Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Barvaux

Barvaux

09-11-2014 om 19:24

Wie kent de roomie al?

https://www.roomie.nl/#/

Zoon moest er net een nipo-enquete voor invullen maar kende het niet, jullie wel, je kinderen wel? Goed idee?

Vakantieganger

Vakantieganger

09-11-2014 om 20:07

Hier niet

Zoon van 14: nooit van gehoord.

wel

Afgelopen weken ergens tegengekomen. Nog voor de Voordejeugddag op 26 oktober.
Mijn kinderen bespreken hun thuissituatie al met vrienden en klasgenoten en zonodig helpen ze elkaar. Er slaapt er ook weleens een ergens anders om even af te koelen. Ze weten van zichzelf dat ze niet de makkelijkste zijn. Moeilijk lijkt mij hoe je de jongeren bereikt die geen of weinig vertrouwde vrienden of klasgenoten hebben. Of die zo moeilijk liggen in de groep dat ze de moeite niet nemen.
Hopelijk kunnen ze dan wel met de mentor praten. Mijn kinderen hebben gelukkig ook een mentor die ze vertrouwen.

Het zal mij benieuwen hoe dat verder gaat. Mogelijk zakt het weer weg.

mirreke

mirreke

13-11-2014 om 15:24

Nooooit van gehoord

Maar dit gebeurt gewoon al in de vriendengroepen van onze kinderen. Er wordt juist best veel gepraat en gedeeld vind ik. En ik hoor het dan weer via de kinderen. Ik heb zelf ook wel eens naar de vertrouwenspersoon op school gebeld, waarna mijn dochter daar is gaan praten om een vriendin te helpen.
Ik vind dit wel overgedramatiseerd, alsof het vreselijk gesteld is onder de jongeren.

En onze kinderen hebben inderdaad met de mentoren ook een goede band, gelukkig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.