Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Veilig thuis - Niet veilig voor moeders en kinderen

Evaluna schreef op 20-03-2025 om 18:36:

De stemming/ toon van dit topic komt wel lekker overeen met het onderwerp

Laat ook maar weer zien hoe gevoelig het allemaal ligt.

Welnee, op het forum worden wel meer gevoelige onderwerpen besproken. Het is gewoon erg lastig discussiëren als er dan 1 iemand niet goed leest en enkel om zich heen slaat. Ook dat zie je op elk forum wel gebeuren.

RoodVruchtje schreef op 20-03-2025 om 20:24:

[..]

Welnee, op het forum worden wel meer gevoelige onderwerpen besproken. Het is gewoon erg lastig discussiëren als er dan 1 iemand niet goed leest en enkel om zich heen slaat. Ook dat zie je op elk forum wel gebeuren.

haha het lijstje word langer en langer he, nu zou ik ook al niet goed lezen haha.

Valt allemaal niet mee he. 

Ik denk dat het vooral voor jou allemaal niet meevalt, Linn. 

Ik kan me jouw topics nog herinneren en je bent enorm aan het projecteren.

Het is heel vervelend en naar voor jou dat jij met deze ervaringen en emoties moet dealen, maar het is niet zo sympathiek (of helpend op wat voor manier dan ook) om je frustratie op anderen (die niet jouw mening delen of dingen zeggen die niet in jouw straatje passen) af te reageren. 

Dweedledee schreef op 20-03-2025 om 21:34:

Ik denk dat het vooral voor jou allemaal niet meevalt, Linn.

Ik kan me jouw topics nog herinneren en je bent enorm aan het projecteren.

Het is heel vervelend en naar voor jou dat jij met deze ervaringen en emoties moet dealen, maar het is niet zo sympathiek (of helpend op wat voor manier dan ook) om je frustratie op anderen (die niet jouw mening delen of dingen zeggen die niet in jouw straatje passen) af te reageren.

Hoppa nog meer voor op het lijstje, frustratie afreageren, en ach ja vervelend dat ik met ervaringen en emoties moet dealen. Dat projecteren was al genoemd.

Het kan niet op. 

Het moet wel aan Linn liggen allemaal.

Ik heb een brede rug hoor en heb bewust in dit draadje voor deze manier van communiceren gekozen want ik heb iets losgemaakt bij sommige schrijvers die nu zo sterk op mij reageren. Een bepaald gevoel.

En dat was ook mijn bedoeling. 

Vergeet mij, het gaat in dit topic niet om mij. Lees de openingspost niet als platte tekst maar met gevoel, ga in de schoenen staan van de schrijfster en voel wat ze schrijft. 

Don’t wanna burst your bubble, maar je hebt echt niets bij mij teweeg gebracht met betrekking tot het onderwerp van dit topic.

Je hebt wel een zeer bijzondere manier van denken. Dat dan weer wel. 

linn19 schreef op 20-03-2025 om 22:32:

[..]

Hoppa nog meer voor op het lijstje, frustratie afreageren, en ach ja vervelend dat ik met ervaringen en emoties moet dealen. Dat projecteren was al genoemd.

Het kan niet op.

Het moet wel aan Linn liggen allemaal.

Ik heb een brede rug hoor en heb bewust in dit draadje voor deze manier van communiceren gekozen want ik heb iets losgemaakt bij sommige schrijvers die nu zo sterk op mij reageren. Een bepaald gevoel.

En dat was ook mijn bedoeling.

Vergeet mij, het gaat in dit topic niet om mij. Lees de openingspost niet als platte tekst maar met gevoel, ga in de schoenen staan van de schrijfster en voel wat ze schrijft.

Het is wel een bijzondere manier van discussie voeren. Meestal loopt een discussie als je ook open staat voor een andere mening. Dat wil nog niet zeggen dat je de mening hoeft te delen, als je maar in ziet dat een mening een mening mag zijn. Niemand zegt dat het aan jou ligt, maar je reageert nogal fel.

Om dan serieus eens te antwoorden op iets wat je eerder in dit topic citeerde: Het stukje waarheidsbevinding, waarover die rechter sprak. Want hoe kun je in een situatie waarin er sprake is van jonge kinderen, aan waarheidsbevinding doen? Je hebt 2 partijen tegenover elkaar staan die niet meer met elkaar door 1 deur kunnen. Om wat voor redenen dan ook. Hoe ga je die waarheidsbevinding, zeker in het geval van een narcist, dan op orde brengen? Hoe zie je dat voor je? Want uiteindelijk is er in dit soort situaties geen objectieve partij. De vrouw niet, de man niet en de kinderen ook niet. Nog los van het loyaliteitsconflict. Dus hoe zie je dat dan voor je? 

Ik vind dat toch een beetje vreemd. Je kan dan net zo goed zeggen dat je nooit waar dan ook aan waarheidsbevinding moet doen. Want er zijn nooit objectieve partijen. En als je het èrgens zou willen doen dan lijkt het me daar waar het vermoeden van narcisme bestaat. Omdat de narcist juist belang heeft en gebruik maakt van verwarring. Je daarbij neerleggen is net zoiets als de wereld aan Trump overlaten omdat zijn uitgesproken waarheden en onwaarheden toch niet uit elkaar te halen zijn.  

Thera schreef op 25-03-2025 om 18:01:

Ik vind dat toch een beetje vreemd. Je kan dan net zo goed zeggen dat je nooit waar dan ook aan waarheidsbevinding moet doen. Want er zijn nooit objectieve partijen. En als je het èrgens zou willen doen dan lijkt het me daar waar het vermoeden van narcisme bestaat. Omdat de narcist juist belang heeft en gebruik maakt van verwarring. Je daarbij neerleggen is net zoiets als de wereld aan Trump overlaten omdat zijn uitgesproken waarheden en onwaarheden toch niet uit elkaar te halen zijn.

Ja inderdaad, bij vermoeden van seksueel misbruik of mishandeling door een ouder zegt met waarschijnlijk ook niet  'ja maar er is geen objectieve partij'. Nu is het natuurlijk wel lastiger in geval van narcisme of coercive control maar juist dat is een reden om de kennis en inzicht in narcistisch handelen te vergroten en zo doende een veiliger omgeving voor kinderen kan creëren. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.