Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
amar

amar

11-11-2008 om 10:27

Wat te doen,willen jullie meedenken? [een pedofiel runt onze club]

beste mede-ouders,mede-belanghebbenden,
dit weekend ben ik er achter gekomen dat de begeleider van de hobbyclub van mijn dochter (zij is bijna 14 jaar oud),een pedofiel is. Ik noem hem gemakshalve verderop in dit verhaal maar 'P'.
Onze dochter zit overigens al ruim 4 jaar op deze club, en heeft er het er echt heel erg naar haar zin gehad en er enorm veel geleerd.
Via een collega kwam ik dit weekend echter heel toevallig in contact met de vorige collega van P..
Die collega vertelde mij toen wat hij had meegemaakt met deze 'P.' in een zelfde hobbyclub in een andere stad in onze regio en mijn haren gingen ervan overeind staan.
P. was nl. altijd heel open geweest tegen hem over zijn gevoelens voor meisjes. P. werd enkele jaren geleden, vlak voordat mijn dochter op les bij hem ging, heel erg verliefd op een meisje van 14 jaar (dat hij overigens al vanaf haar 9-de jaar 'bijzonder' vond). Dit liep helemaal uit de hand. De ouders van het meisje hebben uiteindelijk een klacht ingediend bij de politie, de inspekteur van de middelbare scholen in die regio zijn ingelicht door de begeleider die ik sprak,en deze inspekteur bleek ook al een dossier over deze man te hebben over een andere zaak die al eerder had gespeeld. Hij was alleen nog nergens op te pakken (geweest) omdat het geen verkrachting of openlijk grensoverschrijdend gedrag was geweest ....Ook zou het meisje zelf aangifte moeten doen (is dat zo? weet niet hoe dat zit)en dat deed dat meisje niet.
Hij is door het bestuur van die club (dus in die andere stad)uit zijn funktie gezet wegens grensoverschrijdend gedrag. Maar toen is hij dus gewoon verder gegaan met zijn vak,en/ of heeft een club gestart( ik weet nog niet goed hoe dat in elkaar zit ) in onze stad!
Hij vertelde eerder vrijelijk aan die andere begeleider dat die gevoelens voor kinderen hem 'nou eenmaal eens in de 5 jaar gebeurde'.(let op: dit gebeurde 5 jaar geleden)
P.bleek dit gedrag voortdurend te rechtvaardigen en te bagatelliseren en vond dat hij geen hulp nodig had.
Die andere begeleider is om deze reden 5 jaar geleden ook gestopt met deze samenwerking.
Mijn man en ik moesten nu op korte termijn besluiten wat we hiermee moesten: onze dochter zou vanmiddag weer naar deze cursus toe gaan.
Ik heb bedacht dat ik samen met mijn man een gesprek wilde aangaan met die man, en hem wilde confronteren met wat ik gehoord heb, en vooral wil weten of hij in die tussentijd van 5 jaar iets aan dit probleem van hem heeft gedaan en hoe hij reageert op mijn vragen hierover.
Ook hebben we gisteren onze dochter ingelicht over wat we gehoord hebben over P. en godzijdank bleek zij ten eerste zelf niet van dergelijke ervaringen met P. te hebben meegemaakt en ten tweede ook niet te weten van dergelijke toestanden van kinderen uit haar groep met P.. Ook bleek toen dat ze eigenlijk al een tijd vond dat ze inmiddels al te oud was voor deze cursus en eigenlijk wilde overstappen naar een andere groep,met een andere begeleider.
Maar ondertussen kan deze P. dus gewoon zijn gang gaan.Hij begeleidt nog verschillende andere groepen/cursussen.
Mijn dochter is nu 'beschermd', maar de andere kinderen dus niet.
Kortom, ik vind dat ik dus iets moet gaan doen, maar hoe pak ik dat aan.
Mijn man vind het nu niet meer nodig om gezamelijk een gesprek met deze man aan te gaan nu hij weet dat onze dochter er sowieso mee ophoudt,ik ben het daar niet mee eens. Bovendien, als mijn vermoedens kloppen(die man wil niet van zijn probleem weten) heeft hij niets aan zijn probleem gedaan en lopen er nu kinderen gevaar om lastig gevallen te worden door deze pedofiel terwijl wij daarvan afweten.
Wat vinden jullie? Hebben jullie wel eens iets dergelijks aan de hand gehad, en hoe hebben jullie dat opgelosd?
Bedankt voor het meedenken,
amar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Walging

ik zou eerst mijn kind direct eraf halen. En ik zou het niet direct geloven als zij zegt dat er nooit wat is gebeurd, ik weet helaas uit ervaring dat je sommige dingen liever maar niet verteld aan je ouders en omstanders van zo'n club want daar komt dan weer gedoe van.

Hang het aan de grote klok, ja dat is wat ik zou doen, ik zou zeker bellen met de ouders die ik ken, uitleg geven waarom mijn kind er meteen af is gehaald. Dan heb je gedaan wat je kon en aan de andere ouders er zelf iets mee te doen.

Minet

Minet

11-11-2008 om 11:01

Vog

Hoi Amar,
ik heb geen idee of deze club ergens ondervalt, bv. welzijnswerk, buurthuisgedoe, en of dat er bv. een bestuur bovenhangt.
Mijn visie is dat elke vrijwilliger die met kinderen werkt een Verklaring omtrent het Gedrag moet aanvragen en inleveren, voordat hij/zij met kinderen mag 'werken'.

Zo'n ding kost € 30.05 in de meeste gemeentes, dit kan een belemmering zijn voor een vrijwilliger als hij/zij dit zelf moet betalen. Daarom zouden verenigingen vanuit hun subsidie zoiets moeten terugbetalen met daaraan bv. de verplichting dat de vrijwilliger minimaal een jaar zijn werk blijft doen. Stopt hij/zij eerder, dan zou de vereniging het terug kunnen vorderen.

Als ik bestuurslid zou zijn van een vereniging, of zelf een club zou oprichten, dan zou ik dat echt voor elke vrijwilliger EN voor mijzelf verplicht stellen.

Is P. alleen met een of meerdere kinderen, of zijn er altijd andere volwassenen bij aanwezig?
Nu jij dit weet kan ik me voorstellen dat je met hem hierover wilt praten. Net wat je zegt, jouw kind komt er niet meer, maar andere kinderen wel. Je wilt later niet zeggen: had ik het nou maar gedaan....
Maar wat zou je met hem willen bespreken? Je zou hem hooguit kunnen adviseren om nooit in een ruimte alleen met een of enkele kinderen te zijn, zodat hij niet in de verleiding zou kunnen komen.

Groetjes, Minet

Hillary

Hillary

11-11-2008 om 11:24

Structuur van de vereniging

Het is mij niet helemaal duidelijk wat voor soort instantie het is. Ik krijg de indruk dat het een soort hockeycursus is die hij zelf is begonnen. Het bevreemdt mij ook dat je dochter zich te oud vindt. Normaal gesproken zitten kinderen 2 jaar in bijv. de F, de E etc. Ik weet hoe het bij voetbal zit, maar volgens mij komt hockey ongeveer overeen. Dan zit je gewoon met leeftijdsgenoten. Speelt ze ook competitie bijvoorbeeld?
Indien er sprake is van een vereniging is er ook een bestuur en ik vind het jouw plicht om het bestuur onmiddellijk in te lichten. Deze wetenschap kun je niet voor jezelf houden. Het lijkt mij dat de man dan onmiddellijk op non-actief wordt gesteld tot hij een VOG-verklaring kan overhandigen.
Als het iets vaags is wat hij zelf is begonnen zou ik haar er onmiddellijk afhalen en op en normale vereniging doen.

Klopt het verhaal?

Tja, ik vind het nogal een verhaal hoor. Je hebt het dus van een collega van die man uit een vorige werk/hobbysetting. Wat was hun relatie? Is het na te gaan dat deze man inderdaad om de reden van pedofilie uit zijn functie is gezet? Of hadden ze misschien ruzie en is dit een zet van de ex-collega naar P toe?? Kortom: Wat nu als het gewoon laster is?? Het zal niet de eerste persoon zijn die door laster gewoon kapot gemaakt is.
Mijn insteek zou zijn: hou je hoofd koel en licht het bestuur in met het verhaal zoals je dat gehoord hebt. Zij moeten ermee aan de gang en uitzoeken wat ervan klopt.
n@nny

amar

amar

11-11-2008 om 12:16

Manda rijn

dank voor je waarschuwing, ik hou dochter natuurlijk hierover natuurlijk nog in de gaten de komende tijd.
Ze gaat niet meer naar deze les, daar zijn we al over uit. (Ze wilde alleen wel even nadrukkelijk kwijt dat dat komt omdat ze al langere tijd zich wat te oud begon te voelen voor deze groep en ze zich dit pas onlangs realiseerde.)

amar

amar

11-11-2008 om 12:21

Minet

ik heb gezien dat deze groep onder een stichting valt.Een stichting heeft een bestuur, volgens mij.
Zoals ik het nu zie ga ik eerst een gesprek aan met deze man, hem confronteren met wat ik gehoord heb en vooral horen of hij het nog steeds bagatelliseert. En als dat laatste het geval is, ga ik, denk ik nu, meldpunt amk bellen en met hen overleggen en om advies vragen. Misschien moet ik dan de stichting benaderen hierover.
Hij moet iets aan zijn probleem doen, anders is er kans op herhaling met andere kinderen.
Dit is m.i. nl. de kat op het spek binden.

amar

amar

11-11-2008 om 12:26

N@nny

Die betreffende collega begeleidde samen met die P. verschillende cursusgroepen, waaronder die groep waarin dit gebeurd is.
Het is geen laster, dat heb ik ook gechequed. Ze waren tot dat deze situatie aan de hand was goeie collega's, vrienden zelfs. Spraken overal over met elkaar, vandaar dat die collega er zo veel over kon vertellen ook.

amar

amar

11-11-2008 om 12:37

Hillary

nee, het is geen sportclub hoor met de beperkingen qua leeftijd die er bij sportteams horen.
Dit is een cursus waaraan kinderen van de lagere scholen tot en met begin middelbare school met elkaar aan mee kunnen doen, en met elkaar dan iets gaan opzetten/ontwikkelen.Moet even cryptisch blijven .

Niks praten

wat wil je dan met die man praten? het lijkt me ook ten opzichte van andere ouders stukken verstandiger dat je het gewoon bij het bestuur meld en meteen van hun eist dat ze zelf een onderzoek opstarten (of het verhaal klopt en of hij niet in tussentijd iets met andere kinderen geprobeerd heeft). hier in mijn jeugd wel ervaring. een collega van mijn ouders (onderwijs) die ook nog járen bij ons over de vloer kwam. idem bij andere collega's. gaf les aan álle basisscholen hier in de regio én begeleidde in z'n vrije tijd allerlei dansclubs. misbruikte een dochter van 1 collegaonderwijzer die aan de overkant bij ons woonde (zelfde leeftijd als ik) en heeft ooit ook wat bij ons (broer en ik) geprobeerd. sterker nog wij 'wisten' van zijn voorkeur voor buurmeisje, maar hadden niet door dat dat zo 'fout' was. hij was gek op haar en pakkerig en nam haar op schoot etc. broer en ik waren niet zo van dat pakkerige gediend en na een keer weigeren was dat duidelijk. (hij dramde dus niet door) 'raar' vonden we het wel en bij tijd en wijle ook oneerlijk (hij trok haar voor met b.v. snoep enzo. mocht ze het eerste kiezen) en heeft haar langzamerhand steeds verder misbruikt tot alles aan toe tot ver in haar puberteit. pas toen wij het hoorde (waren we zelf ook puber) viel voor ons het kwartje. toen snapten we alle 'signalen' waar we meermalen getuige van waren geweest en die ons een 'unheimlig' gevoel gaven maar waar we niks mee konden doen omdat het zo vaag was.
groeten albana

juno

juno

11-11-2008 om 13:53

Pedofiel

Eens een pedofiel altijd een pedofiel behalve als je ze castreerd. Zou het verhaal waar zijn dan zou ik dochter er niet meer heen laten gaan.
Maar is het verhaal wel waar? Ik kan namelijk ook zo'n verhaal terwijl het helemaal niet waar was..........

amar

amar

11-11-2008 om 14:15

Albana

ik wil met die man praten voordat ik wat anders ga doen, zoals die stichting benaderen ( ik weet niet of die een bestuur hebben trouwens), of de amk (=meldpunt mishandeling), om te overleggen wat te doen.
Ik vind nl. ook dat hij op de hoogte moet zijn van het feit dat wij dit nu weten,zodat niet alles buiten hem om gebeurt. En hoewel ik de kans niet groot inschat: het KAN natuurlijk zo zijn dat hij in de tussentijd van de afgelopen 5 jaar behandeling heeft gezocht en de ernst is gaan zien van zijn probleem.
Maar ook wil ik weten hoe hij reageert op wat wij nu weten. Als hij het blijft bagatelliseren, is het voor mij extra reden om elders en her en der aan de bel te trekken.

amar

amar

11-11-2008 om 14:17

Juno

klopt, er zijn inderdaad dergelijke verhalen die niet waar zijn. Afschuwelijk.
Maar neem van mij aan: dit is wel waar.

Hillary

Hillary

11-11-2008 om 14:22

Waar?

Het probleem is dat je nooit kunt checken of het verhaal waar is. De politie mag dat soort info niet vrij geven. Het enige is dat zijn werkgever/opdrachtgever een VOG verklaring kan vragen. Even uitleg voor Juno (mbt de huidige situatie in NL), dat is wat vroeger de verklaring van goed gedrag was. Dat haal je bij de gemeente. Je moet dan opgeven wat voor soort werk je gaat doen en je krijgt dan een verklaring dat je dat werk mag doen. Dus een pedofiel mag wel boekhouder worden bijvoorbeeld en iemand die ooit ergens een greep in de kas heeft gedaan mag op kinderen passen, maar niet andersom. De opdrachtgever krijgt niet te horen wat iemand misdaan heeft. Maar als deze man geen VOG verklaring kan overleggen snap je wel dat het niet verstandig is hem aan te nemen.
Echter, ik vermoed dat er in deze situatie geen duidelijke organisatiestructuur is en er misschien niet echt iemand boven hem staat, dus dan wordt het lastig. Ik zou dan het zekere voor het onzekere nemen en dochter eraf halen. Nu ze het toch niet zo leuk meer vindt is dat ook makkelijk. Vraag is echter of je andere ouders moet inlichten over deze geruchten, want geruchten blijven het. Hoewel ik begrijp dat de bron redelijk betrouwbaar is. Je zou het oude bestuur waar hij werkte kunnen bellen of het waar is of ga eens googelen, misschien vind je een krantenbericht als je de juiste steekwoorden gebruikt. Als je behoorlijk zeker bent zou ik de andere ouders wel inlichten. Stel je voor dat iets met de andere meiden gebeurt en jij hebt je mond gehouden.

Hillary

Hillary

11-11-2008 om 14:28

Zekere voor het onzekere

Terwijl ik aan het tikken was, had je zelf ook 2x gereageerd. Ik begrijp dat je er heel erg zeker van bent. Ik ben het deze keer wel met Juno eens, eens een pedofiel altijd een pedofiel. Misschien dat hij door therapie ofzo in staat is zijn impulsen te onderdrukken, maar alleen al het idee dat een oude vent op een dergelijke manier mijn dochter zou zien zou voor mij genoeg zijn haar weg te halen. Dus persoonlijk zou het mij niet interesseren of hij therapie heeft gehad, bovendien zou dat voor mij geen garantie zijn. Er zijn in het verleden ook zat tbs'ers vrij gelaten die genezen zouden zijn en toch weer in de fout gingen. Als hij door therapien etc verstandig zou zijn geworden dan zou hij wel met bejaarden zijn gaan werken ipv met kinderen. Hij blijft het toch opzoeken blijkbaar.

Tirza G.

Tirza G.

11-11-2008 om 14:43

En die vog

Die heeft-ie waarschijnlijk gewoon. Als niemand ooit aangifte tegen zo'n man doet, komt er ook niks nergens in een dossier hoor.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

11-11-2008 om 14:44

Amar

Dus jij gaat de verantwoording voor deze man dragen? Zo lees ik het namelijk. Je gaat het gesprek met hem aan en als hij jóu overtuigt dat-ie genezen is, zijn medicijnenpotje laat zien en zijn agenda waarin wekelijkse afspraken met de therapeut staan, dan vind je het prima en doe je verder niets?

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

11-11-2008 om 14:45

Juno

Ook een gecastreerde pedofiel is een pedofiel en kan zelfs een pedoseksueel worden/zijn. Castreren helpt niet tegen gedachten en gevoelens.

Tirza

Minet

Minet

11-11-2008 om 14:52

Vog, anders dan hillary laat weten

Quote: Je moet dan opgeven wat voor soort werk je gaat doen en je krijgt dan een verklaring dat je dat werk mag doen. Dus een pedofiel mag wel boekhouder worden bijvoorbeeld en iemand die ooit ergens een greep in de kas heeft gedaan mag op kinderen passen, maar niet andersom. De opdrachtgever krijgt niet te horen wat iemand misdaan heeft.

En zo zit het in elkaar: de werkgever geeft op een aanvraagformulier aan wat de werkzaamheden van een persoon gaan worden, en voor welke mensen/zaken de persoon verantwoordelijkheid krijgt.
Een leidster in de kinderopvang heeft bv. de verantwoordelijkheid over het bestellen van voedingsmiddelen, en/of de beschikking over wat kasgeld.
Ik heb als werkgever meegemaakt dat iemand die idd een greep in de kas had gedaan bij een vorige werkgever, om deze reden geen VOG kreeg voor het werken in de kinderopvang.
Sterker nog, die persoon kreeg, ipv de gewenste VOG, van justitie een epistel van 12 a-4tjes waarin werd uitgelegd hoe het delict werd betrokken op bijna elk aspect dat was aangekruist. Alles werd teruggevoerd op het feit dat deze dame geen verantwoordelijkheidsgevoel had laten zien, dus kon ze geen verantwoordelijkheid dragen naar kinderen/ouders/geld/goederen etc. etc.

Een andere leidster kreeg de VOG niet omdat zij was veroordeeld voor het feit dat haar ex-echtgenoot destijds betrapt was op het hebben van een weedplantage, waarvoor hij stroom aftapte van het openbare net. Het huis stond nog op haar naam, dus was zij medeplichtig en kon fluiten naar een VOG om te kunnen werken in de kinderopvang.

Het heeft een jaar procederen gekost, uiteindelijk hebben deze dames die geweldige leidsters bleken te zijn, toch hun felbegeerde VOG gekregen. Om dit proces te kunnen voeren was het voor de werkgever noodzakelijk om alle redenaties van Justitie te kunnen weerleggen, dus werd het delict wel degelijk bekend bij de werkgever. Zolang iemand zich erbij neerlegt dat er geen VOG wordt afgegeven, en dus afziet van een baan/vrijwilligerswerk, weet de werkgever inderdaad niet wat er heeft gespeeld.

Groetjes, Minet

amar

amar

11-11-2008 om 14:53

Tirza

nee, natuurlijk doe ik dat niet op de manier die jij schetst. Ik neem niks van hem over.
Ik ben bezorgd, gealarmeerd. Ik ga dus sowieso IETS doen, naast een gesprek met die man.
De vraag is wat en hoe.

Hillary

Hillary

11-11-2008 om 17:27

Minet

Bedankt voor je uitleg, had ook alleen de klok horen luiden en nog niet persoonlijk in werk ofzo ermee te maken gehad.

Van de (Forum)redactie

Van de (Forum)redactie

11-11-2008 om 20:02

Voorzichtig

1. Wees voorzichtig met beschuldigingen. Nog afgezien van het feit dat het strafbaar zou kunnen als het om valse beschuldigingen gaat, waardoor je zelf in de problemen komt, is het ook belangrijk te beseffen dat je er de man in kwestie enorm mee kunt beschadigen als het niet waar blijkt te zijn.

2. De eerder gegeven tip is waardevol: praat er met het bestuur/organisatie van de 'club' over, en, nog beter: spreek de man er zelf op aan. Het is geen monster, het is een mens. Vertel wat je gehoord hebt, en vraag hem om een gesprek hierover, omdat je zijn kant van het verhaal wilt horen. Dat werkt ook beschermend: hij weet dan dat hij in de gaten gehouden wordt, of, als het valse beschuldigingen zijn, dan kan hij er zelf op reageren.

3. Spreek met je dochter: vertel haar wat je zorgen zijn, wat je gehoord hebt. Leg rustig uit wat het probleem is. Vertel ook dat je niet weet of het waar is, en dat mensen vaak heel bang zijn voor dit soort dingen. Druk haar op het hart dat er maar een ding belangrijk is: dat zij nooit iets moet doen wat ze niet wil, en als ze toch iets naars meemaakt, ze altijd bij jou terecht kan, ook al heeft ze het idee dat het haar eigen schuld is, dat ze iets stoms gedaan heeft, of spijt heeft.

4. Zet je eigen angst opzij, heb vertrouwen in je dochter. Handel met hart én hoofd.

Justine Pardoen (Ouders Online)

amar

amar

11-11-2008 om 20:58

Justine

heel erg bedankt voor je heldere en genuanceerde reaktie en je waardevolle tips. Ik was inderdaad toch enigszins in paniek en dacht 'hoe red ik de kinderen'.
Mijn dochter vertrouw ik hierin; toen ik (weer een keer)begon over dat zij nooit iets moet doen wat ze niet wilde sloeg ze haar ogen omhoog en zei ze dat ze dat toch al lang wist.
Ik laat het nog even bezinken allemaal voordat ik iets doe. Da's wel verstandig.

El Bo

El Bo

11-11-2008 om 21:57

Bestuur

Dag Amar,

Ongetwijfeld is er een bestuur als het in georganiseerd verband plaatsvindt. Het bestuur is verantwoordelijk voor haar vrijwilligers/ beroepskrachten.
Vertel hen wat je weet en vraag wat ze gaan doen en hoe ze het gaan aanpakken. Zorg dat ze jou op de hoogte houden van hun acties en ook daadwerkelijk in actie komen. Als je hier niet tevreden over bent kan je altijd zelf een gesprek aangaan of eventueel andere ouders betrekken.
De kans bestaat dat het bestuur het voortvarend aanpakt. Ze krijgen een melding van een bezorgde ouder en moeten hun verantwoordelijkheid nemen om het te onderzoeken. (N.B. Een melding is niet hetzelfde als een beschuldiging.)
Daarbij zorgt het er voor dat ze hun beleid over aanname van vrijwiligers nog eens onder de loep nemen. Zij zijn bij uitstek degene die kunnen besluiten om verder onderzoek te doen naar de wandelgangen van P., ouders te informeren en eventuele maatregelen te nemen.

Succes.

El_Bo

De man

die ooit dus ons buurmeisje misbruikte jarenlang is ontslagen, heeft een taakstraf gehad en daarna ergens in drente gaan wonen. alwaar hij eerst een tijdje 'niks' heeft gedaan en nu weer vollop 'clubjes' runt. hij was laatst uitgenodigd door een klas op een reunie en kwam daar gewoon opdagen. (de organisatie van de reunie wist dit w.s. niet) in zijn nieuwe omgeving weet of gelooft ook niemand het verhaal....
groeten albana

Anja

Anja

18-11-2008 om 10:01

Enne.... is er nog iets uit voortgekomen?

Hoi Amar

Ik ben benieuwd of je er nog "iets" mee hebt gedaan...

Ik vond de reakties ook heel zinvol want het is inderdaad maar al te waar dat je iemand enorm kunt beschadigen door allerlei dingen te roepen/beschuldigingen te uiten die misschien niet eens kloppen...

Anderzijds kun je niet voorzichtig genoeg zijn met dit soort mensen. Ik heb zelf het idee dat dit niet iets is wat te "genezen" is (om het maar even zo te noemen).

Ik ben zelf in elk geval nooit het verhaal vergeten van de leuke man met zijn zeilschool (als je het dan over het runnen van clubjes hebt !!!!) die ook was veroordeeld voor seksueel misbruik van kinderen die bij hem zeilles kregen.
Na het uitzitten van zijn straf begon hij elders in Nederland wederom een zeilschool voor kinderen, de aanmeldingen stroomden binnen, want het was zoooooo'n leuke man en zooooo goed met kinderen......
Je begrijpt dat ook dit niet goed is afgelopen......

Enfin, alert blijven en voorzichtigheid geboden, ik zou zelf in elk geval nooit en te nimmer mijn kind aan zo iemand toevertrouwen (zeker niet onder het mom; we hebben een gezellig clubje, brrrrrr..)

groet Anja

amar

amar

18-11-2008 om 13:48

Update

Ik heb vorige week het amk gebeld, het meldpunt voor kindermishandeling. Zij adviseerden me contact op te nemen met de politie om het in ieder geval te gaan melden.
Tussendoor gebeurde er nog iets anders: mijn dochter is niet naar die club toegegaan vorige week, en P belde vervolgens naar mijn mobiel en liet daar een grote boer achter op mijn voicemail...
Ik ken P een heel klein beetje van uitvoeringen van de groep van mijn dochter in de afgelopen jaren, en hij kan eigenlijk nauwelijks een gesprek aan dat langer duurt dan enkele minuten.Ik bleef daarom twijfelen of het zin had met hem te gaan praten.
Uiteindelijk sprak ik heel toevallig dit weekend een vriendin, waarvan ik totaal was vergeten dat zij enkele jaren geleden in een tbs kliniek heeft gewerkt op een afdeling voor pedofielen. Ik legde haar de ins en outs voor en zij adviseerde me juist niets te doen naar die man toe, omdat hij sluw te werk gaat en ook voorkomt dat hij 'gepakt' kan worden. Hij moet eigenlijk 'betrapt' worden in zijn gedrag naar de kinderen toe en daarom juist niet argwanend of gewaarschuwd worden.
Ik vond hier wat in zitten en heb vervolgens gisteren de politie gebeld en ga daar nu melden wat ik weet.
Degene van wie ik alle ervaringen over en met P. had gehoord, heb ik ook benaderd en die blijkt nu bereid om de politie ook hierover in te lichten.
Tot zo ver de stand van zaken...

Anja

Anja

18-11-2008 om 15:52

Klasse amar...

Ja heus, dat meen ik......

Je kunt je ogen sluiten, de andere kant opdraaien en heeeeeeel hard weglopen (zeker als je dochter toch niet meer naar het betreffende clubje wil..), maar dat je deze zaak toch hebt voorgelegd aan de politie vind ik getuigen van klasse....

Er zitten daar immers genoeg andere kinderen die misschien wel beschermd moeten worden tegen deze man. Nogmaals, ik zeg met nadruk MISSCHIEN, want wellicht heeft hij geen kwaad in de zin..

Maar je opmerking van : ga GEEN gesprek aan anders is de man in kwestie wellicht nog meer op z'n hoede vind ik een hele goeie. Logisch ook als je erover nadenkt... Waan je je "onbespied" zul je je vrijer voelen om je gang te gaan, heb je het idee dat "men" je in de gaten houdt zul je je wellicht inhouden en de modelclubleider spelen, stel ik me zo voor...

Van die boer op de voice-mail, (het lijkt me een botte boer, hijzelf dan he..) schoot ik wel in de lach, getuigt ook niet echt van normale omgang met mensen, haha..

Mocht je meer weten/horen, houd ons op de hoogte !

groet

Boer

Hoi Amar,
Erg lastig dit soort situaties. Je wilt iemand niet vals beschuldigen maar vooral ook kinderen beschermen. Heb er in een andere vorm van dichtbij al jaren mee te maken. Het kan je verschrikkelijk bezighouden...
Die boer op de voicemail is typisch gedrag voor iemand die over de grenzen van anderen gaat. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat hij inderdaad een pedofiel is, maar ik zou in elk geval niet willen dat mijn kind daarbij op een clubje zat.
Is hij wel pedofiel, dan zou hij zich niet onder kinderen moeten begeven, ook niet naar therapie of whatever. Een alcoholist neem je immers ook niet gezellig mee naar een wijnproeverij.
groet, Clarice

moeder van

moeder van

21-11-2008 om 21:14

Verklaring omtrent gedrag

bij ons was er een man die niet van zijn eigen dochters af kon blijven...die werkte "weer"als chauffeur bij de naschoolse opvang..na dit bij het bestuur te hebben neergelegd.."ik had de bekentenis uit eerste hand" bleek dat deze meneer een positieve verklaring omtrent gedrag had...dus dat zegt niet zo heel veel.
hij is er na een confrontatie zelf mee gestopt en zit nu een gevangenisstraf uit.
verklaring omtrent gedrag zegt helaas dus niets

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.