Vic
12-11-2012 om 10:20
Welk tijdschrift voor het hele gezin?
Wij hebben al ruim 13 jaar een abonnement op de Disney Club. Dat heb ik me destijds volgens mij laten aansmeren door zo'n dame die met een Blije Doos kwam Inmiddels zijn de kinderen (13 en 7) daar wel uit gegroeid dus ik wil hem gaan opzeggen. Het kost ca. 12 euro per maand dus dat bedrag kan ik besteden aan een ander abonnement waar ze allebei iets aan hebben. Ze hebben geen interesse in de Donald Duck of Tina, maar zijn er nog andere tijdschriften die voor meerdere leeftijden geschikt zijn?
amk
12-11-2012 om 10:24
Quest
of national geographic zouden het hier goed doen.
Neus anders eens bij primera of zo, daar hebben ze meer tijdschriften dan in de supermarkt.
Vic
12-11-2012 om 22:17
Ik moet dat idee maar laten varen
Jongste zou National Geographic Jr of Zo zit dat heel erg leuk vinden, maar oudste keek daar zeer bedenkelijk bij. Pubers he Ik ga eens kijken naar prijzen en of ik er dan maar twee abonnementen van moet maken. I.i.g. bedankt voor het meedenken.
Temet
13-11-2012 om 16:21
Bertje
Tijdschriften lezen kan in de bieb wel, lenen gewoonlijk niet.
Groeten,
Temet
Ilva
13-11-2012 om 16:25
Lenen kan wel in de bieb!
Ik leen regelmatig tijdschriften in de Bieb. De Linda, Psychologie Magazine, J/M en voorheen ook de Quest. Maar die vonden we zo leuk dat we maar een abonnement hebben genomen. De nieuwste kan je niet lenen, alleen maar lezen maar zodra er een nieuwe is kan je de oude lenen.
Dus Vic, wij lezen de Quest hier. Heel erg leuk. Maar ga eerst een kijken in de bibliotheek en leen er een aantal. Dan kan je kiezen.
Fiorucci
14-11-2012 om 07:38
Ja hoor
Lenen kan wel degelijk. Het meest recente nummer niet, maar de nummers daarvoor kun je gewoon lenen.
Temet
14-11-2012 om 22:15
Hier niet
Hier in Amsterdam vziw echt niet. Oude jaargangen misschien, ingebonden, maar oude nummers uit hetzelfde jaar vziw niet.
Maar goed, vraag het de bieb. Nadeel is overigens dat je geen enkele garantie hebt dat het tijdschrift van je keuze er is als jij het wilt - tenzij je reserveert, maar dan kan je vermeodelijk net zo goed een abonnement nemen.
Een leesmap lijkt mij geen slecht plan eigenlijk, maar dat is misschien omdat ik vroeger altijd zo graag wilde dat mijn ouders zo'n abonnement zouden nemen...
Groeten,
Temet
Vic
14-11-2012 om 22:24
Het mag wel
Ik was vanmiddag met oudste bij de bieb, maar heb geen tijdschriften meegenomen. Ik had al de nodige boeken thuis, en als ik die allemaal te laat terug breng loopt het zo op qua kosten. Volgende keer als ik met jongste ga, laat ik haar ter plekke wel wat tijdschriften kiezen en lenen. Zo zit dat en National Geographic zag er leuk uit, maar niet meer geschikt voor 13-jarigen. Sowieso gaat de interesse van oudste meer naar meidenbladen en woontijdschriften e.d.
Aan een leesmap heb ik geen behoefte. Daar zitten toch vooral tijdschriften voor volwassenen in, en met mijn E-reader, bieb-lidmaatschap, OO, Wordfeud, Songpop en de TV heb ik daar echt geen tijd voor. Zelfs de Allerhande ligt hier gerust 2 weken ongelezen
P
15-11-2012 om 08:09
Vic
Met een duurder abo mag je hier 6 wk lenen en kun je via internet nog eens 6 wk verlengen. Met een gewoon abo 3 + 3 wk. De datum van terugbrengen of verlengen kun je toch in je mobiel zetten of in je computer?
Tijgeroog
15-11-2012 om 17:26
Vic
Ik heb me aangemeld bij boekenliefde.nl, die houdt bij wanneer je boeken terug moeten en je krijgt automatisch per mail een waarschuwing. Hef je er ook nooit meer aan te denken om de datum in je agenda ofzo te zetten. Sindsdien heb ik geen boetes meer.
Knutselkei
18-11-2012 om 19:36
Bij ons kun je bij de bieb
abonneren op een mailing, dan krijg je automatisch bericht als je in moet leveren/verlengen. Ideaal met pubers vind ik! Want nu kan ik gauw via internet even verlengen.