Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Maribelle

Maribelle

02-12-2008 om 15:26

Zonder moeders was sint allang afgeschaft

Komt bij jullie het bedenken, kopen, organiseren en leuk maken ook zo onevenwichtig op moeders' schouders? Even zeuren hoor (draag nog geen paars bandje, ziet draadje hierboven).
En dan heb ik ook nog een kind op een school waar ze leuk zelf iets voor de kids moeten maken. Word niet goed. Ben ik al vier avonden mee bezig!
Bah wat een stress.

Maribelle

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
hemuul

hemuul

02-12-2008 om 15:33

Maribelle

ha ha, nee je bent zeker niet de enige. Hier heb ik mijn man opgedragen een (1) kadootje voor mij te kopen en daarvan schiet hij al in de stress. hij heeft het in de tijd voor sinterklaas altijd heeeeeeel druk met zijn werk. De rest moet ik dus zelf doen.
ik koop dus ook wat kleine kadootjes voor mezelf en stop die in de zak, en speel dan vrijdag dat ik heel verrast ben.. best sneu eigenlijk, maar nou ja, het gaat om de kinderen wat mij betreft.

Rieke

Rieke

02-12-2008 om 15:47

Ja!

Inderdaad Maribelle, helemaal met je eens !

Tirza G.

Tirza G.

02-12-2008 om 16:14

Sinterklaas is onze eigen james bond

In feite is de filmster James Bond een vermannelijking van de vrouw in de westerse maatschappij: als ze niet meer bevalt, neem je een nieuwe. Bovendien zijn de taken van Bond goed afgebakend: wees een macho. De enkele film waarin Bond Echt Gevoel toont, flopt. Met de acteur erbij.
Sinterklaas is gewoon James Bond voor doorsneemoeders zoals wij. Je hijst een man in een raar pak, geeft hem simpele, afgebakende taken en zijn persoonlijkheid doet er niet toe: als-tie niet bevalt, neem je een nieuwe.

Tirza

Maribelle

Maribelle

02-12-2008 om 16:46

Mij ben je kwijt tirza

"Sinterklaas is gewoon James Bond voor doorsneemoeders zoals wij. Je hijst een man in een raar pak, geeft hem simpele, afgebakende taken en zijn persoonlijkheid doet er niet toe: als-tie niet bevalt, neem je een nieuwe. "

Ja dat zou leuk zijn, als die dan ook die taken deed. Maar dat doe je dus zelf.

Nasha the first

Nasha the first

02-12-2008 om 19:17

Ja hoor hier ook

net hijgend en puffend een drukke dag afgesloten.....3 kids de deur uit, spring in de auto, rijd naar een iets groter durp (stad) dan waar ik woon, sjees naar winkel 1, nog ff voor zoon 1 en 2....sjees door naar winkel 2, kleertjes voor de kerst, oh ja, en passant werp ik nog wat spullen in het mandje voor actie schoenendoos op school tweeling, sjees naar winkel 3, nog wat spullen voor die schoenendoos (ook zo heerlijk in deze tijd), winkel 4 volgt dan, nog wat laatste dingetjes, ondertussen in winkel 5 t/m 10 een beetje rondgekeken voor kerstkleren enzo.....toen snel een broodje naar binnengejakkert.....Kadootjes allemaal in staan pakken vanmiddag (blij dat de kids op school bleven!).....Alles in de Zak van Sint....en als hekkesluiter mochten we ook nog even naar de tandarts!

Joepie....

oh ja, en ik heb kadootjes voor mezelf gekocht......

3 kids mam

3 kids mam

02-12-2008 om 19:53

Ik ben ook al weken druk.

Ik vind sinterklaas een geweldig feest maar dit jaar ligt ook hier wel erg veel op mijn schouders.
Ik moet zorgen voor alle cadeaus voor onze 3 kinderen, cadeaus voor mijn man, cadeaus voor mijn schoonvader en cadeaus voor schoonzus en zwager. Zelf moeten mijn man en ik voor iedereen een cadeau kopen en daarnaast moeten we namens schoonvader voor 100 euro per persoon ook cadeaus kopen. Voor een deel van de cadeaus moet ook nog een gedicht worden geschreven.
Ik vind het sowieso al echt belachelijk dat er voor 100 euro per persoon cadeaus moeten worden aangeschaft (mijn hele zolder staat vol!), daarnaast vind ik het onzin dat schoonvader niet zelf voor cadeaus kan zorgen (langleven bol.com zullen we maar zeggen) en dat ik het dan ook nog allemaal moet regelen staat me al helemaal niet aan. Van je schoonfamilie moet je het maar hebben.
Volgend jaar wil ik het lekker alleen met mijn eigen gezin vieren, ik verheug me er nu al op (en dan denk ik nog maar even niet aan de reactie van schoonvader en schoonzus want die nemen het me vast niet in dank af).

Ja klopt

Hier tenminste wel. Ik heb alle kadootjes voor kinderen en man gekocht. Nou maar hopen dat hij ook een aantal voor mij koopt.
Een paar jaar geleden had ik ze zelf gekocht en aan hem gegeven om in de zak te doen, maar toen we Sint vierden bleek dat ze er niet waren.... was ie vergeten om ze in de zak te doen... en de kinderen geloofden nog, dus was het moeilijk om nog te zeggen dat hij ze er even bij moest stoppen...
dat doe ik dus niet meer, kadootjes voor mezelf kopen.

Katrien

Katrien

02-12-2008 om 20:15

Nee hoor

Hier geen drukte bij Sinterklaas. Er zijn enkel cadeau's voor de kinderen, zijnde voor Dochter en dan ook nog 1 cadeau voor mijn petekindje.

Cadeau voor Dochter en petekindje al een paar weken geleden besteld via internet en laten leveren.

Sint snoep vorige week gekocht, nu enkel nog mandarijntjes gaan halen en dat doe ik morgen bij de gewone boodschappen.

Op school komt de Sint ook en dan krijgen de kinderen een speculaasje en een chocolade Sint. Geen cadeautjes dus.

Dochter (die overigens niet meer geloofd in de Sint) zet haar schoen op 5 december 's avonds en als ze slaapt, zet ik haar cadeau (speelkeukentje) klaar alsook het Sintsnoep. Zaterdagmorgen kan Dochter dan spelen tot ze naar de muziekles moet en daarna nog tot we naar mijn moeder gaan.

Daar krijgt ieder kleinkind 2 cadeau's, één van mijn moeder en één van de peter/meter. En een chocolade letter.

Voila, geen stress, geen drukte, geen pakjesavond organiseren, geen surprises maken, geen lootjes trekken, geen gedichten schrijven, zelfs geen schoen zetten op voorhand. Ook geen Sinterklaasjournaal, geen intocht, niet naar de Sint in de supermarkt of waar dan ook.

Lekker rustig.

Katrien

Pietje Precies

Pietje Precies

02-12-2008 om 20:29

Breek me de b*k niet open...

Een keer in al die jaren, EEN keer, heb ik manlief gevraagd om het schoenkadootje in de schoen te doen. Ik was erg moe en een beetje ziek en wilde heel vroeg naar bed. De kadootjes lagen klaar in de kast. Hij hoefde ze alleen maar te pakken en in de schoen te doen.
Ach, jullie raden het al. 's morgens een kind met een zeer teleurgesteld gezichtje aan mijn bed. Ik kon hem wel wurgen! Ik heb het kind snel afgeleid en het kadootje in haar pantoffel gedaan. Want een beetje mama lost dat wel weer op natuurlijk.

Hier niet

Alleen cadeautjes voor onze 3 kinderen hier. We hebben het samen bedacht, man is de boel gaan kopen en ik pak het in (gaat sneller als ik het alleen doe, hij wil wel maar mag dus niet )
Schoencadeautjes en snoepgoed doet hij uit zichzelf in de schoen, denkt er zelfs beter aan dan ik.

Maribelle

Maribelle

02-12-2008 om 22:05

Katrien

Ja je hebt het voor elkaar, steek ons de ogen maar uit. Maar waar het om gaat± wie heeft de spullen geregeld.

Maribelle

Maribelle

02-12-2008 om 22:07

Esmee

Fijn zo´n man. Mijn ex was ook wel zo. Maar nu heeft hij het te druk met nieuwe vriendin. Maarruh, waarom geen cadeau´s voor jullie zelf. Vinden je kinderen dat niet jammer.
Als ik dat zou doen, zou alleen mijn kind wat krijgen (vier het met mijn moeder en kind) en dat vind ik wat te gortig, Bovendien vind mijn zoon dat echt zielig voor ons.
M.

Katrien

Katrien

02-12-2008 om 23:13

Maribelle

Hmm, ik weet niet goed wat ik van je reactie moet vinden. Komt een beetje kattig over.

Maar goed, Echtgenoot heeft de bestelling gedaan, de besteldienst heeft geleverd, ik heb het snoep gekocht.

Katrien

Katrien

Katrien

02-12-2008 om 23:15

Nog even, maribelle

Wij hebben hier ook geen cadeau's voor de volwassenen omdat Sinterklaas een kinderfeest is waarbij de kinderen cadeau's krijgen.

Niets zieligs dus. Dochter vindt het ook niet jammer voor ons, want zo hoort het nu eenmaal.

Katrien

Maribelle

Maribelle

02-12-2008 om 23:53

Kattig ja

ja Katrien, het zal wel een beetje kattig zijn, excuus daarvoor. Aan de andere kant weet ik ook wel hoe ik zo weinig mogelijk stress kan oplopen: door zo weinig mogelijk te doen. Dat vind ik moeilijk.
En zoals gezegd: om kindje nou in haar eentje de cadeautjes uit te laten pakken? Nou nee hoor, dan maar stressen, zeurdraadje en erg voldaan naderhand.

M

Rosa

Rosa

03-12-2008 om 02:41

Katrien

Hoe kan je het sinterklaasfeest zo levenloos invullen?, dat je nog de moeite neemt om het kado te kopen zeg, pffffff.
Klinkt echt heel erg ongezellig voor je dochter.
En aangezien je een speelkeukentje geeft, zal je je dochter ook al wel op hele vroege leeftijd ingewreven hebben dat de sint niet bestaat, zo ben je daar ook weer lekker vanaf.
Kijk ik ga er van uit dat een kind een speelkeukentje krijgt op 2 , 3 a 4 jarige leeftijd.
Jammer hoor, ik vind het altijd zo´n gezellig feest.

groetjes Rosa

Katrien

Katrien

03-12-2008 om 08:19

Rosa

Ik weet niet of je het weet, maar Pakjesavond, surprises, gedichten, enz, dat is geen traditie hier in België waar ik woon. Hier komt Sinterklaas traditioneel altijd de nacht van 5 december op 6 december. De kinderen zetten op 5 december 's avonds hun schoen klaar met brief aan de Sint, wortel voor het paard, iets lekkers om te drinken voor Sint en Piet.

De ouders zetten dan 's nachts het speelgoed klaar. Niet zomaar ingepakt in cadeaupapier, maar alles opgesteld, klaar om te spelen. Playmobil wordt bijvoorbeeld al helemaal in elkaar gezet, poppenhuisjes ingericht, enz.

Het Sint snoep ligt daar dan tussen, Sint en Piet drinken hun biertje op, aan de wortel wordt geknaagd en Sint laat (hier toch) een brief achter voor het kind.

's Morgens worden de kinderen vroeg wakker, gaan vol verwachting kijken wat de Sint heeft gebracht. Ze zien het speelgoed staan en gaan heel enthousiast hun ouders wakker maken: "Kom eens kijken, mama, papa, wat de Sint heeft gebracht".

Terwijl ik dan zorg voor een lekker, uitgebreid ontbijt, speelt Dochter met haar nieuwe speelgoed.

Ja hoor, allemaal héél erg ongezellig...

Verder weet Dochter sinds een maand of twee dat de Sint niet echt bestaat. Ze is bijna 9.

Het speelkeukentje, daar vraagt ze al lang naar. Maar omdat ze al 8 is, zijn bijna alle speelkeukentjes te klein. Dus hebben zowel Echtgenoot als ikzelf het internet afgezocht voor een mooi, houten speelkeukentje groot genoeg voor een kind van 1m30. We zijn ook in verschillende winkels gaan kijken (maar zijn daar al in de grote vakantie mee begonnen, goed op tijd dus) en uiteindelijk heeft Echtgenoot een mooi, houten keukentje besteld en laten leveren.

Daarbij krijgt ze nog een aantal accessoires die we ook besteld hebben.

Dochter kijkt in ieder geval héél erg uit naar ons "ongezellige" feest.

Katrien

Haha, dames toch

Weer een fraai staaltje van het invullen van ontbrekende gegevens .

Moet toegeven dat ik ook bij Katrien dacht dat het wel heel ongezellig was, maar zoals het nu beschreven wordt, vind ik het best, hoor!
Katrien, hopelijk kijken jij en je man ook heel erg uit naar jullie gezellige ochtendje!

groetjes,
Jons

Maribelle

Mijn ex was totaal niet zo, ik ben blij dat hij het nu(al jaren trouwens) te druk heeft met zijn vriendin

Wij krijgen allebei een (grote ) chocoladeletter. Verder is Sinterklaas voor de kinderen.

Maar ik bedoelde eigenlijk dat wij het niet met familie of vrienden vieren en daar dus geen cadeautjes voor hoeven te kopen.

Maribelle

Maribelle

03-12-2008 om 10:03

Katrien

Maar wij wisten toch niet dat je de Belgische methode volgde? Ik vind je nu werkelijk zelf wat kribbig hoor. Tuurlijk is het op jullie manier ook leuk. Maar hier doen we het anders.
Bovendien was het draadje helemaal niet begonnen om het erover te hebben wie het nou zo praktisch en lichtvoetig aanpakte (hier in Holland is het weer een veel groter issue). Het ging er meer om dat ik zie dat de Sintstress die hier behoorlijk is, daar kom je echt niet onderuit, grotendeels op de moeders neerkomt. Een enkele uitzondering (die de regel bevestigt?) daargelaten.
In andere landen zal wellicht de kerststress op moeders neerkomen.

Maribelle

Katrien

Katrien

03-12-2008 om 10:43

Maribelle

Je hebt gelijk hoor, het was wat kribbig.

Ik kom hier ook al zo lang dat ik er, onterecht natuurlijk, van uit ga dat iedereen wel weet dat ik in België woon. En toen ik dan deze morgen hier las dat het hier wel ongezellig zou zijn en dat ik mijn dochter waarschijnlijk wel zo snel mogelijk de waarheid over de Sint zou hebben verteld om er vanaf te zijn en dat ik dan beter geen cadeau zou kopen, nou dat schoot toch wel even in het verkeerde keelgat.

Katrien

Dendy Pearson

Dendy Pearson

03-12-2008 om 10:45

Ik ben

ook degene die alles rondom sinterklaas regeld hier in huis. Maar ik heb daar zelf ook enorm veel schik in. Dus ik zie het echt niet als iets wat stress op moet leveren. Het is ook maar net hoe gek je het zelf maakt natuurlijk.

Dendy

Maylise

Maylise

03-12-2008 om 10:57

Niet overdrijven

Sinterklaas is maar één keer per jaar en natuurlijk is het soms even stressen om op tijd alle cadeautjes af te hebben maar om nou te doen alsof je een conferentie van de VN organiseert lijkt me ook wat overdreven.

Het is uiteindelijk ook hoeveel werk je er zelf van maakt (met gedichten, surprises, spelletjes en hoeveelheid cadeautjes). Je kan het sober houden en niet al te uitgebreid en dan kan het alsnog een hele leuke sinterklaas worden of je kan er een gigantisch feest van maken en inderdaad dan zijn er wat mee voorbereidingen nodig. Dat laatste is dan ook alleen leuk als je wat pret aan de voorbereidingen hebt.

Maylise

Tango

Tango

03-12-2008 om 12:05

Ook hier

Komt het sinterklaas gebeuren vooral op mij neer. Kadootjes kopen doe ik allemaal. Bij het kado dat Tangoman voor mij kocht moest ik bij zijn omdat hij dat al niet zelf kon (het ging om een staafmixer).
Gisteravond was ik de kadoos aan het inpakken. Man zou helpen met drie kadoos in te pakken die in zijn werkkamer stonden. Dat deed hij, maar wel al klagend dat het papier te kort was, het zoveel tijd kostte etc.
Ik vind dat inpakken wel leuk, je denkt dan al helemaal aan het plezier dat iedereen eraan gaat beleven om het uit te pakken.
Een gedicht schrijven voor mij, nee, dat deed hij ook niet, dat moest ik ook maar zelf doen. Omdat hij degene was die de vorige staafmixer gesloopt had, werd dit wel een heel gemeen gedicht natuurlijk.

Iedereen alvast een fijne pakjesavond gewenst!!!!!!!

Leandra

Leandra

03-12-2008 om 13:50

Geen sintstress hier

Hier krijgen ook alleen de kinderen cadeautjes en op het moment dat ze allebei niet meer geloven doen we cadeautjes voor ons allemaal met gedichtjes ed. Beide oma's komen en nemen zelf hun cadeautjes mee. Ik ben in september begonnen met zo nu en dan wat te kopen en de laatste dingen hebben we samen gekocht. De dag voor Sint aankwam, was het ingepakt en in de zak. Schoencadeautjes lagen in een aparte tas klaar. Daar denken we allebei om.
Op kerstavond geven man en ik elkaar altijd een paar cadeautjes en ieder koopt z'n eigen pakjes.(Kinderen krijgen dan dus niets en zijn er ook niet bij). Nu heb ik een man die zeer goed in het verzinnen van cadeautjes is en liever niet te veel op het lijstje heeft
Ach, iedereen zijn gewoontes.

Groetjes Leandra

Groetjes Leandra

Yaron

Yaron

03-12-2008 om 14:25

Juist leuk

Hier komt het kopen, inpakken en bedenken ook vooral op mij neer, ik vind het juist leuk. Ik overleg wel met man wat ik ga kopen, soms zie ik in de winkel nog iets leuks en dan neem ik dat ook mee. Mijn man zou alleen kopen wat er op het lijstje staat. Overigens kopen we allebei twee cadeautjes voor elkaar, dit zijn geen dure dingen, maar wel echte verrassingen voor elkaar. Het kan voor mij niet snel genoeg vrijdag zijn en die tevreden kopjes bij het uitpakken te zien.

Tirza G.

Tirza G.

03-12-2008 om 14:59

En weer klein

Hoe groter mijn kinderen worden, hoe kleiner ons Sint-feest wordt. Was het vroeger nog wel een heel gedoe met opa's en oma's enzo, tegenwoordig zijn die allemaal óf overleden óf te oud, dus zijn we weer terug in ons eigen kleine gezin. Mijn kinderen waren in de leer vóór het Sinterklaasjournaal enzo, ik vind het tegenwoordig wel érg veel Sinterklaas overal
Helemaal niks doen vind ik niet leuk, dus we gaan vrijdag gezellig koffiedrinken met wat Sint-lekkers en dan voor allemaal een kadootje en een letter.

Tirza

suus36

suus36

03-12-2008 om 15:31

Die van mij een dag van te voren

haha, leuk draadje. Inderdaad ik (moeder) koop alle kadootjes, schrijf gedichten, pieker me het leplazerus waar ik alles moet verstoppen, doe de boodschappen, haal snoepgoed, regel iets voor oma's en opa, denk aan de schoen op school, denk aan de schoen thuis, laat ze iets voor de sint knutselen enz. Ondertussen vertel ik alles aan manlief, want ik wil het wel een beetje afstemmen.

En dan donderdagavond laat.... jawel... dan wordt hij "wakker": "heb jij alles gekocht? ik had het ook wel leuk gevonden om iets te kopen. Wat geven we dan? Wat gaan we eten? O, ik had meer trek in" en dan eindigt hij met: "hoe laat moet ik thuis zijn?". Nou, uurtjes of 4 is wel leuk. "ja, dat lukt echt niet". Wat dacht je dan? "uur of 7".

Aaaah, maar verder is hij wel lief hoor

Maribelle -kerststress ot

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
in engeland, krijg van school een hele lijst op welke dagen wat van ons verwacht wordt. pffffffffffffffff
daar is sint niks bij hoor

en dan doen wij niet eens gek/uitgebreid met kerst, maar de verwachtingen van anderen pfiew. gelukkig net ver weg verhuisd en met nieuwe buren afgesproken dat we geen kadootjes doen voor elkaars kinderne (ik dacht dat ben ik mooi even voor, want dat overviel me in de vorige woonplaats, iedereen koopt kados voor iedereen, om gek van te worden!!!!

Chantelle

Chantelle

03-12-2008 om 16:53

Hier...

Hier komt ook alles op mij neer, maar dat komt meer omdat ik het een geweldig feest vind. Misschien wel de leukste tijd van het jaar: pepernootjes bakken, Sinterklaasjournaal, Sinterklaasfilm, kadootjes kopen, helpen op school met Pieten schminken... heerlijk!

Maar ook niet veel stress. De kinderen krijgen samen een Wii en ieder een mooi boek (in 10 minuten besteld). Twee weken geleden heb ik voor de twee oudsten een spel, een doosje lego, een globe voor de oudste en een puzzel voor de jongste gekocht (het spel krijgen ze bij de Sinterklaas op het werk van mijn man). Daarna de HEMA in voor nuttige/schoen kadootjes (DVD, stiften, skibrillen) en kadootjes voor de baby (speentje, kleertjes, rompertjes, jip en jannekespulletjes). In een klein uurtje was ik klaar!

Snoepgoed etc koop ik gewoon tijdens de wekelijkse boodschappen. Dat moffel ik wel op tijd weg. De Sint bellen voor een bezoekje, kost ook niet langer dan 5 minuten. Vanavond nog even een kadootje voor mijn lief shoppen (doen we soms wel, soms niet). Klaar! Inpakken van de cadeaus vind ik ook heerlijk

Met kerst doe ik ook niet zo moeilijk. Kerstboom haalt mijn man. Ik versier het huis met veel kaarsen, bloemschikken is niet aan mij besteed. Ik dek de tafel leuk. Kerstmenu is niet te moeilijk maar wel lekker! Ik ga niet uren wachten bij de bakker, slager, groenteboer, etc. AH heeft heerlijke hapjes. Soms kopen we nieuwe kleren maar niet omdat het moet. Kapper is toevallig al in de week voor kerst gepland. De kinderen krijgen een spelletje voor hun net gekregen Wii.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.