Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Mijn man wil scheiden

vlinder72

vlinder72

28-07-2020 om 10:32

gefortuneerden??

"ik ben niet zo thuis in de wereld van de gefortuneerden. Je moet dan een spaarrekening hebben die 2 keer de overwaarde vertegenwoordigt. Of iemand die schenkt ....."

Gefortuneerden kunnen zonder problemen hun hypotheek verhogen en de uitkoop bijlenen. Het zijn juist de minder gefortuneerden die een andere oplossing vinden. Ook heeft nog steeds lang niet iedereen een overwaarde op de woning of slechts een klein bedrag.

En een taxatierapport is heel verstandig als je er samen niet uitkomt. Hoewel ik ook wel eens een zaak heb gezien waarbij er wel 4 taxaties waren uitgebracht omdat de aanstaanden exen het maar niet eens konden worden over de taxatiewaarde (en uiteindelijk de rechter een besluit moest nemen).

ElenaH

ElenaH

28-07-2020 om 10:47

Inderdaad

'Je moet dan een spaarrekening hebben die 2 keer de overwaarde vertegenwoordigt. Of iemand die schenkt .....'

En dan moet de schenking ook nog ná de scheiding plaatsvinden, anders was de helft toch al van 'de ander'.

ElenaH

Bij schenkingen en erfenissen kan degene die schenkt (of die een testament opmaakt) vastleggen dat het bedrag buiten de gemeenschap van goederen valt.

Verder: ik vind dat Tsjor gelijk heeft. Geef nu wat geld uit voor een goede taxaties, dat voorkomt een hoop ""had ik maar" in komende jaren.

Groeten,

Temet

Er samen uitkomen

Bij 'er samen goed uitkomen' op het moment van de scheiding kunnen allerlei zaken een rol spelen, die bepalen wat op dat moment goed is, maar een paar jaar later niet zo goed blijkt te zijn. Zaken als de wens om er snel doorheen te gaan, of juist te traineren, of de ander een hak te zetten, of vermeende rechten, of je gevoel van gekwetstheid of schuldgevoel.
Daarom is het goed om, als de beslissing eenmaal gevallen is, het eerst eens te worden over het proces: hoe gaan we afspraken maken. Waarbij het advies zou zijn om zoveel mogelijk 'objectieve' criteria aan te houden.
Je kunt vooraf afspreken om één taxatie te laten maken en afspreken wie de makelaar kiest. Je kunt ook afspreken om twee taxaties te laten doen, ieder kiest een eigen makelaar (voor eigen rekening) en dan te middelen. In al die zaken komt er een beslissing en hoeft de rechter niet te beslissen.
Maar je kunt ook overal ruzie over maken. Dat los je niet op met de afspraak 'er samen goed uit te komen'.

Tsjor

Phryne Fisher

Phryne Fisher

28-07-2020 om 12:23

Flavia (ot)

Heb je een tiny house gekocht?

Mijn man en ik hebben een pittige periode achter de rug. Burnout, corona periode, overlijden, werkstress. Hij was mijn rots. Op de automatische piloot en doorgaan. Omdat mijn man ver weg werkt slapen we ook apart en van sex komt ook alang niks meer. Soort friendzone zaten we in. We zijn beide moe. We zijn in relatie therapie gegaan. Ging steeds iets beter. Leuke vakantie's en dagjes plannen om weer op te bouwen. Ik had er vertrouwen in. Ik nam genoegen met minder komt wel weer.  Ik was meestal degene die daar het voortouw in nam. Ineens na een onredelijke opmerking waar ik hem op aansprak, kwam het er uit ik wil niet meer verder. Ik geef om je maar en zal je altijd steunen maar als vrienden. Ik voel het niet meer zei hij. Dit kwam binnen als een bom. Toen we gingen praten vlakte het iets af en zei dat hij even afstand wou. Ik heb hem daarbij zelfs geholpen. 7 dagen van huis na 23 jaar 24/7 bij elkaar. Geen contact. Ik intussen actief geweest met opdrachten, uitjes, workshops om er samen uit te komen want we komen eruit. Maar niks was
minder waar. Het was klaar. Hij is zichzelf kwijt geraakt en is heel stellig zonder mij verder te willen.  Elke dag ( nu 8 dagen wordt ik in een nachtmerrie wakker en vraag aan hem of hij het zeker weet.

Soms denk ik heb ik teveel op hem gesteund. En voel me schuldig. Maar er is geen weg meer terug. Ik kan niks anders doen als me erbij neerleggen. Ik ben nu 60 en daar gaat mijn toekomst die ik voor ogen had met hem. 

Ondertussen wonen we nog in ons koophuis en hebben we met een mediator afgesproken. We willen geen ruzie en hij wil alles goed afhandelen ook niet voor onze zoon van net 20 doe hier nog woont. Maar het is mijn keuze niet. Hoe hou ik dit vol!?

Jolay schreef op 29-10-2024 om 18:10:

Mijn man en ik hebben een pittige periode achter de rug. Burnout, corona periode, overlijden, werkstress. Hij was mijn rots. Op de automatische piloot en doorgaan. Omdat mijn man ver weg werkt slapen we ook apart en van sex komt ook alang niks meer. Soort friendzone zaten we in. We zijn beide moe. We zijn in relatie therapie gegaan. Ging steeds iets beter. Leuke vakantie's en dagjes plannen om weer op te bouwen. Ik had er vertrouwen in. Ik nam genoegen met minder komt wel weer. Ik was meestal degene die daar het voortouw in nam. Ineens na een onredelijke opmerking waar ik hem op aansprak, kwam het er uit ik wil niet meer verder. Ik geef om je maar en zal je altijd steunen maar als vrienden. Ik voel het niet meer zei hij. Dit kwam binnen als een bom. Toen we gingen praten vlakte het iets af en zei dat hij even afstand wou. Ik heb hem daarbij zelfs geholpen. 7 dagen van huis na 23 jaar 24/7 bij elkaar. Geen contact. Ik intussen actief geweest met opdrachten, uitjes, workshops om er samen uit te komen want we komen eruit. Maar niks was
minder waar. Het was klaar. Hij is zichzelf kwijt geraakt en is heel stellig zonder mij verder te willen. Elke dag ( nu 8 dagen wordt ik in een nachtmerrie wakker en vraag aan hem of hij het zeker weet.

Soms denk ik heb ik teveel op hem gesteund. En voel me schuldig. Maar er is geen weg meer terug. Ik kan niks anders doen als me erbij neerleggen. Ik ben nu 60 en daar gaat mijn toekomst die ik voor ogen had met hem.

Ondertussen wonen we nog in ons koophuis en hebben we met een mediator afgesproken. We willen geen ruzie en hij wil alles goed afhandelen ook niet voor onze zoon van net 20 doe hier nog woont. Maar het is mijn keuze niet. Hoe hou ik dit vol!?

Misschien handig om je eigen topic te openen ipv reageren op een oud topic.

excuus sloot aan op de topic. Dacht dit verjaard niet. Hoe haal ik deze weg?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.