Anna
03-12-2011 om 16:56
Wel of geen kadootje geven?
Wij hebben al jaren een thuiskapster die mijn kinderen elke maand knipt.
Nu was zij zwanger van haar eerste kind en heb ik een klein cadeautje gekocht met het idee dat aan haar te geven als ze na de bevalling weer zou komen knippen.
We hadden een afspraak om te knippen staan (op haar uitgerekende datum) met de kanttekening dat zij zou bellen of mailen als het niet zou lukken.
Op de bewuste dag geen kapster en ook in de dagen er na niks gehoord. Na een kleine week heb ik zelf gemaild en kreeg ik als antwoord terug dat ze inmiddels bevallen was.
Tot nu toe heb ik geen geboortekaartje gekregen en ik merk dat ik het toch allemaal niet netjes vind. Niks laten weten, geen kaartje. Zouden jullie toch een kadootje geven als ze ooit weer komt of niet? Ik had namelijk al een kleinigheidje gekocht maar dat kan ik altijd laten liggen voor een volgende gelegenheid.
Shonagh
03-12-2011 om 18:16
Natuurlijk geven
Ik kan me heel goed voorstellen dat ze vergeten is jullie te bellen tijdens het puffen en de dagen erna :o)
wil40
03-12-2011 om 23:05
Ook gewoon geven
Ze komt al jaren bij je en knipt iedere maand je kinderen schrijf je. Dus verder houdt ze zich altijd prima aan de afspraken. De hormonen gierden natuurlijk door haar lijf door bevalling en moederschap,nu was ze je vergeten, ik zou het cadeautje gewoon geven.
dc
03-12-2011 om 23:39
Inderdaad
Als een bevalling en een baby geen goed excuus is om van alles en nog wat te vergeten, dan weet ik het ook niet meer hoor.
Ik vind je een beetje veeleisend
Anna
03-12-2011 om 23:53
Verwachting
Zeker omdat ze al jaren hier komt had ik verwacht om op de adressenlijst van de geboortekaartjes te staan. En ook al was ik aan het bevallen/net bevallen, ik heb altijd mijn afspraken afgezegd. Dat kan natuurlijk voor een andere persoon anders zijn.
Mijn verwachting was gewoon anders.
Maar ik zal het cadeau gewoon geven. Het ligt er toch.
dc
04-12-2011 om 08:10
Geboortekaartjes
Ja, uh, nou, bij mij zijn die er bij de laatste spruit bij ingeschoten. Weet je zeker dat ze verstuurd zijn?
Manda Rijn
04-12-2011 om 10:32
Gut zeg
al jaren een thuiskapster en jij had toevallig een afspraak.
Misschien is het een zware bevalling geweest, keizersnede toestand, dan heb je echt geen energie om binnen een paar dagen de kaartjes op de bus te doen hoor en zeker niet te denken aan die ene klant.
ik vind je een beetje moeilijk doen, je weet dat ze bevallen is dus dan zou ik een kaartje en kadootje langs brengen of opsturen. Ze komt al jaren bij jullie langs !!
amk
04-12-2011 om 10:44
Je bent een klant
verwacht je van al je leveranciers een geboortekaartje? Je bent 1 van de klanten. Voor een klant lijkt de band altijd speciaal, maar voor je leverancier is dat natuurlijk niet zo.
Mijn dochter lag zelfs in de box van mijn kapster die ik had overgenomen, maar toen zij nog een nakomertje kreeg heb ik echt geen kaartje gekregen. Zou heel verbaast gestaan hebben als ik dat wel gekregen had.
Leen13
04-12-2011 om 10:52
Kaartje
Wel misschien sta je ook gewoon niet op haar lijst omdat ze niet bedenkt dat je het leuk zou vinden om een kaartje te krijgen. Per slot ben je geen familie.
Hier heb ik ook weleens mensen vergeten. De schoonmoeder van mijn zus vertelde mij dat ze ook best een kaartje had willen hebben we zien elkaar altijd op verjaardagen. En zo kon ik er nog wel een stel bedenken.
De keer daarop heb ik dan ook ruimhartiger kaartjes gestuurd. Dus misschien kun je het op een vriendelijke manier tegen haar zeggen als ze weer bij je komt.
Vic
04-12-2011 om 11:17
Of laat
Onlangs was een collega van mij bevallen met wie ik heel goed contact heb. Via de leidinggevende kregen we het nieuws een week later, dus ik was wel een beetje verbaasd dat ik geen kaartje had gekregen. Dat kwam vervolgens twee weken later, toen het kind dus al drie weken oud was! Ze heeft dat bewust zo gepland zodat ze de eerste maand alleen bezoek van naaste familie zou krijgen.
Dat je niet al je zakelijke contacten een kaartje stuurt, begrijp ik ook wel weer. Straks komen al die mensen op bezoek, daar zit je als thuiskapster met 100 klanten ook niet op te wachten Een cadeautje is natuurlijk altijd attent.
Wilgenkatje-
04-12-2011 om 12:14
Een kaartje ontvangen kan ook verplichtend overkomen
daarom heeft ze het niet gedaan, lijkt me. Ik heb nog nooit een geboortekaartje gekregen van iemand in de dienstverlener/klant-sfeer.
Gewoon dat cadeautje geven als ze weer komt, houd het bij jezelf en bij jouw meeleven met de bijzondere gebeurtenis die de komst van een (eerste) kind is.
Belle Époque
04-12-2011 om 19:37
Hm...
Als ik niks zou horen zou ik me juist zorgen gaan maken ipv denken "dit vind ik niet netjes"...
Rafelkap
05-12-2011 om 06:39
Etiquette
Ik sluit me aan bij Belle Epoque.
En trouwens, bij vrienden van ons kregen we meer dan een week later pas een kaartje in de bus. Andere mensen die ik ken pas maanden later (die maakten het kaartje zelf). Niet iedereen volgt de etiquette van Anna. Het doet me denken aan mijn oma, op een crematie van een bekende hevig gepikeerd omdat ze niet aan de 'belangrijke' tafel bij de familie mocht zitten.
Anna
13-12-2011 om 20:52
Kleinigheidje
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik weet helemaal niet of er geboortekaartjes zijn verstuurd. Ik ken geen van haar andere klanten.
Ik voel me zeker niet geroepen om een kaartje te sturen of iets langs te brengen. Volgens mij heb ik haar adres niet eens. Het idee was om een kleinigheid te geven als ze de eerste keer weer komt knippen.
Maar ik begrijp dat ik nogal moeilijk doe. Het klopt dat ik één van tientallen? klanten ben maar we mailen over afspraken dus ze had ook nog kunnen mailen.
Hoe dan ook, als ze komt geef ik dat kadootje
buzz
18-12-2011 om 10:33
heb ook wel wat afspraken gemist na mijn zwangerschap die ik niet heb afgezecht, ik was wel met wat anders bezig een veel te kleine baby en borstvoeding die niet op gang kwam, al het andere gelde even niet, als mede de vergeetachtigheid die niet mee werkte. Als je op een uitgerekende datum een afspraak hebt kan je er donder op zeggen dat er iets tussen gekomen is toch? In de tijd van een pas geboren baby leef je even voor je zelf en je gezin en op veel momenten word je geleefd.
Daarbij de wijze uitspraak van mijn moeder.
Word niet zo als een ander omdat een ander zo is. Met andere woorden als jij van plan was een kleinigheidje te geven dan doe dat gewoon, en wijk daar niet vanaf omdat de ander het niet zo doet zoals jij het zou doen. wie weet geef je wel een goed signaal, of wat waardering om hoe jij bent.