Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Verdeling

hallo. 
Mijn ex en ik zijn inmiddels al 6 jaar uit elkaar.  
We hebben toen gekozen voor co ouderschap.  Na een jaar kreeg ik mijn zoontje toen fulltime time, alleen 1 x per 2 weken naar zijn vader ( vind ik niet erg ) omdat hij het niet aankon.  Dochter mocht wel co ouderschap houden
Paar jaar geleden is mijn ex plots, zonder overleg naar andere kant van het land verhuisd.
Nu heeft hij ze 1 x in de 2 weken( normaal was het vrijdagavond halen en zondagavond weer naar huis ( als hij niet afzegt)
Tegenwoordig maakt hij er zaterdagochtend van en zondag weer naar huis.
Elke zomervakantie vraag ik welke 3 weken hij wil, maar tot nu toe kan / wil hij het niet. 
De kinderen willen wel, ook oud en nieuw of een dagje extra is al een probleem.. 
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet.
Hij had een hernia en heeft ze toen ook 3 maanden niet gezien. 
Ik persoonlijk zou dan regelen ( hij heeft vriendin ) dat iemand anders even ze ophaald en brengt.
Zelf kan ik niet ophalen en brengen, want heb geen rijbewijs. 

Ik ben hier heel pragmatisch in. Kan of wil vader niet dat houd het op.
Vader kiest er zelf voor om op deze manier zijn vaderrol in te vullen.
Jij hoeft hier dan verder ook niks mee. Zoals ik het lees is er wel een om het weekend regeling dus de kinderen zien vader wel. 
Geen punt van maken dus dat er niet meer in zit en geef ook aan de kinderen aan dat dit is wat het is zonder verder verwijt naar vader.

linn19 schreef op 08-03-2025 om 08:10:

Vader kiest er zelf voor om op degze manier zijn vaderrol in te vullen.
Jij hoeft hier dan verder ook niks mee. Zoals ik het lees is er wel een om het weekend regeling dus de kinderen zien vader wel.
Geen punt van maken dus dat er niet meer in zit en geef ook aan de kinderen aan dat dit is wat het is zonder verder verwijt naar vader.

Kinderen zien hun vader soms 3 maanden aan een stuk niet en jouw tip is zeg maar tegen ze dit is wat het is zonder verwijt.

Wat leert het kind daarvan? Ik ben het niet waard 

To is er een mogelijkheid om je rijbewijs wel te halen?

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar het ov is mischien een optie?

'Ik persoonlijk zou dan regelen ( hij heeft vriendin ) dat iemand anders even ze ophaald en brengt.
Zelf kan ik niet ophalen en brengen, want heb geen rijbewijs.'

Dan zou je die tip toch ook aan jezelf kunnen geven?  Oké, het is zijn verantwoordelijkheid dat hij verder weg is gaan wonen (vanwege nieuwe relatie?), hij haalt en brengt dan ook altijd. Hernia is pech. 

Als je al snel hebt aangegeven dat je het niet erg vindt dat er een weekendregeling komt, waardoor de kinderen meestal bij jou zijn, dan bouwt dat zo op. Nu heeft hij zijn probleem met het zoontje snel op jouw bord geschoven en jij hebt het dankbaar op je genomen. Dan gaan de ontwikkelingen ook in die richting verder.

Tsjor

Lsal

Lsal

08-03-2025 om 08:36 Topicstarter

linn19 schreef op 08-03-2025 om 08:10:

Vader kiest er zelf voor om op deze manier zijn vaderrol in te vullen.

Nou het probleem is dat ik hier elke weer met een zoon zit die super verdrietig is en er echt heel veel moeite mee heeft

Lsal

Lsal

08-03-2025 om 08:39 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 08-03-2025 om 08:21:

[..]

Kinderen zien hun vader soms 3 maanden aan een stuk niet en jouw tip is zeg maar tegen ze dit is wat het is zonder verwijt.

Helaas wegens gezondheidomstandigheden kan ik geen rijbewijs halen en ov is geen optie voor ze helaas.  Ik heb ook verder niemand ( iedereen incl familie heeft me laten vallen na scheiding)die kan rijden

Lsal schreef op 08-03-2025 om 08:39:

[..]

Helaas wegens gezondheidomstandigheden kan ik geen rijbewijs halen en ov is geen optie voor ze helaas. Ik heb ook verder niemand ( iedereen incl familie heeft me laten vallen na scheiding)die kan rijden

Je bent 6 jaar geleden gescheiden, heb je moeite met sociale  contacten?  want in 6 jaar tijd zou je toch wel nieuwe vrienden gemaakt kunnen hebben.

Anoniemvoornu schreef op 08-03-2025 om 08:21:

[..]

Leert een kind dan van moeder dat het bij vader wel wat waard is als moeder aan een dood paard blijft trekken?

Moeder kan juist een positieve invloed op de kinderen hebben door er geen punt van te maken dat vader verder geen initiatief neemt. Dat is hoe vader schijnbaar is en hoe hij schijnbaar zijn vaderrol invult. 

Leg aan de kinderen uit dat dit niet hun schuld is en laat ze genieten in de tijd dat ze wel bij vader zijn.

Dat het niet meer is dan de kinderen en moeder zouden willen kun je ook gewoon zien als iets is zoals het is zonder verwijten.

Als de kinderen nu nog te jong zijn voor ov lijkt mij berusten in wat er nu is het meest rustige voor zowel moeder als de kinderen. Zo zijn er geen verkeerde verwachtingen en teleurstellingen.

Als de kinderen groter en zelfstandiger zijn is misschien flexibel contact tussen vader en kind wel de oplossing of misschien gaat kind wel studeren in of nabij stad van vader je weet het niet dus er is voor nu naar mijn idee helemaal geen man overboord.

Lsal schreef op 08-03-2025 om 08:36:

[..]

Nou het probleem is dat ik hier elke weer met een zoon zit die super verdrietig is en er echt heel veel moeite mee heeft

Wat naar voor je zoon , heeft hij extra ondersteuning? Het is niet niks om je vader ineens zo weinig te zien, jijzelf geeft aan gezondheidsproblemen te hebben die belemmerend zijn , een kind zou van minder dwars worden.

Lsal schreef op 08-03-2025 om 08:36:

[..]

Heel kort door de bocht misschien maar als vader geen verdere initiatieven neemt en jij daarin met vader ook niet verder komt zal zoon moeten accepteren dat dit het is. 

Vertel je kinderen echt dat dit hun schuld niet is, dat het echt niet aan hun ligt.

Zelf kind van gescheiden ouders en mijn moeder maakte er een potje van (zachtzinnig uitgedrukt) mijn vader is jong overleden maar heeft heel nederland doorgereisd met de auto en ov om ons te zien als hij ook zo gedacht had als sommige hier , niet mijn verantwoording of mijn taak om de laksheid en of fouten van de andere ouder ( in mijn geval moeder) op te lossen dan had ik net als to haar kinderen geen vader gehad.

Anoniemvoornu schreef op 08-03-2025 om 08:49:

[..]

Je bent 6 jaar geleden gescheiden, heb je moeite met sociale contacten? want in 6 jaar tijd zou je toch wel nieuwe vrienden gemaakt kunnen hebben.

Dit, of je reist met je kind(eren) samen met het OV als ze nog te klein zijn om alleen te reizen?

Anoniemvoornu schreef op 08-03-2025 om 13:53:

Zelf kind van gescheiden ouders en mijn moeder maakte er een potje van (zachtzinnig uitgedrukt) mijn vader is jong overleden maar heeft heel nederland doorgereisd met de auto en ov om ons te zien als hij ook zo gedacht had als sommige hier , niet mijn verantwoording of mijn taak om de laksheid en of fouten van de andere ouder ( in mijn geval moeder) op te lossen dan had ik net als to haar kinderen geen vader gehad.

Je projecteert je eigen verleden teveel met TO en haar kinderen.

Ik lees nergens dat het vervoer voor vader een probleem is wat TO zou moeten oplossen.

Ik lees wel dat vader zelf ver weg verhuist is en co ouderschap daardoor veranderd is in omgangsregeling, dat vader de vrijdag ophalen al veranderd heeft naar zaterdag ophalen, dat vader ook wel eens afzegt en dat vader de kinderen in de zomervakantie niet wil. 

Dit is geen praktisch probleem wat moeder even kan oplossen voor de kinderen. 

Kersje schreef op 08-03-2025 om 15:29:

[..]

Dit, of je reist met je kind(eren) samen met het OV als ze nog te klein zijn om alleen te reizen?

Dit , je kinderen hebben verdriet en vader is ziek/hernia , en dan hebben ze maar 3 maanden pech want moeder gaat ze echt niet brengen want geen rijbewijs, echt hoe oneerlijk het ook is je kan dan toch wel 1 keer je kinderen brengen met ov , stukje taxi desnoods , mijn moeder verhuisde ook zomaar naar meer dan 80 kilometer van haar en ons geboortedorp en mijn vader kon ons maar op komen halen als hij ons wou zien , gelukkig deed hij dit voor ons hoe oneerlijk het ook was 

linn19 schreef op 08-03-2025 om 16:40:

[..]

Je projecteert je eigen verleden teveel met TO en haar kinderen.

Ik lees nergens dat het vervoer voor vader een probleem is wat TO zou moeten oplossen.

Ik lees wel dat vader zelf ver weg verhuist is en co ouderschap daardoor veranderd is in omgangsregeling, dat vader de vrijdag ophalen al veranderd heeft naar zaterdag ophalen, dat vader ook wel eens afzegt en dat vader de kinderen in de zomervakantie niet wil.

Dit is geen praktisch probleem wat moeder even kan oplossen voor de kinderen.

Geen 3 weken in de vakanties lees ik, haar ex is een lul, een hernia is een medisch probleem en dan had het toch wel fijn geweest lijkt me als je moeder je kan helpen door vervoer te regelen zodat je toch je lul van een vader kan zien, ik projecteer niet ik leg alleen uit dat als je als ouder alleen "jouw helft" wilt doen na een scheiding dit ten koste kan gaan van je kinderen

Anoniemvoornu schreef op 08-03-2025 om 16:48:

[..]

Geen 3 weken in de vakanties lees ik, haar ex is een lul, een hernia is een medisch probleem en dan had het toch wel fijn geweest lijkt me als je moeder je kan helpen door vervoer te regelen zodat je toch je lul van een vader kan zien, ik projecteer niet ik leg alleen uit dat als je als ouder alleen "jouw helft" wilt doen na een scheiding dit ten koste kan gaan van je kinderen

Die ene keer in de zomervakantie zou niks uitmaken voor de kinderen want de kinderen zouden met hetzelfde probleem blijven zitten en dat is dat vader niks extra's wil, geen extra dagen, niets in de zomervakantie, niet met oud en nieuw. 

Ik zou als moeder zijnde inzetten op hoe maak ik de kinderen weerbaar, hoe leer ik ze met teleurstellingen om te gaan, hoe leer je de levenslessen dat je anderen niet kan veranderen maar wel hoe je er zelf in staat en het contact wat er wel is tussen vader en de kinderen koesteren, ze stimuleren om te bellen of appen en zo leren ze ook hun vader kennen en de toekomst zal uitwijzen hoe ze als tieners, jong volwassenen hun eigen contact met vader in gaan vullen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.