Echtscheiding en erna
Bullet123
02-11-2024 om 21:45
Kinderen bij nieuwe partner
de vader van mijn kinderen wil de kinderen nu graag elke(helft van de) schoolvakantie bij hem thuis. Hij zelf werkt doorgaans maar zijn nieuwe partner is dan thuis.
Dit raakt bij mij een zere snaar.
is dat enkel mijn emotie en moet ik dit toe laten of moet ik zeggen ‘ho even….?!’
Voor de situatie schets; mijn ex heeft omgangsregeling.
Annaniem2023
02-11-2024 om 23:27
De vader heeft net zoveel recht op tijd met JULLIE (en niet JOUW) kinderen als jij. het woord toelaten is ook een beetje vreemd. Jij bent niet de baas en bent niet in je eentje degene die bepaalt wat mag en wat niet mag.
wat vinden jullie kinderen ervan om alleen met zijn nieuwe partner thuis te zijn? Dat lijkt me ook van belang, maar je schrijft niet hoe oud ze zijn en of ze er al wat van vinden.
een mogelijkheid is misschien dat ze bij jou zijn als je ex werkt en hij ze ophaalt na zijn werk en ze wat avonden extra bij hem heeft en ze daar slapen. Maar goed, dit moet maar net kunnen met jouw werk en bezigheden.
mana_sutiyuq
03-11-2024 om 10:21
hoewel begrijpelijk zul je je hier overheen moeten zetten want dat is zijn keuze om de zorg voor de kinderen te regelen als hij dat niet kan.
Bij jou gaan ze wellicht naar een gastouder als je moet werken. Dat is op zich niet anders. Alleen heeft hij toevallig een relatie met deze persoon.
Heb jij al kennis gemaakt met zijn nieuwe partner, dat kan de angel er uithalen.
De dame waar ik voor verlaten ben bleek een prima stiefmoeder voor mijn kind van net een jaar.
Vaaas
03-11-2024 om 12:05
Tja mijn ex had een nieuwe partner die mijn kinderen mishandeld heeft. In ons convenant stond nadrukkelijk dat als hij geen zelf geen tijd had, dat er dan geruild moest worden voor dagen dat hij wel zelf tijd had voor de kinderen.
Moederkareltje
03-11-2024 om 12:08
Als de stiefmoeder goed is voor de kinderen en daar zelf ook op zit te wachten lijkt het me geen probleem. Anders kun je inderdaad voorstellen dat je ze ophaalt en terugbrengt tijdens vaders werkuren als jullie dicht bij elkaar wonen en jij wel vrij hebt. Of hij neemt de kinderen in de weken dat hij wel vakantie heeft.
Izza
03-11-2024 om 12:52
Ik neem aan dat jij zelf ook werkt. Dan worden de kinderen ook door iemand opgevangen.
Anoniemvoornu
03-11-2024 om 13:59
Vaaas schreef op 03-11-2024 om 12:05:
Tja mijn ex had een nieuwe partner die mijn kinderen mishandeld heeft. In ons convenant stond nadrukkelijk dat als hij geen zelf geen tijd had, dat er dan geruild moest worden voor dagen dat hij wel zelf tijd had voor de kinderen.
Wat een afschuwelijke situatie en wat een l.l van een vader dat hij de relatie belangrijker vond dan zijn kinderen
Lexus
04-11-2024 om 10:29
Izza schreef op 03-11-2024 om 12:52:
Ik neem aan dat jij zelf ook werkt. Dan worden de kinderen ook door iemand opgevangen.
Ja maar voor een creche of oppas kijk je heel goed wat voor mensen er werken of dat iemand betrouwbaar is. In deze situatie moet je maar op het inzicht van je ex vertrouwen. En mensen kunnen gekke dingen doen als ze verliefd zijn. Mijn ex had iemand online ontmoet, en na een week na de eerste ontmoeting paste ze al op de kinderen terwijl hij ging sporten (competitie dus hele dag weg niet uurtje sportschool). Ik vond dat wat snel en vroeg of het tempo vwb nieuwe vriendinnen wellicht wat langzamer kon. Ik moest niet zeiken, en al helemaal niet over vriendinnen praten want hij en Marjolein zouden eeuwig bij elkaar blijven. Tien dagen later was het uit. En de volgende werd weer ingevlogen.
Deze man heeft altijd zijn verkeringen belangrijker gevonden dan zijn kinderen. Kinderen, nu volwassen waaronder een die zelf psycholoog is, zijn nu in therapie daarvoor.
To: je kan er niets aan doen n maar het voelt wel rot, dat begrijp ik best.
wil40
04-11-2024 om 14:15
Nieuwe partner is thuis terwijl vader werkt. Waar heeft ze zin in? Ik zou als nieuwe partner lief zijn voor de kinderen als we samen tijd door brengen maar om oppas te zijn lijkt me helemaal niets, of het moet een noodgeval zijn.
Tja, wat doe je eraan? Kennismaken met haar en zien hoe de kinderen dit gaan vinden, ligt ook aan hun leeftijd. Ik begrijp ook dat je niet echt blij bent met de situatie.
Nick90
04-11-2024 om 14:29
Lexus schreef op 04-11-2024 om 10:29:
[..]
Ja maar voor een creche of oppas kijk je heel goed wat voor mensen er werken of dat iemand betrouwbaar is. In deze situatie moet je maar op het inzicht van je ex vertrouwen. En mensen kunnen gekke dingen doen als ze verliefd zijn. Mijn ex had iemand online ontmoet, en na een week na de eerste ontmoeting paste ze al op de kinderen terwijl hij ging sporten (competitie dus hele dag weg niet uurtje sportschool). Ik vond dat wat snel en vroeg of het tempo vwb nieuwe vriendinnen wellicht wat langzamer kon. Ik moest niet zeiken, en al helemaal niet over vriendinnen praten want hij en Marjolein zouden eeuwig bij elkaar blijven. Tien dagen later was het uit. En de volgende werd weer ingevlogen.
Deze man heeft altijd zijn verkeringen belangrijker gevonden dan zijn kinderen. Kinderen, nu volwassen waaronder een die zelf psycholoog is, zijn nu in therapie daarvoor.
To: je kan er niets aan doen n maar het voelt wel rot, dat begrijp ik best.
De meeste mensen zijn allang blij dat er een plekje op de opvang is hoor. Niemand van de ouders doet onderzoek naar de mensen die er werken.
Lexus
04-11-2024 om 14:54
Nick90 schreef op 04-11-2024 om 14:29:
[..]
De meeste mensen zijn allang blij dat er een plekje op de opvang is hoor. Niemand van de ouders doet onderzoek naar de mensen die er werken.
goh ja okay. Ik deed dat wel maar is al meer dan 20 jaar terug
mana_sutiyuq
04-11-2024 om 15:25
Lexus schreef op 04-11-2024 om 14:54:
[..]
goh ja okay. Ik deed dat wel maar is al meer dan 20 jaar terug
Vind ik wel knap dat je van alle personeelsleden onderzoek deed bij een kinderopvang. Bij een gastouder kan ik het me nog voorstellen.
Wij moesten 20 jaar geleden zo ongeveer pre-conceptioneel inschrijven bij die opvang bij wie er nog plek op de wachtlijst was. Dat was er wel 1 in de hele stad.
wil40
04-11-2024 om 15:35
Ik zou persoonlijk mijn kind ook liever brengen bij een kinderopvang waar meerdere mensen aanwezig zijn, overleg mogelijk is en ik navraag kan doen bij andere ouders over het functioneren van de leidsters. We praten over professionals toch?
Dit is een "nieuwe" vriendin die voor de kinderen zorgt in huiselijke kring, zonder enige sociale controle.
Nick90
04-11-2024 om 15:51
wil40 schreef op 04-11-2024 om 15:35:
Ik zou persoonlijk mijn kind ook liever brengen bij een kinderopvang waar meerdere mensen aanwezig zijn, overleg mogelijk is en ik navraag kan doen bij andere ouders over het functioneren van de leidsters. We praten over professionals toch?
Dit is een "nieuwe" vriendin die voor de kinderen zorgt in huiselijke kring, zonder enige sociale controle.
Waarschijnlijk kennen ze elkaar al dus als de kinderen en vriendin geen bezwaar hebben kan je er verder niet zoveel mee.
Lexus
04-11-2024 om 16:33
mana_sutiyuq schreef op 04-11-2024 om 15:25:
[..]
Vind ik wel knap dat je van alle personeelsleden onderzoek deed bij een kinderopvang. Bij een gastouder kan ik het me nog voorstellen.
Wij moesten 20 jaar geleden zo ongeveer pre-conceptioneel inschrijven bij die opvang bij wie er nog plek op de wachtlijst was. Dat was er wel 1 in de hele stad.
Ik baseerde me ondermeer op ervaringen van andere ouders (bovendien heb ik zelf bij een kinderopvang gewerkt en dan hoor je wel eens wat). En ja, ook heel vroeg ingeschreven. Maar jullie hebben gelijk in die zin dat je ervan uitgaat dat een kinderdagverblijf moet controleren op een VOG. Waar het om gaat is dat als je de kans hebt dat je goed nagaat waar je kind terecht komt maar dat je bij een verliefde partner het maar moet pikken dat je kind bij een (ook voor hem) volslagen vreemde wordt achtergelaten. Het kan niet anders maar het kan moeilijk zijn om aan te zien.
Lizzyliz
07-11-2024 om 10:02
De situatieschets is nogal minimaal. Kennen de kinderen de nieuwe partner al goed? Hoe gaan ze om met elkaar? Hoeveel tijd zou vader dan alsnog met de kinderen hebben? Hoe denken de kinderen hier zelf over?