6 kilo!!

S

Pirata

Pirata

25-02-2016 om 21:46

wintersport

En ik ben in een wintersportoord.Met bijbehorend voedsel en drank.
Vooral niet over lijn praten. Gelukkig bewegen we nogal wat, vooral bergaf. Ach volgende week een nieuwe ronde,nieuwe kans.
Een hele grote pet af, Sneeuwitje. Nu even stilstaan is niks in vergelijking met watje alhebt bereikt. Even langetermijdenken en achteruit kijken en klappen voor jezelf!

Pirata

Pirata

09-03-2016 om 08:36

en hoe gaat het?

Mijn wintersport had er flink ingehakt qua kilo's. Nou ja, het was vakantie. Inmiddels zit ik weer op het goede spoor. Strakker en slanker ben ik dankzij het sporten toch al. En mijn man doet nog steeds mee.
Vandaag een dieetdag. Ik ga straks sateetjes voorbereiden/maken. En dan met ketjapsaus voor ons en de kinderen pindasaus. Sambal goreng boontjes erbij, de rest sla van gisteren, broccoli en 1 schep rijst. Met kokkerellen kom ik mijn hongerige uren goed door.
Hoe gaat het bij jullie, is het nog vol te houden?

blik

blik

09-03-2016 om 09:24

gaat wel

Ga zelf wel goed, vind ik. Zeker naar omstandigheden, die niet ideaal zijn.
Ik ben nog een klein beetje afgevallen. Gaat allemaal langsaam dus maar het loopt.
Partner deed ook mee, dacht ik. Maar gister bij zijn ouders gaan eten en dan loopt het mi wel erg uit de hand. Bij een etentje extra eten vind ik wel logisch. Maar je helemaal laten gaan, mwoa, dan houd je jezelf wel heel erg voor de gek.
Zijn moeder kookt volgens haar eigen altijd-lijnen-maar- stiekum-helemaal-niet-principes.
Ik ben daar wat allergisch voor. Lekker en ongezond eten, helemaal prima! Maar noem dat niet gezond en goed voor de lijn.
Ik ben dus wel wat pissig nu. Partner heeft alle recht vd wereld zichzelf nonstop voor de gek te houden, maar ik vind zijn houding voor de kinderen niet oke. Kinderen zijn nl al blij dat hij wil afvallen, ik heb nogal tobberige kinderen..
Uiteraard hoeft hij niet te lijnen voor de kinderen, maar ik vind wel dat hij eerlijk naar ze moet zijn.
Ingewikkeld hoor. Ik heb het idee dat partner nog meer heeft gegeten om te compenseren dat ik zo weinig at. Uiteraard niet zo leuk voor zijn moeder maar ik doe er niet meer aan mee. Ik ben het zat. Zat slecht te eten puur om andere mensen een beter gevoel te geven.
Wat dat betreft ben ik ook wel weer blij ergens met mijn ongezonde toestand momenteel, stimuleert me voor mijn eigen gezondheid te kiezen.
Zo, ik heb weer even gekotst!

Pirata

Pirata

09-03-2016 om 11:02

motivatie

Hmmm, zo te lezen is jouw man nog niet intrinsiek gemotiveerd... jammer. Zolang dat niet zo is is meeliften op jouw gezondheidsmoves het beste dat er in zit vrees ik.
De mijne sport 1 keer per week me me mee op zolder, hij vindt er niks aan en hij vindt het niet nodig. Maar ik heb hem gevraagd het toch te doen om mij te plezieren. Ik zie ook graag een fitte kerel. En hij vond een dag vasten per week geen punt, vroeger deed hij dat al uit zichzelf. At hij een dag lang alleen maar groentesoep. Nu zit hij helemaal bovenin het groene gebied, als hij niks zou doen zou hij binnenkort licht overgewicht hebben. Hij vergelijkt zichzelf steeds met zijn collega's die grotendeels te zwaar zijn. Die vinden hem slank. Naar de feiten kijkend valt dat m.i. toch wat tegen. Ik ben blij dat hij nu (licht) actief met me meedoet!
Voor de kinderen hoeven we niet af te vallen, wat ik ook weeg ze vinden toch dat ik een enorme kont heb... ze zijn allebei behoorlijk mager trouwens.

blik

blik

09-03-2016 om 13:15

ja ppfftt

Ik wil partner niet op z'n huid zitten, gewoon echt niet.
Wil hem best stimuleren etc, dat is wat nu gebeurde en met mij de kinderen.
Maar waar ik geen zin in heb is getrek, en dat gebeurde nu dus ook wat.
Partner die dan gaat leunen en 3 mensen in huis die op zijn eetgewoontes letten.. Mmh, realiseer me nu ik dit schrijf dat we in die situatie zitten.
Geen probleem als hij voor 50 % dan meedoet. Maar zich volledig laten gaan bij zo'n etentje, dat klopt voor mij niet meer.
Straks maar eens open gooien waar iedereen bij is. Partner moet maar kiezen, als hij zich niet echt in wil zetten moet de stimulatie ook gaan stoppen.
Hij heeft gewoon echt overgewicht, en volgens mij neemt het ook echt toe. Voor zijn gezondheid zou hij gewoon moeten afvallen. Ik vind het gewoon sneu voor de kinderen die echt blij waren dat hij wilde afvallen.(omdat ze zich dus wat zorgen maken over zijn overgewicht)

Juno

Juno

09-03-2016 om 16:20

Man wil dat ik stop

Zie titel, man wil dat ik stop omdat hij me te dun vindt worden. Even voor het beeld: ik weeg (nog steeds) 71 kilo bij een lengte van 1.65m. Dat is nog niet eens gezond gewicht en voor de tailletest zak ik ook jammerlijk. Mijn directeur zei het ook al. Ik ben er gewoon een beetje van in de war, weet niet wat ik zal doen. Ik hou te veel van lekker eten om anorexia te krijgen, daar maak ik me geen zorgen over maar ik wil wel graag een gezond gewicht, dat is toch niet heel gek?
Het liefst ga ik nog even door.

Angela67

Angela67

09-03-2016 om 16:36

juno

ik denk dat je man het niet zo goed begrijpt.
misschien moet hij wat lezen over anorexia?
en daarbij; hij heeft niet te bepalen wat jij wilt.
gr Angela

Juno

Juno

09-03-2016 om 17:26

Dun

Man denkt niet dat ik anorexia heb of zal krijgen hoor, daarvoor kent hij met te goed! Hij vindt me gewoon te dun aan het worden.

Pirata

Pirata

09-03-2016 om 17:32

wennen

Hij moet zeker nog wennen?
Maar je gewicht en je gezondheid zijn jouw persoonlijke zaak, hoe mooi of niet mooi een partner het ook vindt. In elk geval heb je waarschijnlijk al enorm veel gezondheidswinst behaald. Je zou nu ervoor kunnen kiezen om heel langzaam af te vallen? Dan merkt je man het niet

blik

blik

09-03-2016 om 19:29

wat jammer Juno

Natuurlijk gaat je man er niet over, maar het is natuurlijk het leukst als jullie beiden hetzelfde mooi vinden op dat gebied
Ik heb ook wel tegen partner gezegd dat hij zo nodig stop moet gaan zeggen. Er zit nog genoeg op mijn buik maar bijv niet in mijn gezicht.
Zeker nu ik in het groene gebied zit. Wat gezonder is (bovenin gebied of juist onderin) is discutabel en zijn de meningen over verdeeld.
Dan gaat het toch meer over andere aspecten zoals bijv aantrekkelijkheid en aantrekkelijk wil ik toch vooral voor partner zijn..

Juno, bmi is wel heel betrekkelijk vind ik.
Iets als spiermassa wordt daarin niet meegenomen.

Maar misschien moet je partner nog wennen idd? Je bent veel gewicht kwijt geraakt in korte tijd. Misschien een poosje stil staan?
Moet zeggen dat het me zelf ook wel wat snel gaat. Weet nog dat we in het begin van dit draadje aangaven dat we onszelf dunner inschatten dan de werkelijkheid. Moet zeggen dat ik dat nu wel een beetje andersom heb, schrik nog steeds als ik mezelf in spiegel zie, opeens slank! (nouja, beetje volslank dan)

Juno

Juno

09-03-2016 om 23:04

Knoop doorgehakt

Ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt, ik wil een gezonde taille/gezond gewicht. Omdat ik ben afgevallen zijn wat lijnen in mijn gezicht zichtbaar geworden, momenteel ben ik door werk ook wat moe dus ik zie er niet op zijn florissants uit. Door de beugel is mijn gezicht ook veranderd, het is gewoon wat veel verandering momenteel.
Man maakt zich gewoon wat zorgen, ook omdat mijn menstruatie lang uitbleef. Pure lievigheid allemaal . Hij houdt wel van wat voller dan van slank. Ik wil het ook wat strakker hebben en daarvoor ben ik ook bezig. Te weinig, maar daar moet ik nog iets op vinden -tips, anyone (hoe zit het met die sportzolder, Pirata?). Ik ben bang dat als ik straks 50 ben en mijn taille in ene poef weg is! Ik wil een gezond gewicht met een beetje marge zodat ik niet meteen in de stress hoef te schieten na een feestweek. Drie kilo minder en ik zit in het groene gebied maar uit ervaring weet ik dat dit geen natuurlijk gewicht voor mij is om op te blijven steken. Ik ga door, nog acht kilo!

Vesper Lynd

Vesper Lynd

09-03-2016 om 23:53

Natuurlijk

71 kilo bij 1,65 m. is nog niet eens een beetje slank. Best apart dat je partner dan liever heeft dat je een ongezond gewicht hebt. Niet lullig bedoeld, maar dat verbaast me echt. Je hoeft ook niet af te vallen tot de ondergrens, je kunt ook stoppen bij volslank, bmi van 24,6 of zo.
Het zou wel kunnen dat je wat meer rimpels krijgt door het afvallen. Een vriendin van mij is 30 kilo afgevallen en vooral in haar gezicht heeft ze heel veel plooitjes gekregen doordat de onderhuidse 'vulling' is verdwenen. Toch wil ze nooit meer zo dik zijn, want ze voelt zich nu veel beter.

blik

blik

10-03-2016 om 07:34

welkom

terug Juno! Je had ons bijna verlaten!
Ikzelf vind je gewicht dan weer wel een beetje slank, en denk daarbij nogmaals dat gewicht niet alles zegt.
Maar zelf stop ik ook nog niet, dus ik snap je helemaal. Heb een beetje hetzelfde doel als jij.

blik

blik

10-03-2016 om 07:56

en Juno

Let je op dat je geen tekorten krijgt? Misschien kun je zo dan ook zorgen van je man een beetje wegnemen?
Ik snap hem wel wat, lijkt me toch een hele uitdaging om als vegetariër gezond af te vallen, en zeker met een dieet waarbij je voedingsmiddelen mijdt.

Juno

Juno

10-03-2016 om 12:36

Blik

Ik krijg alles binnen hoor, in dit dieet heb ik koolhydraten, fruit, eiwitten, groentes, vetten, kortom alles. Buiten dat slik ik dagelijks vitamine d en probiotica. Ik ben wel zwaarder dan ik toon, spijkerbroek pas ik met gemak in een 29. Volgens mij is dat maat 38/40 en ik kan ook ongepast kleding in M kopen, pas ik ook. Vroeger veel gesport, dat is nu waarschijnlijk mijn redding .
Het verschil van XL wat vaak niet paste naar M is natuurlijk best groot.
Ik wil ook nooit meer terug naar het oude gewicht, iedere keer stel ik mijn 'maximale gewicht' waar ik nooit meer boven wil komen bij. Heb ik eerder nooit gedaan en ik werd zwaarder en zwaarder met steeds een ander plateau waarop ik bleef hangen.
Waar ik wel tegenaan loop is dat ik mijn eten veel lekkerder vind dan zijn eten. Als man kookt is het meestal een simpele Hollandse pot of de macaroni zoals hij die maakt vanaf ik hem ken. Hij houdt ook van ander eten en eet eigenlijk alles maar houdt niet zo van dingen als bijvoorbeeld smoothies, havermout of quinoa. Ik word daar weer erg blij van.

blik

blik

11-03-2016 om 09:35

Juno

Maar je sport nu ook, toch?
Dan mag je toch ook iets meer wegen lijkt me, spieren zijn toch zwaarder?
Ongelofelijk super hoor, van xl naar m.
Hier van l naar m, ook heel blij mee! Leuk is dat dochter (12) en ik nu sommige kleding kunnen uitwisselen! Voorheen kreeg zij alleen van mij, kleding die me niet meer paste, ik heb ook wel weer iets terug aan gedaan daarvan.
(dochter heeft s naar soms pikt ze van mijn m)
Herkenbaar, ik wil ook echt NOOIT meer terug naar oude gewicht. Geloof ook niet dat dat nog gaat gebeuren, ik heb veeel meer gevoel van controle. Veel geleerd ook over voeding, veel kennis opgedaan, zorgt er ook voor dat ik niet snel verkeerde keuzes meer zal maken. (voor wat er bekend is dan momenteel over verkeerde keuzes)

Ja, hier eet partner ook anders dan ik. Vind ik soms wel jammer, vroeger kookte hij vaak maar dat wil ik nu meestal niet meer.. Ik houd rekening met zijn voorkeuren maar hij houdt wat minder rekening met mijn voorkeuren nu. (wil hij wel hoor maar vergeet het dan) Ook gebruikt hij naar mijn smaak te weinig voedingsmiddelen die we hebben liggen hetgeen weer vaker zorgt voor weggooien. Iets dat wij helaas vaker deden maar nu probeer ik echt alles op te maken. Blijft wat moeilijk soms bij ons omdat ik heel onregelmatig werk. Ik zorg nu voor een loeistrakke planning ed.
En hij is, itt zijn kijk op zichzelf, zeer behoudend qua eten. Vindt al veel te snel iets te exotisch.

Maar goed, partner wil iig wel blijven 'letten' op zijn eten. Kan hij natuurlijk alle kanten mee uit (en dat doet hij ook nog) maar wie weet, gaat hij zich nog eens echt een doel stellen..
Dochter is ook aan het 'letten op haar lijn'. (vast ook invloed van vriendinnen) Ze moppert minder bij gezonde dingen, ik krijg nu vaker een salade of smoothie naar binnen dus prima!
Ik had voor beiden cruesli gemaakt met heel weinig suiker (ahorn) en dat vonden ze best lekker. (zelf eet ik alleen muesli zonder suiker nu)
Al met al een gezondere sfeer in huis, maakt het mij ook makkelijker! De enige die niet echt meedoet is oma en dat zorgt voor geregeld 'zooi in huis'. Die ik eigenlijk niet wil zien want op zwakke momenten zou ik daar zomaar naar kunnen grijpen. Soms verstop ik het dus. (en dan wil een kind en kunnen we het niet vinden haha) en vaker gaat het prullebak in omdat nu iedereen ervan af blijft..

Afvallen wordt bijna onmogelijk door honger

Dag allemaal
Ook ik probeer de nodige kilo's kwijt te raken. Ongeveer 10 om te beginnen, en als ik zo ver ben zal ik al heel blij zijn. Waar ik moeite mee heb is hoe ongelooflijk honger ik heb zodra ik op dieet ben. En hoe ongelooflijk honger ik sowieso heb. Ik geloof dat ik veel eet. Ontbijt: 2 dikke plakken zelf gebakken volkoren brood met kaas of wat dieet-jam, soms nog een bakje yogurt erbij, zwarte koffie.
In de loop van de ochtend een banaan of een appel, soms wat rijstkrakers erbij.
Lunch: drie dikke volkoren boterhamen met ham of kaas, soms eentje met appelstroop. Bakje yogurt, vaak met wat muesli erin.
In de loop van de middag een appel of banaan.
Avondeten: vlees of vis, of een omelet, veel groeten, met aardappels of pasta, of rijst erbij. Sla erbij. Vaak schep ik 2 keer op van de groenten en ook van de rijst of aardappels. Toetje: magere yogurt, of een mandarijn. Als mijn vriend bij mij is drink ik vaak een glaasje wijn of een biertje met hem.
Soms heb ik tussendoor nog trek en pak ik een extra boterham, of een extra stuk fruit. En eigenlijk moet ik me continu beheersen om niet meer dan dit te eten. Ik heb vaak honger. Echt een rammelend knagend gevoel in mijn maag. En het lukt me niet om die paar weken te overbruggen totdat mijn maag wat kleiner is geworden. Alle truucjes (glas water, eiwit, thee, bouillon etc) heb ik geprobeerd, en het werkt een of twee dagen en pats, de honger neemt het over. Ik voel mezelf een slappeling. En ben er niet blij van. Eigenlijk val ik vooral af wanneer ik ongelukkig ben: dan heb ik helemaal geen trek meer. Als ik gelukkig ben heb ik juist trek. En ik ben de laatste maanden zo gelukkig. Maar wel dik. Het klinkt grappig maar het is eigenlijk niet zo leuk.
HEeft iemand de gouden tip voor mij?
Sini

Juno

Juno

17-03-2016 om 23:18

Koolhydraten

Ik vermoed dat je te veel koolhydraten eet. Je ontbijt en je lunch bestaat enkel uit bergen brood met beleg, je tussendoortje is fruit (weer suikers). Ik krijg daar zelf enorme hongerklap van. Wanneer je meer groenten zou inbouwen, wat meer dingen met vocht denk ik dat het makkelijker wordt. En wat is veel groenten, over welke hoeveelheid heb je het dan?

Pirata

Pirata

18-03-2016 om 08:30

eens

Je eet heel erg veel brood, rijst, pasta. Ik zou meer eiwitten nemen. Een gekookt eitje tussendoor of een omelet champignon. Een kipfilet roosteren en daar een stuk van eten. Als ik zoveel zou eten als jij, dan zou ik ook heel erg zwaar worden.
Ik heb tot de lunch voor vandaag een bakje fruityoghurt (veel bosvruchten, weinig yoghurt) met echte muesli, een plak ontbijtkoek, 1 zelfgebakken broodje met dun blauwe kaas. Ik snap dat jij het daar niet op redt, maar bergen brood gaan je niet helpen. Pas het brood af in porties en vries de rest in, ik doe dat ook met mijn zelfgebakken broodjes. 's Morgens bak ik er dan eentje af i de airfryer, heb ik dus toch vers brood.
Kauw ook beter, dan eet je langzamer. Neem tussendoor dus proteïnen en zet een bak hapklare groente neer (bleekselderij werkt heel goed tegen honger).

Ik durfde zelf trouwens niet meer te posten want ik ben een kilo zwaarder :-p
Teveel koeken en kaasplankjes gegeten. Het was wel lekker trouwens.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.