Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Emmawee

Emmawee

02-01-2019 om 08:57

2019 Afvallen wie ook? (3)


Lieve lijners

Laat je alsjeblieft niet wegjagen door een trol! Mevrouw beweert alles onder controle te hebben met haar ideale leventje, haar fijne man en kindertjes, haar gezonde leefstijl, haar vijf trappen die ze elke dag op rent en dat in telkens dezelfde tenenkrommende bewoordingen, maar ze zit ondertussen al dagen de godganse dag te forummen en onzin te verkopen over pubers steriliseren en zo.

Bregje

Bregje

12-11-2019 om 21:27

Hier gaat het wel de goede kant op, ik ben 7 kilo kwijt in 2 maanden door alleen op voeding te letten.. Ik wil er nog 7 kwijt maar voel mij lichamelijk echt weer super goed! Nog even doorgaan allemaal!

zebra

zebra

13-11-2019 om 13:28

Bregje

dat gaat goed zeg, volhouden hoor. Het gaat erom dat je je lichamelijk weer een stuk fijner voelt.

zebra

zebra

13-11-2019 om 13:32

Flanagan

jammer dat je vandaag niet bevriend bent met de weegschaal maar cijfers zeggen ook niet alles! En misschien gaat het de komende week weer wat beter?
Je hebt zeker een duidelijk doel voor ogen en dat is het behoud van je knieën of althans zo lang mogelijk.

Emmawee

Emmawee

13-11-2019 om 14:08

Gewicht

Ik blijf ontzettend op die 85 kilo hangen. En dat komt gewoon doordat ik nog steeds altijd meer trek heb dan dat ik nodig heb. Ik probeer weer ergens een schakelaar om te zetten, maar kan hem nog niet goed vinden.

Het belangrijkste doel heb ik wel gehaald. Ik ben een stuk fitter dan een jaar geleden en van die 85 kilo is ook een groter deel spier dan aan het begin van dit jaar. En toch... Ik wil graag veiliger zitten. Mijn BMI is nog niet gezond en ik zie aan mijn buik dat ik weer ga groeien als ik zo doorga.

Lastig blijft het. Maar ik ga maar weer eens wat oude succesnummers van stal halen. Ik weet eigenlijk wel waar het lek zit. Daar valt niet tegenop te sporten.

zebra

zebra

13-11-2019 om 15:26

Emmawee

je bent dan al goed op weg maar ik kan best begrijpen dat je toch iets onder de 85 kg wil zitten om wat speling te hebben. En fijn dat je alweer een stuk fitter bent dan een jaar geleden, dat doel wil ik sowieso ook bereiken, zal wel zien hoeveel kilo ik hierbij verlies.

Emmawee

Emmawee

13-11-2019 om 16:00

Zebra

Ja die fitheid is echt het belangrijkste voor mij. Vorig jaar had ik maar energie voor een halve dag en ik ben pas korte tijd weer helemaal hersteld. Ik heb mijn gedrag daarvoor flink moeten aanpassen (terwijl ik niet overdreven ongezond leefde) en nog steeds kost het moeite om het vol te houden: veel ontspannen door de dag heen, veel in beweging zijn door de dag heen en twee keer per week sporten, minder eten, meer slapen, beter plannen en ook keuzes maken.
Jij bent bezig met een programma op de sportschool. Helpt dat? Die Milon cirkel, wat doe je dan precies? (Ik kan Google'en maar misschien kun jij je ervaring vertellen?)

Emmawee

Emmawee

13-11-2019 om 17:19

Bregje

Wauw!! 7 kilo in 2 maanden? Dat is flink!! Dat moet wel een lekker gevoel geven, lijkt me. Is dat 'alleen op je voeding letten' wel goed vol te houden voor je? Of ben je erg streng?

zebra

zebra

14-11-2019 om 14:21

Emmawee

het kost vaak best veel tijd om weer op je oude energielevel te komen en daar helpt gezond leven en goed voor jezelf zorgen zeker bij. De kilo's die eraf zijn, zijn mooi meegenomen.

Bij de miloncirkel train je alle spieren, de toestellen staan in een cirkel, vandaar de naam, en die doe je 2 keer. Bijna elk toestel 1 minuut maar crosstrainer en fiets 4 minuten per keer. Per training ben je dan nog geen 3 kwartier bezig. Ben begin deze maand begonnen dus nog niet heel veel trainingen gehad hoor. Ik wil graag weer fitter worden en alle kilo's die ik daarnaast verlies zijn meegenomen, ik heb (nog) geen echt doel voor ogen wat dat betreft.

zebra

zebra

17-11-2019 om 11:40

een wat rommelige dag

althans gisteren dan toch want een dagje op pad geweest en daardoor anders gegeten dan normaal. Bij thuiskomst ook wat minder gezond bezig geweest maar vandaag pak ik de draad weer op. Moet eens kunnen hoor, een dagje zondigen.
Morgen weer sporten en op de weegschaal.

Hoe gaat het met jullie?

Zebra

Wilt niet zo vlotten; halve kilo in halve week terwijl ik 2x 1,5 uur hebt gesport en een uur gewandeld. Maar ik weet waar ik het heb laten liggen..

Als ik sport, probeer ik ook alle spieren te pakken te nemen. Ik roei 20 minuten op stand 8 van 10, om zo die conditie te vergroten. Ik haal de 3,5 kilometer en vind dat netjes. Daarna met de hip adductor en hip abductor 4x 15 bij 25 kilo. Dan voel Ik de spieren op het laatst echt wel branden. Dan 15 min op de legpress met afwisselend benen 40 Lb wegdrukken. En daarna nog 3x 20 crunches voor de buikspieren. Rond af met 20 min wandelen bij 5,5 km/ uur. Dan weer naar huis fietsen.
Het ligt dus niet aan het sporten.

Vandaag ook op de caloriën letten.

Emmawee

Emmawee

17-11-2019 om 14:12

Helemaal gelijk, Zebra

Een dagje zondigen / rommelen / genieten / aanklooien / niet opletten... Het moet gewoon kunnen. Het zorgt er zelfs voor dat je een gezonde leefstijl langer volhoudt.

Ik was dit weekend bij mijn vader en dat betekent koek en gebak én lekker uit eten én uitgebreid ontbijten én twee keer 2,5 uur zittend reizen. Kortom, komende week weer extra opletten. Bij mij is het probleem dat de normaal-stand weer wat verschuift. Toch een tweede boterham met vlokken bij het ontbijt, toch dat stuk gevuld speculaas aannemen van mijn collega, toch nog wat blokjes kaas 's avonds bij de tv. Dus ik moet echt die knop weer om krijgen naar normaal en wat strikter. Zodat de uitzondering ook echt een uitzondering blijft.

En inderdaad Flanagan, het ligt vaak niet aan het sporten. Helaas...

Emmawee

Emmawee

17-11-2019 om 14:53

Ergernis

Ik ben trouwens best geërgerd over mijn gewicht. En dat terwijl ik echt wel tevreden kan zijn over mijn verbeterde gezondheid en toegenomen conditie en spiermassa. Iets in mij vindt het dan toch gewoon stom dat die kilo's er niet af gaan en dat het volhouden van 'genoeg eten' en extra's mijden toch gewoon best heel erg lastig is.

Lanza

Lanza

17-11-2019 om 15:30

Een halve kilo per week

Is juist een prima ritme. Veel sneller moet het niet gaan, dan wordt het ongezond. Moet je eens bedenken waar je uitkomt als je 2 kilo per maand afvalt, dan ben je volgend jaar rond deze tijd 24 kilo lichter.

Je moet het echt op de lange termijn bezien. Grote korte termijn resultaten zijn meestal niet blijvend. Beter kun je langzaam en gestaag afvallen.

Emmawee

Emmawee

17-11-2019 om 19:07

Een halve kilo per (halve ?) week

Of was dat een foutje?

Lanza heeft gelijk, zelfs als het om anderhalve week zou gaan. Het hoeft niet snel, belangrijker is dat je het kunt volhouden.

Over sporten en afvallen vond ik deze blog van Marloes van Optima Vita nog interessant.
https://www.optimavita.nl/afvallen-2/ik-sport-veel-maar-ik-val-niet-af-hoe-kan-dat/

Vinden jullie het eigenlijk vervelend als ik naar haar site link? Ik vind zelf dat ze echt prima feitelijke en helpende informatie geeft.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2019 om 19:23

Zinnig advies Lanza

Je kunt het!

Het is inderdaad verstandig om gestaag en niet met haast af te vallen. Niet dat daarmee alles gezegd is. Je buikvel krimpt niet per se netjes in de pas met de kilo's, dus ook met langzaam afvallen en als je het streefgewicht hebt bereikt blijft het een strijd om daar te blijven. Op gewicht blijven is nooit klaar.

Emmawee,

Voor hetgeen wat ik ervoor gedaan had, vond ik het mager.
Als je veel sport, is er minder gelegenheid om iets te eten/snaaien.
Sporten ipv lezen of praten onder genot van kop koffie en een paar koekjes.
Volgende week beter...

Emmawee

Emmawee

17-11-2019 om 22:16

Dat herken ik wel

Als ik veel sport en beweeg heb ik ook minder behoefte aan snoepen.

Al herken ik ook wat Marloes schrijft in haar blog: na het sporten ben je soms juist wat minder actief en van sporten krijg je soms juist extra trek. Bovendien verbrand je meestal minder met sporten dan je zou denken (hopen).

Ik ben het wel gaan waarderen, dat sporten. Ik had er altijd een hekel aan en nu wil ik het niet meer missen.

zebra

zebra

18-11-2019 om 07:04

je kunt er soms van balen

dat je minder bent afgevallen dan gehoopt of verwacht. Zeker na veel sporten. Dat punt zal ik op den duur ook wel bereiken, al sport ik dan 2 keer per week. Ik neem wel veel de fiets als ik ergens heen ga of lopend.

Straks weer naar de sportschool en me daar laten wegen, het zal me benieuwen.

zebra

zebra

18-11-2019 om 15:27

halve kilo erbij

ipv iets eraf. Wel was mijn spiermassa verbeterd, dat was dan wel fijn. Nu er weer goed tegenaan zodat die halve kilo er volgende week terug af is.

Bregje

Bregje

19-11-2019 om 12:14

Halve kilo

Ik ga inderdaad voor een halve kilo in de week,en dat hou ik ook gemiddeld goed vol. Ik weeg als ik bij iemand thuis poets, daar staan een weegschaal en van die man mag ik daar wegen. Ik let vooral op het eten, via een app hou ik bij wat ik binnenkrijg en ik zorg ervoor dat ik er nooit over heen ga. En ik eet ook wel friet, pizza enzo.

Daarnaast wandel ik eens in de week met mijn moeder. Meer eigenlijk niet.

En ik voel mij al zoveel beter.. kleren zijn al te groot! Maar ik wil er nog 14 kilo af!

zebra

zebra

19-11-2019 om 12:43

Bregje

goed bezig dus! Welke app gebruik je dan om je voedselinname bij te houden?
Fijn gevoel dat je kleren al te ruim zijn, dat wil ik ook bereiken. Niet dat ik zit te wachten op een nieuwe garderobe maar het zou al erg fijn zijn als alles wat ruimer gaat zitten. En op het werk weer een kleinere maat bedrijfskleding aan kunnen lijkt me ook fijn.

Bregje

Bregje

19-11-2019 om 13:11

Zebra

Ik gebruik de app "Foot".
Ik weet zeker dat jou het ook gaat lukken Zebra!

zebra

zebra

20-11-2019 om 14:20

vandaag

zondagsdienst op het werk, een aantal collega's hadden allerlei lekkernijen mee voor tijdens de pauze, ik heb wel iets genomen maar ook mijn fruit op gegeten. Daarna nog bij een vriendin langs geweest en daar heb ik het bij koffie gehouden, geen koekje erbij. Ik heb al middageten op, vind ik makkelijk op dagen waarop ik avonddienst heb, vanavond eet ik dan brood. Ook al voldoende gedronken in de ochtend.

Hangkous

Hangkous

20-11-2019 om 15:40

Oeps

Ik heb het lang tegen kunnen houden maar de eerste zak strooigoed is opengemaakt door de pubers.
En die schuimpjes..............😋☺️😢

Ik heb er 3 op binnen een uur.

Emmawee

Emmawee

20-11-2019 om 17:19

Hangkous

3... zakken? 3 schuimpjes vind ik best knap eigenlijk.
En Zebra... goed bezig!!

Hangkous

Hangkous

20-11-2019 om 17:26

nou ja schuimpJES

Het waren van die hele grote kikkers en muizen schuimpjes. Dus 3 is eigenlijk 9 ongeveer als het kleintjes waren geweest.😯

Lekker naar mezelf toerekenen, kop in het zand. Ik hoef/mag niet meer af te vallen maar aankomen is ook niet de bedoeling.

Emmawee

Emmawee

20-11-2019 om 17:33

Oh ja die...

Die hadden wij ook. Van de Jumbo. Belachelijk grote dingen. En dan wil ik na het schuimpje graag nog een pepernoot en na die pepernoot weer een schuimpje enz.
Ik stop tegenwoordig wel eerder, maar ik blijf het lastig vinden om beperkt te snoepen. Helemaal niet snoepen is makkelijker.

Hangkous

Hangkous

20-11-2019 om 17:49

Dat ja

Als je begint dan is het hek van de dam.
Niet beginnen is beter.

Bij mijn thee/journaalmoment mag ik 1 chocolaatje. Dat gaat goed als ik zelf een schaaltje maak met voor iedereen 1 stukje.
Gisteravond had man thee gemaakt en lag de hele reep op tafel.
Dan moet ik het echt wegleggen anders ga ik door.

Die bak strooigoed stond tussen de pubers in bij het huiswerk. Ik even helpen met een goede Engelse zin formuleren en dan ga ik voor de bijl.

blik

blik

20-11-2019 om 17:49

Ik kan het geloof ik ook echt niet

dat beperkte snoepen. Bij een beetje snoep gaan gelijk alle remmen los
De laatste tijd helaas weer vaak gemerkt ook
En dat beetje snoep geldt blijkbaar niet alleen voor een dag ofzo, maar over een hele periode genomen had ik tijdens 'niet snoepen' (zo weinig mogelijk toegevoegde suikers) veel minder behoefte eraan.
Daar ga ik maar weer eens naar terug dus
3 schuimpjes, ik vind het ook knap, kan dat niet!

Vandaag nog risotto, en dat is natuurlijk toch 't lekkerst met witte rijst. En dan morgen aan de slag!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.