karin
15-11-2008 om 13:47
Zoontje 4,5 slaapt op zolder het is er erg koud nu en in de zomer erg warm
Ons zoontje slaapt op de zolder,maar als ik hem op bed leg voel ik nu al dat het er erg koud is,natuurlijk slaapt hij onder een warm dekbed,maar is die kou niet erg,op bijv, meer kans op oorontsteking ofzo,is is het juist gezond,of zouden jullie een kleine beetje dan de verwarming aanzetten,want op ons dochtertjes kamer(eerste verdieping),is het nooit zo koud en bij ons ook niet zo erg als op zolder!
Van de zomer kopen we een airco hoewel we het nu met een ventilator hebben gedaan(is dat erg om die aan te zetten als ze slapen(hij ligt er niet recht onder,natuurlijk maar anders was het veel te warm! we wonen ook nog niet zolang in dit huis!
suus36
15-11-2008 om 13:57
Volgens mij maakt het niet uit
Hoi,
Mijn zoontje heeft precies hetzelfde. Een koude kamer op zolder. Hij ligt onder een dekbed en een deken. Ik voel voor het slapengaan aan zijn tenen en die zijn meestal lekker warm. Ik denk niet dat ze er ziek van worden hoor. Daar zijn bacteriën voor nodig.
Als kind sliep ik ook op een zolder. In de winter (die toen nog ect winter was), had ik wel eens ijskristallen op mijn dekbed. Haha, klinkt barbaars hè. Maar ik was echt nooit ziek. Het enige wat ik moeilijk vond was om mijn warme bedje uit et komen. Ik denk dat het zelfs misschien wel goed is, een frissen neus.
Warmte vind ik anders. Dan slapen ze ook slecht. Airco, kan, maar ik laat hem dan meestal op zijn zus' kamer slapen.
Groetjes,
Suus
tonny
15-11-2008 om 14:15
Ziek word je er niet van
zéker niet als je in een lekker warm droog bed slaapt. Frisse lucht is prima.
Sliep zelf mijn hele kindertijd op een onverwarmde slaapkamer, als het echt vroor (maar ja, wanneer is dat nou) kregen we een kruik mee naar bed. Heerlijk. En flannellen beddegoed.
Een ander verhaal is het op de eigen kamer spelen - daar is het dan toch echt te koud voor.
tonny
Triple
15-11-2008 om 16:48
Juist heerlijk
Ik vind het juist heerlijk zo'n ijskoude slaapkamer terwijl je in een lekker warm bed ligt (laatste natuurlijk wel een vereiste). Het puntje van je neus koud en de rest lekker warm.
Het lijkt me dat je trouwens eerder ziek wordt in een niet-geventileerde kamer (ramen dicht) met de verwarming aan. Dat is meer een broeinest voor allerlei virussen, mijten en bacteriën!
judiths mama
16-11-2008 om 09:35
Van airco word ik verkouden
Voordat je van de zomer een airco aanschaft... Daar word ik juist verkouden van, doordat je van koud naar warm gaat en andersom.
Ik vind een koude kamer en een warm bed juist heerlijk!
MaximeM
16-11-2008 om 20:22
Hier ook
Hoi,
Koop anders een thermometer voor bij hem ergens aan de muur, dan kan je het een beetje in de gaten houden. Ik had vroeger geen verwarming op mijn slaapkamer, tenminste die mocht blijkbaar niet aan. Er stonden dan ook bloemen op de ramen. Verder sliep ik altijd prima.
Mijn zoontje heeft nu de slaapkamer en daar is het in de zomer erg warm, in de winter valt het met de kou nogal mee. In de zomer heeft hij een ventilator en die staat gewoon op het bed gericht. Heerlijk koel vindt hij dat. Als ik laat in de avond nog even kom kijken dan richt ik de ventilator wat van hem af maar laat hem wel aan. Op zich is het dan te doen voor hem. Op dagen dat het echt niet te harden is, dan komt hij beneden op zus' haar kamer slapen.
Maxime
p.s. de zolder is wel geisoleerd, maar blijkbaar niet zo heel goed? Maar de hele dag staat daar dan ook de zon op het dak te branden (oud huis uit 1948)
Irma
18-11-2008 om 10:20
Airco
Onze zoon slaapt ook op zolder en hoewel ik het er ook erg koud vind slaapt hij met alleen een pyamabroek aan. Maar hij voelt altijd warm aan. Afgelopen zomer een airco gekocht via Marktplaats. Op deze zit een timer. We zetten een uurtje voor het slapen gaan aan en laten 'm dan nog een uurtje lopen. Hijs stopt dan vanzelf. 's Nachts wordt het niet veel warmer meer. Werkt perfect.
Irma