Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Emmawee

Emmawee

02-01-2019 om 08:57

2019 Afvallen wie ook? (3)


bieb63

bieb63

06-03-2019 om 13:15

Klopt Kaaskopje

Als je zo veel mogelijk de volkorenvarianten eet en veel verse groente en wat fruit en gematigd eet plus zo min mogelijk suiker kom je een heel eind. Wel kan je beter (en daarom is calorien tellen ook niet zo zinvol) de gewone volle varianten van melk en yoghurt nemen. Dat verwerkt je lichaam beter dan de uitgeholde magere varianten (heeft iets te maken met wát ze er precies uithalen met een magere variant in combi met wat er dan overblijft aan stoffen en de verkeerde verhoudingen die je dan krijgt).

Geen focus op calorieën

Je hebt ook van die horloges waar een stappenteller op zit. Ik heb er zelf geen maar collega's van me wel en die lopen elke dag 8.000 stappen. Wanneer het avond is en ze hebben slechts 6.000 stappen gelopen, gaan ze nog even buiten die laatste 2.000 stappen wandelen.

Ikzelf probeer zo weinig mogelijk te kijken naar calorieën inname en -verbranding.Laatst heb ik wel een keer alle calorieën opgeteld van een dag eten en daar ben ik toen écht wel van geschrokken, met name de lunch. Een donkerbruine stevige boterham bevat heel vaal calorieën en als je er een plak normale kaas op doet helemaal. Ik vervang de donkerbruine stevige boterham nu door een bruine minder stevig boterham (aantal calorieën hangt af van gewicht) en ik neem daar light kaas of kipfilet. Als broodvervanger neem ik nu vaak een gekookt ei. Toch kan ik niet zonder mijn bruine boterham met kaas!

Ik loop 2 keer per week hard (10 en 11 km) en ik fitness 1 keer per week 1 uur (waarvan 20 min. heuvelloop op de loopband). Ik zal vrijdag eens kijken wat ik hierbij verbrand (écht geen idee). Dit is echt intensief sporten voor mij. Het vervelende is dat ik vaak 's-middags bv op mijn werk honger krijg en dan niet weet wat te eten om de honger weg te krijgen. Dan wacht ik net zolang tot ik me niet meer kan beheersen en uit de snoeppot ga snaaien (lekker makkelijk).

Wat ik eet op een 'gezonde' dag is het volgende:
Ontbijt: 250 gram magere kwark met 1 banaan
tussendoor: appel
Lunch: 4 br. boterhammen met boter en light kaas en kipfilet, tomaatjes
Avondeten: veel groenten, vlees of vis en beperkt koolhydraten

Marja

Marja

06-03-2019 om 19:54

Weet niet

Ik lees mijn zin na en weet niet of het duidelijk is.
Niet 50% van de apparaten maken fouten.
De apparaten geven 50% teveel verbranding aan.
Dus als het apparaat 100 calorieën aangeeft, waren het er maar 50.
Als je met 200 extra verbrande calorieën denkt er 200 thuis op te kunnen eten, blijken het er maar 100 te zijn. Het gaat dus niet om afwijkingen van 10 calorieën naar de helft van wat je dacht te kunnen snacken.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-03-2019 om 23:58

Stappenteller

Die heb ik ook op mijn telefoon. Maar nu heb ik een nieuwe fitness broek zonder zakken 😱

Ik ben altijd erg tevreden met mezelf als ik meer dan 10.000 stappen heb gedaan, maar als ik er minder heb gedaan neem ik mijn verlies. 😊

blik

blik

07-03-2019 om 17:23

Angie

Ik heb ook kort magerder proberen te eten, bijv minder vette kaas.
Maar zolang ik normaal eet en juist wel stevig brood, vette producten, zoveel als ik wil, dan valt het met snaaien juist hartstikke mee.
Ik eet nu alleen nog maar 10 %yoghurt (zoveel lekkerder) en kaas meestal maaslander, minder zout. Maar geen 30 +meer!
Ik eet ook altijd als ik honger heb. Zolang ik gezond eet en niet/nauwelijks snoep kan dat heel goed. (en soms vasten)
Voor vanavond weer eens een salade gepland, heb er zin in!

Tine Winkel

Tine Winkel

07-03-2019 om 17:45

eten als je honger hebt, blik

dat werkt bij mij ook vaak heel goed. Dus niet eten omdat er iets voor je neus staat, maar alleen als je echt trek hebt. Soms stel ik het eetmoment dan nog wat uit, bv. als ik om half 6 trek krijg en weet dat we om 6 uur zullen eten. Dan is het even afzien tot het moment van avondeten - ook prima.

En verder probeer ik zoveel mogelijk gezond te eten. Voor mij houdt dat in: onbewerkte dingen (zoals groente, fruit, noten) of licht bewerkt (brood, crackers met kaas, jam of honing). Voor mezelf houd ik voor 'zou ik het aan tafel eten of eet ik het op de bank'. Het eerste is bij ons vaak relatief gezond, het tweede vaak relatief minder gezond (koekjes, chocola, chips - dat soort werk).
Maar t is voor mij altijd wel opletten dat ik inderdaad niet eet omdat er iets voor mijn neus staat. Vaak gaat er dan ongemerkt veel meer naar binnen dan ik zou willen en ook vaak dingen die minder gezond zijn. Kortom, wat meer opletten en dan blijf ik goed op gewicht.

Emmawee

Emmawee

08-03-2019 om 08:21

Voor de chocoladeliefhebbers

https://viveplus.nl/feest-chocola-is-gezond/

Beetje vage claim, daar gaat het mij verder niet om. Maar dat stukje chocola een half uur voor de maaltijd... dat lijkt me het proberen waard.

blik

blik

09-03-2019 om 12:06

Ja chocolade

Ik heb het zelf ook vaker gekocht, maar toch vinden we het allemaal niet zo lekker, die pure chocolade. Voordeel is dan wel weer dat je na een klein stukje 'spontaan' al weer stopt haha. Zoals met alle gezonde voer.
Alle niet gezonde chocolade (en dat blijft alle niet zeer pure toch) wordt weer veel te graag gegeten, vooral door dochter en door mij. Ik probeer het niet meer in huis te halen. Nu weer paaseitjes tijd en iedereen biedt het je overal aan. Maar ik kan niet 1 eitje eten, ga dan los.

Gaat goed hier, was idd zo'n 3 kg bijgekomen. 1 eraf, nog 2 te gaan!

Dikkie Dik

Dikkie Dik

12-03-2019 om 10:27

even pas op de plaats

Onze oudste gaat absoluut niet goed, ze dreigt thuis te komen zitten, ik red het nu niet om haar en onszelf op de been te houden en dan ook nog te gaan afvallen. Ik ben al blij als ik niet enorm ga snaaien.

blik

blik

07-04-2019 om 17:16

Help

Ik ben weer dik aan het worden!
Poehee wat kan dat snel gaan.

Dikkie Dik, lees nu pas je laatste bericht, hoop dat het goed gaat!?

Kan dit draadje wel weer gebruiken... Wie doet er weer/nog mee?
Nog niet gewogen maar zou me niets verbazen als ik weer plus 5 kg ben ofzo.
Begon net te wennen aan mijn dunne lijf. Beviel goed. Nu ga ik weer richting mollig.

Moet touwtjes weer wat strakker nemen, partner en dochter gaan lijntechnisch echt niet goed, heeft weer weerslag op eetpatroon thuis enzo.
Ik beweeg ook weer minder, roer moet weer om.

Hangkous

Hangkous

07-04-2019 om 17:42

Ik ook

Iets teveel verjaardagen en feestjes gehad hier de laatste weken.
Morgen meer.

Emmawee

Emmawee

07-04-2019 om 18:10

Ha fijn!

Goed om de draad weer op te pakken.

Ik kwam 2 weken geleden opeens weer aan, woog in één keer weer 85,5 terwijl ik super goed bezig was en al een ruime maand op de 83 kilo bleef hangen. Liet me wel zien hoe belangrijk het is om stug elke week te wegen, zodat je veranderingen snel opmerkt.

Ik denk (hoop) dat het misschien komt door spieropbouw omdat ik inmiddels 2 à 3 keer per week sport, maar het kan van alles zijn, natuurlijk. Ook wij hebben veel verjaardagen in maart.

Ik zou gisteren weer wegen, maar ik ben ziek. Mijn darmen zijn van slag en mogelijk ben ik die kilo's daardoor wel weer kwijt. Ik ga het zien.

blik

blik

07-04-2019 om 22:10

Wat goed Emmawee

Wat goed en fijn dat je zoveel sport!
Hier nu drukker dan ooit en (zucht) nog steeds last van lichamelijke klachten, maar ik ga toch echt sporten nu.
Deze week ga ik eens wat regelen.
Ook partner ben ik weer eens aan het bewerken.
Ik wil ook hem graag aan het sporten krijgen, wordt echt gevaarlijk dik.
En het is echt niet zo dat hij heel veel eet of heel veel snoept. Ergens gaat er iets mis met zijn stofwisseling
Hoe dan ook gaat het hem niet lukken denk ik zonder iets, sporten zal wellicht kunnen helpen. (hoewel hij wel weer redelijk op zijn eten let en nu bijv alcohol laat staan, knap)
Tot nu toe wil hij niet, te druk enz.
(maar ik denk dat als hij gaat sporten hij vast meer energie krijgt waardoor hij weer meer tijd krijgt enz)

Vandaag een heerlijke salade gegeten, heerlijk eten voor lente/zomer vind ik. Beetje brood erbij, fetadip bij flink wat rauwkost en ik had een tonijnsalade gemaakt met vegetarische tonijn (dochter eet geen vis of vlees) met mayo zonder suiker. Zo!!

blik

blik

07-04-2019 om 22:13

Oh ja

En merk vooral dat ik weer, als vanouds..., steeds maar zin heb in vanalles oa zoetigheid. Dropjes, koekjes, chocolade. Of ik het nu eet of niet, de zin komt regelmatig opzetten.
Ik wil weer terug naar mijn suiker arme leven!! Toen had ik helemaal geen trek meer in al die zoete zooi.

Emmawee

Emmawee

07-04-2019 om 22:45

Blik

Wat lastig dat je je ook zo'n zorgen maakt om je partner en ook je dochter. Het lijkt er steeds op dat ze jou meetrekken als ze de boel weer wat laten vieren en dat jij vervolgens hun kilo's als jouw verantwoordelijkheid voelt. Dat lijkt me emotioneel extra lastig voor jou.

Hier thuis gaat (ging) het wel eens een beetje zo met de financiën. Dat ik steeds de rol heb om nee te zeggen omdat te weinig geld hebben voor dit of dat. Ik heb wel laten weten dat ik dat echt niet leuk vind, omdat ik 'dit of dat' ook wel zou willen. En omdat zij ook wel kunnen bedenken dat het iets extra's is wat niet zomaar gaat. Een zijspoortje en misschien zie ik het niet goed hoor. Ik weet dat jullie ook vaak gezamenlijk optrekken. Maar ergens lijkt het alsof de regie (en de zorg) bij jou ligt.

Morgen zal ik nog wat vertellen over het sporten. Nu slapen. Het is toch weer wat te laat geworden.

blik

blik

07-04-2019 om 23:58

Ja Emmawee

Dat klopt ook wel.
Bij dochter vind ik dat ook nog wel ok. Deels zie ik het ook als mijn verantwoordelijkheid, al verschuift dat wel, wordt steeds meer van haar naarmate ze ouder wordt en ik ga er niet meer over wat ze met vriendinnen in stad eet.

Maar met man ligt het wat ingewikkelder
Liefst zou ik de verantwoordelijkheid (gezonder eetpatroon ed) wat meer delen. En hij wil dat enerzijds ook wel, anderzijds laat hij het toch gewoon liggen.
Hij verandert dus ook wel wat, maar langsamer dan ik zou willen.
Ik doe dan ook meestal boodschappen, dan hebben we gezonder voer in huis!

Dochter is wat mollig, maar man is echt flink te zwaar. En voor mij ligt dat heel dubbel. Enerzijds wil ik het graag loslaten, zijn lijf, zijn keuzes. Anderzijds wil ik hem graag helpen hierbij en heb ik natuurlijk ook last van zijn overgewicht! Niet dat ik hem minder aantrekkelijk vind, dat zeker niet. (maar ik geloof wel dat hij dat zelf wel zo ervaart voor zichzelf) maar zijn energie level mag hoger, zijn snurken minder en uiteraard is er meer kans op kwalen en ziekte. (nu ook soms wel klachten die mogelijk gerelateerd zijn aan overgewicht)
En verder hou ik natuurlijk van hem en maak me soms ook gewoon zorgen. Heb het idee dat hij alleen maar bijkomt. (geen idee wat hij weegt)
Ik heb ook geen zin om straks met een man te zitten die zo dik is dat hij echt ernstig beperkt raakt in functioneren.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-04-2019 om 01:05

Hier gaat het niet zo goed

De afgelopen maand heb ik fitness nogal verwaarloosd, maar vorige week is de draad weer opgepakt. Ik ben weer in de 75 kilo beland, nadat ik toch al een tijdje in de 74 zat en zelfs even in de 73. Ik moet dus weer wat strenger worden tegen mezelf. Ik heb een paar weken geleden nog een kleine correctie nav de borstverkleining ondergaan.Twee bobbeltjes die ze kennelijk over het hoofd had gezien, maar nu is het klaar. Ik ben er tevreden over, maar het minpuntje is dat mijn buik maar niet slank wil worden. Of ontzettend langzaam in ieder geval. En daardoor kan ik nog steeds geen kleren aan die wat strakker over de buik gaan. In bepaalde jurkmodellen ziet het er echt niet uit. Ik moet dus echt op zoek naar jurken en shirts die goed zitten. Ik heb begrepen dat ik veel te braaf met het fenomeen steunkous ben omgegaan. Een dagje zonder had altijd wel gemogen. Wist ik veel! Als tegen mij gezegd wordt 'altijd dragen', dan doe ik dat. Lang zonder kousen rondlopen vind ik echt niet zo prettig. Maar het mag dus weleens zonder, daarom hoop ik dit jaar eindelijk eens een zomerjurk te kunnen dragen met blote beentjes eronder .

Pluis

Pluis

08-04-2019 om 12:05

Ik kom ook meedoen

Ik worstel al sinds mensenheugenis met mijn gewicht. Hoewel ik terugkijkend vroeger gewoon slank was. Maar ik heb wel altijd een buikje gehad (op balletles vroeger door mijn lerares 'babybuik' genoemd. Toen ik 12 was. Heeft vast aan mijn niet zo positieve zelfbeeld bijgedragen...). Toen ik trouwde (20 jaar geleden) woog ik 63, bij een lengte van 1.74 een prima gewicht (maar nog steeds met buik, dus herken wel wat Kaaskopje schrijft over jurken die niet flatteren...). In de loop der tijden is daar langzaam maar gestaag steeds wat bijgekomen, tot ik 3 jaar terug 79 woog. Dat was dus echt te dik! Ik ben toen 15 kilo afgevallen, dus weer ongeveer terug op het niveau van toen ik trouwde. Dat was toen eigenlijk net wat veel van het goede, op mijn leeftijd moet je niet meer zoveel (snel) af willen vallen, dan hou je heel veel vel over .

Ik heb altijd veel gefietst naar mijn werk, maar 1,5 jaar geleden heb ik een nieuwe baan gekregen op wat meer afstand, dus dat lukt nu niet meer. Dat scheelt een hoop! Dus al die kilo's die ik kwijt was, zitten er zo ongeveer weer aan. Vanochtend tikte ik de 73 aan. En dat wil ik niet! Ik pas geen enkele broek echt lekker meer, en daar baal ik van. Dus ik sluit me aan. Hopelijk werkt dit draadje een beetje als stok achter de deur....

En ik hoop dat man mee wil gaan doen. Die was flink te zwaar, is vorig jaar keurig 10 kilo afgevallen met een koolhydraatarm dieet en niet meer snoepen, maar sinds de kerst is daar de klad in gekomen en nu zijn er weer 6 bij. Terwijl we echt niet gek veel snoepen of heel veel meer koolhydraten eten. Maar goed, terug naar het strenge regime, dus. En meer bewegen. Ik ben van plan een elektrische fiets aan te schaffen zodat ik toch een of twee keer per week naar mijn werk kan gaan fietsen. Is ook nog beter voor het milieu en hopelijk scheelt dat ook een paar kilo.

Hangkous

Hangkous

08-04-2019 om 13:39

Opeenstapeling van foute dingen

Afgelopen weken en ook in de komende weken teveel verjaardagen gehad dus vaak taart gegeten. En heel fout een etentje buiten de deur in een foute groep, waarin de groepsdruk heel groot is om vooral je bord leeg te eten.
De keuze van het restaurant was al niet mijn idee van een goed restaurant (grote porties en veel keuzes in wat vettere gerechten en weinig in wat magerder eten) en dan weg met schoonmoeder die nogal dwingend kan zijn dat alles op moet, dat leidt dan snel tot overeten.

Ik zat een paar weken geleden rond de 62,5 kg en nu tik ik de 64 weer aan, zo jammer. Nu maar weer even streng van alles de helft doen, goed sporten en alles op de fiets. Dan hoop ik voor de vakantie weer op 62,5 te zijn.

Allemaal succes met de nieuwe doelen.

blik

blik

08-04-2019 om 14:09

Leuk Pluis

dat je mee doet!
We kunnen dus weer aan de slag!
Hier blijkt weegschaal toch maar 3 kg meer aan te tikken, voor mijn gevoel is het meer en voelt mijn lijf niet meer fijn. (maar misschien was ik door het opletten gister al wat kwijt)

Vandaag maar weer eens vasten om goed te starten.
Snoep (toegevoegde suikers) wil ik weer proberen helemaal te laten, iig tot aan vakantie. (daar ga ik de toetjes vast niet laten staan, we doen iets met H pension)

blik

blik

09-04-2019 om 12:00

Terugvallen gaat snel

maar de draad weer oppakken gaat ook steeds sneller en makkelijker, merk ik.
Het vasten gaat bijna vanzelf. Mijn manier van vasten dan, meestal overdag niet eten en in de avond in principe zoveel ik wil, alleen maar gezond, veel groente en ik let wat bewuster op hoeveelheden. (beetje vaag maar ik eet dus meer als ik nog echt honger heb, maar wat bewuster, dus niet voor de lekker of omdat het er staat of gewoon zonder erbij stil te staan)
Gisteren soep met gezond brood en veel groente.
Ik voel me meteen lichter, energieker en meer gemotiveerd.

Paddington

Paddington

10-04-2019 om 09:22

Ik doe ook mee

Vorige jaar de melding gekregen: hoge bloeddruk waarschijnlijk door overgewicht. De huisarts begon zelfs over een maagverkleining om af te vallen. Voordat je daarvoor in aanmerking komt moet je eerst minimaal een jaar geprobeerd hebben om af te vallen met professionele hulp. Daarom voor het eerst van mijn leven naar een dietiste gegaan.

Wat blijkt: het werkt! Ik ben nu 20 kilo kwijt en heb niet echt een streefgewicht. Er moet gewoon nog meer af. Mijn eerste streven is om onder de 100 kg te komen. Daarvoor moet ik nog 4 kilo afvallen. Ik heb mezelf dan wat leuks beloofd: ik ga dan naar Walibi en in de Goliath (past nooit).

Ik heb mijn koohydraat inname drastisch verlaagd. Ik eet zelde gewoon brood (1x in de maand op zondagochtend), eet weinig tot geen pasta, geen rijst en weinig aardappelen. Verder veel groente, volle zuivel producten, noten, kaas, vlees en vis. Soms wel wat patatjes, stukje gebak en een wijntje. Dit laatste omdat ik deze nieuwe levensstijl wil volhouden en als ik mezelf alles ontneem dan red ik dat niet.

Bij mij gaat het ook met ups en downs. Dan komt mijn dochter uit haar werk met wat lekkers en dan neem ik dat ook gewoon. Juist omdat ik op zoek ben naar een balans van afvallen en lekker leven.

In februari een moeilijke periode gehad. Mijn beide schoonouders zijn kort na elkaar overleden en met al het geregel wordt er vaak 'even' wat eten gehaald of besteld. Op dat moment vond ik dat prima, maar dan weer terug in het ritme, het 'gewone' doen. Gelukkig met wat ups en downs weer gelukt. Wellicht hielp het dat ik schrok dat de weegschaal spontaan een kilo meer aangaf dan een paar weken terug. Nu gelukkig weer op de goed weg en gaan de kilo's weer langzaam eraf.

Pirata

Pirata

10-04-2019 om 10:36

Ook

Paddington, welkom. Al grote stappen gezet dus!

Hier weer +2. 😳
Oepsie. Daarom heb ik direct mijn lunch gehalveerd en neem in de avond een schep minder eten.
Vandaag even wat serieuzer, ik heb onbeten met 1 mandarijntje.

blik

blik

10-04-2019 om 10:54

Paddington

Goed bezig hoor, knap!
En gecondoleerd.
Koolhydraten minderen werkte bij mij ook goed.
Ik merk dat ik de laatste tijd weer steeds meer koolhydraten eet. Een boterham met kaas is makkelijker gemaakt dan een salade.
En omdat dochter vegetarisch eet en ik niet elke dag apart wil koken kook ik meestal met redelijk veel koolhydraten, anders wel erg lastig volwaardig te koken.
Het kan allemaal wel, maar kost net wat meer moeite en aandacht.

Paddington

Paddington

10-04-2019 om 11:18

Bedankt

voor het warme welkom.

Lunchen doe ik meestal met volle yoghurt, klein rood fruit, amandelen en lijnzaad. Vult goed en doordat ik fruit gebruik uit de vriezer (van de lidl) is het heel snel gemaakt 's morgens.

Het probleem met vegatarisch en koolhydraten herken ik wel. Ik eet niet dagelijks vegatarisch, maar toch wel 2 dagen per week. Varianten zijn dan:
- paddenstoelen met 5 kruiden saus, courgette spaghetti en een omelet
- marokaanse stoofpot
- linzenschotel en i.p.v. van naanbrood heb ik voor mezelf dan oopsie brood
- bloemkool pizza

Misschien dat je daar iets van inspiratie uit kunt halen.

Mag ik ook meeschrijven?

Ik hoef niet veel af te vallen, alleen die drie kilo die ik van de stress ben aangekomen de afgelopen vier maanden.
Want veel thuis zijn (waar eten altijd voor handen is) en me druk maken (ben een emotionele eter) helpt mijn gewicht snel omhoog.
En ik ben altijd bang weer veel te zwaar te worden, dat ben ik als kind en jongere altijd geweest.
Dus nu de zorgen weer weg zijn, durf ik weer op de weegschaal te staan.

En nu proberen van lekkers en (teveel) brood af te blijven!

Kaaskopje

Kaaskopje

10-04-2019 om 14:01

Paddington

Dat is ook wat, allebei je schoonouders! Hoe zijn jullie daaronder?

En héél knap dat je 20 kilo bent afgevallen.

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van een bepaald dieet, dus ook niet koolhydraatarm, maar alles staat of valt bij een manier die het beste bij jou past, dus als je je hier prettig bij voelt... vooral doorgaan .

Ik zelf heb me wel weer op het 'vasten' gestort. 12 uur niet eten. Dat kost me niet héél veel moeite, omdat ik sowieso zelden ontbijt, maar zoals dat vaker gaat... juist als je jezelf oplegt dat je niet mag eten, heb je opeens heel veel zin in eten, haha. Ik eet als het even kan niet tussen half 1 's nachts en 's middags.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-04-2019 om 14:18

MoederMop

Ik ben ooit door gedoe met een 'vriendje' op een lager gewicht gekomen dan ik als volwassene ooit gehad had. Daarna leerde ik man kennen en ging het de verkeerde kant op met mijn gewicht. Te ontspannen en tevreden kennelijk, haha. Daarna heeft stress nooit meer tot gewichtsverlies geleid. Ik wilde er "helaas" bij zetten, maar dat klinkt ook weer zo fout.

Ik heb niet altijd de puf om streng te blijven tegen mezelf. Er zit daardoor weer gewicht bij. Het is nu de kunst om daar wel alert op te blijven. Ik ben al een keer flink afgevallen en op een gegeven moment kon het me allemaal niet zoveel meer schelen. Ach, ik was toch al weer te zwaar, jammer dan. Dat wil ik nu absolúút niet meer. Het is zo zonde om al dat werk weer opnieuw te moeten doen. Ik hoef niet echt zwaar af te zien om af te vallen, maar het gaat net als bij anderen niet vanzelf, dus dat wil ik niet nog een keer.

blik

blik

10-04-2019 om 14:52

Leuk Paddington

Inspiratie is altijd welkom!
Ik vind het leuk dingen uit te proberen maar heb niet altijd even veel zin 7 op 7 4 lastige eters (mezelf incluis) met verschillende smaken, voorkeuren enz te bedienen.
Ik heb bijv nog nooit van oopsie brood gehoord dus leuk!!

MoederMop, hier ook maar 3 kg nu. Maar sinds ik 20 kg ben afgevallen wil ik wel alert blijven en snel op rem trappen. Ik vond het afvallen achteraf bezien niet zo'n probleem maar al dat op en neer met gewicht zal vast niet heel gezond zijn. En nieuwe kleren kopen steeds is ook niks!

karin

karin

10-04-2019 om 16:46

ook weer mee schrijven

Hier gaat er nu eindelijk na een maand of vier wat gebeuren lijkt wel. Het zijn maar een paar onsjes minder, maar ik ben er blij mee. Misschien komt het doordat ik nu op de hometrainer in de allerzwaarste stand fiets...

Blik, je schrijft dat je man echt veel te zwaar is, mag ik vragen hoeveel te zwaar? Mijn man is ook veel te zwaar, maar denk dan aan 25 kilo te zwaar..

Paddington, klinkt lekker de dingen die je eet, heb je misschien een recepje voor die Marokaanse schotel?

Kaaskopje, 12 uur niet eten is voor mij niet moeilijk, ik eet na het avondeten, zeg 19.00 niet meer tot de volgende dag 10.00, dus 15 uur niet eten is hier heel normaal, kan je uitleggen wat daar extra goed aan is?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.