Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Liefde zoeken

Hoi, ik ben nieuw hier. In het kort, man 42 3 kids ontrouw meegemaakt 2 jaar gevochten voor de relatie sinds een maand het besluit genomen dat het niet meer werkt en nooit meer gaat werken. Mijn vrouw heeft de afgelopen maanden al fysiek steeds meer afstand genomen omdat ze dat nodig zei te hebben. Nu dus de kogel door de kerk, we gaan na bijna 25 jaar waarvan 10 getrouwd uit elkaar.
Ik loop al weken als een zombie rond en verbeeld mezelf met andere vrouwen die me lief hebben en die mijn liefde ook graag ontvangen, want man wat heb ik aan een dood paard getrokken. Om me van deze ellende meteen in een relatie te storten is natuurlijk geen beste keuze, maar is het raar dat ik behoefte heb aan gezelschap zonder buikpijn en op eierschalen te lopen. Dat ik gewoon weer iemand wil die me een appje stuurt dat m’n dag maakt die blij is als ik langs kom die vraagt of we iets leuks gaan doen! Het zonnetje komt er weer aan, ik wil gewoon gelukkig zijn zoals ook mijn nog vrouw dat wil maar dan op mijn manier. 
Herkennen jullie dit ? Ik maak mezelf helemaal gek want gevoelsmatig ben ik al twee jaar oneerlijk veel liefde aan het verspillen.

neem eerst eens rustig de tijd eea te verwerken ipv jezelf in iets nieuws te storten! Een rebound is namelijk geen oplossing, zeker ook niet voor je kinderen. Zij hebben behoefte aan een stabiele ouder, dus wordt dat eens eerst.

Gelukkig zijn hangt niet af van een ander(e) (vrouw), wees eerst eens gelukkig met jezelf, dan volgt liefde vanzelf weer wel.

Een vriendin van mij is in een vergelijkbare situatie tegen een man aangelopen in ook die positie. Beiden behoefte aan positiviteit en intimiteit, geen behoefte aan een relatie. Die hebben een paar maanden van elkaar genoten en toen weer afstand genomen, omdat ze weer zelf verder konden. Een soort FEB, zeg maar. Wederzijdse kinderen wisten er niks van, dat wad ook zeker niet de bedoeling.
Zoiets wens ik jou ook toe. 
Sterkte

Het is zeker niet raar dat je behoefte hebt aan sociaal contact en aandacht. Dat heb ik ook wel. Het staat je vrij om te daten, als je maar eerlijk bent tegen degene waar je mee aanpapt.
Ik heb het geprobeerd, maar ik kon het uiteindelijk toch niet. Het werd aantrekken en afstoten...  
Als iemand te dichtbij komt ren ik gillend weg. ookal was ik eerlijk tegen mn dates, het voelde toch niet goed.
Ik zoek nu via een andere weg sociale contacten, namelijk via groepen met mensen die gezelschap/vriendschap zoeken of gezamenlijke activiteiten willen ondernemen. Dat is wat vrijblijvender. Uiteindelijk nog steeds niks ondernomen, maar het online contact maakt me al minder eenzaam.

Je gevoel is erg herkenbaar. Inmiddels een half jaar gescheiden en laatste tijd erg het gemis naar liefde en gewoon iemand die aan je denkt.

Heb ook 2 jaar gevochten na een ontrouw situatie en uiteindelijk is mijn man degene die de stekker eruit trekt. Wat een tijdverspilling voelt dit achteraf.....het voelen als verloren jaren. En onlangs tot de ontdekking gekomen dat mijn man na een maand al een ander had maakt de drang om zelf weer verder te gaan nog groter. Alleen is daten is erg lastig met de thuissituatie en kinderen,  die zijn voorlopig nog altijd bij mij tot mijn man een huis heeft. Nu weet ik dat zo snel een rebound hebben ook niet "gezond" is, maar afleiding van een rot situatie bied het waarschijnlijk wel  
Sterkte! 

Je vrouw was al langer uit jullie relatie en heeft waarschijnlijk al een vervanger. Echt zonde na zoveel jaar samen. Wat meerdere hier zeggen dat je eerst aan jezelf moet gaan werken. Dat lukt niet als je gelijk in een nieuwe relatie stapt. Jij hebt nog zoveel issues en daar zitten vrouwen niet op te wachten. Ga sporten (krachttraining), koop leuke kleren en zorg dat je weer trots op Jasper mag zijn. Zelfliefde dus. Ga eens een bezoek brengen aan een prostituee en dan bedoel ik niet snelle seks maar die aan GFE ervaring doen. Ook daar heb je stappen in te maken want je eigenwaarde op dit moment is "nul".

MRI

MRI

09-03-2025 om 10:40

Renate46 schreef op 09-03-2025 om 07:50:

Je vrouw was al langer uit jullie relatie en heeft waarschijnlijk al een vervanger. Echt zonde na zoveel jaar samen. Wat meerdere hier zeggen dat je eerst aan jezelf moet gaan werken. Dat lukt niet als je gelijk in een nieuwe relatie stapt. Jij hebt nog zoveel issues en daar zitten vrouwen niet op te wachten. Ga sporten (krachttraining), koop leuke kleren en zorg dat je weer trots op Jasper mag zijn. Zelfliefde dus. Ga eens een bezoek brengen aan een prostituee en dan bedoel ik niet snelle seks maar die aan GFE ervaring doen. Ook daar heb je stappen in te maken want je eigenwaarde op dit moment is "nul".

Nou ik denk oprecht dat sekswerkerbezoek voor een girlfriendexperience ts niet verder helpt. Vrouwen vinden doorgaans mannen die een vrouwtje kopen voor hun gerief meestal niet de meest aantrekkelijke partij. Dan heeft me eerder het gevoel dat de man issues heeft. 

MRI schreef op 09-03-2025 om 10:40:

[..]

Nou ik denk oprecht dat sekswerkerbezoek voor een girlfriendexperience ts niet verder helpt. Vrouwen vinden doorgaans mannen die een vrouwtje kopen voor hun gerief meestal niet de meest aantrekkelijke partij. Dan heeft me eerder het gevoel dat de man issues heeft.

Waarom zou je dat überhaupt vertellen tegen iemand?. Het gaat er om dat TO eigenwaarde krijgt. Een vrouw zit al helemaal niet te wachten op een onzekere man die ook nog aan zijn ex denkt.

MRI

MRI

09-03-2025 om 10:54

Ik loop al weken als een zombie rond en verbeeld mezelf met andere vrouwen die me lief hebben en die mijn liefde ook graag ontvangen, want man wat heb ik aan een dood paard getrokken. Om me van deze ellende meteen in een relatie te storten is natuurlijk geen beste keuze, maar is het raar dat ik behoefte heb aan gezelschap zonder buikpijn en op eierschalen te lopen. Dat ik gewoon weer iemand wil die me een appje stuurt dat m’n dag maakt die blij is als ik langs kom die vraagt of we iets leuks gaan doen! Het zonnetje komt er weer aan, ik wil gewoon gelukkig zijn zoals ook mijn nog vrouw dat wil maar dan op mijn manier.
Herkennen jullie dit ? Ik maak mezelf helemaal gek want gevoelsmatig ben ik al twee jaar oneerlijk veel liefde aan het verspillen.

Je bent nu een maand uit elkaar. (ja, na tijden van dat het niet goed liep maar toen was je nog wel aan elkaar verbonden. Je bent gewoon in de rouw man. Ga dat eerst eens goed aan. Natuurlijk is het klote mis je een arm om je heen en iemand die er voor jou is. Dat doet pijn. Maar daar ga je niet aan kapot hoor. Dat maakt je sterker en zodanig sterker dat als jij over een jaartje (of twee) een nieuwe relatie aangaat je daar veel eerlijker en mooier in kan gaan staan. Want dan is die niet meer gebaseerd op tekorten maar op een mooie uitwisseling van individuen die zelfstandig in het leven kunnen staan. Want als je die rouw aangaat, komen er vanzelf inzichten over hoe jij in de relatie stond, wat jouw bijdrage is geweest aan de teloorgang daarvan (het kan onmogelijk allemaal aan je ex liggen toch) naast dat jouw trots en zelfrespect met de dag groeien. En joh, je weet niet half hoe aantrekkelijk dat is voor vrouwen, zo'n man die zijn pijn is aangegaan en nu fier en vol zelfvertrouwen in het leven staat. Echt, zoveel aantrekkelijker dan een man die na een paar weken de rebound in wil. 
Intussen is die pijn er wel. En dat is rot. Kijk de pijn aan, voel hem, praat met mensen (broers, vrienden, vader, therapeut) en observeer hoe er elke dag meer ruimte komt voor alleengaand positief in het leven staan en dat vandaaruit de mogelijkheden voor een hele nieuwe vorm van relatie open komt te liggen. Een vorm waarin de oude afhankelijke Jasper is getransformeerd tot die mooie fiere zelfstandige man. Succes

MRI

MRI

09-03-2025 om 10:56

Renate46 schreef op 09-03-2025 om 10:46:

[..]

Waarom zou je dat überhaupt vertellen tegen iemand?. Het gaat er om dat TO eigenwaarde krijgt. Een vrouw zit al helemaal niet te wachten op een onzekere man die ook nog aan zijn ex denkt.

Ja hij mag werken aan zijn zelfwaarde. Ik persoonlijk zou geen zelfwaarde krijgen van iemand die ik koop om een toneelspelletje te spelen dat ik zo geweldig ben. Volkomen onecht toch? Nee! Zelfwaarde kweken door je pijn en proces aan te gaan, wat ik hierboven schrijf. Geen nieuwe oneigenlijke acties in gang zetten. 

ik herken dit ook zeker. Ik weet alleen niet of je iemand bent die het fijn vindt om lekker op de sportvereniging (hockey/voetbal/tennis bijvoorbeeld) mensen aan te spreken of met wat vrienden lekker naar een cafe te gaan, want op die manier ging het bij mij allemaal weer een beetje lopen.

Wisselde rustig wat nummers uit en kreeg steeds vaker berichtjes. Niet per se altijd om af te spreken, maar gewoon een beetje aandacht.

Wat vooral fijn is, althans dat vind ik, is als je gaat beseffen dat als iemand je appt dat diegene dus bewust op dat moment aan jou denkt en jou specifiek aandacht wil geven. Al is het maar met een appje. Dat besef vind ik heel fijn.

jasper84

jasper84

09-03-2025 om 11:27 Topicstarter

MRI schreef op 09-03-2025 om 10:54:

Mooie woorden, dankjewel… 

het is ook eigenlijk wel waar ik nu naar uitkijk, geen gezeik en geen rekening houden met de ander lekker genieten van m’n werk en de mensen daar, contact met vrienden verbeteren sporten zonder op de klok te kijken of zoals de laatste twee jaar steeds bang om die andere man ergens tegen het lijf te lopen. Het leven is niet altijd wat je er van verwacht en ik verwachtte een lang en gelukkig leven samen met mijn vrouw. Maar als de storm is gaan liggen en we hebben allebei een plekje kan ik echt wel weer gelukkig worden, dat weet ik zeker. 

Wel blijft dat ik op dit moment erg in de war ben en mezelf erg eenzaam voel in de huidige staat. Ik kan m’n hobby niet uitoefenen omdat ik dan thuis weg moet en ik klamp ontzettend aan m’n “gezin” allemaal niet best maar het is even niet anders denk ik. En die gfe (ik heb het moeten googlen  ) is een beetje boven budget ben ik bang hahaha…  maar bedankt voor de tip 

Jasper, hier is een vuistregel voor: voor elk jaar dat de relatie geduurd heeft, moet je minimaal een maand rouwen voordat je aan een nieuwe relatie toe bent. Dus ruim 2 jaar voor jou. Minimaal. 
Die arm om je schouders, een berichtje 's avonds: vraag dat aan je vrienden, familie en collega's, niet aan een nieuwe vlam. Kijk de pijn en teleurstelling recht in het gezicht, janken en schreeuw het uit net zolang tot het geen pijn meer doet. Dat zal dus een paar jaar duren.
Ga eerst weer stevig op je eigen benen staan. Herontdek jezelf, je interesses en hobby's van voor je huwelijk. Of begin met nieuwe hobby's, wat wilde je altijd nog eens doen? Ga flink sporten, dat is goed voor lichaam en geest. Zet een nieuwe liefde voorlopig uit je hoofd en focus op jezelf. Word de leukste, beste man en vader (als je kinderen hebt) die je kunt zijn. Jij verdient dat. Je toekomstige nieuwe liefde verdient dat ook.

jasper84 schreef op 09-03-2025 om 11:27:

[..]

Wel blijft dat ik op dit moment erg in de war ben en mezelf erg eenzaam voel in de huidige staat. Ik kan m’n hobby niet uitoefenen omdat ik dan thuis weg moet en ik klamp ontzettend aan m’n “gezin” allemaal niet best maar het is even niet anders denk ik.

Natuurlijk kun je je hobby wel uitoefenen, maar maak je de keuze dit niet te doen, omdat je je nog steeds afhankelijk opstelt. Prima als dat voor jou het best voelt, maar niet goed als je écht verder wilt natuurlijk! Probeer deze cirkel eens te doorbreken ipv te kiezen voor het ‘oude vertrouwde’, want dat is niet meer.

Renate46 schreef op 09-03-2025 om 10:46:

[..]

Dat een man eigenwaarde moet kweken door seks te kopen wat een rare wereld leven we in.

Het kan raar lopen...
Ik vond na het 2e overspel in 7 jaar en daarmee de beeindiging van de relatie met de moeder van mijn drie kinderen na een weekje Bumbelen een heeele leuke dame met wie ik inmiddels bijna een jaar samen date, weekendjes weg ga, wintersport en het vooral heeel fijn heb.
Zij loopt een halfjaar voor in haar scheiding en we vinden veel steun, begrip maar ook rust en liefde bij elkaar. 
Jammer dat dit allemaal niet lijkt te mogen volgens de regels. Iedereen is toch anders? 

Ook ik heb na 4 jaar individuele,- en relatietherapie aan een dood paard getrokken en tijdens dat proces mijn ex minder leuk gaan vinden omdat ik maar gaf en gaf en er kwam niks terug. En eerlijk gezegd ben ik zeer blij dat ik daar binnenkort vanaf ben. Zij vertrekt 600m verderop, ik houd ons door mij verbouwde huis en de gezellige straat. Prima, nieuwe ronde, nieuwe kansen. 

Er wordt hier geroepen dat vrouwen niet zitten te wachten op Jasper's verdriet of dat hij 'issues' zou hebben. Hoezo? Je wordt als man toch gesmeekt om je kwetsbaar op te stellen anno '25?
Als je de matcho uit gaat hangen en dan blijkt dat een toneelstuk, da's niet handig maar gewoon praten over je gevoelens moet toch kunnen en als een vrouw je dan afwijst weet je verder genoeg toch?

Doe wat past bij je gevoel nu. Uiteraard kun je alleen jezelf gelukkig maken maar net zoals mensen je een zetje de put in kunnen geven helpen ze je er ook weer uit. En of dat nou een vriend of een fijne vrijpartij met een minnares is mag je zelf bepalen lijkt me. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.