Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Barvaux

Barvaux

07-04-2015 om 08:49

Thursday Next

Thursday Next

07-04-2015 om 09:15

Nou,

op dit moment is het een groot succes en alle poppen die ze maakt worden verkocht, voor flinke prijzen. Op Ebay wordt een pop verkocht "voor het goede doel" en daar is inmiddels 790 aus. dollar voor geboden.
Het gaat overigens om Bratz-poppen en niet om barbies.

Bimba Boef

Bimba Boef

07-04-2015 om 09:17

oh zeker wel....

Heb je de afgelopen zaterdag de volkskrant toevallig in huis gehaald? Er stond een reportage in van vrouwen die een newborn babypop hebben en hiermee spelen alsof het een echt kind is bijna. Soms laten ze deze in de huiskamer ook in box of bedje liggen. Ze worden regelmatig omgekleed en gewassen. het gaat dan echt om poppen die van af €100 tot wel een paar duizend konden kosten.
En het ging ook om een selfmade-pakket, zo kun je je zelf tot babymaker oefenen in het steeds maken van nieuwe baby's totdat het helemaal naar je zin is.
Er waren vrouwen bij die behoorlijk wat van die poppen hebben en er flink ged aan uitgeven dus.
Dit is eigenlijk een net even andere tak van deze hobby, hoewel bij sommigen dus echt de nadruk alleen ligt op het verzorgen en spelen dat je een baby hebt. Er werd ook een vergelijking gemaakt; als de mannen met treintjes mogen spelen, dan mag ik mijn pop....
Haha..vond ik wel grappig!

Barvaux

Barvaux

07-04-2015 om 09:51

bimba

Nee, die heb ik toevallig niet in huis gehaald

Het gaat mij dus niet om volwassenen die met poppen of treintjes spelen maar of het zou werken om gewoon alle nieuwe tienerpoppen (ik mag geen barbie zeggen maar die zien er ook gelikt uit) te kleden en te verven als gewone mensenkinderen

Volgens mij spelen kinderen ook veel jonger nu met tienerpoppen dan wij vroeger en zijn ze er dus al mee klaar voor ze zelf make-up gaan dragen.

Hanne.

Hanne.

07-04-2015 om 10:49

kleden en verven

Nee, ik denk niet dat wat toevoegt om de 'barbies' en aanverwanten te kleden en verven zoals gewone mensenkinderen.

Die poppen worden voor fantasiespel gebruikt (althans bij ons thuis). Die zijn niet gewoon, en zijn ook zeker niet zo bedoeld. Ze zijn prinses (met een rok die geluid maakt en een toverstaf) of fee (met bijpassende feeen vleugels), of rockster of superheld of wat dan ook.

Maar nergens in hun cariere zijn die poppen 'gewoon mens'.

Nur

Nur

07-04-2015 om 11:35

Ja waarom niet

Ik denk dat er best een markt voor is. Ik zou zulke poppen zeker kopen voor mijn dochters. Ik heb niet perse iets tegen barbie of bratz maar het is inderdaad zo dat ze wel een bepaald imago hebben en op een bepaalde manier worden neergezet. Een tiener pop zonder make up en met gewoon haar en gewone wenkbrauwen vind ik prima. De keuze is nu vaak baby pop of tiener pop maar als je een tiener pop met een volwassen uiterlijk wil maar zonder de overdreven make up en dergelijke dan is daar vast wel een markt voor. Ik weet niet hoe groot die markt. Deze dagen hangt alles van de marketing en merchandise en dergelijke. Ik zou ze echter best kopen voor mijn kinderen. Nu zijn barbies hier nooit erg geliefd speelgoed geweest dus ik weet niet of het hier in huis een succes was geweest.

Niki73

Niki73

08-04-2015 om 11:12

Ja!

Ik vind ze mooi en zou ze zeker kopen!

Thursday Next

Thursday Next

08-04-2015 om 16:57

op ebay

is de pop uiteindelijk verkocht voor omgerekend ruim 1100 euro.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.