Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Verdeling

Anoniemvoornu schreef op 08-03-2025 om 16:48:

[..]

Geen 3 weken in de vakanties lees ik, haar ex is een lul, een hernia is een medisch probleem en dan had het toch wel fijn geweest lijkt me als je moeder je kan helpen door vervoer te regelen zodat je toch je lul van een vader kan zien, ik projecteer niet ik leg alleen uit dat als je als ouder alleen "jouw helft" wilt doen na een scheiding dit ten koste kan gaan van je kinderen

Vind ik ook, hoe oneerlijk het mss ook is, want hij is verhuisd etc. Soms zet je je, als ouder, even over je eigen ‘gelijk’ en zorg je dat je verdrietige kind die ‘lul van een vader’ kan zien als dat hem/haar gelukkig maakt. Dát is je kind op 1 zetten en ja, dat gaat soms ten koste van je eigen geluk.

Ik krijg niet de indruk dat vader ook maar enige moeite doet om de kinderen te zien. Alle schuld nu bij moeder leggen is dan wel flauw, vooral omdat er verder altijd geroepen wordt dat je niks meer te zeggen hebt over hoe de andere ouder dat ouderschap invult. Blijkbaar vult vader het in door geen enkele extra moeite te doen behalve die ene nacht in het weekend. Moet moeder dat dan gaan lopen ondervangen door de kinderen er toch heen te brengen?
Waarbij ik me ernstig afvraag hoe leuk het voor de kinderen is om dan alsnog bij vader te zijn (die zelf heeft aangegeven dat hij ze niet erbij kan hebben), en of hij dat dan wel waardeert.
Je kunt iemand toch niet dwingen om een leuke vader te zijn. Je kunt wel de kinderen opvangen als ze verdriet hebben over de opstelling van hun vader. Ze zullen het ermee moeten doen, ze iedere keer brengen en weer een teleurstelling laten incasseren lijkt mij ook niet bepaald ideaal.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe oud de kinderen zijn, en hoe dat verschil in fulltime bij moeder (zoon) en co-ouderschap (bij dochter) nou precies vorm heeft gekregen na de scheiding. Wat zou een rechter hiervan gaan zeggen?

Lsal

Lsal

09-03-2025 om 19:35 Topicstarter

Kersje schreef op 08-03-2025 om 17:05:

[..]

Vind ik ook, hoe oneerlijk het mss ook is, want hij is verhuisd etc. Soms zet je je, als ouder, even over je eigen ‘gelijk’ en zorg je dat je verdrietige kind die ‘lul van een vader’ kan zien als dat hem/haar gelukkig maakt. Dát is je kind op 1 zetten en ja, dat gaat soms ten koste van je eigen geluk.

Denk je niet dat ik wat geprobeerd hebt.

Ik heb geprobeerd om met openbaar vervoer te gaan, maar dat willen ze zelf niet. Gelukkig is het maar 4 uur en 27 min met openbaar vervoer. 

Heb je voor jezelf al een beetje helder hoe je hier nu het beste mee om kan gaan? 

To het lijkt mij heel erg lastig om een alleenstaande ouder te zijn zonder zelfstandigheid qua mobiliteit. Niet alleen mbt vader. Maar ook voor jouwzelf en de kinderen. Je hebt weinig tot geen sociaal netwerk. Is het geen optie om hierin te investeren? Anders kan jij met de kinderen ook geen kant op en bent altijd afhankelijk van anderen (denk aan uitjes, sport van de kinderen, speelafspraakjes etc). Aangepaste auto kan niet? Of regio taxi vanuit de gemeente etc? 

Wat betreft vader. Die heeft duidelijk weinig belang bij zijn kinderen. Ziet ze al minimaal. En jullie kunnen daarin samenwerken maar jij kunt het niet overnemen. Dat kan je kind ook uitleggen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.