Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Vesper Lynd

Vesper Lynd

22-12-2016 om 16:38

Weer iets nieuws

Dochter (17) heeft vanavond een schoolfeest. Vanmorgen vertelde ze dat ze vanaf het huis van een vriendin met zijn vijven met de auto gaan, vriendin rijdt. Gek genoeg voelt dat ineens als een mijlpaal, mijn kind heeft klasgenoten/vrienden die oud genoeg zijn om zelf met de auto te gaan. Echt heel apart
Vandaag heeft jongste juist afscheid genomen van het oude schoolgebouw. Na de kerstvakantie is de school verhuisd, en dan nog een half jaartje en dan heb ik geen kinderen meer op de basisschool.
Hebben jullie ook wel eens van die 'oeps wat gaat dat snel' brok-in-je-keel-momenten? (Normaal ben ik helemaal niet zo sentimenteel).

Mijlpalen

Zeker zoon zit nu in groep 4, vorig jaar naar groep vond ik zo'n mijlpaal ineens kleuter af. Dochter zit nu in groep 2 en ik probeer nog even te genieten van de kleuter, voor je het weet zit ook zij in groep 3. En dat moment was er ook toen ze voor het eerst naar de peuterspeelzaal gingen en daarna voor het eerst naar de kleuterschool.

Straks komt het moment van groep 8 afscheid nemen en naar de grote school, maar daar wil ik nog even niet aandenken

mijk

mijk

22-12-2016 om 17:42

Ja!

En die onverwachte hakken er harder in dan die die je aan ziet komen. Basisschool heeft dit jaar voor het eerst geen kerstfeest met ouders en ze zit in groep 8 en nu heb ik ineens laatste kerst viering gehad zonder dat ik het wist. Raakt me zo!

Mijk

Sally MacLennane

Sally MacLennane

22-12-2016 om 18:12

Oh ja!

Ik ben sinds dit voorjaar kindloos nadat het laatste kind uitvloog Nou ben ik niet supersentimenteel aangelegd, maar ik had wel even zoiets van "pfoeh, volgens mij zijn ze nog maar net uit de luiers en nou zijn ze opeens op zichzelf!"

zebra

zebra

22-12-2016 om 20:01

afgelopen voorjaar

ging ik met zoon kijken voor nette kleding voor het eindejaarsgala. Op den duur ging hij dit passen en zag er toen ineens zo volwassen uit. Nette broek, overhemd met stropdas en colbert, echt zo puber-af. Dat raakte me enorm.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-12-2016 om 22:25

Toen oudste de eindmusical en direct daarna het afscheid van de basisschool had verwachte ik dat ik zakdoeken nodig zou hebben. Maar dochter was er zo aan toe dat ik het gewoon droog heb gehouden en gewoon met een prettig gevoel de school ben uitgelopen.

Maar toen ik jongste naar de kennismakingsmiddag in groep 3 bracht en hem daar aan zijn tafeltje zag zitten ben ik snel naar huis gegaan. Tranen met tuiten heb ik gehuild. Hij was ineens zo groot.

Mijn man schrok van mij, want ik ben helemaal geen huilebalk. Maar het greep me echt naar de keel.

Tango

Tango

22-12-2016 om 22:27

Vanavond

Had zoon zijn laatste kerstdiner op de basisschool. Ze zongen met de klas een kerstliedje op het podium, zoon natuurlijk ergens achteraan Maar ik stond er bijna met tranen in mijn ogen naar te kijken. Dat wordt nog wat met de eindmusical.

Mijn kinderen (10 en 7)komen morgenmiddag voor het eerst alleen thuis. Hoogstwaarschijnlijk ben ik er binnen 10 tot 20 minuten ook, we hebben geoefend en de buren zijn ingelicht maar voelt toch als een volgende fase.

Ik vond het ook zo gek toen de oudste naar mijn uiterlijk ging kijken en heel welwillend opmerkingen ging maken als "mam, je vest zit niet goed achter". Toen had ik echt zoiets van huh, jij lag net toch nog in je wieg?

zelf alles regelen

Mijn 'kleintje' is gaan studeren dit jaar. Van onzeker, op de basisschool gepest meisje is ze een zelfverzekerde jonge vrouw geworden met een rijbewijs, een EHBO diploma en een rijk sociaal leven. Wat mij nog steeds (blij) verrast, is dat ze alles zelf regelt. Moet jij niet een OV kaart aanvragen? Allang gebeurd. Zorgtoeslag? Heb ik al. Wat doe je als de treinen niet rijden door die staking en jij moet tentamen doen? Vriendin X mag de auto van haar moeder lenen en Y, Z en ik rijden mee, we betalen samen de benzine. Tentamen op een rare tijd? Ik eet bij vriendin R., die woont op loopafstand van de universiteit.
Baantje erbij, sporten, alles keurig onder controle. Alle tentamens gehaald. De moeizame omgang met haar vader ziet ze ook niet meer als haar probleem, maar legt ze terug bij hem. Ik moet er nog een beetje aan wennen, maar ik ben zooooooo trots!

gefeliciteerd stoepkrijt!

Kijk, dat is dan weer het mooie van grote kinderen. Soms vallen je zorgen weg en kijk je vol verbazing naar het "eindresultaat". En dan denk je stiekem: het was leuk die basisschool maar dit is nog leuker. Geniet van je dochter Stoepje.

Tango

Tango

23-12-2016 om 17:29

Studeert ze al?

Wat gaat de tijd snel Stoepkrijt! Ik herinner me nog goed dat je over haar schreef in de periode dat ze gepest werd en daarna zo goed werd opgevangen op haar nieuwe school. Wat geweldig dat het daarna zo goed met haar is gegaan. Daar mag je dochter zelf het allermeest trots op zijn, ze heeft het maar mooi gedaan!

Ja!

Ik geniet! En dochter is ook erg trots op zichzelf.
Wat ik stiekem ook wel leuk vind: een paar meiden die haar toen zo hebben gepest zijn niet door de decentrale selectie van dochters studie gekomen en dochter wel. Niet leuk voor die meiden natuurlijk, maar ze hebben dochter zo vaak verteld hoe stom ze was, dat het wel even geinig is om degene te zijn die het laatste lacht.
Dochter is overigens zelf veel minder wraakzuchtig dan ik, die heeft het verleden allang achter zich gelaten. Ze heeft wel wat leukers te doen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.