Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
weekje

weekje

08-10-2014 om 16:47

week van de opvoeding

Iemand het gemerkt: het is deze week de Week van de Opvoeding.

Vanuit mijn werk ben ik er wel mee bezig geweest, maar verder nergens iets erover gelezen of gezien, jullie wel?

hartelijke groet

Weekje

Angela67

Angela67

08-10-2014 om 17:29

het klinkt ook echt als een jeugdzorg-verkoop actie

Ik denk dat echt niemand hier op zit te wachten. Anders had er wel iemand enthousiast gereageerd. wat is dat toch in Nederland dat ouders zo geholpen dienen te worden? Tenminste: dat er met overheidssubsidie dit soort weken opgetuigd dienen te worden? Wie verzint dat nou en welke bewindslieden geven hier hun fiat aan?

gr Angela

Geen tijd voor

http://www.weekvandeopvoeding.nl/wo/Over-de-Week-van-de-Opvoeding.html

Vanmorgen kind met autisme begeleid. Lunchtijd overleg met een ouder die haar eigen kind met dyslexie er doorheen gesleept heeft.
Zou naar een BBL moeten maar heeft inmiddels VWO en een HBO opleiding en een internationale baan.

Iedereen zijn eigen week van de opvoeding.

Tja....

...laat ik dat eens doen...naar een bijeenkomst gaan waar vanalles uit het jeugdzorgzircuit of wanna-be-jeugdzorgcircuit zit en daar om hulp vragen voor dingen waar ik zelf uiteindelijk ook wel uitkom, maar met het risico dat de hulpverlening straks nog een keer zijn geld aan me kan verdienen. Ik zeg: doei!

Barvaux

Barvaux

08-10-2014 om 18:29

nee hoor

Het is de week van de veiligheid: http://www.deweekvandeveiligheid.nl/

Ali

Ali

08-10-2014 om 20:28

En ook

De week van de friet!
www.weekvandefriet.nl

haha

Nou, en voor mij is het gewoon de week dat mijn man in het buitenland zit, dus ik heb echt geen tijd voor al die fratsen, frieten of veiligheid en voor opvoeden al helemaal niet

en bovendien

Is het kinderboekenweek. Ook opvoeding.

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

09-10-2014 om 00:12

Voor mij is het een vakantieweek

en bestaat het contact met mijn dochters vooral uit whatsappjes over en weer. De een is in augustus het huis uitgegaan (behalve in de weekenden en vakanties) de ander zit meer bij haar vriend dan thuis. Ik ben duidelijk klaar met opvoeden.

Over de veiligheid probeer ik me maar geen zorgen te maken, morgen eet ik zéker patat en weten jullie ook dat Wiplala binnenkort in de bioscoop komt?

Artikel Martine Borgdorff vorig jaar

http://www.ouders.nl/artikelen/luister-s-naar-ouders

"Ik gooi weleens een balletje op bij andere ouders over de opvoedondersteuning, discussies over ouderbetrokkenheid en meningen over opvoedkwaliteiten die over ons hoofd heen worden gevoerd. Meestal levert dat een vlak schouderophalen op. Geen idee waarom ouders zo hot zijn voor al die beleidsmakers. We doen toch gewoon wat we kunnen? Ik weet eigenlijk niet waarover ik me méér zorgen moet maken: het fanatisme waarmee opvoeding een nationaal beleidsthema is geworden of de desinteresse van de gemiddelde ouder daarvoor. Het laat zien hoe mijlenver we van elkaar staan op een onderwerp dat iedereen zou moeten raken: het welzijn van kinderen en daarmee de duurzaamheid van onze samenleving."

"Wie de positie van kinderen wil veiligstellen, zal bij de ouders moeten beginnen. En wie bij de ouders wil beginnen en écht iets wil bereiken, zal eerst 's moeten luisteren naar wat ze te vertellen hebben."

Kan ook nog 2012 geweest zijn. Ik kan het niet zien op de site van OOL.

Maar daar gaat het natuurlijk wel over. Ik zit niet te wachten op een juffrouw die mij weleens gaat uitleggen hoe ik moet opvoeden. zo'n verhouding hebben we helemaal niet met elkaar.

Fokke en Sukke vinden het ook onzin

Fokke en Sukke hebben het volgens mij ook niet zo op al die weken en dagen van...

http://www.foksuk.nl/nl?cm=79&ctime=1412805600

groeten,

Temet

weekje

weekje

09-10-2014 om 20:20

ik dacht het al....

mmmmmmm, al eerder ervaren dat de Week van de Opvoeding meer de Week van de Opvoedprofessional is.

Wel lachen hoor: al die weken in één week:
- Kinderboekenweek
- Week van de Opvoeding
- Week van de Veiligheid
- Week van de Friet!

groetjes,
Weekje

eten

Zelf vind ik het persoonlijk wel een vondst dat de dag van de kroket valt in de week van de friet.

Eigenlijk stom dat we vanavond kippensoep gegeten hebben. Maar ja, ik wist dat eerst dus niet, van die week en die dag.

Is er ook een kippensoepweek, weet iemand dat?

Groeten,

Temet

eten

Zelf vind ik het persoonlijk wel een vondst dat de dag van de kroket valt in de week van de friet.

Eigenlijk stom dat we vanavond kippensoep gegeten hebben. Maar ja, ik wist dat eerst dus niet, van die week en die dag.

Is er ook een kippensoepweek, weet iemand dat?

Groeten,

Temet

verdorie!

Over een week van de soep kan ik geen opheldering geven, maar laten we nou net de week van de smaak gemist hebben! (die was van 27 sept t/m 5 oktober). Nou moeten we de rest van het haar weer smakeloos gaan eten...

Evanlyn

Evanlyn

09-10-2014 om 21:35

Gut,

Zal ik dan maar eens gaan opvoeden? Eens kijken of ze hun huiswerk af hebben...

Angela67

Angela67

09-10-2014 om 23:04

ik weet wat we morgen gaan doen!

lekker opvoedkundige (on)verantwoord met een veilig kinderboek op de bank een frietje eten!
gr Angela

Evanlyn

Evanlyn

09-10-2014 om 23:17

Onveilig leren lezen

Mijn kind heeft al voordat ze op school kwam onveilig leren lezen. Misschien heb ik opvoedhulp nodig zodat ze dit soort fratsen niet meer uithaalt! Gewoon aan het lijntje en in de pas lopen, daar wordt vadertje staat blij van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.