Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Zijn hier meer vaders met alleen meiden

Ben vader van 6 meiden!

Altijd gezellig bij ons thuis en altijd een kippenhok.

Zijn er hier meer vaders met alleen meiden en hoeveel?

We hebben ook twee eeneiige tweelingen, ja vraag niet hoe we het voor elkaar hebben gekregen.

Een zoon mis ik niet, ben nu gewend alleen meisjes en 2 zitten op voetbal en 1 op judo lekker stoer. Ook alle op Scouting, komt door hun ouders... jaren erop gezeten nu nog steeds overal helpen.

Nu op deze mooie dag aan het klussen, meiden willen meer ruimte, het liefst zo veel mogelijk mandjes en haakjes, bij de kapstok. Die hangt nu best vol met winter en zomer spullen en jassen. Zucht... vrouwtje is ook zo gek op winkelen, meiden hebben alles 2 tot 6 keer dubbel.

Vaak de klacht dat een van de dames weer eens wat een ander heeft meegenomen, vooral sjaaltjes, maar ook soms dat ze een verkeerde vest, spijkerjasje of zelfs jas aantrekken.

Gisteren wurmde een van de 11 jarige zich in een vest van haar 6 jarige zusje hahahahaha ... haar gezicht. Nog benauwt...

Ja gezellig

Klinkt wel heel gezellig! Ik heb een dochter met sjaaltjes en dingetjes, dat is wel genoeg. Je hebt er zes!

Twee tips

Wil je kleding uit elkaar houden: zet met merkstift in het labeltje van de oudste één stip, van de tweede twee stippen, van dochter nummer drie drie stippen enzovoorts. Kleding die doorschuift van nummer één naar nummer twee krijgt er dan een stip bij zodat het aantal stippen weer klopt bij de eigenaresse van het kledingstuk.

Tip twee: Noem je vrouw nooit meer vrouwtje, brrrr.

Veel plezier met je meiden! Ik heb er twee, en nog een jongenstweeling. Toen ik zwanger was van de tweeling zeiden veel mensen dat ze voor mijn man hoopten dat het niet weer meiden zouden worden, stel je voor hoe zielig dat voor hem zou zijn. Zelf zou mijn man het geen enkel probleem hebben gevonden om vader van vier dochters te zijn.

skik

Gezellig!

Wat klinkt het gezellig met jou harem!

PapaMichel

PapaMichel

03-04-2016 om 17:23 Topicstarter

Reactie

Skik mijn excuses voor het woord vrouwtje

Bedankt voor de stippen idee, gaan we gelijk doen.

Kapstok is bijna klaar, morgen manden kopen voor alle losse spullen. Ieder krijgt twee manden en drie haken, moet toch wel genoeg zijn. Alleen nu geen plek voor de volwassen denk die maar weer naar de gang verplaatsen. Of een muur uitbreken en een stuk aanbouwen.

We komen altijd binnen via de bijkeuken.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

03-04-2016 om 17:38

Moeders

Ik heb ook alleen meiden, maar ben geen vader

Aagje Helderder

Aagje Helderder

03-04-2016 om 17:45

Ja, mijn man ook

maar die schrijft hier niet mee. Minder dan bij jou, drie meiden hier. Ge-wel-dig! Maar dat had ik bij iedere samenstelling gevonden. Hoewel ik stiekum wel dacht: als ik had mogen kiezen, had ik idd meisjes gekozen. Maar ja, er is niets te kiezen en ik weet wel zeker dat ik iedere samenstelling die zich aandiende geweldig had gevonden.
Mijn man heb ik nooit gehoord over het gemis van een zoon, die vond zich vooraf al een meisjesvader.
De omgeving vond er van alles van, dat dan weer wel. Na de geboorte van dochter 1 kreeg hij van sommigen de opdracht: de volgende is een zoon hè. Na de geboorte van dochter 2 hoorde ik nog in het kraambed: nou, nu nog een keer voor een jongetje proberen hè.. En toen kind 3 na jaren op komst was, was het: ooh, jullie willen zeker nog graag een jongetje. Toen dochter 3 geboren was hoorde ik een aantal keer 'vind je dat nu niet jammer, dat het nu weer een meisje is?' En de meest onsterfelijke reactie was: Een meisje???? .......(lange stilte)..... Oh, nou ja....da's ook leuk..." Hilarisch vond ik dat.

Maar ja, het is heel erg leuk zoals het is. Geweldige meiden, heel verschillende types, maar wel alle drie echt uit 'ons nest'. En ook niet allemaal even 'meisjesachtig'. Er wordt hier gezwommen, gejudood, gevoetbald, gewinkeld, gefröbeld, gemountainbiked, gedrumd, gefloten en een saxofoon is in aantocht. En er gebeurt natuurlijk nog veel meer!

Aagje

Groot gezin-tip

Ik ken iemand met een groot gezin. Elk kind heeft een eigen kleur handdoek, dat scheelt in de hoeveelheid wasgoed.

Triva

Triva

03-04-2016 om 19:24

Flanagan

Het is goedkoper om allemaal een eigen plek te hebben voor je handdoek...

PapaMichel

PapaMichel

03-04-2016 om 19:28 Topicstarter

Reactie

Bedankt Aagje Helderder voor je reactie

Zeker heel apart met stilte en hilarisch inderdaad de tijd dat we er achter dat er het weer een meisje zal worden. Vooral toen we de tweede tweeling kregen......... meisjes!

Flanagan bedankt voor je tip.

Een keer al geprobeerd, geen succes bij ons. Gelukkig hebben we nu een wasmachine de grootste inhoud en droger. Al is het vaak wassen, het blijven meisjes.

Henri

Henri

04-04-2016 om 10:55

Ook zes

Wij hebben ook zes kinderen, maar..... dat zijn drie jongens-meisjestweelingen. Waarvan de laatste echt per ongeluk. Ze zijn namelijk in drie opeenvolgende jaren geboren: 1997, 1998 en 1999. Hoe we de eerste zes jaren zijn doorgekomen, weet ik nu nog niet. Gelukkig hebben we beiden lieve ouders die ons veel hebben geholpen en hebben zowel mijn vrouw als ik een eigen bedrijf aan huis, waarin we onze werkuren goed konden afstemmen.
En met hulp van een oppas aan huis en helpende oma's zijn de kinderen groot geworden.

Nu zijn de kinderen groot en zelfstandig en is het heerlijk zo'n groot gezin.

PapaMichel

PapaMichel

04-04-2016 om 12:48 Topicstarter

Reactie Henri / vordering kapstok

Wat leuk en ook heel apart Henri.

Ja hier ook veel hulp gehad en we werken ook thuis met ieder een eigen bedrijf. Andes is het niet te doen, onze 11 jarige zijn al op een zelfstandig leeftijd maar hun zussen niet. Ja een groot gezin is heerlijk, kids hebben altijd wel een zus om mee te spelen, chillen of iets te doen.

--

Ondertussen ook manden gekocht en extra haken, het schiet op maar heb ook ondertussen het huishouden en eigen bedrijf. Toch de volwassen jassen en spullen naar de hal terug. Druk maar vind het niet erg..

lieverdje

lieverdje

05-04-2016 om 10:08

wat bijzonder!

leuk zeg, zo'n berichtje tussendoor. Een keer wat anders dan opvoeddilemma's En wat bijzonder, meerdere tweelingen in een gezin, dat hoor je toch niet vaak! Vooral twee eeneiïge tweelingen, hoe vaak komt dat nu voor?

Triva

Triva

05-04-2016 om 10:15

idd lieverdje

Twee-eiïge tweelingen komt wel vaker voor want dat betekent gewoon dat er meerdere eitjes vrij komen en dat kan genetisch zijn en komt vaker voor als de vrouw ouder is.

Waarom een bevruchte eicel splitst weten ze nog steeds niet en daarom kunnen ze niets zeggen over de oorzaak. Twee keer is dus wel heel toevallig.

Twee twee-eiïge tweelingen in een jaar zou voor mij wel betekenen dat ik dubbele voorzorgsmaatregelingen zou treffen want dan ben je wel heel erg vruchtbaar

Drie in ruim twee jaar. Wat een mop zeg! Mijn man was al bang dat de tweede een tweeling werd en ik ken een man die daar bij de derde echt heel erg over in zat.

Theeleut

Theeleut

05-04-2016 om 18:28

Inhaken op verhaal

Van Triva, wel OT. Ik ken een gezin van destijds 3 kinderen waar met name de vrouw een grote wens had voor een vierde. Voor hem hoefde het niet zo. Toch meegegaan in de wens van zijn vrouw. In plaats van een vierde kind kregen ze een drieling Dus ineens een gezin van 6 kinderen. Ze hadden wel de financiële middelen om hulp in te huren. Dat scheelde wel.

lieverdje

lieverdje

05-04-2016 om 22:06

of de vierling uit Bathmen

ook zoiets; die mensen hadden al 2 kinderen en toen kwam er een vierling bij! Maar ik dacht wel dat die vierlingzwangerschap niet helemaal spontaan was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.