Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Verbittering tegengaan

Annieniem schreef op 03-12-2024 om 18:57:

[..]

Dankjewel Hupsakee.

Ik denk niet per se dat hij het bedoeld om mij nog meer pijn te doen. Dat doet het wel, maar het is denk ik niet bewust van zijn kant. Hij wil mij helpen, maar ziet niet in dat dat averechts werkt.

Ik wil inderdaad geen veredelde oppas worden. Zo voelde het ook toen hij dat uitsprak. Hoe ziet hij dat voor zich? gaat hij bij mij op de bank zitten en ik bij hem? Of worden de kinderen hoppa, zo weer even in het andere huis gezet voor een nachtje logeren bij de andere ouder?

Het zal vast zo werken, maar het voelt gek.

Nou gelukkig dat je het gevoel hebt dat hij je niet extra pijn wilt doen.

Omdat het hier wel zo was lees ik het misschien anders.

ik heb altijd gezegd jou weekend moet jij regelen. Het zijn geen poppetjes die je even heen en weer kan zetten omdat het voor jou beter uitkomt.

Hupsakee schreef op 03-12-2024 om 11:48:

Dit herken ik wel dit is om jou nog meer pijn te doen door te laten zien dat hij gewoon verder leeft.
Ik zou sowieso zeggen dat als jij nog eigenaar bent van het huis er geen vreemde in het huis mogen komen.
En oppassen op de kinderen als de ander wat heeft is bij ons alleen in nood en anders niet.
Want dan word je een veredelde oppas.

Daar ben je zelf bij, want de andere ouder als eerste vragen vind ik wel een fijn streven.

maar!! op een vraag kan 'nee' een antwoord zijn en dat kun je zonder schuldgevoel geven en dan kan de vrager verder zoeken.

je hoeft ook niet uit te leggen waarom je niet kan. 

Ik ben ook gezegend met een masculiene afwezigheid van onnodig schuldgevoel. Vrouwen lijken zich veel vaker schuldig te voelen over vanalles en nog wat terwijl get niet hun schuld is. Proberen door allerlei hoepels te springen die niet hun hoepel zijn en dan zich schuldig voelen dat het niet lukt 

'Inderdaad mijn eigen weg weer zoeken, deze afgelopen jaren verwerken. Toch wil ik ook gewoon het beste voor de kinderen, en daar worstel ik dus veel mee.'
Dat je het beste wil voor de kinderen is mooi, maar als het betekent dat je via die weg toch zeggenschap wil hebben over wat je ex moet doen is het een grote valkuil. Beperk je ook voor de kinderen tot de cirkel waar je invloed op hebt, dat ben je zelf, en dat is niet meer je ex. Je kinderen hebben meer aan een moeder die lekker in haar vel zit dan een moeder die worstelt met een ex die niet doet wat zij wil.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.