Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Pien

Pien

28-01-2016 om 21:49

Minecraft vraagje (iets misgegaan...)

Ik had vanmiddag een heel verdrietige zoon van 6. Hij speelt Minecraft op de iPad en nu had hij de naam van de wereld gewijzigd en toen was alles wat hij daar gebouwd had, verdwenen. Kennelijk maak je dan niet alleen een nieuwe naam, maar een heel nieuwe wereld.

Heeft iemand hier verstand van Minecraft op de iPad? Of misschien een ouder kind dat er iets van weet? De iPad versie is een pocket editie en ik begrijp dat je bijv op een pc veel meer kunt, maar wellicht is er iemand die weet of dit nog te redden is.

Drama in de wereld van de generatie 21e eeuw... :-/

Jamie

Jamie

28-01-2016 om 22:02

tip van mjn zonen

Troost hem voor 20 euro met minecraft op de computer.... of hij heeft een nieuwe wereld gestart of iets anders gedaan.

Pien

Pien

28-01-2016 om 22:05

Nee

Zolang hij voor 6 euro nog helemaal tevreden is met de iPad versie , vind ik het wel prima.

Kennelijk is het hier zo dat een naam wijzigen ook een nieuwe wereld genereren is... Wel raar.

Zoon van forummer

Zoon van forummer

29-01-2016 om 11:37

Wat vragen

Welke versie speelt hij? Kun je zien bij appstore -> Puchased -> Minecraft. Als het goed is staat het er beneden.
Je wereld zou het gewoon moeten doen als het 1.13.1 en hem hebt gerenamed. Het kan ook zijn dat hij een kopie heeft gemaakt. De buildings worden niet gekopieëerd, alleen de seeds. Je kan namelijk unlimeted worlds. Ik kan je wereld helaas niet terug krijgen maar ik kan je wel helpen met je nieuwe werelden opslaan in de computer zodat die nooit verloren kunnen gaan. Ik stuur je wel een link.
Verder kan ik je helaas niet helpen met je werelden... En trouwens, als je Minecraft leuk vindt moet je het ook echt op de computer spelen! Er zijn ook andere mogelijke opties van je wereld, -> Je bent verdwaald, -> je bent net om een hoekje, -> je bent terug op de begin plek. Hier is de link:


https://m.youtube.com/watch?v=3YNJ-ZUu3BE
Het is helaas wel engels maar daar kan je moeder wel mee helpen.
Groetjes, Willem 11 jaar.

Moeder

Moeder

29-01-2016 om 17:32

Lief

Wat lief van Willem Denk ik want wat hij schrijft is chinees voor mij Maar fijn dat hij wil helpen

Pien

Pien

29-01-2016 om 20:20

Willem

Dank je wel, wat lief van je dat je hier reageert!

Ik snap niet alles wat je schrijft, maar die versie opzoeken in de Appstore lukte me nog wel . Het is versie 0.13.1, dus dat is een andere dan die jij noemt.

Dat de wereld nu kwijt is, daar is mijn zoon nu gelukkig al overheen. Hij is vandaag gaan bouwen in de nieuwe wereld en heeft alweer een huis en een achtbaan.

Ik zal het onthouden dat het leuk(er) is om het ook op de computer te spelen. Nu hebben ze daar nog niet zo'n behoefte aan, maar over een tijdje vast wel.

Dank je wel, Willem!

Groeten, Pien

Lea

Lea

29-01-2016 om 20:56

computer vs tablet

Mijn zoon van acht vindt de computerversie veel leuker, omdat er veel meer mee kan. Hij speelt het nooit op de tablet, terwijl we die wel hebben. Computerversie is ook uitdagender/veelzijdiger/complexer.

mijk

mijk

30-01-2016 om 12:26

Mijn zoon leefde ook erg mee.

en zei ook nog: Dan kunnen ze hem voor zijn verjaardag de computerversie geven. En de minecrafthandboeken zijn dan ook een aanrader. En mijn zoon zei nog. dat dit hem ook eens is overkomen en dat hij toen even heeft geoefend met een proefwereld. Opslaan en andere naam geven en dat soort dingen.

Mijk

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-01-2016 om 12:48

En mijn dochter

Dat naam veranderen inderdaad betekent dat de wereld gekopieerd wordt. En dat dan dus niet alles mee hoeft te gaan.
Wat stom!

dc

dc

30-01-2016 om 21:36

lijstje

Op mijn android telefoon heb ik een lijstje met de werelden die ze gemaakt hebben. Ik geloof nu een stuk of 10. Ik kan me haast niet voorstellen dat het dan bij de Ipad versie opeens weg is. Om een wereld te verwijderen, moet ik op een knop "verwijderen" klikken, en dan wordt er nog gevraagd of ik het echt heel zeker weet.

dc

dc

30-01-2016 om 21:37

trouwens

De beste versie is volgens mijn kinderen op de playstation.

Jammer dat we die nou net niet hebben

Pien

Pien

30-01-2016 om 22:06

Mijk, Ginny en dc

Wat lief dat jullie kinderen zo meeleefden en -dachten. Dank je wel.

Dc, het is toch echt zo! Echt: hernoemen is pleite...
Wel heel raar. Maar het zal komen doordat het een pocketversie is, en ook niet de allernieuwste.

Gelukkig is zoon pas 6 en blijkt hier flexibel mee om te kunnen gaan. Na zijn grote verdriet heeft hij zich herpakt en is lekker gaan bouwen in de nieuwe wereld. Een andere naam geven doet hij niet meer

De pc versie komt er nog wel een keer. Maar nu talen ze er nog niet naar. De iPad wordt ook makkelijker gepakt dan de laptop.

Mijntje

Mijntje

31-01-2016 om 10:38

volgens

mijn zoon kan het jongetje nog niet zo goed Engels. En moet hij Engels leren dan overkomt hem dit niet meer

Ian

Ian

19-07-2016 om 04:03

Engels

Uit eigen ervaring is MineCraft op de PC veel veel meer uitgebreider. En heb je toegang tot veel meer "servers". Dit zou bijvoorbeeld een erg leuke verjaardags kadotje voor uw zoon kunnen zijn.

En over Engels kunnen hoef je geen zorgen te maken, ik leerde Engels in no time toen ik 11 jaar was. Ik speelde iedere dag op een Engelse server en leerde Engels erg snel. Ik kan nu zelf ook erg goed Engels en dus zou ik uw kind, als u MineCraft voor hem gaat kopen alle vrijheid geven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.