Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Wat houdt het carnavalsgebruik: verbranding prins ....in

Op zoek naar iets om met de kinderen te gaan doen......ik zie carnavalsoptochten staan die wel aan te rijden zijn. Maar af en toe zie ik dan ook staan...'verbranding prins Nillis en jeugdprins', of 'verbranding prins carnaval.'
Wat houdt dit in?

Ja, ik snap dat er niet echt iemand verbrand wordt, maar wij houden niet van (gespeelde) gruweltaferelen. Wie vertelt mij wat dit is, voordat we straks ergens staan wat niets voor ons is.......

Lucerna

Lucerna

14-02-2015 om 17:12

Symboolverbranding

Wat ik meegemaakt heb is altijd de verbranding van een symbool. Een balk, een bol, een ander ding dat iets met de prins te maken had. Misschien is het er wel, maar ik heb zelf nog nooit gezien dat er zelfs maar een pop verbrand werd die op een prins zou moeten lijken, laat staan een horrortafereel. Gewoon een soort kampvuur met wat zingen en muziek en wat carnavalsritueel.

lennest

lennest

14-02-2015 om 18:11

verbranding

Het hangt ook af waar je woont; in ons dorp wordt de politieagent-pop (heet anders) letterlijk op dinsdagavond in de brand gestoken. Het is bedoeld om afscheid te nemen van carnaval.

Odile

Odile

14-02-2015 om 19:24

Hier ook...

...het plaatselijke symbool van carnaval. Gewoon het eind van carnaval.

Emine

Emine

14-02-2015 om 22:13 Topicstarter

Oke!

Oke, ik dacht aan een soort brandstapel met enge geluiden.....maar als ik het zo hoor is het toch vooral gewoon leuk....thanks.

Hier

Hier wordt het symbool van onze gemeente verbrand.
Voor de laatste keer worden de liederen van de prins en jeugdprins gezongen.
Nog een keer een optreden van de dansmariekes.
Vooral bij de jeugd gaat dit gepaard met tranen...... carnaval is weer voorbij.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-02-2015 om 00:12

Emine

Alles aan Carnaval is leuk

Lucerna

Lucerna

16-02-2015 om 12:01

Ginny

Zo is het!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.