Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

De mindere kant van een huwelijk: Het eind

Elpisto

Elpisto

18-11-2024 om 08:56 Topicstarter

Pennestreek schreef op 14-11-2024 om 20:34:

Ach Elpisto, ik vind het zo onbegrijpelijk dat je vrouw weer in die rollercoaster is gestapt. Met achterlating van haar lieve man EN haar kinderen. Want die staan duidelijk niet bovenaan haar prioriteitenlijstje. Niet te bevatten dat iemand zo'n verstandverbijstering kan hebben...
Maar ze is daarin niet uniek. Helaas. Ik ken meer van dit soort gevallen, waarin iemand een volkomen andere persoon lijkt te zijn geworden, bijna van de ene op de andere dag. Inderdaad, met wie ben je dan zo lang samen geweest?? Een mindfuck van jewelste.
En jij komt er wel weer overheen, maar je kinderen, ach, wat moeten die nou toch met zo'n moeder? 'Gezellig' een nieuw gezinnetje vormen met die nieuwe man en zijn kinderen. Bleh. Maar ja, het is wat het is. Nu maar hopen dat het allemaal toch soort van meevalt en ze toch wel rekening houden met de kinderen. Maar daar heb ik een hard hoofd in. En dan ben jij de verantwoordelijke en stabiele ouder. Tegen wil en dank...

Ik vind je enorm sterk overkomen. Veel verwerking heb je denk ik in de eerste ronde al gedaan. En je bent in de afgelopen tijd gegroeid. Gelukkig hebben je kinderen jou.

Ik wens je het allerbeste. En je kinderen natuurlijk ook. Dikke knuffel.

Ik denk dat inderdaad ook. Het verdriet zit hem niet eens zo zeer in de scheiding, een 2e affaire. Ik heb er wel rekening mee gehouden na die 1e keer dat die kans een stuk groter was geworden. 

Het zit hem meer in andere dingen. Het is vooral een mindfuck dat ik zo blind ben geweest. Dat ze blijkbaar vanaf dag 1 eigenlijk aan het liegen en manipuleren is geweest, gelet op de verschillende verhalen die her en der nu naar me toe komen. Het voelt een beetje alsof er niet zo heel erg veel echt was aan de afgelopen 13 jaar.

En natuurlijk het gekut met de kinderen. Dat ze mij door de modder trekt richting iedereen die het maar wil horen, daar moet ik echt om lachen. Dat is typisch narcistisch. 

Voor de kinderen vind ik het wel een dingetje ja. Ik hoop dat de rust die er nu is, of die er lijkt te zijn, hun ietwat ruimte en tijd geeft om te wennen aan de nieuwe situatie, voordat ze zich echt in dat "nieuwe gezinnetje" stort met die gozer. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.