Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Wie heeft er ervaring met Ballorig Houten

Wil morgen met dochter en twee van haar vriendinnetjes ernaar toe.

Zag al hun website en ziet er leuk uit.

Leg je de jassen en schoentjes bij de tafel of is er een kapstok waar je alles kan neerzetten. Zijn er drukke en rustige periodes op een zondag.

Wie is er geweest en kan mij meer informatie geven.

Bedankt

Lynn

Lynn

26-12-2015 om 20:18

Lang geleden geweest

Volgens mij geen kapstokken.

Hoe vroeger hoe rustiger, schat ik.

Houd je spullen in de gaten, vooral geen dure dingen meenemen. Geen tafel met zijn tweeën bezet houden . Zoek even op ander recent draadje (iets met onbeschoft in de titel).

Hoe oud zijn de kinderen?

Veel plezier.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-12-2015 om 20:22

Leuk

Ik vind ballorig wel leuk. Neem een extra plastic zak mee om schoenen ed in te bewaren. In indoorspeeltuinen wordt nogal gestolen bij de kapstokken. ik hou onze spullen altijd bij ons. En neem een pak snoetenpoetsers oid mee.

guido

guido

26-12-2015 om 20:34 Topicstarter

reactie

Dochter is 2 en haar vriendinnetjes allebei 3, maar dochterlief is even groot als haar en vele zien haar ook aan voor 3. Wilde eerst alleen gaan met mijn dochter maar dochter wild niet zonder haar vriendinnetjes die ze gemist heeft door de feestdagen. Zo... dan maar mee.

Hoe bedoel je stelen Dendy,je gaat toch geen kledingstukken of jassen jatten van kinderen? Neem dat er toch wel overzicht is zoals in Houten?

Snoetenpoetsers zijn een heel goede idee, bedankt.

Ballorigje

Ballorigje

26-12-2015 om 20:55

Mijn ervaring

Mijn ervaring met Ballorig Houten is dat ik de indeling niet zo praktisch vind. Alle tafels en stoelen in het midden en dan aan twee kanten speelgedeeltes. Aan de ene kant veel klimmen en klauteren en aan de andere kant meer voor peuters en kleuters. Met alleen kinderen in de leeftijd van die van jou is dat wellicht niet zo'n probleem.

Ik ben vorige week in Monkey Town in IJsselstein geweest en die vond ik prachtig. Ruim, praktisch ingedeeld en een heel groot en leuk deel voor peuters. Misschien nog een aanrader, want het is vlakbij Houten.

De namen van de ketens vind ik niks zeggen overigens, want elders bij mij in de buurt zitten ook een Monkey Town en een Ballorig en daar vind ik juist die laatste weer veel prettiger.

Lynn

Lynn

26-12-2015 om 22:06

Tjee

Ga je met 1 kind van 2 jaar en 2 van 3 jaar naar Ballorig?
Ik moet er niet aan denken.

Zo druk en rommelig voor die kinderen. Kan je wel drie kleine kinderen goed in de gaten houden?

Ik vraag me altijd af waarom mensen met zulke kleine kinderen naar dit soort dingen gaan. Druk en ook zo duur voor zulke uitjes. Ik wachtte daarmee tot de kinderen een jaar of 7 waren.

En als je nu al daarmee begint dan moeten ze met 5 jaar per de naar pretparken.

Maar goed, je kunt/wilt je plan vast niet meer bijstellen op zo korte termijn, dus wens je veel plezier.

Jamie

Jamie

26-12-2015 om 22:26

Een kind van twee die perse haar vriendinnetjes mee wil omdat ze ze gemist heeft door de feestdagen?

guido

guido

27-12-2015 om 08:43 Topicstarter

Antwoord op Lynn en Jamie

Lynn

Ga wel vaker met de drie op pad naar drukke (indoor) speeltuinen of pretpark, altijd goed gegaan. De meiden zijn druk en zoals een 2 en 3 zijn maar heb er geen problemen mee. Nooit echt problemen gehad met ze, ja soms niet luisteren of niet naar huis willen maar ja dat is wel bij elk kind in een speeltuin.

Jamie

Het is ons achterbuurmeisje en buurmeisje rechts, de meiden spellen altijd met elkaar. Of dat mijn dochter bij een van hun speelt of de meiden bij ons, ze zoeken elkaar altijd op. Het zijn net net zusjes met een hechte band met elkaar. Alle drie de meiden miste elkaar en dacht, even een dagje samen wat leuks doen na de feestdagen.Het is duur, ja daar heb je gelijk in. Maar doe het voor de meiden en dat hun een leuk dagje uit hebben met zijn drie.

Jamie

Jamie

27-12-2015 om 09:02

dagje uit

Nou fijn twee vriendinnen zo dichtbij maar als ze elkaar zo lang niet gezien hebben kun je ook gewoon koekjes gaan bakken want in ballorig kunnen ze niet fijn bijpraten. Of naar het bos, kinderboerderij of iets dergelijks.

guido

guido

27-12-2015 om 09:33 Topicstarter

Reactie op Jamie

Drie vriendinnetjes, mijn dochter, achterbuurmeisje en buurmeisje.

Praten doen ze toch wel onder het spelen, althans zo heb ik de indruk. Vorige bij een buiten speeltuin zaten ze ook druk spellend in een zandbak te kletsen. Weet niet waarover?

Nee, die drie meiden als ze maar bij elkaar zijn dan komt het wel goed met bijpraten en spelen te gelijk.

Lynn

Lynn

27-12-2015 om 10:27

Guido

In jouw laatste zin geef jij aan dat als de drie meisjes maar samen zijn, het wel goed komt.

Dan vraag ik me af: kan je uitleggen waarom je met de meisjes naar Ballorig gaat?

Wat is de reden dat je niet met ze thuis blijft, lekker even buiten met ze gaat voetballen, naar het bos gaat (erg leuk voor die leeftijd), naar een kinderboerderij?

En mag ik nog iets vragen? Heb je het financieel erg breed dat je zulke dure uitstapjes als Ballorig en pretparken maakt?

Jamie

Jamie

27-12-2015 om 10:35

Inderdaad, wat ga je doen als ze wat ouder zijn als je ze nu al moet vermaken in een pretpark of ballorig? Vind je het moeilijk om ze thuis bezig te houden? Verdiep je eens in geocaching en maak je omgeving onveilig en bewaar die dure uitjes voor later. Ik begrijp niet wat je met drie buurmeisjes van 2/3 jaar in een pretpark moet. Dat vind ik iets voor een gezin en ik vind ze veel te jong daarvoor. Ballorig wordt mijns inziens pas aantrekkelijk als ze overal in mogen, dan haal je het geld er een beetje uit.

Goudvis

Goudvis

27-12-2015 om 11:17

Gut

Euh, mag de draadstarter dat allemaal zelf uitmaken? Moet hij hier verantwoording afleggen over zijn financieen? Los van het feit dat de meiden zich prima zullen vermaken in het speeltuintje op de straathoek.

Goudvis

Je was me net voor
Volgens mij was er een hele concrete vraag over de logistieke indeling van Ballorig en niet of de vriendinnetjes elkaar niet op een andere manier kunnen ontmoeten en hoe dat dan over vijf jaar moet.

angel3

angel3

27-12-2015 om 11:59

pfff

Iedereen mag zelf lekker weten wat ie doet toch?
Man wat een commentaar ik kreeg toen ik met dochter van 9 naar een concert van ariane grande ging.
zonde vh geld. Wat moet ze dan doen als ze 16 is?
ehhh nou nog een keer?

Aparte gedachtengang. Kinderen vinden dat altijd leuk zo n ballenbak ding toch, ga je erna nog een keer. En over hoe duur iets is heb je al helemaal niks te zeggen. Jij gaat niet over hoe iemand zijn geld besteed.

Mijntje

Mijntje

27-12-2015 om 16:47

nou ja

voor een ballenbak kan je ook naar de ikea. Is gratis.
Bijpraten in indoorspeeltuinen is erg lastig ivm de harde muziek. Het lijkt mij ook minder geschikt voor hele jonge kinderen, zeker als het druk is.

guido

guido

27-12-2015 om 17:53 Topicstarter

reactie

Heb een leuke dag gehad met de meiden.

Zeker waard van mijn geld!

Ballorig in Houten is zeker aan te raden, de meiden hebben zich prima zelfs perfect vermaakt. Hebben tussendoor het druk zijn zelfs bijgekletst. Zag de 3 meiden heel lief in een hoekje van een klim en klauter rek zitten, kletsen met elkaar. Goed overzicht kunnen houden en nooit de meiden kwijtgeraakt en andersom ook niet. Eten en drinken ook goed.

Plek was wel even probleem want het was druk maar een gezin bood 2 stoelen aan bij hun tafel, mijn dochter zat lekker bij mij op schoot. Andere 2 meiden op een stoel, ja het past. Jassen en schoenen gewoon bij de tafel.

Jammer alleen dat de moeder van de andere gezin even in verwarring was en haar zoon een jas liet aantrekken van een van de meisjes. Lachen hebben we gedaan, rood dat ze werd! Tja, jas was groen oké!

Tijgeroog

Tijgeroog

27-12-2015 om 18:02

Ach...

Mijn zoon van vijf vroeg of we alsjeblieft een keer naar balorig konden, en niet weeeeeeer naar de Efteling. Ze klagen toch wel.

vlinder72

vlinder72

27-12-2015 om 19:45

ha. ha. tijgeroog

Wij kregen een keer te horen van de kinderen dar ze zoooo graag een keer naar Centerparcs willen. Iedereen is daar al een keer geweest en zij niet (zij zijn dan wel weer in Amerika en Zuid Afrika geweest maar ja, dat is niet zo stoer)

Ballorig

De eerste keer dat wij naar Ballorig gingen was onze oudste twee. Geweldig dat ze het vond, niet te vergelijken met het speeltuintje op de hoek. Het geld meer dan waard, al jarenlang.
Hier inmiddels een bak gevonden die niet van de harde muziek is, dus ook voor mij prima. Perfect vakantie-uitje.

@Lynn: Ouders doen dat omdat ze merken dat die kinderen het daar geweldig vinden. Ze helemaal gelukkig en bekaf thuiskomen en staan te juichen als ze weer gaan. Echt, al vanaf twee jaar is feest hier, zo'n binnenspeeltuin/ballenbak. Ze hebben overigens altijd een speciale peuterafdeling, waar oudere kinderen niet mogen komen. Heerlijk voor jonge kinderen. Er zijn daar ook vaak ouders met hun dreumes aan het spelen. Zo leuk!
Overigens zijn er ook kinderen van drie, vier jaar die graag in het grote kinderdeel spelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.