Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Gallifrey

Gallifrey

06-05-2009 om 17:08

Wietlucht in huis

Al een paar maanden hebben wij een wietlucht in huis. Vooral op de kamer van mijn jongste zoon is het heel erg en soms ruiken we het ook buiten. Het is niet constant, maar toch zeer regelmatig. Er is maar één ding zeker: wij hebben geen plantage en blowen niet. Zoons zijn jonger dan 10 jaar, daar steek ik mijn hand nog voor in het vuur... Ook de directe buren verdenk ik niet echt (allebei meer kinderen dan slaapkamers).
Zouden jullie mee kunnen denken? Zijn er andere dingen die een wietlucht kunnen veroorzaken? Of kan een plantage verderop dit veroorzaken? Zal ik de politie bellen en kunnen die er dan iets mee (er staat me bij dat er ooit een campagne is geweest waarin gevraagd werd om dit te melden en pas zag ik iets over een helikoptertje)?
Wat zouden jullie doen?

Jet Burg

Jet Burg

06-05-2009 om 17:36

Vraag eens aan de buren of ze wierook branden...

Soms denken mensen ook wel eens dat wij blowen hier in huis, maar dan ruiken ze oude wierook lucht, tenminste dat denk ik dan, want we roken hier niet.

Gallifrey

Gallifrey

06-05-2009 om 17:39

Ja, last

We hebben er misschien niet echt last van, maar ik vind het erg vervelend als ik mijn zoon 's-ochtends wakker ga maken en er komt zo'n lucht uit zijn slaapkamer. Verder schijnt de kans op brand veel groter te zijn en ben ik sowieso niet zo'n voorstander. Ik zou er dus graag iets aan doen.

Gallifrey

Gallifrey

06-05-2009 om 17:42

Buren vragen

Ik zou het inderdaad aan de buren kunnen vragen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dat toch een beetje eng vind. Stel dat ze het wél zijn...

En is er echt wierook die naar marihuana ruikt? (En gelooft de politie dat? Maar in ieder geval bedankt voor de tip, ik zal het in gedachte houden.

Jet Burg

Jet Burg

06-05-2009 om 17:49

Wierook

Ja, er zijn wierook geuren die zo ruiken, maar ook een normale geur, bijv lavendel, werd hier al geroken alsof het wiet was hoor, haha.
Nou heb ik een keer losse wierook gekregen, poedervorm, en dat veroorzaakte een echte wiet lucht, vreselijk was dat, alles rook (lees: meurde!) ernaar.

Gallifrey

Gallifrey

06-05-2009 om 17:56

Beemer: beetje naief?

Beemer: of jij bent een beetje naief of ik erg achterdochtig Ik hou er wel degelijk rekening mee dat er sprake KAN zijn van een plantage met alle bijbehorende illegale activiteiten. Maar uiteraard kan het ook best zijn dat de buurjongen af en toe een jointje rookt. In dat laatste geval zou ik best durven vragen of hij dan het raam even dichtdoet, maar het eerste scenario maakt me toch een beetje huiverig. Ik woon in een grote stad waar ieder jaar honderden kwekerijen opgerold worden. Voor de eigenaar kan dat héél vervelende gevolgen hebben. Dat maakt het toch wel een beetje spannend.

Rieke

Rieke

06-05-2009 om 18:00

Open haard.

heb je een open haard ? Ik heb eens een jongen sterk verdacht van wied roken, maar de lucht bleek van een weinig gebruikte open haard te komen. heel raar maar waar.

Gallifrey

Gallifrey

Jet: groen poeder

Hoi Jet,
Echt bedankt voor je tip, ik ga er echt serieus rekening mee houden. Uit de reactie van Beemer maakte ik op dat ik vervelend reageerde, maar zo bedoelde ik het niet. Ik vond het alleen, naast een goede tip, ook een geweldige smoes. Mijn vader (die zich helemaal suf-geblowd heeft) zei vroeger tegen zijn vader dat het kruidnagelsigaretten waren, vandaar.....

Rieke

Rieke

Wied = wiet natuurlijk

.

Gallifrey

Gallifrey

06-05-2009 om 18:03

Geen open haard

Wat veel tips in zo'n korte tijd. Bedankt!
Wij hebben zelf geen open haard, maar er zijn wel haarden in de buurt, dus wie weet. Weer iets waar ik eens op kan letten. Dit is best snel uit te zoeken, lijkt me. Als ik het over twee maanden nog ruik dan is het waarschijnlijk geen haard.
Bedankt in ieder geval.

Gallifrey

Gallifrey

06-05-2009 om 18:12

Beemer, wat een nare reacties

Beemer, ik vind dat je raar reageert.
Wat ik wil horen? Ik heb al twee tips waar ik echt wat mee kan. Verder denk ik er inderdaad serieus aan om de politie te bellen, maar ik zou eerst graag weten of de politie iets kan met zo'n vage melding ("ik ruik soms iets en ik weet niet eens zeker wat"). Uiteraard kan de politie daar ook antwoord op geven, maar die bel ik niet zomaar.
Fijn dat jij in een goede buurt woont, maar het lijkt me toch dat ook jouw buurt gewoon op aarde is. Dus ook bij jouw buren kan het raak zijn.

Jet Burg

Jet Burg

06-05-2009 om 18:15

Vond je niet vervelend op mij reageren hoor

En geweldige smoes van je vader! Haha!
En ja, als jij het al een tijdje ruikt kan je de politie hierover kan bellen. Ik denk zelfs dat ze bij je komen ruiken. Je zal er geen vervelende opmerking vanuit de politie over krijgen hoor.

Tirza G.

Tirza G.

06-05-2009 om 19:29

Beemer

Wietplantages bevinden zich juist vaak in keurige wijken Gallifrey, als je zo duidelijk wietlucht ruikt op een zo duidelijke plaats, zou ik daar toch zeker eens de politie op attenderen. Een illegale wietplantage bij je buren of in het blok is érg gevaarlijk.

Tirza

Wiedewiedewiet ik ruik je wel maar ik zie je niet

als er een mogelijkheid is dat er een plantage in de buurt is gekomen dan zou ik wel even wat gaan melden bij de politie.

Verder, als het sinds een tijdje pas is dan kan je heel veel andere dingen uitsluiten.

Gallifrey

Gallifrey

06-05-2009 om 20:22

Beemer

Ik wilde net mijn excuus aanbieden en nu zie ik dat je het prettig begint te vinden. Toch wil ik nog wel even zeggen dat ik het echt niet vervelend bedoelde. Ik sta er alleen van te kijken als je er zomaar van uit gaat dat het allemaal wel mee zal vallen en met een gesprekje op te lossen is, maar dat kan inderdaad best aan de leefomgeving liggen.
Wat mij betreft: zand erover. OK?

Energie leverancier bellen

Gallifrey,

als ik jou was, zou ik even met de energielevenancier bellen die gaat over jullie gebied. Deze mensen hebben inzicht in energiegebruik, ook als dit buitensporig is en zou duiden op een plantage.
Bij mijn ouders in de straat is onlangs een huis afgebrand (keurige 2-onder 1 kap wijk), met deze reden. Dat risico zou ik dus absoluut niet willen lopen. s Ochtends al wiet ruiken lijkt mij ook al wel heel vroeg... maarja... ik heb hier geen persoonlijke ervaring mee .

Mijn man werkt bij een energieleverancier, en zegt dat ze bij deze bedrijven vaak samenwerken met de politie. Mocht er dus nav energie verbruik aanleiding zijn om aan te nemen dat er een plantage is, dan nemen zij contact op met de politie. Is het loos alarm, dan kun je vragen of de buurjongen zijn raam dicht zet .

Je kunt gewoon het callcentrum bellen, en vragen naar de afdeling die gaat over het oprollen van energie plantages.

Succes, ik hoop voor je dat het vals alarm is (hoewel... mocht het kloppen, dan ben je daarna iig van de lucht af

Groetjes,
Petty

Gallifrey

Gallifrey

06-05-2009 om 20:35

Politie bellen

Ik ben aan het googlen op bomen/struiken/planten die naar wiet ruiken. Zoiets zou het best eens kunnen zijn. Als ik vanavond niet ineens een "eureka-moment" heb dan ga ik morgen maar eens bellen. We hadden met even visite en die roken het ook duidelijk (soms twijfel ik een beetje omdat mijn man het helemaal niet ruikt, maar die is dan ook chronisch vekouden).

Gallifrey

Gallifrey

06-05-2009 om 20:39

Petty!

Daar zou ik nooit aan gedacht hebben. Als de politie inderdaad samenwerk met de energieleverancier dan is het misschien wel zo gevonden. Ik heb steeds van die beelden dat de politie langskomt en dat er dan net helemaal niets te ruiken is en dat ze dan dus niets kunnen. Nu ga ik zeker morgen maar eens bellen.
Bedankt dus!!

wilma66

wilma66

06-05-2009 om 22:38

Salie stokjes of blaadjes

Kan ook zijn dat je buren salie stokjes of blaadjes branden, dat is om het huis te zuiferen enz enz.

Dat stinkt echt heel erg naar wiet of drugs.

Jakiro

Jakiro

06-05-2009 om 22:53

Justitie over wiet

http://www.justitie.nl/onderwerpen/criminaliteit/drugs/softdrugs/

Maar als je last van de lucht hebt, maakt het toch niet uit of het wiet, kruidnagelsigaretten, wierook of parfum is ? Je kan toch sowieso naar de buren stappen (als daar de lucht vandaan komt) en zeggen dat jouw huis ruikt naar een geur die bij hen vandaan komt en of jullie daar samen een oplossing voor kunnen vinden ?

Jakiro

MRI

MRI

06-05-2009 om 23:03

Maar...

gewone groene weedplanten die gekweekt worden, ruik je toch niet? Althans niet bij ons in de tuin vrouguh. Alleen maar gedroogd en dan roken, dát ruik je. Is er niet gewoon een 16jarig buurkind dat zit te blowen?

MR

Tirza G.

Tirza G.

06-05-2009 om 23:14

Ja hoor

Een wietplantage ruik je. Dat is niet te vergelijken met een paar plantjes in de vrije natuur

Tirza

Zeker ruik je het

Mijn vriendin en man hadden een bedrijfshal gehuurd (voor hun bedrijf dat uit de voegen groeide, volkomen legaal hoor...) en ik zou haar bij die nieuwe hal oppikken want we zouden ergens heen...
Eerst kon ik de ingang niet vinden en rijd eromheen en zag een klein deurtje openstaan (bleek de achterkant te zijn) dus ik loop naar binnen op zoek naar vriendin. Die vondt ik en we praten wat en ach, mooie hal, zo mooi hoog (handig voor opslag) etc. etc. Zegt vriendin bewust alle deuren open gezet te hebben want het rook er zo 'gek' en zo 'muf'...Ik ruik mee en we lopen snuffend een beetje rond..en opeens herken ik de geur.
Tjsa geen twijfel mogelijk. En vriendin komt van het platteland en heeft wel gestudeerd maar gewoon thuis gewoond. Ikke heb gestudeerd in de stad en er nog jaren vertoefd....een koffieshop herken ik ook al ruikend aan de geur.
Vriendin heeft in overleg met man diezelfde dag nog de politie gebeld en 's avonds is er al een inval geweest. Grote vangst dat ook nog...6 man gearresteerd en planten (bijna klaar om te oogsten) in beslag genomen...
Ik was als de dood dat ik het mis had en dan had ik mooi voor schut gestaan zeg....maar dat was dus niet zo.
groeten albana

Puck2

Puck2

07-05-2009 om 13:32

Herkenbaar

Ik herken het ook, en kan ook nog niet goed thuis brengen. ik houd het vooralsnog op de voetbalschoenen en voetbalkleding van oudste die wel eens op de overloop te drogen hangt.

ann

ann

07-05-2009 om 17:54

Hier

Keurige wijk, koopwoningen, niet te betalen voor starters, tenzij dubbelinkomen.

Een paar maanden geleden een hoop politie voor de deur en het bleek dat in het huis tegenover ons een inval was gedaa: wietplantage. De politie kwam aan de deur of wij wel eens iets gezien hadden. Wij kijken dwars op het huis, maar hebben nooit iets gezien.
Wel viel het ons op dat de familie 2x per jaar met kids de heg knipten, maar we de kinderen verder nooit zagen. Tja....

Ofwel, volgende keer bel ik de politie in zo'n geval.

Tirza G.

Tirza G.

07-05-2009 om 18:46

Wat voor geval ann?

De volgende keer in zo'n geval bel je de politie. In wat voor geval? Als mensen de heg knippen? Je had toch niets van die wietplantage gemerkt? Hoe kun je dan de politie bellen?

Tirza

Kiki

Kiki

07-05-2009 om 19:05

Tirza, snap dat dan

Als de kinderen de heg knippen, zit er een wietplantage

Tirza G.

Tirza G.

07-05-2009 om 19:16

Aha

Een hennep-heg dan zeker. En dan waren het vast geen kinderen, maar dealers die kwamen oogsten. Ik snap er geen bal van, maar moooooooi dat ik de heg deze zomer zelf knip. Voor je het weet staat de politie op de stoep.

Tirza

En ik....

Laat mijn kinderen de heg knippen.
Of is dat kinderarbeid?
Groet,
Miriam Lavell

Tineke

Tineke

07-05-2009 om 20:20

En ik...

Liet gisteren de buurkinderen de heg knippen. Oepsie...

Gallifrey

Gallifrey

07-05-2009 om 20:24

En ik...

zag hier nog nooit kinderen de heg knippen. Misschien valt het dan toch wel mee.

Ik heb de politie nog niet gebeld, maar ben vast van plan dat te gaan doen. Mochten er ontwikkelingen zijn dan laat ik het horen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.