Irene
23-05-2012 om 10:38
Zoon staat in de krant
Nou ben ik altijd heel behoedzaam met het openbaar maken van gegevens van mijn kinderen (en mijzelf). Bijvoorbeeld tot voor deze week was er niets over mijn kinderen te vinden via google. Maar nu staat oudste zoon in de krant: met voor en achternaam, leeftijd, woonplaats, foto, sportclub waar hij op zit en naar welke school hij komend jaar gaat. Het is weliswaar het plaatselijke suffertje, maar het artikel is dus ook via google op internet te vinden. Nou weet ik eigenlijk niet of dit nou zo erg is, maar aan de andere kant is het ook wel een beetje vreemd. Ik heb namelijk nooit toestemming hiervoor gegeven, sterker nog, we wisten er niet eens van dat hij in de krant zou komen! Is dat een normale gang van zaken?
Leen13
23-05-2012 om 10:48
Nee
Je kunt de krant er op aan spreken. Het lijkt me niet erg genoeg om er een zaak van te maken maar toch.
Mijn dochter heeft een tijd met haar foto in een schoolfolder gestaan en zelfs met een poster op het gebouw. Maar daar heeft de school netjes toestemming voor gevraagd.
Kaaskopje
23-05-2012 om 11:20
Nee
Tenzij je een serieuze reden hebt waarom hij niet gevonden mag worden.
M Lavell
23-05-2012 om 13:13
Mag niet
Waarom staat hij met al die gegevens in de krant dan? Dat kan geen nieuwswaarde hebben lijkt mij. Spreek de krant erop aan.
De krant vindt het misschien de normaalste gang van zaken, maar het mag niet.
Groet,
Miriam Lavell
kastanjet
25-05-2012 om 07:29
Officieel
moet je toestemming geven voor het gebruikmaken van deze foto (portretrecht). Dus ik zou maar ns even contact opnemen met de krant...
Irene
25-05-2012 om 11:29
Punt
Ik was vooral verbaasd dat dit blijkbaar zonder enige toestemming gewoon gedaan wordt. De informatie is overigens door de sportclub aan de krant geleverd. Voor zoon is het gewoon een leuk stukje voor zijn plakboek natuurlijk. Hij is nu alleen wel vindbaar -met nogal wat informatie- op internet. Als ik dan lees dat mensen zich heel druk maken over bijv. adreslijsten die zonder inlogcode op een site te vinden zijn en dat soort dingen, dan vraag ik mij wel even af of ik mij hierover druk moet maken. Maar ik geloof toch niet dat ik er een probleem in zie...
Tirza G.
25-05-2012 om 23:16
Och
Wijd er een mailtje aan. Doe je het niet voor jezelf, dan doe je het voor de volgende. Soms moet je een beetje helpen met leren
Tirza