Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Boze Hema-klant

Boze Hema-klant

11-03-2016 om 13:45

Grrrr...Hema

Ik ben al een hele tijd bezig met een fotoboek van de zomervakantie. Iedere keer een stukje. Ik had nu ongeveer 1,5 week af van de 2 weken. Heeft de Hema de software veranderd en kan ik weer overnieuw beginnen!
Stelletje &#&!!

Vesper Lynd

Vesper Lynd

11-03-2016 om 14:02

Gezien

Ik zag het op tv inderdaad. Gelukkig kun je wel nog bij je oude album, want er waren ook al mensen van wie het bijna afgeronde album ineens verdwenen was. Maar heel irritant inderdaad. Het kost ook gigantisch veel tijd om een leuk album in elkaar te zetten. Hopelijk doet Albelli niet zoiets, want daar heb ik nog een half af album staan.

MK

MK

11-03-2016 om 14:09

wat ik niet snap

Is dat er blijkbaar mensen zijn die al jaaaaren bezig waren met een fotoalbum en dat daar allemaal in goed vertrouwen lieten staan. Ervan uitgaande dat alles altijd hetzelfde blijft.

Iedereen is anders, maar als ik een digitaal album maak rond ik dat in een paar weken af.

Als de HEMA klanten niet vooraf had ingelicht, dan is dat niet netjes. Maar ik neem aan dat ze alle klanten wel een mail hebben gestuurd, of niet?

Boze Hema-klant

Boze Hema-klant

11-03-2016 om 14:44

Geen mail gezien

Maar ik heb op een forum op internet gevonden hoe je met enkele kunstgrepen je album over kan zetten naar een Albelli album. En het is gelukt! Pff zucht van opluchting.
En MK, voor mij was het vooral heel erg irritant, maar één album. Er zijn ook mensen die een fotoboek maken van elk levensjaar van hun kind. Waarbij het een soort dagboek was, die waren dat dus ineens kwijt.
En Hema heeft wel eerder tussentijdse updates gehad, maar dan kon je wel gewoon verder. Nu dus niet meer.

Mails

Meerdere mails zijn verstuurd, inclusief een actie van 50% korting om al je fotoboeken af te laten drukken voor ze over gingen op het nieuwe systeem!

Suze

Suze

11-03-2016 om 16:49

overzetten?! -)

Boze Hema-klant, wil je mij het linkje sturen waarin uitgelegd wordt hoe je het album kan overzetten naar Albelli.

En ziet het er dan echt goed uit?

En zijn die albums net zo dun als die van de Hema?

Ik heb ook nog een onaf album. Geen ramp maar kan fijn zijn als ik ermee verder kan.

Nb ik heb wel een aankondiging voorbij zien komen, maar vrij kort (een paar weken) voor de overgang en dat was ook nog eens met de krokusvakantie erin (en toen waren wij weg). Ik heb sowieso weinig tijd om albums te maken, maar kan het zeker niet op zo korte termijn.

Ik weet dat er veel boze mensen zijn. Ik denk dat ze dit echt minimaal 3 maanden van tevoren duidelijk hadden moeten aankondigen.

Boze klant

Boze klant

11-03-2016 om 17:54

Suze

http://www.consumentenbond.nl/community/forum/consumentenzaken/elektronica-communicatie/kun-jij-hema-fotoboek-meer-bestellen?plckFindPostKey=Cat:9988b9f4-f51f-430c-8582-027faa4e91e9Forum:7acba5d1-e81d-428e-9144-da681a7a047fDiscussion:d7692ae4-e98c-4145-99e4-c21dec7fe634Post:04da371d-9d1f-4143-b806-f2403b59a6bc

Reactie 299 van Tolstoj is heel erg duidelijk. Daar is het mij mee gelukt.
Succes!
En het ziet er precies hetzelfde uit als ik het had gemaakt. Hema gebruikte tot voor kort de albelli-software.

Ik heb in januari nog aan het album gewerkt, als ze toen een pop-up of zo hadden gedaan, had ik het misschien nog af kunnen krijgen. Ik wist nu niet dat er haast achter zat.

Hema en albelli

Hadden zo goed als dezelfde fotosoftware. Vanuit een zakelijk samenwerkingsverband. Dat is beëindigd, ik weet niet hoe of wat. Maar als je gehecht bent aan de Hema software oude stijl dan zou ik voortaan Albelli nemen. En niet jaaaren aan een boek werken.
De Hema heeft inderdaad wel gecommuniceerd dat er een grote verandering kwam. Vaste klanten zijn gemaild en op de website stond het ook.

goed nieuws!

Tot oktober is het mogelijk om fotoboeken af te maken met de oude fotosoftware. Goed nieuws voor iedereen die bezig was met een boek en het nog niet af had....

http://contact.hema.nl/optiext/optiextension.dll?ID=eSNeNP0w%2BjAILteBJ2cFfpNHZ6KC9XUE7dKA%2BhnVUqzO0QC0mybNxX6lKXkHBsl70NhRRJ_cCm7Amx5oRpsVG1_U5vN0p

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.