xanne
03-01-2010 om 17:38
Zoons en lichamelijk contact
Hoi,
Even een vraag voor het forum: ik heb twee zoons, van 11 en 13enhalf, die het nog heerlijk vinden om gekriebeld en "geplozen" (haren pluizen) te worden, en die dan ook regelmatig thuis voor me neerstrijken op de bank met het verzoek of ik ze even kan kriebelen, masseren, of voor een voetmassage. Nou vindt mijn partner (niet de vader) dit heel ongewoon; hij vindt ze er al veel te groot voor, en kent ook geen andere gezinnen waar het ook gebeurt. .. nou zie ik het verder niet als iets raars, ik vind het eigenlijk wel gezellig. Misschien nog wat nutteloze informatie: het zijn normale hollandse jongens die aan sport doen, veel vrienden hebben, en het goed doen op school. Maar mijn vriend krijgt er dus ook de kriebels van haha, maar dan in negatieve zin. Mijn vraag: wordt er bij jullie thuis ook nog gekriebeld en gemasseerd, of ben ik de enige en zijn ze er inmiddels te oud voor?
groet van Xanne
Marjanne
03-01-2010 om 18:02
Doen!
Ze zijn pas te oud als ze niet meer willen. Ik masseer mijn kinderen ook al vanaf baby (23-21). Mijn zoon tot hij zijn huidige vriendin heeft, maaarrrrrrr als hij ziek is.......... tja dan vraagt ie toch of ik zijn rug wil masseren.
Mijn dochter woont al jaren niet meer thuis, maar als ze hier en paar dagen slaapt en stress heeft vraagt ze re ook om. Doe wat je zelf goed vind. Trouwens voor wat hoort wat ! Ik laat me sinds ze het kunnen ook 'terug'masseren. Geweldig, vroeger die kleine handjes. En hun partners profiteren er nu ook van. Doen dus!
Marjanne
xanne
03-01-2010 om 18:24
'terug' masseren
Marianne, bedankt voor de reactie. Over dat 'terug'masseren: dat doen ze inderdaad, en dan in de vorm van hoofdmassage, en dan vooral als het bedtijdmoment nadert, want dan weten ze hoe ze mij het beste kunnen "omkopen" om nog wat langer te kunnen blijven zitten
Petr@
03-01-2010 om 19:26
Hier
een 14-jarige zoon die gek is op knuffelen, kriebelen en masseren. Af en toe krijg ik een lekkere schoudermassage of gekriebel onder m'n voet terug.
Ik probeer het ook nog wel eens bij m'n 16-jarige zoon, maar die moet er niet veel meer van hebben. Zo af en toe staat hij voor mij met z'n armen wijd voor een knuffel, maar het moet dus meer van hém komen.
Jongste heeft hele lange haren en daar kan ik ook zo lekker mee pluizen ))
Guinevere
03-01-2010 om 19:51
Vlooien
Dit is gewoon de menselijke manier van vlooien zeg ik altijd maar! Net als bij andere apen, haha. Niets mis mee en goed voor de onderlinge relaties lijkt me.
Pham
03-01-2010 om 20:05
Ik zou
er heerlijk mee door gaan! Vooral als jullie het beide leuk vinden. Ik hoop van harte dat mijn kinderen, nu 5 en 7 jaat oud, als puber ook nog lekker tegen me aan willen liggen en ik ze lekker mag kroelen! ik teken ervoor.
Gr Pham
ilsepilse
03-01-2010 om 21:43
2 verschillende
de oudste van 15 vind er niks aan en meneertje van 12 wil wel iedere ochtend voor hij uit bed komt gemasseerd worden ...
marjanne
03-01-2010 om 23:21
Haha lara
ja geweldig he die grote knullen, die van mij is ook nogal groot en af en toe 'werpt 'ie me over zijn schouder, of hij tilt me op als een baby, iets wat mijn man niet meer lukt haha. Het is ook heerlijk om met hem te vechten, hij wint natuurlijk al jaren maar ik kan wel ff helemaal los.
Het is jammer dat lichamelijk kontakt in onze cultuur wat op de achtergrond is geraakt. Geniet er maar van.
albana
04-01-2010 om 08:37
Lijkt me vrij normaal
Toen ik al getrouwd was en als we dan naar mijn ouders gingen deed ik niets liever dan me opkrullen naast mijn moeder op de bank en dan kroelde ze me achter in het kuiltje op mijn hoofd.....héérlijk vondt ik dat....en mijn man vondt het alleen maar schattig. Ik geloof dat ik dát ook het meeste heb gemist toen ze overleed....niet het kroelen an sich (dat kon mijn man ondertussen ook wel), het is een bepaalde intimiteit, die je alleen kunt hebben met je ouders....
Hier komt oudste(16) graag naast me hangen, dan slaan we onze benen om elkaar heen alsof we een weefmatje zijn (is wel lastig als je even snel wil opstaan) en dan kroel ik d'r over haar rug. Zo nu en dan.
Jongste (11) liegt met regelmaat dat ze luizen heeft alleen omdat ze dan zo lekker in d'r haar geplozen wordt. Want ze vindtzelf ondertussen te groot om op schoot te liggen en dat gewoon te vragen (vinden wij onzin, maar ja't is haar eigen idee). Ook die zit graag naast mij. Het komische is dat ze beiden papa om naast te liggen op de tweede plaats hebben staan. Ik schijn 'lekkerder' te zijn als hangplek. Omdat ik altijd lekker warm ben..een kacheltje zoals mijn man me wel noemt. Bij man hebben ze weer andere houdingen en kriebelgedoe. Dus met regelmaat hebben de dames ruzie wie er nu aan de beurt is om naast mij te hangen en gekriebeld te worden....
groeten albana
maggietel
04-01-2010 om 10:46
Zoon van 13
zit nog zeer regelmatig (nagenoeg dagelijks) tegen mij of mijn man aan te hangen, te knuffelen, te kroelen of wat dan ook. Heerlijk, mag hij nog lang vol blijven houden wat mij betreft. Hij groeit momenteel erg hard dus hij past bijna niet meer op mijn schoot maar dat vindt hij nog steeds gezellig zo nu en dan.
SuusMaria
04-01-2010 om 13:01
Lekker kroelen
Mijn oudste zoon (15) vindt het ook heerlijk als ik lekker door zijn haren kroel, maar vooral rugkrabbelen is bij hem favoriet. Soms heb ik er geen zin in en is hij hevig teleurgesteld, maarja, dat enorme lijf krabbelenen kroelen is errugh vermoeiend... Ik moet hem ook maar eens laten krabbelen! Groet Suus
koentje
05-01-2010 om 17:19
Conclusie xanne
Je partner wordt misschien iebelig omdat hij zelf op die bank bij je wilt liggen? Of misschien is hij knuffelarm opgevoed en kan hij het niet begrijpen. Maar ik zou me niet laten beinvloeden hoor!
xanne
05-01-2010 om 19:20
Wij kriebelen vrolijk verder!
Leuke reacties allemaal! Wij kriebelen thuis op de bank gewoon verder. Ik zal mijn partner (die ook best van knuffelen houdt - met mij...) laten weten dat er - naast mijn kinderen - nog vele andere kriebel- en massageliefhebbers zijn
kaatje43
11-01-2010 om 16:57
Ik ben jaloers
Wilden je dat nog maar bij mij. Oudste wil al vanaf zijn 11de niet eens meer een nachtzoen. Jongste (12) wil dat dan nog wel, maar knuffelen is er bijna niet meer bij hoor. Of hij moet een hele goeie bui hebben. Ik zou zeggen: ga lekker door zolang iedereen ervan geniet en laat anderen maar kletsen.
Fély
14-01-2010 om 12:31
Zoon wel, dochter minder
Vanaf baby aan was mijn dochter (nu 12) niet zo'n knuffelaar, mijn zoon (9,5) gelukkg wel. Hij ligt graag tegen me aan op de bank en dan moet ik hem in zijn zij kriebelen. En als ik even ophoudt, pakt hij mijn hand en mummelt "mamaaaa! verder!".
Puck
15-01-2010 om 12:52
Hier ook zoon wel, dochter minder
Puckzoon (11) vindt het ook heerlijk om op de bank naast je te gaan zitten en dan zijn rug te laten strelen, of zijn benen op je schoot te leggen dan dan lekker zijn benen wrijven. Puckdochter (8) vind dat helemaal niet lekker, ze wil wel lekker tegen je aan liggen, maar dan moet je vooral je handen stil laten liggen. Overigens vind zij het dan wel weer leuk om met mijn haar te frummelen en dat laat ik dan weer graag toe.