Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Imogen

Imogen

18-01-2016 om 20:21

kastje voor netflix

Hoi,

Wij willen Netflix nemen en op de tv kijken. Daar schijn je een 'Apple TV' voor te moeten hebben, dat is een kastje at werkt als een soort decoder. Nu heb ik twee verschillende gevonden, eentje van 80 euro en eentje van 180 euro. Die van 180 is de 'vierde generatie', maar heb je die nou echt nodig? Of is dat kastje van 80 euro ook prima?

Wie helpt ons?


vlinder72

vlinder72

18-01-2016 om 20:30

smart tv

Als je een smart tv hebt, heb je helemaal niks extra nodig. Je kan dan op je smart tv naar netflix gaan. Inloggen en kijken.

Een chromecast werkt ook prima. Apple tv vast ook. Ik zou een apple tv overigens alleen kopen als je meer apple producten in huis hebt.

Elfje65

Elfje65

18-01-2016 om 21:00

Of via

Wii, Wiiu of playstation, als je die toevallig in huis hebt.

Of via

tablet. Dat hoorde ik van een collega. Zolang ze maar wifi had en de inloggegevens, maakt het niet uit waar ze in logt. Lijkt mij ideaal als iemand langere tijd geen tv kan kijken, maar wel iets hebt om mee te kunnen bekijken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-01-2016 om 21:55

Chromecast

Kost 35 euro en voldoet prima. Ook als je bv via de iPad wil casten.

com

com

18-01-2016 om 22:34

geen apple nodig

je kunt ook gewoon via de app op je smart tv kijken (hier een Samsung), zoon kijkt boven via de playstation, dat kan ook

Vesper Lynd

Vesper Lynd

18-01-2016 om 23:37

Vraag

Ik haak even in met een stomme vraag Kun je op een smart tv ook filmpjes van YouTube kijken?
Wij zijn soort van in afwachting tot onze oude beeldbuis tv de geest geeft. Hij is 12 jaar oud dus je zou toch verwachten dat dat niet lang meer duurt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-01-2016 om 00:31

Dat zou je denken hè

Maar die van ons deed het na 16 jaar nog steeds, dus na 2 jaar dat ding stuk kijken hebben we afgelopen kerstvakantie geheel tegen mijn principes in de oude nog werkende ruimteverslinder ingeruild voor mooie kekke platte. En dat hadden we veel eerder moeten doen want daar kun je inderdaad YouTube op kijken. En nog veel meer.

Imogen

Imogen

19-01-2016 om 07:19

smart tv

Oh Ginny, dat probleem heb ik ook. Er staat hier nog zo'n heerlijke dikke loodzware niet-smart tv en die is nog lang niet stuk. Eigenlijk is het beeldbuis iets te klein voor de woonkamer, maar ja. Hij doet het nog ...

Een smart tv lijkt me dan inderdaad handiger, bedankt voor jullie tips!

guera

guera

19-01-2016 om 08:59

inderdaad via tablet of iets kan ook

Gewoon kabel naar je tv en kijken maar.
Het kan op heel veel verschillende manieren maar als je gewoon een smart tv hebt dan donwload je gewoon de netflix app in bv de playstore.

En kopen jullie altijd alleen maar nieuwe spullen als de vorige kapot is? alleen een nieuwe telefoon als de oude het echt niet meer doet?
Alleen maar een nieuwe stoel als je door de oude bent gezakt?
Nee toch? waarom dan niet lekker de luxe van een nieuwe tv. Je kan er ineens zoveel meer mee dan alleen de zenders afstruinen.
Filmpjes van vakantie, youtube, netflix etc

com

com

19-01-2016 om 10:35

vesper

ja, youtube kijken kan op de smart tv ook. Leuk om bv vakantiebestemming in het groot te bekijken

Imogen

Imogen

19-01-2016 om 18:18

guera

'En kopen jullie altijd alleen maar nieuwe spullen als de vorige kapot is? alleen een nieuwe telefoon als de oude het echt niet meer doet? Alleen maar een nieuwe stoel als je door de oude bent gezakt? Nee toch?'

Euh, ja dus. Ik koop echt geen nieuwe telefoon/computer/HDD-speler/fototoestel, ... als de oude het nog doet. En als we iets 'nieuws' kopen, is het vaak van marktplaats. Zeker bij auto's, meubels, winterjassen en andere duurzame dingen ga ik graag voor een goede tweedehands.

guera

guera

19-01-2016 om 18:23

ja ok

Dat doen wij ook tweedehands van marktplaats. Maar ik koop toch echt wel een nieuwe computer gewoon omdat een nieuwe meer kan en sneller is. Of een nieuwe tv om dezelfde reden.
Niet vaak deze smarttv hebben we ook alweer een x aantal jaar en voorlopig blijft ie, maar die oude beeldbuis was ik toch echt wel zat.

Imogen

Imogen

19-01-2016 om 19:31

guera

'maar die oude beeldbuis was ik toch echt wel zat.'

Het lullige is dat ik de ondertiteling van de tv vaak niet meer goed kan lezen. De huidige woonkamer is groter dan de vorige, maar de tv is hetzelfde gebleven. En toch vind ik het dan zonde om hem te vervangen. Want de kinderen kunnen de ondertiteling wel lezen, dus ligt het niet aan de tv maar aan mijn oude ogen

Vesper Lynd

Vesper Lynd

19-01-2016 om 19:53

Zucht...

Ja, ik heb van die storende principes. Zelfs als iets een beetje hapert koop ik nog geen nieuwe, hij moet echt compleet op zwart gaan. De tv is 12 jaar oud, een enorme leeftijd voor een Daewoo van om en nabij 300 euro.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-01-2016 om 23:55

Nee dus Guera

Zit er beroepsmatig denk ik ook wat anders in dan gemiddeld, maar ik heb er echt moeite mee om dingen weg te gooien die nog goed zijn. Die tv wilde ik eigenlijk ook bewaren, maar daar heeft mijn man een stokje voor gestoken. Dus nee die computer wordt ook niet vervangen voordat ie helemaal vastloopt. Of naar een van de kinderkamers kan. Of er iemand anders blij mee kan maken.

Maar die tv hadden we echt jaren eerder moeten doen. Kon de ondertiteling ook amper nog lezen, en ook het beeld was echt megaklein. Terwijl het 16 jaar geleden toch echt wel een groot ding was. Maar tegenwoordig is alles breedbeeld en wij hadden dus rondom zwarte balken om het beeld. Nu kan ik vanaf de bank gewoon relaxt kijken, en hoef niet meer een minutenlang te accommoderen als ik een keer wissel van beeld dichtbij naar tv.

Als je het echter nog een tijdje kunt redden met casten is het wellicht nog wel te doen. Netflix en youtube kijken op tv vind ik namelijk ook een hele grote pre.

Elisabeth

Elisabeth

26-01-2016 om 09:54

Ik lees even mee

Dat Netflix kan dus op een smart t.v? We hebben ook hier een oude t.v, zo eentje met een dikke ronde achterkant en als we films kijken de zijkanten niet van de film kunnen meekijken of halve ondertiteling. Maar we wachten ook totdat ie de geest geeft. We hebben hem al 14 jaar en kostte 279 euro!
De oudste wil ook heel graag Netflix, dus zodra de tv overlijdt komt er een smart t.v.

Oh, ik lees net dat het op een wii ook kan? Hoe in vredesnaam???

Elisabeth

Elisabeth

26-01-2016 om 10:01

Paddington

Jeetje zeg! Dat wist ik niet!!! Ik ga het uitvogelen!

Dankzij jouw tip heb ik straks een hele gelukkige dochter!!! Hahaha, wat leuk zeg! Dankjewel.

Elisabeth

Elisabeth

26-01-2016 om 10:03

gratis

ook nog! De eerste maand...nou zeg! Helemaal leuk!

Paddington

Paddington

26-01-2016 om 10:06

Netflix

is bij ons ook nog steeds een groot succes. We hebben bijvoorbeeld met de hele familie "Once upon a time" zitten kijken.

Ik hoop dat het je lukt. Bij ons hebben we (dankzij een vriend die veel in het buitenland komt) een tweetal apple TV's, maar draait het ook op de playstation.
Bij mijn broer zit het op zijn smart TV en Xbox.

Imogen

Imogen

26-01-2016 om 18:37

Paddington (o.t.)

'We hebben bijvoorbeeld met de hele familie "Once upon a time" zitten kijken.'

Oh, die is zo leuk! Die hebben wij op DVD gekeken. Ken je dan ook the tenth kingdom? Ook zo leuk.

Hier ook nog zo'n oude kast..

...en ook moeite met "zomaar" vervangen, en ook zucht.
Wat kost Netflix eigenlijk?

Jamie

Jamie

27-01-2016 om 03:40

vervangen

Ik weet niets over het stroomverbruik vd oude tv's maar eigenlijk moeten wij onze oude vriezer die het nog prima doet weg doen vanwege het stroomverbruik! Veel goedkoper en wordt ook aangeraden door milieuorganisaties... de mediamarkt heeft vanavond weer de grote kortingsactie...

Imogen

Imogen

27-01-2016 om 07:07

Jamie

Het schijnt dat LED-tv's inderdaad veel minder stroom verbruiken dan die oude massieve tv's. Maar ik weet niet hoe de milieu-score uitpakt als je ook kijkt naar het productieproces en afval.

Paddington

Paddington

27-01-2016 om 07:38

Prijs

ligt aan je abonnement. Een basis is 8,- een standaard 10,- en een premium is 12,- Het verschil zit hem erin dat je bij de basis 1x met je account ingelogd kan zijn, bij de standaard 2x en bij de premium zelfs 4x.
Het maakt niet uit waar je kijkt. Je kunt op verschillende adressen gebruik maken van hetzelfde account. Zo hebben wij een paar maanden het account van vrienden gebruikt, omdat er toen nog geen gratis maand was en wij het graag wilde uitproberen.

@Imogen, ja, die hebben we ook gezien. Once upon a time zijn ze trouwens nu met seizoen 5 bezig in USA.

Noet

Noet

27-01-2016 om 07:41

Kosten netflix

Basis 7.99 per maand dan kun je op 1 apparaat kijken, standaard 9.99 kun je op 2 apparaten kijken en een groter abbo waar je dacht ik tot 5 apparaten kunt aansluiten.

Wij doen het niet, de kosten wegen voor ons niet op tegen de toegevoegde waarde, we kijken geen series of films en uberhaubt nauwelijks tv. Ook het aanbod valt te weinig in onze smaak. (Ja ze hebben veel, ik kijk wel eens bij vrienden die het wel hebben, maar kan dan niets van mijn gading vinden)

Jamie

Jamie

27-01-2016 om 07:44

Imogen

Ik heb het even opgezocht en het geldt wel voor koelkasten en vriezers maar minder voor andere apparaten: https://www.milieucentraal.nl/nieuwsbrieven/consumenten/februari-2015/oude-apparaten-vervangen-of-repareren/

Goudvis

Goudvis

27-01-2016 om 08:48

mediamarkt/BCC

De kortingsactie (-21%) van de mediamarkt begint vanavond om 18:00. Tot en met zondag. Let wel op of je daar echt het goedkoopste uit bent. Bij BCC zijn vanwege de mediamarktactie ook veel prijzen verlaagd!
Wij gaan vanavond ook een nieuwe tv kopen, de oude is te klein omdat we nu een grotere woonkamer hebben. Kan ik mijn gratificatie mooi aan besteden. Ook smart-tv dus je kunt zó naar Netflix, youtube, rtl-xl.
En mijn zoon heeft al maanden gewacht op die kortingsactie, hij koopt de laptop waar hij al 2 jaar voor spaart.

Noet

Noet

27-01-2016 om 08:52

actie mediamarkt

is 2x per jaar, heel toevallig eind januari als de 13e maand gestort is en eind mei als het vakantiegeld gestort is.

Angela67

Angela67

27-01-2016 om 09:07

smart tv en toetsenbord

wat ik erg vervelend is, dat je met de afstandsbediening van je tv moet gaan navigeren in Netflix of youtube. Als je een toetsenbord gewend bent is dit zo irritant . . . Wij kunnen netflix kijken via tv, de blue ray speler of via de pc die we vastgeknoopt hebben aan de tv. En dat laatste is vrijwel altijd het handigste (tenzij je al precies weet wat je wilt kijken en het als klaarstaat, dan is het 1 knop).
gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.