Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Geen geld om te scheiden


Samen een ouderschapsplan opstellen, bij een advocaat indienen en die regelt het juridisch. Kostte ons €1500. Niet niks, maar hoe meer je zelf regelt, hoe goedkoper het wordt.

'Maar dan moet je wel met je partner een ouderschapsplan en alle andere
zaken zelf opstellen. Dat zie ik ons nog niet doen, het is niet voor
niets dat we gaan scheiden. Ik hoop dat de relatietherapie in ieder
geval helpt in onze manier van communiceren, anders zou ik niet weten
hoe we hier ooit uit gaan komen zonder een enorme strijd, waar vooral
onze kindjes de dupe van worden'.

Zet eerst eens op papier wat ieder wil. Ik denk dat jullie veel overeenkomsten hebben. Jullie willen allebei scheiden. Jullie willen allebei daarna kunnen wonen. Jullie willen allebei (waarschijnlijk) dat de kinderen daar niet de dupe van worden. Jullie weten allebei dat je er financieel gezien niet sterk voor staat.

Daarna kun je een prioriteitenlijstje gaan maken: wat is het eerste nodig om te realiseren wat je allebei wil? In jullie situatie: meer financiële ruimte. Wat kun jij daaraan doen en wat kan hij daaraan doen? Je beslist niet over elkaar, je beslist alleen over jezelf. Dus zodra je denkt: dan moet hij.... zit je fout. Je kunt alleen maar iets bedenken dat begint met: 'dan zal ik....'.

Succes.

Tsjor


sonja hn schreef op 07-07-2021 om 20:18:

FrieslandHuurt,dit jaar.woonfriesland is inderdaad hopeloos

Heel apart dan, ik sta bij Frieslandhuurt, namelijk 5 en half jaar ingeschreven. Daar stond ik nu 4e.

Woonfriesland dus ruim 4 jaar ingeschreven en rond de 40ste steeds.

N.G

N.G

04-11-2021 om 11:03

wij hebben het zonder advocaat geregeld. Een mediator heeft het ouderschapplan voor ons opgesteld en de scheiding ingediend. Voorwaarde is wel dat je het als ouders het op alle vlakken met elkaar eens bent.

Imi

Imi

04-11-2021 om 12:51

N.G schreef op 04-11-2021 om 11:03:

wij hebben het zonder advocaat geregeld. Een mediator heeft het ouderschapplan voor ons opgesteld en de scheiding ingediend. Voorwaarde is wel dat je het als ouders het op alle vlakken met elkaar eens bent.

Nou nee hoor, de mediator is er ook om de zaken waarover je het niet eens bent bespreekbaar te maken en te komen tot wederzijdse toenadering.

Maar 'bespreekbaar maken' kost tijd en dus geld. Tsjor

Imi

Imi

04-11-2021 om 14:00

Wij waren er in 5 sessies uit, ondanks best veel discussiepunten. Het was best goedkoop.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.