Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Heirthe

Heirthe

02-07-2010 om 18:38

Zwemmen in de rivier?

Mijn zoon zwemt de laatste dagen in de rivier met een paar vriendjes en ik weet niet wat ik daar van moet vinden. Ik zie wel vaker kinderen die dat doen maar is het niet vies of gevaarlijk? I.v.m ratten enzo.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

02-07-2010 om 19:02

Vooral gevaarlijk.

Er is de afgelopen dagen door rijkswaterstaat weer op allerlei strandjes gewaarschuwd voor het zwemmen in de rivier. Vooral door de stroming en het feit dat het heel snel stijl afloopt door de vaargeul voor de beroepsvaart.
Alleen op de Waal bij Nijmegen zijn vorig jaar al negen personen verdronken.
Meer hierover kan je lezen en zien ( item in het nieuws gisteren ) via http://nos.nl/artikel/168633-zwemmen-in-rivieren-hard-aangepakt.html
Wellicht kan je hem dit ook laten zien ?
M.

Schoon is anders!

Veilig is het ook al niet.

Wat vindt Rijkswaterstaat van zwemmen in de desbetreffende rivier, daar is vast wel een site van.

Ik heb het gevoel dat zwemmen in zee minder vies is (vanwege het zoute water) maar dat is vast ook een illusie.

Heirthe

Heirthe

02-07-2010 om 19:39

Rivier in het dorp

Ze zwemmen hier bij het haventje in het dorp, maar vanmiddag waren hij en een vriendje een heel stuk de rivier opgezwommen, daar was ik niet zo blij mee want er varen ook boten die de zwemmende kinderen misschien niet zien..
Ik zal eens kijken naar jou link Rembrand en op de site van RIjkswaterstaat kijken.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-07-2010 om 20:38

Tijgeroog

Tijgeroog

02-07-2010 om 22:08

Welke rivier?

Wij wonen vlak bij de Waal. Geen haar op m'n hoofd die er over denkt om daar in te gaan zwemmen. (hoewel die 9 mensen in Nijmegen daar duidelijk anders over dachten. Ook bij ons in de buurt, het vriendje van m'n vriendin bijvoorbeeld, zijn er die het niet overleefden) Maar in de vakantie in Frankrijk of Friesland mag ik graag ergens in een riviertje zwemmen.
Dus welke rivier maakt een hoop uit...

Heirthe

Heirthe

02-07-2010 om 22:14

Nou nee geen waal ofzo

Als dat het geval was hoefde ik niet hier te posten of dat wel veilig was
We wonen in een dorp waar een rivier(tje) door heen stroomt, maar wel breed genoeg dat er redelijke boten varen.
Mijn zoon vertelde overigens (het haventje is achter het politieburo) dat de politieagenten 'smiddags hadden zitten pauzeren toen zij daar zwommen en een oogje in het zeil hadden gehouden
Ik heb hem wel laten beloven niet weer verder de rivier op te zwemmen en dat zou hij doen.

Ja precies

zwemmen in een riviertje kan echt geweldig zijn, we hebben dit jaar een camping langs een rivier waar ze elke zomer een dammetje in bouwen zodat je een natuurlijk zwembad hebt. Heerlijk lijkt mij, heb ik meer lol dan in het zwembad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.