Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Lizelot

Lizelot

24-02-2012 om 14:28

Wat bewaren en wat niet?

Ik ben aan het opruimen,maar ik merk dat ik sommige spullen verschuif inplaats van opruim.We hebben een kleine bergruimte die ik gebruik voor de kinderspullen en die raakt aardig vol.Van ieder een doos met de eerste kleertjes en schoenen.Dan 3 dozen met kleutertekeningen en knutsels,puppyzwemdiploma en andere lagere schooldiploma's.Moeder en vaderdag versjes,nieuwjaarswensen.Van mijn dochter een doos met haar poppen en kleertjes.Van zoon een doos met zijn duplotrein en een doos playmobiel.Van mijn dochter haar werkstukken en plakboeken.Het wipstoeltje van mijn zoon,nog van mijn oma gekregen,de reiswieg.Wat bewaren jullie?Het wordt wel veel.Het zijn wel spullen met een emotionele waarde voor mij.Ander speelgoed gaat gewoon weg.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

24-02-2012 om 14:56

Niet veel

Ik heb niet zoveel met spullen, dus ik bezwaar wat tekeningen en verder eigenlijk niets. Ben nu juist xp blij dat ik eindelijk alle babyspullen weg kan doen.

tonny

tonny

24-02-2012 om 15:57

Voor elk kind een ordner

met dingen van school en zo. Werkstukjes, basisschool'diploma's'.

Speelgoed gaat er na jaren veelal oubollig en verkleurd uitzien, babyspullen ook, in de praktijk doe je daar weinig meer mee. Nou ja, houten spullen kun je opknappen, kinderstoel, box. Als die ergens achter het schot kunnen, komen die misschien in de verre toekomst van pas.
Duplo is prima te bewaren, playmobil ook - dat blijft bruikbaar

Tanneke

Tanneke

24-02-2012 om 17:56

Kleding

Van elke maat bewaarde ik een t shirt of truitje of zoiets. En ik heb ook ziijn allereerste schoenen nog.
Hij had bij elke maat wel iets dat is zooo schattig vond staan. Dat bewaarde ik dan in een grote plastic container.
En dingen als zijn eerst rompertje.

Later, met school werkjes bewaarde ik best veel,maar heb tussendoor wat krabbels weggedaan. Eerste schrijfwerk van school, dat soort dingen.

en ik bewaar ook best veel tekeningen die hij maakte. Op een gegeven moment is het over met al die gekke verzinsels en ging hij realistischer tekeningen maken en ik ben blij dat ik een paar oudere werkjes heb.

Bewaar ook dingen die hij maakt op school voor moederdag/vaderdag.
En kaarten die hij krijgt van opa en oma enzo.

Het klinkt als heel veel,maar als je selectief bent en van alles een klein beetje bewaard, valt het best mee.

Ik heb een soort van plastic koffer met van die hang-mappen erin. (bij de hobby winkel) Daar gaat alles in.

Toen mijn zoon werd geboren kreeg ik van mijn moeder een kist (niet enorm) met mijn eerste pyama/jurkje/trappelzak.Vond ik zo leuk! Wist niet dat ze het had bewaard.

Een kennis van ons heeft ook van alle maten kleding bewaard en haar moeder heeft daar een quilt-deken van gemaakt. Nu zijn zowel miijn moeder en ik zelf geen naaisters dus ik begin er zelf niet aan,maar ik vond het wel een erg leuk idee.

Dan is er nog het speelgoed/boekjes/knuffels: alleen de boekjes en iets kleins waar hij echt gek op was bewaar ik,de rest weggeven.

Zoiets?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-02-2012 om 18:42

Pamperdoos

Voor allebei heb ik een pamperdoos waar ik dingetjes in doe. Babydingetjes, 1e schoentjes,zwemdiploma, een mooie tekening, rapporten, 1e briefjes in groep 3, een boek wat ze zo mooi vind. Vooral kleinigheden die leuk zijn voor later. En zo'n doos schuif je makkelijk onder een bed oid.
Werkstukken ed mieter ik altijd gewoon weg. Kleding geef ik altijd weg. Kinderwagen, bed ed idem. Daar heb ik geen speciale band mee. De duplo en playmobiel bewaar ik wel, niet voor hun maar voor eventuele kleinkinderen.
Ik ben sowieso niet zo bewaarderig. Ik ben dol op ruimen.

Dendy

Babykleertjes > 40 jr

Ik kreeg toen im zwanger was van mijn schoonmoeder een koffer met babykleertjes die van mijn man waren geweest. Heel leuk om een keer te zien, maar wat moet je ermee. Het was echt veel te ouderwets om mijn zoon mee aan te kleden. Uiteindelijk gewoon weggegooid. Heb je het daar nou meer dan 40 jaar voor bewaard...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Mea Proefrok

Mea Proefrok

25-02-2012 om 08:05

Niet veel

Ik bewaar wat ik zelf mooi vind, meestal omdat er een verhaal aan vast zit. Tot nu toe is een flinke plastic bak van de Xenos ruim voldoende gebleken, maar ze zijn nog lang geen achttien. Werkjes van school zou ik niet zo snel bewaren. Een bijzondere tekening eventueel wel.
Mijn dochter heeft trouwens nog in een lief jurkje rondgelopen dat mijn eigen vader in 1973 voor mij kocht. Niet alles wordt oubollig of lelijk met de tijd. Denk aan doopjurken, die worden toch ook vaak van generatie op generatie doorgegeven?
O, wat ik nog wilde zeggen: ik bewaar ook uitspraken in een schriftje. Dat lijkt me zelf erg leuk voor later, alle grappige woorden, versprekingen en wijze uitspraken van toen ze nog klein waren.

dc

dc

25-02-2012 om 09:59

Email

Ik heb bij geboorte een emailaccount aangemaakt voor mijn kinderen, en stuur daar af en toe een mail naartoe over hen. En mijn man maakt heeeeeel veel foto's.

Fiorucci

Fiorucci

25-02-2012 om 10:21

Hier....

Foto's uiteraard, hun babyboek, cb boekje, vaccinatiebewijzen, schriften, rammelaar,rompertje, van een van mijn kinderen heb ik nog het eerste flesje wat hij kreeg in het zh, schriften, een plakboek met kleuterwerkjes wat ze op school kregen na hun kleutertijd,diploma's,etcetc.

Fiorucci

Fiorucci

25-02-2012 om 10:22

En....

Lego en duplo. Ik heb geen wiegen, stoelen en dat soort groot spul meer.

Veel

Ik heb voor elk kind een bewaardoos met cb-boekjes, medailles, diploma's enzo. Dan nog plakboeken met tekeningen en knutselwerkjes. Op zolder een hele doos met babykleertjes, van elke maat het leukste setje. Alle neutrale, witte babykleertjes in de kleinste maten en door overgrootoma gekantkloste lakentjes heb ik ook bewaard, daar heeft mijn pasgeboren nichtje nu plezier van. Ook ligt ze in onze box, onze wieg en onze inbakerdoek. Verder nog een doos met tijdloos speelgoed, voor als ze komt spelen als ze wat groter is, of voor als we kleinkinderen krijgen. De houten treinbaan, een babygym, miniloco, duplo, de mooiste barbies. Het oermodel Easywalker staat in de schuur, daar kan ik echt geen afstand van doen, die vond ik toen zo gaaf (en nu nog). Verder hebben de kinderen allemaal hun lievelingsknuffels nog, da's bij elkaar nog een aardige verzameling. Een boekenplank vol prentenboeken, die doe ik echt nooit weg, die vind ik nu nog leuk om eens door te bladeren en ik kan me nu al verheugen om mijn nichtje of toekomstige kleinkinderen uit voor te lezen.

Al deze spullen staan niet in de weg, 't zijn een paar dozen op zolder, de boeken staan gewoon in de boekenkast, en een paar dingen in de schuur. Ik denk echt dat we dat t.z.t. allemaal nog gaan gebruiken, mijn kinderen hebben bij oma jarenlang gespeeld met mijn oude speelgoed.

skik

Oh ja

Alle bewaardingen (cb-boekjes, rapporten, tekeningen, knutsels en foto's) zitten in een chinese bruidskist. Die staan op wielen en er zitten handvatten aan, met de gedachte erachter dat als er brand is, ik die zo naar buiten kan sleuren.

skik

Lizelot

Lizelot

25-02-2012 om 15:24

Okee

Dan bewaar ik niet echt teveel,ik zie dingen voorbij komen waarvan ik het jammer vind dat ik ze niet heb zoals een eerste flesje enz.Ik had zelf ook een doos met spullen van vroeger,ik vond het wel leuk dat mijn dochter met mijn babykleertjes speelde.Ik heb nu nog een paar knutselwerkjes van mijn kleutertijd,dus ik bewaar het maar.Alleen ga ik wel de doos met kleutertekeingen uitzoeken,mijn dochter heeft heel veel grote tekeningen,die moet ik 2 keer dubbelvouwen,die gaan weg,een plakboek is inderdaad een goed idee en alle diploma's in een verzamelmap,blijft alles netjes en overzichtelijk.
Hier zijn verder ook alle kindermeubeltjes weg,op de rieten reiswieg en het wippertje na,daar kan ik geen afscheid van nemen.

mix

mix

25-02-2012 om 16:55

Soms ben ik te weggooierig

ik heb de CBboekjes maar die zijn een beetje zoek.
geen speelgoed op duplo en fashion polly en de kasteeltjes van een of ander merk nog na. Verder nog wat jeugdboekjes.
Bevallingsverslagen maar die zijn ook een beetje zoek.
De rest is foetsie, weggegooid of door andere moeders mijn dozen uitgekeken onder het motto van: jouw dochter doet er zeker niks meer mee? Ik ben nogal weggooierig van aard, soms een voordeel, soms iets te vlot van de hand gedaan. Maar weg is weg en ik hecht (op die verslagen na) niet aan materiaal. Als dochters kinderen mogen krijgen dan is er vast wel weer iets nieuws op de markt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.