Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Polly Shearman

Polly Shearman

06-10-2008 om 11:34

Wat doen jullie in de herfstvakantie

Volgende week is het hier herfstvakantie, ik zelf ben ook vrij. Dat betekend dus 5 dagen vullen met 3 kinderen van verschillende leeftijden. Als het gewoon droog is, kunnen ze lekker buiten spelen en hun energie kwijt. Maar bij regen zoals afgelopen week, hou ik mijn hart vast.
Ik had gedacht om ieder kind 1 dag te laten kiezen ( ma, wo of vrij) om te kiezen wat we gaan doen, de andere passen zich aan en doen dan mee. Zo blijven er nog 2 dagen over ( di en do) waarop ik dan mag bepalen wat ze gaan doen ( kamer op ruimen!!! dat is weer lang geleden)
Hoe gaan jullie die vrije dagen opvullen?
Iemand nog leuke ideeen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

06-10-2008 om 11:42

Festival jong

In maastricht is altijd Festival Jong in de herfstvakantie, ben van plan met oudste daar naar toe te gaan. Theatervoorstellingen voor kinderen van 4 tot 12 jaar. En ik heb gezien dat 9 oktober een nieuwe sinterklaas film uitkomt, misschien ook nog wel leuk. En verder moet mams ook gewoon nog gaan werken die week

Op vakantie

Een weekje naar Zuid-Spanje met de kinderen. Kan me nog nauwelijks voorstellen dat het over anderhalve week al zover is.

Wij

ik en dochter hebben vrij, vriend niet. Ik wou eigenlijk een weekend naar Ameland ofzo maar dat zit er niet in.

Ik ga met dochter (en haar vriendinnetje) naar de bioscoop. Zij gaat logeren bij dat vriendinnetje en ze gaat naar opa en oma een nachtje logeren. Verder naar Leiden, natuurhistorisch museum.

Ik ben dan ook weer aan het ivf'en dan sta ik bol van de hormonen en is het fijn als ze speelafspraakjes elders heeft.

reina

reina

06-10-2008 om 12:26

Wij

Nog anderhalve week, dan gaan we naar la Gomera! (Hier volgende week nog geen vakantie, maar de week erop)

Lietje

Lietje

06-10-2008 om 12:42

Wij

Lekker vooral niet naar school. Beetje rommelen, pyama dag, koekjes bakken, computeren. En de laatste paar dagen logeren bij vrienden in Duitsland. Gaan we toch nog 'op vakantie'.
Lietje

margje van dijk

margje van dijk

06-10-2008 om 13:07

Hee, sini!

Wij gaan ook naar Parijs!

Man moet er een verhaal houden. Dus zijn reis en verblijf worden al betaald, dat maakt het wat aantrekkelijker. We nemen zo'n hotelkamer waar je met z'n vijven in kunt (niet dat die geheel vergoed wordt natuurlijk). En dan met z'n allen met de Thalys erheen, dat lijkt ons (en de kinderen) geweldig.

We gaan 4 dagen, vrijdag t/m maandag (school heeft toevallig op maandag een studiedag, hoe verrukkelijk

De jongens willen de Eiffeltoren zien en de Notre Dame en mijn zoon wil de smile van Mona Lisa zien in het Louvre. (Dus we zullen ook wel een beetje in de rij moeten staan ben ik bang). Ik wil vers stokbrood met lekkere kaas en een rood wijntje nuttigen in een parkje onder de herfstzon. Manlief wil door de grote Parijse straten banjeren. We zullen er wel uit komen

Margje

winky

winky

06-10-2008 om 14:32

Wij ook naar leiden

Lekker met de trein naar Leiden naar het Naturalis.
Verder een keer winkelen en verder leuke dingen doen thuis.
Maar ook kamers opruimen, en de speelgoedkasten ordenen.
Brood bakken, zwemmen, eeh en dan is het weer school denk ik.

Bastet

Bastet

06-10-2008 om 14:44

Lummelen

Nou eh...pyamadag,broodjes bakken,films kijken,misschien eens naar het Omniversum,spelletjes doen,buiten spelen,lummelen....ik vind een weekje vrij niet zo enorm afschrikwekkend,dat ik van alles verzin op voorhand.Mijn oudste zal waarschijnlijk alleen maar slapen,die heeft dan net een week Toscane achter de rug..)
Bastet

Margje

Ik weet niet of jouw zoons al in de leeftijd zijn voor piramides, farao's etc, maar als je toch in het Louvre bent: de Egypte-afdeling daar is overdonderend (tenminste, dat was-ie een aantal jaren geleden maar dat zal vast nog wel zo zijn)

Groeten,

Temet

Volgende week?

Wij hebben pas herfstvakantie in de week van 20 oktober.. Wij mogen dus nog eventjes vroeg opstaan volgende week.
Wat wij gaan doen in de vakantie?? Ik heb nog geen idee, ik mag gewoon werken (werk alleen maar 's avonds) en manlief ook. Dus ik denk dat het gewoon "lekker doen waar we zin in hebben" wordt...
Fijne vakantie alvast,

Vannie

liora

liora

06-10-2008 om 16:42

Werken

Hoi,

Ik werk gewoon vier dagen en zoon gaat op die dagen naar de nso.
Wat we op de vrije woensdag gaan doen, heb ik nog niet bedacht.

Liora

Werk en leuke dingen

hier mogen de (jongste)kinderen eerst hun kamer uitmesten en schoonmaken,dat is traditie in elke schoolvakantie,verder hebben ze allebei een vriendinnetje te logeren op twee dagen,en we gaan een keer naar mac donalds( doen we ook alleen in de schoolvakanties).jongste dochter en logé mogen s,avonds met me mee naar Djembé les ,daar kijkt ze nu al naar uit!
man en ik gaan samen een dagje naar de sauna.( hebben wij ook een beetje vakantie

Bastet

ooooh jaaa een pyamadag ,die lassen we ook nog in!nou maar hopen dat het flink regent als ik vrij ben,dat is het leukst op een pyamadag.
overigens moeten man en ik wel werken in de herfstvakantie,we hebben allebei een snipperdag die week,dus de activiteiten plannen we er om heen.

Nog even wachten tot 20 oktober

ook hier start de herftsvakantie pas op 20 oktober.

Mover

Mover

06-10-2008 om 17:49

Allemaal vrij

ook mijn man en ik hebben een week vrij in de herfstvakantie. Heel misschien gaan we nog weg, lastminute, maar misschien ook niet. Zoon gaat normaal gesproken in de vakanties naar vakantie-opvang. Misschien deze week toch ook wel een dagje, zodat ik met man kan gaan shoppen
Sowieso een pyajamadag, fietstochtje met picknick, misschien zwemmen, gezelschapsspel wildlife spelen, nwe dvd kijken die we bewaard hebben; samen met kinderen eten koken wat zij lekker vinden, enz.
Iedereen fijne vakantie!

Lynna

Lynna

06-10-2008 om 18:44

Van alles

Ook wij moeten nog eventjes wachten (en we zitten al zo lang op school....). Dochterlief heeft een dag meisjesvoetbal, zoonlief heeft waarschijnlijk een scheidsrechterscursus, schoonmoeder wil nog dagje met ons vieren naar Amsterdam (in ieder geval Madam Tussaud) en ze zijn nog een dagje bij hun vader. Eigenlijk zou ik nog met ze naar Corpus willen, maar weet niet of dat nog in te plannen valt

Yta Chalne

Yta Chalne

06-10-2008 om 19:24

Vakantie

Deze vakantie heb ik een cursusdag van m'n werk waar ik me al drie jaar op verheug, daarna ga ik met de puberella's de grote voorkamer boven ombouwen tot tv-kamer annex puberellaparadijs. Tot slot en besluit gaan man en ik drie dagen weg zonder kinderen (hoewel man al terugkrabbelt en het sneu vindt dat ze niet mee mogen...). Lekker hoor, vakantie!

Polly Shearman

Polly Shearman

06-10-2008 om 21:28

Tops

Ja idd, zo gaat het er vast uit zien,
gelukkig kan ik wel alleen met ze gaan zwemmen, oudste 2 hebben alle diploma's en we hebben een heel rustig zwembad, als we met zijn vijven gaan, zijn man en ik samen met jongste bezig terwijl oudste 2 zich zelf vermaken, en af en toe ene bommetje doen recht voor je neus...

Kaaskopje

Kaaskopje

07-10-2008 om 00:57

Werk, werk, werk

Werken in drievoud, zo ziet de herfstvakantie eruit. Manlief 5 dagen, ik vier en mijn oudste dochter zal ook een groot deel van de vakantie werken. Ze heeft vandaag een nieuwe baan gekregen, ze heeft nu twee banen en wil graag een goede indruk maken door die week wat extra te werken. Jongste dochter heeft dus grote delen van de dag het rijk alleen en dat is voor haar ook vakantie. Mijn man heeft deze week vakantie terwijl de rest werkt en naar school gaat. Soms is het gewoon fijn om even op jezelf te mogen zijn.

margje van dijk

margje van dijk

07-10-2008 om 11:00

O ja, kaaskopje (en: sini + altair + temet)

Ik ga dan wel 4 dagen naar Parijs, maar wel pas op vrijdag. Tot die tijd werken wij ook gewoon.

Overigens Sini en Temet en Altair, bedankt voor jullie leuke tips! Ik ga me er in verdiepen. Altair, bedoel je dat je die museumjaarkaart van tevoren kunt aanschaffen? Dat is misschien wel de moeite waard dan. Want niet in de rij hoeven bij het Louvre lijkt me wel een godsgeschenk eigenlijk.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

07-10-2008 om 11:26

Ps qua korting en rijen

Ik hoorde van een collega dat we ook gewoon ons werknemerspasje van de universteit mee kunt nemen en dat je dan ook veel korting krijgt bij het Louvre. Maar hoe zit dat nou dan, met de rijen? Op wat voor manier kun je nu de rij omzeilen? Dat interesseert me meer dan hoeveel ik moet betalen

MArgje

reina

reina

07-10-2008 om 18:46

Centre pompidou ( erg ot)

Ben ik de enige die Centre Pompidou helemaal niks vindt? Ik voel me er altijd beroerd, wil er weg!! Terwijl ik echt een museummens ben, kom er erg veel en heb bijv. afgelopen zomer ruim 5 uur helemaal genietend door het Guggenheimmuseum gelopen, ook een niet-alledaagsbouwwerk! Maar in Centre Pompidou voel ik me steeds weer raar ( ben er 3 x geweest ofzo), ik word er echt depri van (een gevoel wat ik niet gauw heb), gek toch?

Dit?

Ben je al eens naar Naturalis in Leiden geweest, Polly? Is leuk voor verschillende leeftijden.Even googlen op naturalis..
Ik was er dit weekend met zoon van 4 jaar.Maar puberzoon vindt het ook nog steeds leuk, al is hij er al 4x geweest in de loop der jaren..

Damajo

Marmar

Marmar

08-10-2008 om 00:07

Midweekje...

... even met jongste dochter (en een vriendinntje) een paar dagen weg, we gaan er een feest van maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.