MRI
25-04-2009 om 21:26
Zo heerlijk: een binnenspeeltuin zonder keiharde beat
Even een succesje/ tip melden hier. Mijn dochter was acht jaar geworden en wilde het per se in een soort van 'kids playground', een binnenspeeltuin in de Darling Market in Rijswijk houden. Pff, nou ken ik dat soort speeltuinen wel, door de keiharde doef-doef-doef zit je als ouders na twee uur zeer dun in je aura en heb je bovendien volkomen stuiterende kids.
Dus ik had mijn stoute schoenen aangetrokken en de Darling Market gebeld of het vanochtend uitmocht. Please? Hm ja, hadden ze eigenlijk nog nooit van gehoord zouden ze over nadenken. Teruggebeld, was goed. Enfin het zou mij benieuwen, want dat soort beloftes komen vaak dan weer niet terecht bij het uitvoerend personeel.
Maar ja hoor, van tien tot een hebben ze de muziek uitgelaten. Kinderen heerlijk gespeeld en gewoon lekker fysiek moe naderhand maar niet totaal opgefokt, ouders lekker koffie zitten drinken en Set spelen, nog een patatje daar en iedereen gelukkig. Nou ik vind het super van de Darling Market, ik kom er niet zo graag, het is dus beslist geen reclame maar dit wilde ik jullie echt niet onthouden. Echt een heel tof feestje geweest.
MR
Bastet
26-04-2009 om 08:48
Heerlijk
Mijn dochter vierde haar 8e verjaardag in zo'n tent,hier in Z'meer.Waarom weet ik nog niet,maar de muziek bleef uit,wat een verademing!De dames speelden zich suf,zonder ook maar één ruzietje of wat dan ook,en ik zat heerlijk aan de koffie met een stapel tijdschriften.Het was het meest relaxte feestje wat ik ooit gegeven heb..)
Groetjes,Bastet
Genista
26-04-2009 om 12:10
Oh?
Mijn ervaring met binnenspeeltuinen is beperkt tot slechts 1, zegge één maal . Het was in Ede, maar daar was maar heel af en toe muziek aan. Ik sta echt te kijken dat het blijkbaar gebruikelijk is in dergelijke gelegenheden dat er harde beat aan staat. Lekker dan, kunnen ze alvast beginnen met doof worden...
Tango
26-04-2009 om 14:59
Is me ook nog niet opgevallen
Dat er zo vaak harde muziek aan staat in dit soort gelegenheden. Wij komen o.a. in Bubble Jungle Leiderdorp, Chimpie Champ Aalsmeer en Wiebel Biebel in Alphen aan den Rijn. Oja ook nog Piraat Eiland in Leiden. Het enige waar ik gek van wordt is het gegil van de kinderen als het er druk is zoals de laatste keer bij Wiebel Biebel. Maar harde muziek, nee dat niet.
Emmawee
26-04-2009 om 17:12
Piraat eiland?!
Nou Tango, misschien is jouw gehoor al aangetast? In Piraateiland staan de hele tijd die blowers te loeien om de springkussens in vorm te houden. En dit geluid wordt overstemd door de muziek! En als ze dan hun show gaan doen, knallen ze daar nog eens lekker overheen.
Ik wilde daar maar één ding: WEG!
Groeten, Maw.
Karin*
26-04-2009 om 20:05
Ede?
Ik ben ook wel een paar keer in Ede geweest, maar toen was er ook keiharde muziek. Ik had zelfs mijn MP3speler mee zodat mijn oren een beetje dicht zaten.
Tango
26-04-2009 om 20:37
Mmm emmawee
Misschien hangt het bij Piraat-eiland af van het tijdstip. Ik ben er alleen nog maar 's morgens geweest op een doordeweekse dag. Dus dan lopen er enkel wat peuters rond met ouders. Dan zetten ze de muziek misschien niet zo hard. Die blazers van die springkussens maken inderdaad wel lawaai. We gingen daar ook zover mogelijk vandaan zitten. De show hebben we nog nooit gezien, gaan we dus ook maar niet doen.
MRI
26-04-2009 om 22:17
Fladderbeestje (ot)
ja dan heb ik ook nog:
"een uitgelubberd aura" als in: ik was bij mijn (schoon)moeder op bezoek en daar houd ik zo'n uitgelubberd aura aan over.
en
"door je aura heenlopen" als in: "ja een gezellige minnaar is leuk maar als je gaat samenwonen gaat er weer zo'n man de hele tijd door je aura heelopen"
MR
Genista
26-04-2009 om 22:27
Oh (nogmaals)
Dan vermoed ik dat we hevig geluk gehad hebben. Muziek staat mij al vrij snel te hard, maar destijds in Ede was er echt maar heel af en toe een muziekje. Het was er toen ook niet bepaald druk, moet ik zeggen.
Manda Rijn
26-04-2009 om 22:29
Binnenspeeltuin?
ik hou doorgaans al niet van commerciele speeltuinen in de open lucht (die massa mensen met verwilderde blik, vreselijk), laat staan dat ik ooit uit eigen beweging een binnenspeeltuin in ga. En als het dan al een keertje is dan is het binnen gebeuren slechts een klein onderdeel zoals in sprookjeswonderland oid.
maan.
27-04-2009 om 13:49
Kwartiertje
Hier in de buurt eigenlijk alleen ervaring met tijdelijk muziek. Een paar keer per dag (iedere twee uur ofzo) gaat dan een kwartiertje de muziek aan, goed te horen maar niet overstemmend, en dan wordt er een kwartiertje gedanst waarbij een van de personeelsleden, vaak met een microfoontje, de boel aanzwengelt.
'er is toch wel disco' vroegen de meiden een keer bij binnenkomst. Ik vind het prima geregeld op deze manier. (Eigenlijk dacht ik dat het overal zo ging-niet dus)
MRI
27-04-2009 om 14:26
Gut
Ik vond het heerlijk zonder dat gestamp.
Wat raar dat ik alleen maar ouders hoor die bijvoorbeeld gek worden van Kids-Playground terwijl er hier er een aantal mensen het niet eens horen (idd: gehoor al aangetast?). Is dat om te bewijzen dat zij niet zo overgevoelig zijn of hebben wij het hier gewoon slecht getroffen met KPG en Darlingmarket?
MR
MRI
27-04-2009 om 14:29
Nikus
" Wel door de altijd aanwezige groep vermoeide over de top gestreste ouders die collectief met een chagrijnige tronie in de rij staan om een veel te duur zakje chips of ijsje te kopen voor het verwende en jengelende kroost.
Gretig wordt er een kopje koffie besteld om enigszins een gelukgevoel te forceren of om simpelweg wakker te blijven. "
tja ik weet niet of er een causaal verband is, maar die ouders waren er nu ook totaal niet.
MR
Massi Nissa
27-04-2009 om 16:54
Vandaag geweest
Geinspireerd door dit draadje en aangemoedigd door de hagelbuien achter het keukenraam beetje op internet gesurft en jawel: er is een binnenspeeltuin in onze woonplaats. Kost wel 6,50 per kind, maar dan heb je ook iets. Het was echt ontzettend leuk. Ik zat heerlijk te lezen met een bak redelijke cappuccino, dochter heeft ruim anderhalf uur zo ingespannen rondgerend dat ze het zweet op haar voorhoofd had. Geen muziek, wel veel krijsende peuters (maar daar bleek ik fabrieksdoof voor, tenslotte heb ik elke dag gillende tienermeisjes om me heen). Nu was de boel hier wel gescheiden, er was een dreumes-peuter-zaal boven (zonder muziek) en een grote-kinderen-zaal beneden (met muziek). In die zaal beneden was het een complete jungle, maar de meeste ouders van die grotere kinderen zaten boven aan de koffie, haha, die hadden het goed gezien.
Groetjes
Massi
Mamba
27-04-2009 om 18:43
Ik word altijd helemaal gek van de herrie
Blowers aan, muziek erbij, kwekkende ouders.... Verschrikkelijk! Ik mag mee op schoolreis, joepie . Gaan we ook naar zo'n indoorspeeltuin.
lukke
04-05-2009 om 22:15
Goh
Ik kom regelmatig in binnenspeeltuinen, maar nooit een beat gehoord. Als er al muziek aan staat dan moet het wel heel zacht zijn. Bij jullie in de regio dus heel normaal?