Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Problemen met ex

Catwoman

Catwoman

22-01-2025 om 21:10 Topicstarter

Hier even een update van mij. Ik heb de advocaat geprobeerd te contacten maar dat is tot nu toe niet gelukt. Hij neemt niet op en belt niet terug. Hij heeft het blijkbaar erg druk. Dus ik heb hem nog niet kunnen spreken helaas. 

Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn ex een advocaat op mij af gaat sturen want hij wil ineens gezag hebben. Dit komt voor mij echt uit de lucht vallen. Hij geeft nix om de omgang en betaald al een half jaar geen alimentatie dus ik had eerder verwacht dat hij zou afhaken.

Ik ga nu maar contact opnemen met mijn advocaat die ik al eerder heb gehad om een plan te maken want ik wil niet dat mijn ex gezag gaat krijgen. 

Heb je daadwerkelijk al een brief van de advocaat van je ex gehad? Want het is best denkbaar dat je ex bluft.
Geen gek idee om je oude advocaat nu alvast te bellen, maar echte actie is pas nodig als de advocaat van je ex zich bij jou meldt.
En als hij dan toch aan het procederen gaat dan kan jij een tegenverzoek tot vaststelling van de alimentatie indienen, zodat je in de toekomst het LBIO of de deurwaarder op je ex kan afsturen als hij niet betaalt. Dit zal hij zelf binnenkort ook wel beseffen en eerlijk gezegd zou het mij niet verbazen als hij het dan toch maar liever laat rusten.

Temet schreef op 22-01-2025 om 22:37:

Heb je daadwerkelijk al een brief van de advocaat van je ex gehad? Want het is best denkbaar dat je ex bluft.
Geen gek idee om je oude advocaat nu alvast te bellen, maar echte actie is pas nodig als de advocaat van je ex zich bij jou meldt.
En als hij dan toch aan het procederen gaat dan kan jij een tegenverzoek tot vaststelling van de alimentatie indienen, zodat je in de toekomst het LBIO of de deurwaarder op je ex kan afsturen als hij niet betaalt. Dit zal hij zelf binnenkort ook wel beseffen en eerlijk gezegd zou het mij niet verbazen als hij het dan toch maar liever laat rusten.

Je zou ook kunnen overwegen om je ex nu al te laten weten dat als hij die weg gaat bewandelen, dat je dan ook de alimentatie door de rechter zult laten vaststellen, ook met terugwerkende kracht (ook al is het niet zeker dat dat gebeurt).

Misschien schrikt hem dat af. En stopt hij dat hele gezagstraject voor het begonnen is.

Hoe zit het, Catwoman, van wie heb je gehoord dat je ex gezag zou willen vragen? Want uit je post kreeg ik de indruk dat hij je dat niet zelf heeft gezegd.

Het kan natuurlijk best dat hij een keer met zijn dronken kop wat tegen een vriend heeft geroepen en dat dat via-via bij jou is beland. Als hij je niet rechtstreeks heeft laten weten dat hij dit van plan is, zou ik er tegenover hem niet over beginnen. Rustig afwachten. En als hij dan daadwerkelijk stappen zet, dan wijs je hem op dat alimentatieverzoek dat hij dan voor zijn kiezen krijgt, en dan maar zien of hij nog doorzet. 

Maar het zou mij niks verbazen als je hier gewoon niets meer van hoort. De onzekerheid is dan wel even vervelend, maar ik zou toch gewoon stil blijven zitten in de verwachting dat dit overwaait.

Catwoman

Catwoman

23-01-2025 om 11:01 Topicstarter

Temet schreef op 22-01-2025 om 22:37:

Nee ik heb nog geen brief van zijn advocaat gehad. Ik had mijn ex van de week weer een mail gestuurd om hem te herinneren aan zijn alimentatie achterstand. Daar heeft hij op gereageerd dat zijn advocaat contact met mij gaat opnemen en dat we dan wel verder zien. Toen ik de omgangsbegeleiding daarover sprak zei zij dat mijn ex bij haar heeft aangegeven dat hij een advocaat heeft ingeschakeld en gezag wil aanvragen. Dus zodoende weet ik er vanaf. Maar ik wacht nog wel even af tot ik daadwerkelijk iets van zijn advocaat hoor. Kan zijn dat hij bluft inderdaad maar kan zomaar zijn van niet

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.