Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-12-2024 om 21:47
Hey goedenavond,
De laatste tijd post ik wel wat voor informatie. Wij zijn nu 3 keer bij de mediator geweest.
Wat ik mij afvraag, want wij gaan maandag weer.
Mag ieder 1 kind op zijn naam krijgen ivm de toeslagen. Het schema is als volgt en voelt voor mij niet echt als co-ouderschap.
Hun vader elke woensdag vanaf 08:30 tot donderdagavond 18:00.
Om het weekend vrijdag 17:30 tot zondag 17:30. Volgens de Mediator is dit co ouderschap en krijgt vader ook KGB.
Ik ben oké met de regeling alleen verbaasd het mij dat dit onder co-ouderschap valt.
Net zoals dat ze zei dat ze probeert ons financieel gelijk te krijgen maar eindstand door de toeslagen houd hij meer over. Wat dan ook weer logisch is omdat hij meer werkt.
En hebben jullie ervaring met een kind-rekening of voorkeur voor kinderalimentatie?
liefs,
10-12-2024 om 22:30
JohanV76 schreef op 10-12-2024 om 14:08:
Het is inderdaad niet OF alimentatie OF een kindrekening. Wij hebben ook een kindrekening en daar storten we allebei ons maandelijks bedrag naar toe. Heb toch wel gemerkt dat dit soms tot ergernis leidt. Ex ging even lekker shoppen voor voetbal kleding voor 1 van de kinderen en hatsee.... 350 euro van de kinderrekening. Zelfs een trainingssetje (broek + shirt) gekocht van 150 euro. Daar ben ik het niet mee eens maar er wordt niets overlegd. Als de kinderen dan klagen waarom hun kleedgeld nog niet is overgemaakt laat ik zien hoe dat komt. Aangezien ik veruit het meest betaal ga ik niet nog extra bijstorten terwijl mijn ex telkens grote uitgaven doet. Sorry jongens... op = op.... wachten tot de volgende maand.
Mijn ex had dermate veel moeite met het betalen van alimentatie (gevoelsmatig) dat ik meerdere keren akkoord gegaan ben met verlaging, met de afspraak dat hij dan ook kleding e.d. zou kopen. Dat heeft hij ook gedaan, maar hij was daarvoor echt in de veronderstelling dat ik met die 150 euro van hem mijn kind in dure merkkleding kon hijsen. Andere ex (ja, dat kun je zo hebben), vond dat ik alles moest kopen, want alimentatie, dus ook skikleding voor zijn skivakantie en 21 onderbroeken voor zijn drieweekse vakantie.
Gelukkig was ik inmiddels meer gaan verdienen en werd steeds minder afhankelijk van de alimentatie (was ik al nooit echt, maar het was natuurlijk wel welkome extra ruimte).